SÒL PÈLVIC
SÒL PÈLVIC
Fa 4 mesos vaig tenir al meu fill amb fòrceps i m'ha quedat el sòl pèlvic molt malament. Ara estic anant a recuperació i estic fent els exercicis de kegel. També m'han recomanat utilitzar les boles xineses per la recuperació.
Escric perquè m'expliqueu les vostres experiències amb aquests exercicis, ja que a mi la veritat és que em costen molt de fer i no veig clara una recuperació total.
Escric perquè m'expliqueu les vostres experiències amb aquests exercicis, ja que a mi la veritat és que em costen molt de fer i no veig clara una recuperació total.
Re: SÒL PÈLVIC
Hola Tahire! Primer que res enhorabona pel teu petit@!
Doncs jo pel primer, que va ser amb pales, també vaig fer rehabilitació del sol pèlvic i exercicis de kegel amb aquella espècie de tampó (no recordo el nom tècnic) Vaig fer-ho un temps i em va anar força bé.
En canvi, el segón fill, que no va ser ni amb forceps ni amb pales però em vaig desgarrar bastant, doncs amb aquest no vaig tenir cap problema amb el sol pèlvic, però res... no se'm va escapar ni una goteta de pipi! que amb el primer no arribava al wc! No se, jo pensava que amb el segón tornaria a tenir problemes i la veritat és que no en vaig tenir gens!
Espero que et vagi bé els exercicis i et recuperis aviat
Doncs jo pel primer, que va ser amb pales, també vaig fer rehabilitació del sol pèlvic i exercicis de kegel amb aquella espècie de tampó (no recordo el nom tècnic) Vaig fer-ho un temps i em va anar força bé.
En canvi, el segón fill, que no va ser ni amb forceps ni amb pales però em vaig desgarrar bastant, doncs amb aquest no vaig tenir cap problema amb el sol pèlvic, però res... no se'm va escapar ni una goteta de pipi! que amb el primer no arribava al wc! No se, jo pensava que amb el segón tornaria a tenir problemes i la veritat és que no en vaig tenir gens!
Espero que et vagi bé els exercicis i et recuperis aviat
- Veronik
- :: girafa

- Entrades: 2116
- Membre des de: dt. jul. 29, 2008 7:37 pm
- Ubicació: Ripollet
- Contacta:
Hola wapa
A mi em van dir que les boles xinesses literalment se'm caurien, jajaja no exagero no!!! Hi han unes boles que son especials per el post part, es una bola de silicona es diu geisha si vas al sensualove o be smartball de teneo, s'ha de possar 10 minuts i cada setmana incrementar 10 minuts mes fins que aguantem 1h:30 minuts te l'has de possar i estar en moviment no serveix de res que te la possis i que t'asseguis al sofà. Per cert a mes de recuperar el sòl pelvic el teu marit estarà encantat!!!!

A mi em van dir que les boles xinesses literalment se'm caurien, jajaja no exagero no!!! Hi han unes boles que son especials per el post part, es una bola de silicona es diu geisha si vas al sensualove o be smartball de teneo, s'ha de possar 10 minuts i cada setmana incrementar 10 minuts mes fins que aguantem 1h:30 minuts te l'has de possar i estar en moviment no serveix de res que te la possis i que t'asseguis al sofà. Per cert a mes de recuperar el sòl pelvic el teu marit estarà encantat!!!!
Jo també vaig parir amb fòrceps i al cap del temps em vaig comprar les boles del smartballs. En van dues però, tot i que no he insistit massa, no he passat de la primera. No sé posar-me-les
. També em va costar lo meu saber posar-me els tampax, clar que era un altre temps i els aplicadors no eren com els d'ara ...
Diuen que això de les boles ho haurien de fer totes les dones.
Diuen que això de les boles ho haurien de fer totes les dones.
Vaig parir fa 5 dies i no puc ontrolar el pipi, és com una aixeta, que quan s'obra ja no es tanca. Que se'm passarà això amb el temps? Estic força precupada...a sobre de tota l'angoixa i precupacions del postpart et trobes com una iaia que té fuites...
[url=http://lilypie.com][img]http://m1.lilypie.com
- Veronik
- :: girafa

- Entrades: 2116
- Membre des de: dt. jul. 29, 2008 7:37 pm
- Ubicació: Ripollet
- Contacta:
indai ha escrit:Vaig parir fa 5 dies i no puc ontrolar el pipi, és com una aixeta, que quan s'obra ja no es tanca. Que se'm passarà això amb el temps? Estic força precupada...a sobre de tota l'angoixa i precupacions del postpart et trobes com una iaia que té fuites...
Nenaaa clar que se't passarà!!! Pensa que tot està abaix i que encara se t'ha de recolocar tot, encara es molt aviat per preocupar-se. Ja veurà que com vagi passant el temps les fuites desapareixen.
A veure si poc a poc ens anem recuperant.
Jo crec que he recuperat una mica, però ni molt menys estic com abans.
Jo crec que he recuperat una mica, però ni molt menys estic com abans.
....a mi també em costen molt de fer els ex de Kegel, i de moment ja sé que fa poquet que els faig però no noto gaire millora..és una mica desesperant....
- marranxeta
- :: granota

- Entrades: 213
- Membre des de: dv. març 21, 2008 2:10 pm
Jo al cap de 7 mesos d'haver parit vaig anar a córrer un perell de cops i tal i com tenia el tema no ho hauria d'haver fet, em feia molt de dolor la part del sotavente. Si saltava, estornudava ... se m'escapava una miqueta el pipi i quan ja feia un any del part vaig anar a fer reeducació postural (per l'esquena) i treballs de sòl pèlvic amb una fisio. Em van prohibir rotundament els exercisis d'impacte sobre el sòl pelvià (còrrer, saltar, abdominals de les típiques perquè potser reforcen la musculatura externa però quan hi ha problemes de sòl pèlvic és la musculatura que sostenta totes les vísceres de baix i més interna la que està més tocadeta).
A hores d'ara encara no estic al 100%. Suposo que depèn de cada persona. La meva fisio sempre em diu que els exercisis de kegel els hauríem de fer totes les dones habitualment com quan ens rentem les dents, per evitar prolapses i problemes d'incontinència de més grans. A mi em preocupa tenir un segon fill, però ara sóc més concient del problema i sé que l'hauré de treballar i que es pot millorar. Jo crec que és molt important no deixar passar temps com vaig fer jo.
Ara bé, indai, tranquil·la perquè fa molt poc del part i li has de donar temps al cos que solet també fa feina.
A hores d'ara encara no estic al 100%. Suposo que depèn de cada persona. La meva fisio sempre em diu que els exercisis de kegel els hauríem de fer totes les dones habitualment com quan ens rentem les dents, per evitar prolapses i problemes d'incontinència de més grans. A mi em preocupa tenir un segon fill, però ara sóc més concient del problema i sé que l'hauré de treballar i que es pot millorar. Jo crec que és molt important no deixar passar temps com vaig fer jo.
Ara bé, indai, tranquil·la perquè fa molt poc del part i li has de donar temps al cos que solet també fa feina.

Hola, jo fa dos mesos que vaig tenir el meu segon fill. Com que vaig poder parir sense anestèsia i nomès em van fer uns puntets superficials, m'està costant menys la recuperació.
De totes maneres soc fisio i especialitada en pre i post part.
No us desanimeu realment existeixen molts exercicis per millorar el sol pèlvic, que no s'ha d'oblidar mai. I sobretot res d'abdominals, còrrer... tot això causa molt d'impacte sobre aquest musculatura que encara està debil.
Un consell si voleu anar al gimnas la bicicleta cíclica (o em sembla que també li diuen skywalking), és fantàstica i encara que no ho sembli ajud a recuperar el sol.
De totes maneres soc fisio i especialitada en pre i post part.
No us desanimeu realment existeixen molts exercicis per millorar el sol pèlvic, que no s'ha d'oblidar mai. I sobretot res d'abdominals, còrrer... tot això causa molt d'impacte sobre aquest musculatura que encara està debil.
Un consell si voleu anar al gimnas la bicicleta cíclica (o em sembla que també li diuen skywalking), és fantàstica i encara que no ho sembli ajud a recuperar el sol.
Hola mamis!!!!!!
Yo en este parto no lo estoy pasando tan mal con el pipi, no acabo de controlar del todo, sobre todo cuando estornudo, pero con Ekaitz fue mucho peor!!!!!
A mi me aconsejaron hacer lo de las bolas chinas, al igual que a Veronik, empece con 1 bola y cuando coji fuerza con dos, tambien fui durante una temporada a la fisio, que con un aparato que te contrae los musculos, hizo que cojiera algo de fuerza, esta maquina hace los ejercicios de aguantar el pipi bien hecho, ya que cuando fui la fisio me dijo que apretara como cuando hacia los ejercicios y me dijo que no los hacia bien y con la maquinita esta me fortalecio y me enseño a hacer bien los ejercicios, ademas son solo unas sesiones y va de muerte, comentarlo a la comadrona o al medico de cabecera.
Besitos!!!!!!

Yo en este parto no lo estoy pasando tan mal con el pipi, no acabo de controlar del todo, sobre todo cuando estornudo, pero con Ekaitz fue mucho peor!!!!!
A mi me aconsejaron hacer lo de las bolas chinas, al igual que a Veronik, empece con 1 bola y cuando coji fuerza con dos, tambien fui durante una temporada a la fisio, que con un aparato que te contrae los musculos, hizo que cojiera algo de fuerza, esta maquina hace los ejercicios de aguantar el pipi bien hecho, ya que cuando fui la fisio me dijo que apretara como cuando hacia los ejercicios y me dijo que no los hacia bien y con la maquinita esta me fortalecio y me enseño a hacer bien los ejercicios, ademas son solo unas sesiones y va de muerte, comentarlo a la comadrona o al medico de cabecera.
Besitos!!!!!!

Per què ens ha de passar això??? No n'hi ha prou amb lo que patim al part? No n'hi ha prou amb la panxa fofa de xiclet que sse'ns queda? Nooo...lo pitjor de tot és lo del pipi...em sento com una àvia de 70 anys i no una "joveneta" de 31...
Quan passi la quarentena i vagi al gine ja li comentaré...
indai ha escrit:Per què ens ha de passar això??? No n'hi ha prou amb lo que patim al part? No n'hi ha prou amb la panxa fofa de xiclet que sse'ns queda? Nooo...lo pitjor de tot és lo del pipi...em sento com una àvia de 70 anys i no una "joveneta" de 31...
indai cariño te entiendo perfectamente, yo con Ekaitz tambien me pasaba, muchas veces no me daba tiempo ni a llegar al baño y lo peor era cuando estaba fuera de casa, mira de cojerte las compresas estas para las perdidas de orina, yo las estoy usando ahora, van bastante bien.
No te preocupes que todo pasa!!!!! solo hay que hacer un esfuerzo con los ejercicios!!!!! animos cariño!!!!!!!

Hola noies!!
Jo ja fa tres mesos que vaig parir i encara tinc molèsties. La veritat és que cada cop menys, però al principi va ser tremendo: pèrdues d'orina, dolor constant pels punts, no saber com seure....Un dia vaig acabar rabiant del mal que tenia (i aguanto bastant bé el dolor). Després d'anar diversos cops a urgències i que em diguéssin que tot era normal (i em donéssin calmants) ja em vaig tranquilitzar.
De totes maneres, crec que la cosa mai tornarà a estar com estava, però si que es recuperarà bastant (o això espero...)
Ster
http://diarimare.blogspot.es/
Jo ja fa tres mesos que vaig parir i encara tinc molèsties. La veritat és que cada cop menys, però al principi va ser tremendo: pèrdues d'orina, dolor constant pels punts, no saber com seure....Un dia vaig acabar rabiant del mal que tenia (i aguanto bastant bé el dolor). Després d'anar diversos cops a urgències i que em diguéssin que tot era normal (i em donéssin calmants) ja em vaig tranquilitzar.
De totes maneres, crec que la cosa mai tornarà a estar com estava, però si que es recuperarà bastant (o això espero...)
Ster
http://diarimare.blogspot.es/
Ja fa un mes que he parit i continuo igual amb el tema pipi. Quan vagi al gine d'aqui 15 dies ja li comentaré...Potser encara és massa aviat per notar alguna millora. Sabeu si van bé les classes de recuperació de sol p`elvic?
Hola noies!
He trobat aquest enllaç amb exercicis de treball del sòl pèlvic. Les que controleu el tema, què en penseu?
http://mibebeyyo.com/parto/despues-del- ... lvico-1753
He trobat aquest enllaç amb exercicis de treball del sòl pèlvic. Les que controleu el tema, què en penseu?
http://mibebeyyo.com/parto/despues-del- ... lvico-1753
Hola Julyet, sóc fisio.
Aquests execicis estan bé, l'únic que passa és que els hipopresius aquests són una mica complicats de fer bé, has de tenir moltes coses en compte i controlar molt bé la postura!!!
Jo t'aconsellaria que busquessis algun fisio que te'ls pogués ensenyar, després ja els podràs fer sola a casa.
I noies amb exericicis i constància tornes a l'estat d'abans, tinc dos fills i el segon de 3 mesos i mai se m'ha escapat el pipi (tot i que confesso que no tinc tanta constància com hauria, ja se sap "en casa del herrero...").
Busqueu un fisio especialitzat, uns quants exercicis i veureu com es pot tornar a l'estat d'abans. Per cert el sexe és un mot bon exercici per al sól pèlvic (no els ho digueu als vostre marits).
Aquests execicis estan bé, l'únic que passa és que els hipopresius aquests són una mica complicats de fer bé, has de tenir moltes coses en compte i controlar molt bé la postura!!!
Jo t'aconsellaria que busquessis algun fisio que te'ls pogués ensenyar, després ja els podràs fer sola a casa.
I noies amb exericicis i constància tornes a l'estat d'abans, tinc dos fills i el segon de 3 mesos i mai se m'ha escapat el pipi (tot i que confesso que no tinc tanta constància com hauria, ja se sap "en casa del herrero...").
Busqueu un fisio especialitzat, uns quants exercicis i veureu com es pot tornar a l'estat d'abans. Per cert el sexe és un mot bon exercici per al sól pèlvic (no els ho digueu als vostre marits).
- Bombolla
- :: dragona

- Entrades: 4444
- Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
- Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
- Contacta:
Ei noies!
Com porteu el tema?
Jo si fós de vosaltres em buscaria un fisio per poder tractar el tema amb un professional especialitzat en això.
El tema dels exercicis de Kegel...jo crec que és molt més important fer hipopressius que exercicis de kegek, ja que aquests només activen un 5-10 % de la musculatura del sòl pèlvic, en canvi amb els exercicis hipopressius actives un 90-95%!!
Com porteu el tema?
Jo si fós de vosaltres em buscaria un fisio per poder tractar el tema amb un professional especialitzat en això.
El tema dels exercicis de Kegel...jo crec que és molt més important fer hipopressius que exercicis de kegek, ja que aquests només activen un 5-10 % de la musculatura del sòl pèlvic, en canvi amb els exercicis hipopressius actives un 90-95%!!

Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741
Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
Bombolla ha escrit:Ei noies!
Com porteu el tema?
Noies ja sé que sembla que escombri cap a casa que sóc fisio, però la bombolla té raó... busqueu un fisio que sàpiga fer hipopressius i que us n'ensenyi. Despres podreu practicar a casa sense problemes.
Tinc dos nens i l'Albert petit només té 3 mesos i us asseguro que cap problema!!!! Ni quan ric, ni salto, perfecte tot!!! Ara ja el que resta és qüestió de temps.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |