Veganisme

Receptes de cuina, trucs i idees.
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dg. març 31, 2013 5:26 pm

Hola a totes i tots!

Estic fent una transició alimentària paulatina vers el veganisme per motius ètics i de respecte a la vida, i, buscant pel fòrum m'ha semblat que no hi havia cap fil de discussió obert sobre aquest tema. Si es així corregiu-me, eh? :)
Doncs res, m'ha semblat una bona idea obrir-lo no per discutir amb ningú, sinó per veure si hi ha altres vegans/veganes al socpetit i poder compartir experiències (com es van tornar vegans/es, els motius, activisme, etc) i, per descomptat, receptes de tot tipus!
Doncs apa, espero trobar algú més per aquests verals i : go vegan!
Avatar de l’usuari
Pinguina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 3:47 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: Pinguina » dg. març 31, 2013 6:19 pm

Hola Cabana!
Jo tinc alguns amics que són vegans o vegetarians. Per receptes, m'han recomenat algunes pàgines... potser ja les coneixes però per si hi ha algú interessat en el món vegà i/o vegeterià i encara no les coneix:

http://www.forovegetariano.org/
http://www.creativegan.net/
http://www.igualdadanimal.org/cocina

Salut!! :***:
pingüina

Imatge
Avatar de l’usuari
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Yaiza202 » dg. març 31, 2013 6:33 pm

Hola, nosaltres vam començar a fer la transició desde el Setembre de l'any passat, encara que no es acabem de considerar vegans, fa poc encara anavem al Telepizza pero després de veure un Docu del Canal+ vam decidir deixar-ho per sempre, nosaltres mengem tot Ecològic, en la nostra dieta no hi han láctis de cap tipus, ni carn, l'ho unic que si mengem ous de producció Eco, i de vegades peix pero sempre i quan sigui salvatge sino res de res.
Aquest parell de coses no ens les treiem perque ens agraden pero ja et dic de vegades...perquè ja la cistella es ben cara com per encarir-la mes.
Pel tema de receptes si poses a Google receptes veganes en trobaras bastantes webs, pero pensa que es l'ho mateix solament es substituir l'aliment animal per vegetal, tens el tofú que va molt bé.
Per fer mandonguilles, hamburgueses, croquetes pots utilitzar la soja texturitzada.
El Seitan el desaconsello per ser 100% Gluten i tampoc es bó per la salut així que si ho pots evitar.
Segurament si aniran apuntant foreres, ja que hi ha algunes que son veganes i d'altres vegetarianes.
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dg. març 31, 2013 8:16 pm

Hola, maques! Quan jo tenia 17 anys ja vaig estar una temporada essent "ovolactivegetariana", i no recordo pq ho vaig deixar. Tb he passat èpoques de menjar macrobiòtic, però ara ja s'han acabat els assajos. Jo tb he anat fent un canvi de consciència paulatí (que va començar fa uns set anys a la meva última visita al zoo de BCN : vaig sortir tant deprimida que la cara dels elefants se m'apareixia dia si, dia tb, i últimament he vist documentals com The Cove (a trossos sense poder mirar) i reportatges sobre veganisme i antiespecisme que m'han acabat de decidir.
Tinc un bebè de 13 mesos i m'he d'informar de com m'ho he de fer perquè no li falti cap nutrient, vitamina o mineral. Sé que no es difícil, però encara li he d'agafar el tranquillo al tema!
Merci per les direccions, ja m'havia descarregat la majoria de receptaris que proporcionen aquestes pàgines i he cuinat mandonguilles de tofu i espinacs, hamburgueses de llenties i cigrons, fallafel i demà faré una paella de verduretes! Pensava més aviat en si hi havien receptes pròpies, seria interessant fer intercanvi!
Yaiza, just ahir em vaig comprar un paquet de seitàn! El tastaré igualment! Amb el tofu ja hi estava més familiaritzada pel menjar japonès. El que realment em preocupa es el tema formatges : soc molt formatgera i em costarà molt, segur! I quant els ous : a casa tenim gallines que mengen pinso ecològic i grans de blat, i que corren lliures pel jardí, així que mentre continuin ponent consumirem ous. Quan deixin de pondre ens ho pensarem.
Espero que això s'animi!
Merci per les respostes! :)
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: sònia-2 » dl. abr. 01, 2013 9:37 pm

Hola noies!!!

Fa temps que vaig escriure, em sembla que a l'apartat de cuines i receptes, en relació al tema de cuina vegetariana. I m'encanta que torni a sortir el tema al fòrum.

Com ja vaig explicar, jo també estic en transició. Bé, la carn no sé si ja fa gairebé 3 anys que no en prenc, de làctics, els iogurts els vaig deixar també, llet de vaca ja no en prenia, i formatge alguna vegada menjo, però és que jo també era molt formatgera.

Peix sí que en segueixo consumint encara. Estic com estancada.

Una cosa que em dificulta és que el meu home vol seguir menjant de tot, tot i que carn ja no en compro. I les nenes, llet de vaca no n'han pres mai però iogurts i formatges sí.

I clar, elles ja han tastat una dieta onmívora, com ho faig per fer-lis el canvi, és complicat, i quan es queden a menjar a l'escola...
Suposo que puc fer de mica en mica, i almenys, començar per exemple un cop a la setmana fer un dinar o un sopar vegeterià i que ho vagin tastant.
Però a vegades amb les novetats es tanquen força en banda, em frena una mica...

Igual que el dia que fem pa amb tomàquet i embotit, els hi encanta, i jo menjo mortadel·la vegetal, que també els hi encanta, però penso, què més puc oferir de substitutiu? com els hi trec ara l'embotit?
I mira que els hi dic què és i d'on ve l'embotit... però són petites i no sé com dir-lis sense ser molt, no sé, dura....

M'agradaria que mantinguéssim viu aquest fil, ens donéssim consells, receptes, informació, suport...
vaja, compartir les experiències d'aquest estil de vida.

Moltes gràcies!!!

Per cert Yaiza, quin documental era el que vas veure pel Canal +? Intentaria buscar-lo per veure'l, ara depèn de com sigui, no sé si el podré veure...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dt. abr. 02, 2013 12:19 pm

síííí!! m'encanta que hi hagi aquest fil!! :ok:

Nosaltres som una família vegana, amb certes peculiaritats. Us explico:

-a casa som vegans. No comprem res que tingui llet, ou, mel, carn, peix etc.
-el meu company és vegà. Ha anat tenint èpoques de tot però bàsicament fa molts anys que és vegetarià, ha sigut vegà unes èpoques i des de fa 4 o 5 anys ho és.
-jo sóc vegetariana (ovo-lacto) però bàsicament tinc una alimentació vegana. A vegades em prenc un cafè amb llet en alguna banda o si per feina he d'anar a dinar fora i hi ha plats amb ou o formatge en menjo. Però en el dia a dia tinc una alimentació vegana.
-el nostre fill a casa menja vegà i a l'escoleta també perquè el menú de tothom es vegà (en teoria és vegetarià però com que hi ha infants amb intol.leràncies i alèrgies a l'ou i la llet, doncs vegà per tothom :-) ).

Ara, el Bernat (el nostre fill) viu en un entorn no-vegetarià majoritàriament i si va a casa els avis i vol provar alguna cosa, o li ofereixen galetes al parc (amb llet) etc no li diem que no. El que sí que procurem és explicar-li què és el que s'està menjant. I ell tria, segons el dia. Hi ha vegades que agafa una cosa i quan sap que porta "vaca" (ell li diu "vaca" a tot el que és animal) ho trona a deixar i a vegades s'ho menja tant feliç.

Pel que fa a explicar-li doncs ho anem fent, sense pressionar ni espantar ni fer drama. De fet últimament tot el dia juga a que és un caçador o-o:) Però per exemple si surt un zoo en alguna banda i ell diu que hi vol anar, nosaltres li expliquem que els animals del zoo estan tancats, que és com una presó i que a nosaltres no ens agraden els zoos. Tot i això segueix dient que hi vol anar, així que haurem de pensar com ho fem. De moment estava buscant si hi havia un santuari d'animals o similar que es pugués visitar.

Pel que fa a l'escola, l'any vinent que farà P3, a la que hem posat en primera opció hi ha un menú vegetarià (lacto-vegetarià, crec) i l'apuntaríem a aquest.
Si entrem a la de segona opció no hi ha menú vegetarià. Ho demanarem. Però tenim clar que si al final no n'hi ha o si triem vegetarià però ell prefereix menjar el mateix que els altres nens, li canviaríem el menú i que mengi "omnívor".

Bé, anem comentant per aquí!!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dt. abr. 02, 2013 12:24 pm

Per cert, no sé qui preguntava pels sopars (us he anat llegint des del mòbil aquests dies i ara no ho recordo).

Una cosa que va bé quan "et fas" vegetarià és oblidar l'esquema: primer plat+ segon plat
Nosaltres acostumem a fer plat únic o una mena de plat combinat amb diverses coses.

Idees de sopar (soles o combinades):
-sopa de caldo amb cigrons (proteïna+llegum)
-verdures a la brasa+humus
-torrades amb patés vegetals
-croquetes de tofu, de seitán, de xampis amb cirgons...
-hamburgueses vegetals (casolanes o comprdes)
-seità arrebossat o a la planxa, sol o en entrepà, acompanyat de xampinyons sofregits o escalivada etc
-verdura bullida (acompanyada d'alguna cosa amb proteïna, tant una hamburguesa com uns cigrons o fesols)
-tofu a la planxa o arrebossat o saltejat amb verdures.
-quiche vegetal amb tofu fumat acompanyada d'amanida

Al meu blog de l'enllaç tinc penjades algunes receptes, per si ho voleu mirar. Igualment tinc fitxats uns quants blogs de receptes veganes molt interessants. Si voleu us els passo.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dt. abr. 02, 2013 4:53 pm

El meu company es molt carnívor i, tot i que actualment menja més vegetal que animal, no vol deixar de menjar carn ni peix, i no està d'acord (tot i que no em dóna motius reals ni vàlids) en què el petit mengi només vegà. Ell diu que buscarà carn de vedella i pollastre que hagi viscut en llibertat, pastant, etc. Poc a poc, però, es va conscienciant; va veure com engreixen els ànecs per fer foie i va quedar trasbalsat. Jo no vull imposar la dieta a ningú, però espero poder-li transmetre al meu fill el respecte per la vida. A part soc jo la que sol cuinar a casa, així que... Haha!

Ahir vaig fer una paella de verdures que estava boníssima! Estic molt emocionada amb el tema i ara estic buscant què faré per sopar aquest vespre...

Ponioleta, gràcies per les idees, jo tb crec que no cal fer 1r i 2n, de fet a casa no ho hem fet gairebé mai! Ha de ser difícil explicar el tema del patiment dels animals als nens/es, fer-ho amb tacte..., intentaré enfocar-ho de forma suau quan el cigró comenci a preguntar, i fer èmfasi en fer que es pregunti què sentiria ell en la mateixa situació (de captivitat, etc). Vosaltres què els dieu?

Jo tb vull que el aquest fil sigui actiu. Podríem proposar receptes per ingredients cada setmana. QUè us sembla si comencem per la quinoa? Quines receptes soleu cuinar amb quinoa, us animeu? :) Podem penjar fotos dels nostres plats i postres! Nyam-nyaaam!
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: AdrianaGC » dj. abr. 18, 2013 11:50 am

Hola a totes!!

Doncs a casa la situació és la següent: Dos dies a la setmana anem a dinar a casa els sogres, un dia carn i l'altre peix. I un altre dia a casa els meus pares, i toca o carn o peix. Per això amb el meu home ja fa temps vam decidir que a casa nostra no menjariem més ni una cosa ni l'altre, que ja en fem prou amb tres vegades a la setmana. Això inclou al meu fill, que es queda a dinar a la llar i per suposat, un dia carn i l'altre peix. Ous, llet, iogurs i formatge sempre els consumim ecològics. Tot i això, jo ja fa molt que vaig pensant de deixar-ho completament, però em frena el tema dels pares: ja m'espero el sermó que cal menjar de tot, que la carn em convé perquè sóc molt prima, que puc agafar anèmia............

Doncs això, que a casa fem els 7 àpats de sopar tots junts i 4 àpats de dinar papa i mama vegetarians (no vegans). Els nostres menús es composen de base de verdures combinades amb pasta o arròs o llegums o ou, amb fruita, fruits secs i pa. I sempre plat únic, com proposeu vosaltres. Però tofu, seitan i hamburgueses vegetals no ens agraden. Em doneu més idees per tenir una dieta equilibrada?

Gràcies!!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dj. abr. 18, 2013 2:04 pm

Adriana, no cal menjar "coses rares" per ser vegetarià o vegà.
Jo de vosaltres, dels 4 dinars que feu a casa, com a mínim a 2 hi posaria llegum. No cal que sigui plat únic de llegum, pot ser una amanida d'arròs amb una mica de llenties. O hummus amb amanida i pa, o croquetes de llenties o cigrons amb el primer plat que voleu.

(Nota. he dit dinars perquè hi ha gent que no li agrada menjar llegum per sopar. Nosaltres llenties estofades o coses així normalment les mengem per dinar, però hummus, croquetes etc sí).

També intentaria menjar fruits secs i llavors a diari (pipes, anous, ametlles...). Per exemple per berenar un grapat o incorporar-les als menjars.

I per la resta no m'hi trencaria massa el cap. Anar menjant de tot (de tot lo sa ;-) ) i ja està.


Si voleu, podríem penjar menús. Bé, més que menús, anar explicant algun dia el que mengem en tots els àpats. :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: sònia-2 » dj. abr. 18, 2013 9:21 pm

Hola noia!!!

M'encanta que tirem endavant aquest fil.

I és molt bona idea el fet d'anar posant plats i menús.

Per les que sou més constants amb el tema, trenqueu el gel i ajudeu-nos amb unes guies i pautes, posant algunes receptes...

Per ara jo tampoc sóc gaire de tofu o seitan, i sembla que llavors no es pugui ser un vegà nutricionalment equilibrat,

Em falta agafar la dinàmica i idees per acabar de fer la transició i sobretot intentar que les nenes de mica en mica, almenys, sigui la dieta que consumeixin en la majoria de les menjades.

Tinc infinitat de llibres i receptes i no hi ha manera....

Per tant, endavant amb les idees i les propostes!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » ds. abr. 20, 2013 11:46 pm

Jo ahir vaig fer una cassoleta de tofu, xampinyons i patates amb beixamel vegana, boníssim. Acabem de veure aquest vídeo i estem en shock. Dóna molta informació, està molt bé, tot i que no he estat cpaç de veure els 2 videos sobre escorxadors i el negoci de la llet de vaca, he vist un parell d'escenes que m'han fet plorar i encara tinc un nus al cor..., si si, al cor me'l noto! :_( He llençat el brick de llet que em quedava (del que bevia el nen), que estava a la meitat. Demà provaré a fer-me un cafè amb llet de soja. Ja n'estava bevent però el cafè del matí el feia amb llet de vaca : mai més. Ni formatges, s'ha acabat!

http://www.youtube.com/watch?v=ZzvK5uLu7F0

No sé si l'heu vist però us el recomano (no pels videos, eh?).

Aviam si activem un xic el grup! Go vegan!
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: AdrianaGC » dc. abr. 24, 2013 10:03 am

No penso que tofu, seità... siguin "coses rares" eh!! Només que com diu la sònia-2 sembla que si no en menges no tinguis una dieta equilibrada. És aquest el meu dubte, si sense aquest aliments podem continuar amb la dieta vegana.

Gràcies Pinguina pels enllaços. I Cabana, quan tingui un momentet em miro el video. Ponioleta he xafardejat el teu blog, m'anirà de conya!! De moment ja t'he agafat la recepta de truita (tot i que no tenia farina de cigró, me l'apunto per la propera, i ho vaig fer amb farina de blat), i de hummus. Gràcies també.

Alguns menús que hem fet aquesta setmana:

- Patata, mongeta i pastanaga bullides, amb truita (farina i aigua) d'espàrrecs i xampinyons, acompanyat de pa amb tomàquet.

- Gaspatxo i pasta aglio e olio.

- Amanida de cigrons (Cigrons, espinacs, tomàquet, olivada), i guacamole acompanyat de pa amb tomàquet.

Totes les postres han estat fruita, fruits secs i llavors.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dc. abr. 24, 2013 10:29 am

Adriana, bé, una mica rares són. Jo estic farta de donar explicacions i que la meva mare cada dia em pregunti el blanc què és, tofu o seità? i que la meva àvia em faci explicar don surt el seità cada vegada que em veu que en menjo :-)
El que vull dir és que es pot tenir una dieta equilibrada vegana menjant els aliments "normals" que s'han menjat a Catalunya des de fa molts anys i no comprant ni cereals "estranys", no tofus, seitans, embotits vegetals... Ara, que jo a vegades menjo quinoa, flocs de civada, seità, tofu... perquè m'agraden i perquè la veritat és que són fàcils de trobar. :ok:

Bé, jo també venia a posar algun menú d'aquesta setmana.

-ahir per sopar (una mica improvitzat): pasta amb tomàquet (de pot) i seità a la planxa
-sopar d'abans d'ahir: espàrrecs i xampis a la brasa, pà amb tomàquet i seità a la planxa (vam descongelar una bola i sha de gastar)
-un altre sopar: sopa, croquetes de tofu (casolanes) i amanida

Ah, per esmorzar, he fet un gran descobriment. Em vaig comprar crema d'avellanes (és com la mantega de cacahuet però d'avellana) i ultimament menjo pa amb crema d'avellana (poqueta) i mermelada de maduixa. Esta boníssim i a més aporta calci, ferro etc. mmmm!!
(no és barata perquè diria que només la trobes eco, però dura bastant perquè tampoc en gastes molta)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dc. abr. 24, 2013 1:29 pm

Es cert que les persones del nostre entorn poden ser un xic pesades amb el tema, però jo sempre els dic que estàn desinformades (i això els fot bastant i acaben callant). Per sort la meva mare tb menja aquestes coses, i la meva germana s'està veganitzant tb. El que em preocupa es la meva sogra, que es d'idees tradicionals i diu que els animals neixen a la terra per ser menjats..., no m'hi vull discutir i de moment no hi vull pensar pq viu a 3 hores de nosaltres (no li hem dit res). :-o00m

I també es cert que no cal menjar tofu ni seitàn per adquirir les proteïnes, els llegums ja en portes i fent combinacions de llegums i cereals ho tenim cobert. Tot i això a mi tb m'agrada el tofu i el seitàn, hi ha moltes maneres de preparar-los, però els consumim un parell de cops a la setmana i prou, com la Ponioleta, quan obres un paquet en tens per un parell de dies!

Ja fa tres o quatre dies que em faig el cafè amb llet de soja i la veritat es que m'agrada i tot! Em sento genial i continuo perdent pes (que he de pedre encara 15 quilos més). EL nen se la beu pefectament, té el mateix nivell de calci que la llet sencera de vaca i menys greixos saturats. Estic molt emocionada amb tot el tema. >.-<:

Nosaltres ahir vam fer quinoa amb verduretes per sopar i avui, per dinar, crema de llenties amb arròs! Nyam nyam! Al meu bloc també hi vaig penjant receptes, si us hi voleu passar quan tingueu una estoneta!

I per cabar : després de veure el vídeo de l'enllaç que he deixat més amunt, el meu company tb ha acabat de renunciar a la carn i els productes làctics, així que es pot considerar que som una família vegana! Iuhuuuu! :b-)))
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dc. abr. 24, 2013 1:49 pm

Per cert, atenció a la B12.
Totes les persones veganes han de prendre un suplement adequat de B12!

En aquest enllaç hi ha informació rigurosa i documentada sobre el tema: http://www.unionvegetariana.org/b12.html

Nosaltres prenem VEG1, que el fa la Vegan Society britànica. El comprem per internet, dues o tres caixes cada vegada i dura molt (és bastant barat). Jo prenc una pastilla diària i el meu fill mitja. El meu company no en pren (pren una altra cosa). Una nustricionista que va consultar li va dir que era un bon suplement, però per ell, que té pedres al ronyó sovint no era recomanable ja que porta minerals.

La composició és:
Vitamin B2: 1.6 milligrams
Vitamin B6: 2 milligrams
Folic Acid: 200 micrograms
Vitamin B12: 10 micrograms
Vitamin D (as D2): 10 micrograms
Iodine: 150 micrograms
Selenium: 60 micrograms
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dc. abr. 24, 2013 4:01 pm

Ponioleta ha escrit:Per cert, atenció a la B12.
Totes les persones veganes han de prendre un suplement adequat de B12!

En aquest enllaç hi ha informació rigurosa i documentada sobre el tema: http://www.unionvegetariana.org/b12.html

Nosaltres prenem VEG1, que el fa la Vegan Society britànica. El comprem per internet, dues o tres caixes cada vegada i dura molt (és bastant barat). Jo prenc una pastilla diària i el meu fill mitja. El meu company no en pren (pren una altra cosa). Una nustricionista que va consultar li va dir que era un bon suplement, però per ell, que té pedres al ronyó sovint no era recomanable ja que porta minerals.

La composició és:
Vitamin B2: 1.6 milligrams
Vitamin B6: 2 milligrams
Folic Acid: 200 micrograms
Vitamin B12: 10 micrograms
Vitamin D (as D2): 10 micrograms
Iodine: 150 micrograms
Selenium: 60 micrograms


Ostres, jo he llegit que la B12 es troba als ous, tb. La meva pregunta es : menjant ous un parell de cops a la setmana n'hi ha prou? El bebè en tindria prou amb un parell d'ous i algun iogurt de soja enriquit amb B12? Ho consultaré a la pediatra igualment, però si vosaltres em podeu orientar una mica us ho agrairé! ?-)

Com que al jardí tenim a la Quima i la Fina que ponen i no les volem donar a ningú perquè no acabin a la cassola..., continuarem menjant ous fins que deixin de pondre. Es l'únic producte animal que consumim ara mateix...
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Veganisme

EntradaAutor: Ponioleta » dc. abr. 24, 2013 4:57 pm

Als links que us he passat hi ha molta informació, també per vegetarians (ovo o ovo lacto).

Jo crec que dos ous a la setmana són pocs. Però per exemple la llet de soja a vegades està enriquida, alguns cereals, sucs, galetes... també ho pots mirar.

Nosaltres preferim suplementar i així sabem que ingerim la b12 necessària sense preocupar-nos

A part la teta o la llet de bibe també porten b12.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Veganisme

EntradaAutor: Cabana » dj. abr. 25, 2013 11:51 pm

El bebè encara mama, així que suposo que entre el pit, els ous i la llet de soja i els iogurts enriquits, de moment ho deu tenir cobert...

Per sopar he fet pasta amb el que he anomenat salsa veganyesa, seguint la recepta familiar i veganitzant-la. Si us interessa provar, he penjat la recepta al meu bloc :

http://aimaremaretamarona.blogspot.com.es/2013/04/macarrons-integrals-amb-bolonyesa.html
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Veganisme

EntradaAutor: AdrianaGC » ds. abr. 27, 2013 7:34 pm

Avui per dinar nosaltres també ens hem animat a fer macarrons vegetarians!! Sofregit de ceba, pastanaga, pebrot i tomàquet. Després hi hem afegit la soja texturitzada i després els macarrons- Han quedat molt bons, però al meu home no l'ha acabat de convèncer la textura de la soja (era la primera vegada que la provàvem), i el meu fill se'ls ha menjat molt bé!! Es pot dir que ha estat un bon començament!!

I ja posats a fer, com que ens ha sobrat soja hem aprofitat per fer hamburgueses. Ja veieu que ens hi hem posat "a saco" jajajaja!! Les hem congelat i la setmana que ve les provarem. A veure com han quedat!! Ja us explicaré...

Torna a “Bona Cuina”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::