Prestació per risc de lactància natural
- GironinaNovata
- :: papallona

- Entrades: 127
- Membre des de: ds. abr. 20, 2013 5:07 pm
- Ubicació: Girona
Prestació per risc de lactància natural
Hola!
He sentit a parlar d'aquesta opció ja que tinc dret a la prestació per risc d'embaràs i volia saber si alguna ha fet les dues. Una companya de feina la va agafar però ara el meu jefe sembla no recordarho i em diu que no. Què faríeu? Alguna us hi heu trobat?
He sentit a parlar d'aquesta opció ja que tinc dret a la prestació per risc d'embaràs i volia saber si alguna ha fet les dues. Una companya de feina la va agafar però ara el meu jefe sembla no recordarho i em diu que no. Què faríeu? Alguna us hi heu trobat?
Re: Prestació per risc de lactància natural
Ostres, no hi havia sentit a parlar mai...Risc de lactancia natural? No ho entenc...? Què és?
- GironinaNovata

Alegant que fas lactancia si treballes amb productes químics o alguna cosa que pugui ser agressiu doncs tens dret a baixa fins als 9 mesos.
Jo tampoc entenc el risc, jeje vols dir que no és el permís per lactancia?
- GironinaNovata

shyla ha escrit:Jo tampoc entenc el risc, jeje vols dir que no és el permís per lactancia?
La lactancia només es 1 hora al dia i la meva companya tenia baixa fins als 9 mesos tot el dia! El que passa que daquests imports sen fa carrer la mútua no la SS i per això em fa por que la mútua menviin...
Jo al meu lloc de treball estic amb contacte, de forma ocasional, amb productes químics i hem van fer una adaptació del lloc de treball durant l'embaràs i la lactància. Sé d'una companya que treballava amb mutàgens i també li van adaptar el lloc de treball. Això t'ho comento perquè a no ser que la teva feina sigui d'alt risc no crec que et donin la prestació per risc de lactància natural, ja que l'empresa sempre té l'opció de demanar a la gent que porta la prevenció de riscos que faci un estudi del teu lloc de treball i proposi una adaptació.
Ostres no en tenia ni idea, però es clar que té sentit!! El que no sé és com funciona, però lamentablement sospito que si et poden adaptar el lloc de treball i estalviar-se pagar-te una baixa ho faran...
- GironinaNovata

Majka ha escrit:Jo al meu lloc de treball estic amb contacte, de forma ocasional, amb productes químics i hem van fer una adaptació del lloc de treball durant l'embaràs i la lactància. Sé d'una companya que treballava amb mutàgens i també li van adaptar el lloc de treball. Això t'ho comento perquè a no ser que la teva feina sigui d'alt risc no crec que et donin la prestació per risc de lactància natural, ja que l'empresa sempre té l'opció de demanar a la gent que porta la prevenció de riscos que faci un estudi del teu lloc de treball i proposi una adaptació.
La meva feina no es dalt risc pero per política dempresa t'obliguen" a agafar baixa per embaràs la setmana 20 de gestació. Pero amb la lactancia sembla que han canviat d'opinio :( i en realitat estar de baixa fins als 9 mesos mencantaria! :P
- pietrafilla
- :: girafa

- Entrades: 2423
- Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
- Ubicació: Anoia
Jo estic de baixa per risc biològic durant l'embaràs des de la setmana 22 (que era a partir de la qual podia agafar-la), evidentment per la mútua i cobrant el 100%.
I també em van comentar que això també estava lligat amb el tema de la lactància...però no és el meu cas perque no treballo amb productes químics.
Jo em vaig posar en contacte amb el departament de riscos laborals, em va visitar metge i em va donar documentació per portar a la mútua laboral que és la que em paga la nómina cada mes.
I també em van comentar que això també estava lligat amb el tema de la lactància...però no és el meu cas perque no treballo amb productes químics.
Jo em vaig posar en contacte amb el departament de riscos laborals, em va visitar metge i em va donar documentació per portar a la mútua laboral que és la que em paga la nómina cada mes.

La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.

El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
- pietrafilla
- :: girafa

- Entrades: 2423
- Membre des de: dt. feb. 09, 2010 3:21 pm
- Ubicació: Anoia
Després també és el que dius, jo per agafar-la vaig haver de portar informe de la directora del centre, conforme la meva feina era la que era i no em podien reubicar.
Si et poden reubicar...llavors ja no podries demanar-la.
També dic una cosa, a mi l'empresa no em va posar cap entrebanc, doncs no són ells els que em paguen...és la mútua.
Si et poden reubicar...llavors ja no podries demanar-la.
També dic una cosa, a mi l'empresa no em va posar cap entrebanc, doncs no són ells els que em paguen...és la mútua.

La princesa de la casa va nèixer amb 3.070kg i 48 cm.

El príncep de la casa va nèixer amb 3.910 kg i 49 cm.
https://plus.google.com/u/0/photos/1012 ... 005/albums
Jo també estic de baixa per prestació per risc durant l'embaràs i sé que hi ha la opció de la de lactància també, però no sé jo si en el meu cas (educació) me la donarien, no crec... A més, que tampoc sabria si arriscar-me tal i com estan les coses avui en dia, laboralment parlant..
- GironinaNovata

artemis ha escrit:Jo també estic de baixa per prestació per risc durant l'embaràs i sé que hi ha la opció de la de lactància també, però no sé jo si en el meu cas (educació) me la donarien, no crec... A més, que tampoc sabria si arriscar-me tal i com estan les coses avui en dia, laboralment parlant..
Qui paga es la mútua per tant econòmicament no els molestarà! Tot es plantejarho
Encara que pagui la Mutua, a l'Empresa l'hi pot molestar tindre una persona de baixa ja que te una vacant que alomillor no pot suplir per X motius....tal i com estan les coses jo aniria amb ull, una cosa es tindre una baixa per necessitat i l'altre perquè ens agradarïa compartir mes temps amb els nostres fills....i sapiguent tota la gent que necessita feina no esta la cosa per tibar del fil....
Si tens risc de Lactancia Natural tens dos opcions o bé et donen la baixa i et paga la Mutua o com t'han dit poden mirar d'acondicionarte el lloc de la feina.... que de ben segur que l'Empresa preferira agafar aquesta opció.
Sempre pots demanar l'excedencia i així compartir mes temps amb el petit.
Si tens risc de Lactancia Natural tens dos opcions o bé et donen la baixa i et paga la Mutua o com t'han dit poden mirar d'acondicionarte el lloc de la feina.... que de ben segur que l'Empresa preferira agafar aquesta opció.
Sempre pots demanar l'excedencia i així compartir mes temps amb el petit.
GironinaNovata ha escrit:artemis ha escrit:Jo també estic de baixa per prestació per risc durant l'embaràs i sé que hi ha la opció de la de lactància també, però no sé jo si en el meu cas (educació) me la donarien, no crec... A més, que tampoc sabria si arriscar-me tal i com estan les coses avui en dia, laboralment parlant..
Qui paga es la mútua per tant econòmicament no els molestarà! Tot es plantejarho
Ja, econòmicament no, però èticament, ... jo treballo amb criatures i si jo m'agafo una prestació de lactància, representa que ja comencen curs amb una persona nova i que a mig curs m'incorporo jo i suposa una nova adaptació, un nou canvi de professorat, i més rotllo... i potser a ells no els interessa seguir amb mi i prefereixen seguir amb la substitució durant tot el curs i a mi em foten molt... perquè estic a privada, no pública ni fixa encara...
No tenia ni idea que treballant de mestra tenies dret a una prestació per risc durant l'embaràs... i, ni molt menys, per risc de lactància natural 

Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Lila, en el meu cas sóc mestra d'escola bressol i la mútua va al·legar que:
1. estic en risc de contagi biològic (enfermetats diverses que em poden trasmetre els nens)
2.Manipulo càrregues pesants (a l'hora de canviar-los el bolquer, agafar-los a coll,...)
Jo tampoc ho sabia ! fins que vaig començar a treballar per aquesta empresa. Així que mira, això que m'he endut!!!!
Però la de lactància no la demanaré,...
1. estic en risc de contagi biològic (enfermetats diverses que em poden trasmetre els nens)
2.Manipulo càrregues pesants (a l'hora de canviar-los el bolquer, agafar-los a coll,...)
Jo tampoc ho sabia ! fins que vaig començar a treballar per aquesta empresa. Així que mira, això que m'he endut!!!!
Però la de lactància no la demanaré,...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |