Prolactina alta

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
Inma_b
:: lleona
Entrades: 991
Membre des de: dj. ago. 14, 2008 12:18 pm

Prolactina alta

EntradaAutor: Inma_b » dl. set. 15, 2008 9:19 pm

Hola nois,
En l'analisi de control de l'hipotiroidisme també m'han mirat la prolactina i la tinc a 31,2 (el màxim és a 19) he llegit que la prolactina alta fa que no ovulis... algú si ha trobat? us ha donat problemes a l'hora de quedar-vos embarassades? snif, snif... estic preocupada...
neneta
Entrades: 3
Membre des de: dl. set. 15, 2008 10:41 pm

Re: Prolactina alta

EntradaAutor: neneta » dl. set. 15, 2008 10:54 pm

Hola Inma, te contesto en castellano que me expreso mejor, espero que no te importe.
A mi me diagnosticaron la prolactina muy alta, no recuerdo la cantidad pero me salia leche del pecho con solo apretar un poco, para aquel entonces estaba buscando tener un bebe, me dijeron que es mas dificil pero no imposible ya que la ovulacion es muy irregular pero no nula. Me dieron un tratamiento de "DOSTINEX" que son las pastillas que dan para cortar la lactancia materna, tarde 4 meses en uqedarme embarazada a partir del tratamiento, antes me hicieron una resonancia y me diagnosticaron un microadenoma benigno en la hipofisis, de ahi venia mis niveles de prolactina tan elevados, lo cual no quiere decir que tu caso sea asi.
Lo unico que quiero decirte es que con la prolactina alta cuesta mas, pero puedes quedarte, habla con el endocrino y comentale lo del DOSTINEX a ver que te dice, yo ya soy mami de una niña de 4 meses.
Mucha suerte :content:
ariadna
:: girafa
Entrades: 2483
Membre des de: dj. ago. 31, 2006 3:38 pm

EntradaAutor: ariadna » dt. set. 16, 2008 8:36 am

bon dia!!!
a veure... Inma, crec que ja em coincidit en diversos post... i de moment, em fa l'efecte que tenim les mateixes patologies.
T'explico:
jo tinc hipotiroidisme medicat amb eutirox (100 y 125) des de fa aprox 3 anys... en una de les revisions em va demanar una ressonancia perquè tenia la prolactina altíssima (no recordo el número, però bastant alta) i em van descobir el "tumoret" a la hipòfisis. A partir d'aquí, com que estaba amb anticonceptius no vaig fer res... perquè "la regla ja venia sola" i jo no volia pendre més pastis. Un cop vaig deixar l'anell anticonc. la regla no em va baixar més fins que al cap d'uns 5 mesos em van trucar per donar-me hora amb el gine... ella em va dir que m'havia de pendre el DOSTINEX per baixar la prolactina i que, un cop baixés, ovularia i em baixaria la regla... així ho vaig fer, i vaig estar prenent el DOSTI un parell o tres de mesos.
La setmana passada i aquí ve lo important, em vaig visitar amb l'endocrina i em va dir que em sol·licitaba una ecocardiografia perquè hi ha estudis que diuen q el DOSTI juntament amb la medicació per l'hipotiroidisme, poden causar danys a les vàlvules del cor... imagina't com m'he quedat... ?-) m'han estat receptant una medicació que encara em pot perjudicar més!!!!! :-(( en fi... ara, la setmana vinent tinc hora amb la gine, per veure quina solució em dona, pq no he tornat a pendre el DOSTI, no vull, i a més... d'aquí a que em truquin per fer-me l'eco... :ufs:
Ara busco com una boja una mutua... pq no m'en refio d'aquests metges!! tenint tot el meu historial i receptant coses incompatibles...

CONCLUSIO: sí, el dosti et regula la prolactina, però assegura't que per l'hipotiroidisme que tens, no t'arrisquis a tenir problemes coronaris!!!! parla-ho amb el gine i l'endocrino abans de pendre't res!! és un consell...

Perdó pel rollo, però és que jo em vaig espantar tant (i encara ho estic), que quan t'he llegit, t'he volgut explicar tot pq no et passi el mateix... qualsevol cosa... pregunta!! :ok:
2010 & 2016
molly
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1947
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:29 pm

EntradaAutor: molly » dt. set. 16, 2008 8:39 am

hola Inma,

jo també tenia la prolactina alta i la meva gine em va dir que s'havia de controlar pq, efectivament, podia fer que no ovulés.
vaig fer el tractament amb DOSTINEX i en un mes la tenia a nivells normals. la prolactina es pot disparar per moltes causes i moltes d'elles, del tot infonsives. en el meu cas, stress. :-:)
ara faig una tractament de manteniment i prenc només un quart de pastilla a la setmana, i la tinc perfecta.
embarassada no ho estic però no pas per això. o sigui que comenta-li al teu gine i ja veuràs que el dostinex fa miracles.
sort!
Susi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 355
Membre des de: dv. abr. 11, 2008 6:47 pm

EntradaAutor: Susi » dt. set. 16, 2008 6:02 pm

Hola Inma!

A mi també em van detectar que tenia la prolactina alta ara fa 6 mesos o sigui que ja tinc un màster en la matèria...
T'explico una miqueta...

Lo primer que et vull dir és que, en la gran majoria dels cassos, es tracta d'un problema de fàcil solució: amb medicació, baixa als valors normals.

Aquesta hormona s'allibera per donar del pit als nadons. Si tens la tens alta, el teu cos considera que estàs alletant i no ovules, i clar, sense òvul no hi ha embaràs... Jo ho vaig detectar perque vaig deixar les pastis anticonceptives i no em venia la warry, i amb una analítica hormonal això canta de seguida.

Els valors normals d'aquesta hormona han de ser menors de 24 ng/mL, no sé si la les unitats són les mateixes però en cap lloc he vist jo lo del 19, és més, a 31 com dius que estàs no és una exageració... (jo la tenia a 52 !!!).

Les causes de que aquesta hormona estigui elevada són moltes entre les quals s'hi troba l'estress, i, rarament (segons m'han dit els metges) que hi hagi un prolactinoma. Per aquest motiu, lo primer que et fan fer és una ressonància magnètica per veure l'hipòfisi i descartar el prolactinoma. A mi m'han trigat 6 mesos en cridar-me per fer aquesta prova per la SS, sort que tinc una mútua i me la vaig poder fer de seguida (10 dies). (Com jo estava bastant estressada... aquí al f`roum em van recomanar fer algunes sessions de reflexologia podal, a mi personalment em van anar molt bé i també ho recomano...)

Bé, una vegada descartat el prolactinoma, em van donar la medicació. En el meu cas, jo em prenc PARLODEL 2,5mg. T'han de trobar la dosis correcta perque tanmpoc és molt bo passar-se... Primer vaig començar prenent-me 2 pastis a la setmana, després 3 i ara en prenc 1 dia si i un no (a la última analítica la tenia a 26.2, gairebé ja normal). La millora en els nivells de prolactina es nota també en els cicles menstruals ja que quan aconsegueixes baixar-la una mica, comences a ovular i els cilces cada vegada són més curts... (jo em miro la tempe per saber si ovulo o no).

Ariadna, potser el PARLODEL t'aniria bé a tu, no? Consulta-li al metge a veure què et diu...

Bé, espero haver-te ajudat. Vaig obrir un post jo sobre la prolactina alta a veure si el trobo i el pujo perque li donis una ullada i si tens qualsevol dubte que et pugui resoldre, dons ja ho saps...

Petonets,
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dt. set. 16, 2008 6:11 pm

Hola Susi! molt ben explicat, si senyora!!! ( o senyoreta...)

Referent al Parlodel. tinc una recepta que em va fer l'endocrina el mateix dia que em va explicar la contraindicació del DOSTINEX (en el meu cas eehhh); el que passa és que no sé... em va fer com mala propaganda, per dir-ho d'alguna manera. M'ho va pintar com si fós un medicament que costa que et senti bé... i no m'en vaig refiar. Per tant, ara mateix no prenc res...
En el meu cas, com ja he dit, la causa és el Prolactinoma, així que la reflexologia no m'ho arreglarà... però si que m'estic plantejant la homeopatia. no sé... estic feta un embolic, la veritat, a veure si la setmana que ve la gine m'aclara alguna coseta...
també haig de dir que vaig estar buscant info per internet i no vaig trobar gaires bones referencies d'aquest medicament... (del dosti tampoc)
ufff... és una bona merdeta... clar, amb la prolactina alta quan diguem de posar-nos a buscar el nen, si em quedo serà milagrito... així que haig de fer un pensament...
va! paro... m'espero a veure què em diu la gine, q m'hi capfico i no paro... :ufs:
2010 & 2016
Inma_b

EntradaAutor: Inma_b » dt. set. 16, 2008 7:02 pm

NENETA, muchas gracias por tus consejos! Qué bueno que al final conseguiste tener tu bebé, me alegro mucho por ti!!!! Y espero tener tu misma suerte!

ARIADNA, problemes coronaris????? Al•lucino!!! Quins metges aquests que donen qualsevol medicament sense tenir en compte res més!!! Bueno, tu no et preocupis, segur que tot sortirà bé! Seguiré els teus consells i li comentaré a la endrocr la setmana que ve a la visita! I no demanis perdó pels “rotllos” (quins rotllos???) t’ho agraeixo moltíssim, guapa!!!
T’aconsello l’homeopatia, a mi m’ha anat genial, no només per això també per l’stress i pels meus problemes de cervicals, prova-la!!

MOLLY, l’stress és una causa també? Doncs no em diguis més pq entre l’hipo i l’stress jo faig pleno!!

SUSI, a 31, 2 no és alta? El valor màxim és a 19... Faig reflexologia des de fa uns mesos i tb homeopatia i realment he notat moooooooooolt canvi! A veure què hem diu la endocr el proper dimarts sobre la prolactina...

Noies, sabeu si la prolactina alta pot ser degut als anticonceptius? He prés pastilles gairebé 10 anys!!

Noies, moltes gràcies per totes les vostres respostes! Us ho agraeixo de tot cor, moltes moltes gràcies!
Un petó ben fort
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dt. set. 16, 2008 7:09 pm

jeje és que m'emociono escribint... i a vegades em passo!!

doncs sí, problemes coronaris... el més fort de tot és que la primera que em va receptar el dosti va ser justament l'endocrina!!! que tb em medica per l'hipotiroidisme... en fi!!

ara m'has fet recordar que li haig de preguntar a ma cunyada o va per la homeopatia pel nen... estic decidida a provar-ho!!! si va bé tb per les cervicals... ufff ara mateix la truco!! :ok:

Respecte a la relació amb els anticonceptius... ni idea!! però diria que no hi té res a veure...

Ja ens diràs què et diu l'endocrina!! ;-)
2010 & 2016
Inma_b

EntradaAutor: Inma_b » dt. set. 16, 2008 7:12 pm

Ariadna, prova l'homeopatia, t'anirà genial? si ets de BCN o rodalies et puc dir la meva q és genial!!! a mi per les cervicals i demés m'està anant força bé!!
Us mantindré informades amb el que em digui l'endocrina! a veure si tinc sort però no em vull prendre més medicaments!!! buajjjjjjjjjjjj
neneta
Entrades: 3
Membre des de: dl. set. 15, 2008 10:41 pm

EntradaAutor: neneta » dt. set. 16, 2008 10:28 pm

Yo le pregunte a mi endocrino la pasada semana si podia volver a tomar la pildora anticonceptiva, y me respondio " bueno como ya te has quedado embarazada una vez no veo por que no" ahi queda eso, puede que no tenga nada que ver pero yo tampoco me quede muy tranquila con su respuesta, en diciembre tengo control de prolactina, le volvere a preguntar.
Si tienes alguna duda mas, pregunta lo que quieras, solo te digo que no leas mucho por internet porque lo pintan muy crudo en muchos foros, intenta confiar en tu endocrino y no te obsesiones, yo llore mucho y lo pase muy mal, se positiva y paciente. te deseo mucha suerte :koala:
Inma_b

EntradaAutor: Inma_b » dc. set. 17, 2008 6:40 pm

NENETA, muchas gracias por tus consejos, te haré caso! y tienes razón, eso de leer por internet... bufffffff te pones mala!!! a ver qué me dice la endocrina, ya os contaré!
Un besote
Inma_b

EntradaAutor: Inma_b » dc. set. 24, 2008 8:43 pm

Hola noies,
Doncs bé, ahir vaig anar a la endocrina i a part de dir-me que tinc l'hipotiroidisme regulat amb les pastis sobre el tema de la prolactina (la tinc a 31,2) em va dir que no em preocupés que no era gaire alta i no tenia per què afectar-me a l'ovulació, també tenir-la així podria ser per causa dels anticonceptius (els he pres durant 9,5 anys), que no em preocupés per ara pq encara que ara no em deixés ovular en pocs mesos el meu cos tornaria a la normalitat quan em marxessin les restes dels anticonceptius.
Així que estic més tranquila, espero que surti tot bé!!! creuem els dits i a fer deures!
Abril78
:: pantera
:: pantera
Entrades: 811
Membre des de: ds. març 17, 2007 10:47 pm

EntradaAutor: Abril78 » dj. set. 25, 2008 8:23 am

A mi també me la van trobar una mica alta. M'ho van mirar perque tenia galactorrea en un pit i van dir que segurament seria la prolactina. La primera analítica la tenia a 36, i la segona a 26. Em van dir que no era alta, que simplement amb l'estres de la punxada o amb els nervis que portava la podia haver fet pujar.

Llavors em vaig començar a emparanoiar per si no ovulava i em vaig mirar la temperatura i cada mes he ovulat. I ara ja pots veure el ticker! :-)

Estigues tranquila que segur que no serà res.
ariadna

EntradaAutor: ariadna » dj. set. 25, 2008 10:54 am

Ei me'n alegro Inma!!!! jo ahir vaig estar a la gine i tb diu que la prolactina la tinc regulada... no se.. les analítiques me les van fer quan encara prenia el Dosti, però bueno!
Ara he d'esperar que no torni a pujar... aaaiixxx

Abril! felicitats!! :ok:
2010 & 2016
Inma_b

EntradaAutor: Inma_b » dj. set. 25, 2008 8:58 pm

abril78 i ariadna,
moltes gràcies per les vostres respostes! i us felicito a les dues: a tu abril pel teu embaràç i a tu ariadna per les bones notícies!!! ho aconseguirem!!!
petonets!! :koala:

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::