MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 24, 2010 4:28 pm

m'ha semblat que no hi havia cap post específic sobre mètodes anticonceptius així que l'obro! :p-) :p-)

vosaltres quin feu o fareu servir? jo he estat moooolts anys prenent pastilles i he decidit que no en vull prendre més, ja m'he cansat de tanta revolució hormonal :r) així que ara m'estic plantejant alternatives i de moment les opcions que tinc (sense hormones) són preservatius o DIU, no? (a banda dels mètodes "definitius" que de moment no contemplem)

els preservatius ja sé com funcionen :r) però el DIU ni idea :-:) les que en feu servir em podeu explicar una mica? sé que serveix per uns quants anys i que te'l posa el gine, oi? la setmana que ve tenim visita de la quarentena i ja li preguntaré però m'aniria bé també saber experiències en primera persona de com va, avantatges, inconvenients...

també m'estic plantejant algo més natural, estil mètode sintotèrmic, però això ja més a llarg termini, que ara amb la lactància materna no seria fiable :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: isa » ds. abr. 24, 2010 6:42 pm

Nena jo porto un DIU desde fa un any i dos mesos. Hi ha diverses classes de DIUs, que alliberen o NO hormones. El meu és el més clàssic, es diu T de coure, i no allibera cap tipus d'hormones. Simplement és una aleació de metalls (coure i d'altres) que fan que els espermatozous, al passar pel costat, quedin com "electrocutats" i no avancin cap a l'òvul, això és el que em va explicar la gine.
Me'l van posar durant la regla, diuen que és el millor moment per fer-ho ja que estàs força dil·latada i no fa tant de mal. Jo ni me'n vaig enterar que me'l posàven, però la gine em va dir que lo normal és notar una molèstia....jo res de res. :-D
Al mes o així de portar-lo, després de la primera regla, vaig anar a que em fes un control per comprovar que no s'havia mogut, ja que amb la primera regla és freqüent i si es mou perd efectivitat.
El puc dur 4 anys i després s'ha de treure i canviar per un altre. Jo espero treureme'l abans i anar a buscar el germanet!!
I què més....em va costar com 180€ o algo així, el DIU en sí i la col·locació.
El primer mes, molta molèstia de regla, durant tot el cicle......i les regles doncs són molt abundants, com sempre les he tingut, i ara són una mica més doloroses, aixó sí que ho he notat una mica i la gine diu que és un efecte bastant comú.
Jo te'l recomano pel tema tranquil·litat, no hi has de pensar mai més, és genial en aquest sentit i amb molta fiabilitat.
M'he enrotllat com una persinaa, por dio! :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
agnesbc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1440
Membre des de: dc. nov. 04, 2009 3:15 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: agnesbc » ds. abr. 24, 2010 6:46 pm

hola,dons jo no puc pendre pastilles per que em senten fatal i vaig preguntar per el DIU i la doctora em va dir que ,jo que soc propensa a agafar infeccions no me la recomenava ademes diu que les regles venen una mica mes fortes i doloroses,imagino que hi hauran casos per tot es clar,pero jo al final no me'l vaig possar,avui en dia hi ha molts metodes,nosaltres com sera ja el 3 fill poder que algu dels dos es fara algun tall jajajajja pero millor preguntali a la doctora perque millor que ella que et coneix et podra recomanar algun diferent a les pastilles.
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: angelina » ds. abr. 24, 2010 8:06 pm

També tens la possibilitat dels espermicides, que son al mateix temps lubrificants, es amb una mena de oli-crema (tipus vaselina) que te l'has de posar abans la relació i em sembla té una protecció d'unes quantes hores (tot i que això es a verificar, perquè no n'he fet servir, però la llevadora ens ho va recomanar més que els preservatius després de parir, ja que es lubrificant i els preservatius tendeixen a fer l'efecte contrari i moltes vegades s'ha d'utilitzar lubrificant a més a més)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
eli75
:: poltre
:: poltre
Entrades: 685
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 7:16 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: eli75 » ds. abr. 24, 2010 10:07 pm

Jo del DIU no m'en fio, prefereixo les pastilles en quan es puguin prendre després del part.
Sé de més d'un DIU s'ha descol.locat i apa un altre embaràs en pocs mesos!! :-())
Avatar de l’usuari
Muntcat
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dl. gen. 12, 2009 5:27 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: Muntcat » dg. abr. 25, 2010 9:35 am

