Com posar-s'hi?

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
leialeia89
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 22, 2022 7:22 pm

Com posar-s'hi?

EntradaAutor: leialeia89 » dg. maig 22, 2022 7:30 pm

Hola a totes,

Escric en aquest espai perquè les que esteu posades en el tema potser podeu ajudar-me. És una cosa que no vull compartir massa amb el meu entorn proper, més que res perquè no vull que comentar-ho signifiqui que tothom ja estigui a l'expectativa sabent que ens hi posem.

Tenim ja 35 (ell) i 33 (jo). Fa temps que estem parlant de posar-nos-hi. Ell no té tanta pressa perquè l'edat no el fa córrer. A mi aquest tema és el que em té més amoïnada i per això tinc ganes de començar a porvar-ho i si costa, que no sigui desesperant (que segur que ho és igual, però saps que tens més marge).

Just aquesta setmana era una cosa que ja estàvem posant sobre la taula i la meva companya amb qui treballo frec a frec compartint tasques s'hi ha quedat. Això m'ha fet tirar força enrera ja que penso que per la meva empresa serà un caos si per coses de la vida jo ara també m'hi quedés, i que això no fos motiu de mals entesos.

Però bé... A banda d'això que no sé com aneu de dubtes existencials la resta; volia saber com cal posar-s'hi perquè no en tinc massa idea. El ginecòleg a l'última visita del 2021 (fa quasi un any) em va receptar àcid fòlic per quan volgués posar-m'hi. Cal que comenci a pendre'n quan ens hi posem? Recomaneu una visita abans de posar-s'hi per saber que tot està bé? O si ha passat menys d'un any no cal? Recomaneu també centrar-se molt en dies més fèrtils o anar més sobre la marxa? Tinc milions de dubtes i de debò, ganes en que això no es converteixi en alguna cosa premeditada i artificialíssima.

Gràcies a totes, i molts ànims!
Nínive
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dt. gen. 25, 2022 1:54 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: Nínive » dl. maig 23, 2022 1:46 pm

Hola, l'àcid fòlic s'ha de començar a prendre 3 mesos abans de començar la cerca, almenys això és el que recomanen.
Durant aquests mesos pots fer visita al ginecòleg i explicar-li, segurament et farà fer una analítica de sang per comprovar com estàs de vitamina D per exemple, que afecta molt a aconseguir embaràs, i anar suplementant si cal. Una altra cosa a fer abans de posar-se és visita al dentista, un cop embarassada la boca pateix bastant i és millor començar amb la boca revisada.
Si tens ganes també existeixen els tests d'ovulació (per amazon són econòmics) per conèixer com funciona el teu cos.
I ja etsà, un cop passats aquests mesos us hi podeu posar com millor us sentiu, potser comenceu a fer-ho sobre la marxa i després aneu afinant o potser us hi quedeu de seguida, mai se sap!

Molta sort en la cerca!
leialeia89
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 22, 2022 7:22 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: leialeia89 » dt. maig 24, 2022 6:37 am

Moltes gràcies per la info :)

Avui escriuré a la meva metgessa per començar-ho a posar tot en ordre.

Mil gràcies!!!
_farfalla_
:: granota
:: granota
Entrades: 206
Membre des de: ds. nov. 14, 2020 5:15 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: _farfalla_ » dt. maig 24, 2022 10:15 am

Hola Leialeia89.
La pregunta que fas crec que és la pregunta del millón i no te massa resposta correcta.
Els consells de la Nínive són molt bons. A mi, en canvi la ginecòloga em va dir àcid fòlic 1 mes abans de començar recerca. Al final són vitamines i mal no et faran. Les revisions sempre són bona idea.

Després sobre el mètode a seguir això sí que és difícil de dir quin és el millor. Òbviament hi ha una finestra de fertilitat, al grup de cercadores en parlem molt. Personalment no et recomano començar així perque suposa un control i uns deures a fer i la màgia es perd bastant. Si la teva parella no està tampoc en aquest punt crec que no us farà bé. Com deia la Nínive començar sense mirar dies quan us vingui de gust és bona idea, ja prou vertígen dona el primer dia que es fa sense protecció i anar fluint i gaudint de la recerca. Si passen els mesos i veieu que no o que voleu afinar més és molt fàcil saber quins dies són els fèrtils amb aplicacions, amb testos d'ovulació, etc.
Però realment crec que és millor començar sense mirar massa i anar entrant en la situació i deixar els aspectes tècnics per més endavant.
Buscar és tot un viatge.

Pel que fa la feina, entenc la sensació d'incertesa però no deixaria de buscar per això. Les empreses sempre se les acaben arreglant, tampoc saps el que trigareu. És impossible de programar

Passat pel grup de cercadores parlem de moltes coses.

una abraçada i ànim
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: Gustineta » dt. maig 24, 2022 10:25 am

Hola leialeia89!

Es fa difícil recomanar res perquè cadascú es pren la cerca de manera diferent.
El que et diria és que pensessis què vols tu: cerca passiva o cerca activa?

Si vols fer cerca passiva, és a dir, simplement treure mètodes anticonceptius i anar fent quan us vingui de gust, llavors simplement pren àcid fòlic 3 mesos abans de començar i ja està. No cal mirar res més si ho vols fer així.

Si vols fer cerca activa, ja és un altre tema, i aquí jo et recomanaria esperar mínim els 3 mesos de prendre àcid fòlic i fer el següent.
Com deia la Nínive, fer una visita preconcepcional, però amb algú que en tingui idea (amb tots els respectes, el ginecòleg o ginecòloga que et va donar l'àcid fòlic sense més explicacions de com l'havies de prendre ni cap altra guia, no sé jo si és la persona adequada). A banda d'un analítica general, que inclogui vitamina D (si està malament provoca fallades d'implantació) i la
TSH (tirotropina) (ha d'estar com a màxim a 2,5, idealment a com a màxim a 2), no estaria de més fer una analítica hormonal de FSH, LH, estradiol (tot això dia 2-4 de cicle) i progesterona (una setmana després d'have ovulat, en cicle de 28-30 dies, a dia 21-23 de cicle). No és necessari quan comences, però de vegades fent això ja es poden detectar problemes.
Si no vols fer l'analítica d'hormona o et diuen que no la faran perquè no hi ha indicis encara que tinguis dificultats (lògicament), et recomanaria fer un seguiment del teu cicle, no només per saber quan ovules, si no per saber si la fase lútea és adequada, si l'ovulació es produeix correctament, si la temperatura indica que no hi ha patologies... En aquest sentit, si vols indagar més, pots seguir el compte d'Instagram de @sabermujer. L'autoconeixement és clau.

També et diria que et miris l'antimulleriana per saber com està la teva reserva ovàrica, perquè si és baixa... llavors si que el temps fa córrer... Si no te la fan, com a mínim una ecografia per veure els fol·licles que tens.

Per la banda de la teva parella, reviseu els seus hàbits. Per mi, té sentit, fer un seminograma abans de començar a buscar, però, un altre cop, si no hi ha indicis de problemes no el faran.

També, una altra cosa: és una estupidesa el que diuen que "quan no hi pensis, t'hi quedaràs". O sigui un projecte vital, que emprens amb il·lusió... només s'aconsegueix quan t'oblides que el tens? No té sentit. Es clar que hi penses! I tant! I el fet de pensar-hi no farà que tardi més o menys a arribar. Fuig de qui et digui la paraula "obsessió", "bloqueig"...
La cerca pot ser bonica, pot ser rutinària, pot ser angoixant, pot ser tranquil·la... l'important és cuidar-se.

Aquest és el meu punt de vista. Vaig tardar 5 anys a aconseguir un embaràs viable. Nosaltres no teníem un problema evident, però en els anys de cerca, avortaments i reproducció assistida, n'he vist de tots colors. Persones desateses perquè "eren joves" (fas bé de ser conscient que l'edat és un factor a tenir en compte), persones amb desajustos hormonals no detectats fins temps després de començar a buscar... una cosa que pots resoldre amb un analítica ràpida i has d'estar un any buscant activament perquè s'ho mirin?


Molta sort en la cerca!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: Caterinamore » dt. maig 24, 2022 6:50 pm

Hola noies!

Doncs jo et diré una mica l'oposat jeje.
La meva gine del CAP és una venedora d'Enciclopèdies. Fa temps, abans de jo voler tenir fills, em va dir que quan vulgués quedar-me embarassada que hi anés i que em receptarien pastilles, sí àcid fòlic, etc. Quan vam voler buscar ens hi vam posar sense passar per la casella de la llevadora.

Jo no sóc de pastilletes i tampoc no hi crec gaire. Crec que amb la dieta aportes moltes més coses que els preparats aquests que et recepten (sobretot amb tema ferro, vitamina D, etc.). Però també està molt bé que hi siguin, eh?

Em vaig quedar embarassada bastant ràpidament i l'embaràs va anar super bé. No em prenia suplements (pastilles) perquè les analítiques sortien totes bé, i l'alimentació me la mirava amb lupa. No m'agrada el fetge i vaig apendre a cuinar-lo per força perquè el ferro no baixés ni mica. El nen va nèixer súper bé, etc.

El que vull dir és que potser medicalitzem l'embaràs una mica massa de bones a primeres. Si ho proveu i no et quedes embarassada pots mirar de fer l'analítica ultra completa com deia la Gustineta...

Però de fet qui ho heu de sospesar tot sou vosaltres ❤️
Una abraçada!!
leialeia89
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 22, 2022 7:22 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: leialeia89 » dt. maig 24, 2022 9:11 pm

Guau noies! Quantes coses! És cert que quan no t'has plantejat ser mare tot això ni ho penses, i començar a fer una cerca comporta mil i una coses. Em quedo amb tota la informació que em doneu, he escrit a la meva metgessa per com a mínim fer anàlisi, visita al gine i començar el tema de l'àcid fòlic. El ginecòleg que em va veure l'any passat me'l va posar a la recepta però no em va explicar massa perquè jo realment no estava massa pendent del tema i va ser un: 'per si t'animes en algun moment aquest any'. Entenc que si hagués ja volgut començar m'hagués explicat amb més detall.

No vull tampoc atabalar-me. Tendeixo a ser força obsessiva amb tot i en aquest cas vull intentar que sigui un procés tranquil i sense pressions per ara.

Mil gràcies!
leialeia89
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 22, 2022 7:22 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: leialeia89 » dt. maig 24, 2022 9:16 pm

Caterina, què bé!

És cert que de vegades millor no planificar massa. Us pregunto perquè sóc tan nova i ara hi ha tantes coses que us veig tant posades que sé que teniu molta informació que segur que val la pena com a mínim tenir-la. Després veus les nostres àvies i allà tot venia lliure i aquí estem tots plegats!

Una altra cosa que també veig és que amb TOTHOM que parlo s'hi ha quedat a la primera. Jo sempre havia llegit que més bé a tothom li solia costar bastant. Llavors quan comences vas hiperperdut perquè no saps com anirà.
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: Gustineta » dj. maig 26, 2022 4:02 pm

Caterinamore, l'analítica que jo dic dista molt de ser completa... és l'analítica de fertilitat més bàsica, però dóna informació essencial sobre la salut hormonal del cicle menstrual. Fer-la abans d'iniciar la cerca o al cap de poc temps, et pot estalviar molt patiment si hi ha res alterat.
Normalment solen fer aquesta analítica quan fa un any que busques (cerca activa, controlant la finestra de fertilitat) i, personalment, penso que es podria fer abans.

Jo també diferenciaria l'àcid fòlic de la resta de complexos vitamínics. L'àcid fòlic prevé defectes neuronals en el fetus, concretament espina bífida. L'àcid fòlic és present en diferents aliments, però costa d'absorbir, d'aquí que recomanin pendre'l en pastilles. Ara bé, si tens controlats quins aliments són rics en àcid fòlic, hi pares atenció i els potencien en la dieta i ja està.
Pel que fa als complexos vitamínics, ja és una altra història, tot i que ajuden hi ha una part de màrqueting, està clar.

Sobre el que deia la Caterinamore de l'alimentació: no ho vaig dir, però pressuposo una bona alimentació. Una alimentació equilbrada i uns bons hàbits de salut són bàsics per a tot, fertilitat inclosa. Ara bé, no és garantia que les coses vagin rodades, això també cal tenir-ho present.

Leialeia89 què entens per costar bastant? Està establert que al cap d'un any de cerca activa, cal anar al metge (mig any si en tens més de 35 perquè el temps corre). La gent que s'hi queda la primera és la que ho diu, la gent que té problemes (problemes de veritat) no ho diu perquè la infertilitat és un tema tabú. En general, però el 92% de les dones es queden embarassades en menys d'un any.

I una altra pregunta: què entens per "obsessió"? Fer un seguiment del cicle no és obsessió, és necessari per saber quan ovules, i això sí que s'ha de tenir mínimament controlat si vols tenir possibilitat de quedar-te embarassada.

Perdoneu, soc molt crítica amb totes aquestes creences que ens inculquen sobre la cerca i l'embaràs, crec que no ajuden gaire...
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
leialeia89
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 22, 2022 7:22 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: leialeia89 » dj. maig 26, 2022 6:09 pm

Si, si, ja ho crec que l'alimentació és important. Ho és per tot! Així que per un embaràs encara més. I entenc que tot el que dieu segur que ajuda, més les que heu estat temps i que ha aparegut algun tema no esperat. Entenc que a posteriori es pensa en coses que es podien haver fet i us comprenc. És només que veig potser noies que estan en un punt en que tenir fills és la prioritat número 1, i que això arriba segur molt probablement com més costa. Però parlava d'obsessió per deixar fluïr una mica, amb calma, pensant que ho volem i que anem fent camí. En tenim ganes però estem cagadets. De fet des de que ho hem parlat que penso moltes hores en això i en que un cop deixem precaucions ja no hi ha marxa enrere, pel que no vull posar-m'hi molt meticulosament des del principi.

Veuré què em diu la llevadora i accediré a les proves que ella pugui fer-me. Entenc que per la S.S tampoc tindré masses opcions.

Pel que fa als test d'ovulació quins recomaneu?
GGSara
:: puça
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dt. abr. 25, 2017 2:22 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: GGSara » dv. maig 27, 2022 9:41 am

Hola Leia,

Jo crec que per l'edat que dius que tens has d'anar a fer la visita de ginecològica inicial on et receptaran l'àcid fòlic i et faran analítica. En el meu cas en l'analítica van mirar grup saginin, anticossos de toxoplasma, rubèola, varicel·la, i unes quantes més que no recordo i les coses generals de sempre: colesterol, glucosa, ferro, etc. La van veure bé i em van donar l'OK per començar.
Vam trigar 6 cicles a aconseguir-ho, els dos teniem 35 anys quan vam començar a buscar i el sisè cicle em vaig posar nerviosa perquè havia llegit per aquí que a partir dels 35 anys en sis mesos no hi havia embaràs ja havies de començar a fer proves. I les amigues mamis em deien que ho havien aconseguit a la primera, a la prèvia o sense buscar-lo.
Nosaltres anàvem fent sense mirar gaires coses i quan jo creia que estava ovulant sempre queien pinxitus. Llavors, en el 6è cicle, amb el maromo van decidir provar els tests d'ovulació i patapam! quan va sortir positiu vam fer els pinxitus durant tres dies seguits. I he de dir qua abans anaven fent dia sí dia no, per si un cas. Aquell sisè cicle jo havia fet els 36 i com a regal embaràs. Ara estic de 35 setmanes :content:

Així que tu mateixa, pots començar tranquil·lament i anar provant o pots provar amb els test d'ovulació per mirar d'encertar, per a nosaltres crec que va ser clau perquè a mi em va sortir el positiu d'ovulació el 17è dia i jo em pensava que ovulava el 15è. La marca que vam utilitzar es aposán.

De l'únic que m'arrapenteixo és d'haver-me menjat el cap amb si teniem o no problemes de fertilitat.

Gaudeix molt del moment i molta sort!
leialeia89
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 22, 2022 7:22 pm

Re: Com posar-s'hi?

EntradaAutor: leialeia89 » dt. maig 31, 2022 3:48 pm

GGSara q bé! Felicitats!!! :-())

Doncs ja he parlat amb el meu metge de família que em comenta començar amb àcid fòlic i visita al gine però ja començar amb àcid que com abans comenci a prendre'l millor. La meva idea era començar sense mirar massa res durant l'estiu, pel que deia una companya per aquí tb, el començar a perdre la por de fer-ho sense cap protecció, de començar a mentalitzar-nos i ja finals d'estiu doncs ja de debò començar mirant ovulacions exactes. Així que pel que dieu d'àcid tres mesos abans, començaria ja.

D'altra banda, el meu metge m'ha recomanat visita amb la llevadora preconcepcional i truco a l'ASSIR i ho comento. M'ha agafat el telf una administrativa i em diu que no cal res, que m'hi posi i quan m'embarassi ja demani hora. M'he sentit molt poc atesa i no he tingut marge de res que ja m'havia penjat el telf.

Teniu idea del que pot costar una visita preconcepcional per privat? Pq sinó ho faria així si el preu no és molt elevat.

Merci a totes!

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::