No trobaràs un mètode 100% de fiabilitat, però jo fa molts anys (uns 10) que porto DIU i n'estic més que contenta. Entremig, me l'he tret 2 vegades per tenir els dos nens i ja està. El darrer me'l vaig posar just després de la quarentena. Amb el primer, com que només em volia esperar poc més d'un any per tenir el segon no em volia posar el DIU, però prenia les pastilles aquestes que són compatibles amb la lactància i em sentaven fatal, i me'l vaig posar per pocs mesos, perquè segons la meva gine tinc una exagerada facilitat per a l'embaràs... :-D
Ara sé que n'hi ha un que fa que les regles ja no siguin abundants sinó més aviat que gairebé ni t'adones. El proper serà així.
Imatge
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: isa » dl. abr. 26, 2010 7:55 am

Goga per què el consideres avortiu el DIU?? ?-) El que em va explicar la gine quan me'l va posar, i la llevadora quan me'l va recomenar, és que el que fa, almenys el que porto jo que no és hormonal sino de coure, és no permetre que els espermatozous arribin a l'òvul, es queden "electrocutats" abans d'arribar-hi. Avortiu sería que permetés fecundar l'òvul, no?
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: isa » dl. abr. 26, 2010 12:28 pm

"Electrocutar" és una manera cutre de dir-ho, però vaja, que els inhabilita. Potser que els hormonals funcionen diferent.....parlo del més clàssic, T de coure.
Algú en sap alguna cosa? Aviam si sóc jo que ho tinc mal entès..... ?-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: angelina » dl. abr. 26, 2010 1:14 pm

He estat informant-me per internet i diuen que el DIU es el metode anticpnceptiu mes segur, o en tot cas mes segur que les pastilles anticonceptives.
Pel que fa al seu funcionament no es el DIU per si mateix que impedeix l'embaràs sinó com ha dit l'ISA els ions del coure intoxiquen els espermatozous, per tant ja no arriben a fecundar l'òvul, el que signnifica que no es avortiu.
Després hi ha els DIU hormonals que no m'ho he mirat pas però vaja nosé si són avortius,.... ja em miraré si també hi ha un article sobre aquests!
No us el puc passar ja que està en francès... tot i que us passo la pàgina amb el goggle translate o com es digui podreu traduir la web sencera si us interessa en la que hi ha bastanta informació dels DIU

http://martinwinckler.com/article.php3?id_article=549

http://translate.google.com/translate?j ... l=fr&tl=ca
Aquesta es la pàgina de base en google tanslate es una mica enrravessat de llegir...
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: angelina » dl. abr. 26, 2010 1:18 pm

Espero haver ajudat!! <:-)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 26, 2010 2:39 pm

sí que has ajudat!
noies jo també pensava que el DIU feia com diu la Goga i això em tirava enrera però veient que no és així començo a plantejar-m'ho seriosament!
gràcies a totes per les respostes!

per cert, com que m'ha picat això de si era abortiu o no he fet com l'angelina i he buscat per internet, he trobat això:

Hay diversos tipos de DIU:

A) Inertes ó no medicados ó inactivos: Hechos de plástico (Polietileno moldeado en inyección, con superficie de sulfato de bario para radiopacidad) o de acero inoxidable solamente. De plástico es el asa de Jack Lippes (Buffalo, EEUU). El de acero lleva hilos de nylon para su control y su área de uso es República Popular China.

B) Portadores de cobre: Existen diferencias entre los distintos modelos según su carga de cobre en milímetros cuadrados de superficie, siendo los que presentan menor tasa de embarazo (0 a 0,5 % en dos años) los de mayor carga, de 300 a 380 según modelos. Están hechos de polietileno y recubiertos en parte de cobre. Fue el chileno Jaime Zipper el que demostró en la coneja el efecto antiimplantatorio del cobre. Este metal tiene una toxicidad muy escasa y se libera lenta y regularmente. La forma, el tamaño del vástago y el contenido en cobre varían de un modelo a otro: en forma de áncora, de T simple, T con brazos, etc. La cantidad de cobre oscila según modelos entre 200 (carga baja) y 380 (carga alta), estimándose una liberación diaria de entre 40-50 ng.
Mecanismos de acción de los DIU de cobre:
El DIU no es abortivo como lo demuestran los numerosos estudios que se han realizado midiendo la hormona del embarazo, HCG, entre las portadoras del mismo durante tres ciclos consecutivos. No se ha encontrado ninguna elevación de dicha hormona durante los ciclos estudiados. En la clínica tampoco encontramos retrasos en la menstruación y sus ciclos tienen exactamente la misma frecuencia que antes de la inserción.
También se han hecho estudios en portadoras de DIU haciendo lavados en las trompas de Falopio y cavidad uterina entre 48 y 120 horas después del pico de LH. No se han encontrado en el estudio con microscopio electrónico oocitos fertilizados en pacientes portadoras de DIU y con relaciones sexuales los días fértiles. Tampoco se han encontrado ningún oocito en la cavidad uterina
Básicamente evita que el espermatozoide alcance el oocito mediante una reacción inflamatoria estéril en el útero. Los leucocitos fagocitan el espermatozoide. Los dius de cobre alteran el contenido de las enzimas y de los elementos traza (zinc, molibdeno, cadmio, magnesio) del endometrio. La liberación de los iones de cobre incrementa la concentración del cobre endometrial hasta tres veces las cifras normales uterinas. A pesar de este aumento en la cavidad a nivel general no se ha detectado ascenso en los niveles de cupremia en sangre periférica de las usuarias de DIU. En el moco cervical actúa como espermicida e impide la capacitación espermática.

C) Medicados con hormonas: Levonogestrel ó Progesterona.


com que és de la pàgina de la Asociación Española de Ginecología y Obstetrícia digo yo que és fiable, no? :ok:
si ho voleu llegir sencer http://www.aego.es/contracepcion.asp#diu
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: isa » dt. abr. 27, 2010 6:46 am

Angelina i Ame, gràcies per penjar aquesta informació, m'havia quedat amb el dubte.....
I jo, per cert, tinc unes ganes de treure-me'l!!! :globus: Em tocarà esperar, però....
Ame, hi ha tants tipus diferents, que amb això el gine et sabrà aconsellar, no? La meva em va aconsellar la T de coure, sense hormones. :ok:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 28, 2010 4:14 pm

isa que cada cop queda menys per treure'l! (és que el temps passa volant! :r) )
demà tinc la visita amb el gine, a veure què em diu i us explico!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: ametista » dj. maig 06, 2010 5:22 pm

em va dir el mateix: que el coure del DIU es carrega els espermatozoides :ok: :ok:
em penso que em decantaré pel DIU!!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: isa » dj. maig 06, 2010 5:30 pm

Vaaale ja deia jo que ho devía haver entés fatal! :-:)
Nena jo ho trobo molt còmode, no hi has de pensar per res. Et va dir algo de molèsties mentre el portis posat? Ja et dic que jo, les regles abundants (però ja les tenia abans, no et sabría dir si ara una miqueeeta més o igual que abans de prenyada) i amb doloret (que també en tenía abans de tenir la nena).
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: ametista » dj. maig 06, 2010 5:36 pm

em va dir que no tenia per què fer-me més mal la regla però sí que la tindria més abundant i que cada no sé quants mesos m'anirien fent controls amb ecografies per comprobar que està tot correcte (que no s'hagi mogut, vamos) :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: raqrodser » dj. maig 06, 2010 8:40 pm

Molt bon post!!

Doncs jo vaig tenir la visita de la quarentena la setmana passada i també li vaig preguntar a la gine per tots els mètodes compatibles amb la LM.
En el meu cas vaig descartar el DIU perquè em va dir que les regles eren més llargues i abundants. La veritat, jo ja les tenia molt abundants i em duraven 7-9dies, aixi que no vull imaginar que fos pitjor! :ufs: A més, dura 5 anys i jo no crec que triguem tant a buscar un altre <:-< , aixi que crec que es tonteria pagar tant per treure'l d'aquí poc.
Provaré les pastilles "ceracet" (o algo aixi), pero encara les he d'anar a comprar, que sempre se m'oblida! jeje Abans jo ja prenia pastilles i sempre m'ha semblat el més còmode :ok: , a més que em servien per regular els cicles (que tambe soc molt irregular).

I parlant del tema... despres del part us va costar tornar a tenir relacions?? Es que jo, de moment, no tinc moltes ganes i vaig amb molta por :-:)
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: ametista » dj. maig 06, 2010 10:22 pm

7-9 dies??? buf! doncs ni plantejar-t'ho per després del segon!
jo és que tenia regles de 3-4 dies i només abundant el primer, a veure com anirà amb el DIU!
i en principi no tenim intenció de tenir més fills així que de moment aquesta ens sembla una bona opció :ok:

les cerazet són les que em vaig prendre jo entre embarassos però em van fer molta retenció de líquids (es un problema que ja tinc de per sí i me'l van augmentar, no vol dir que a tu també et passi)

i tema relacions, la veritat és que amb el primer vam trigar molt...com uns tres mesos :-:) :-:) :-:) primer perquè jo tenia líbido inexistent, molta son...i perquè algun cop que ho vam intentar m'havia fet una mica de mal i vaig agafar por...

en canvi amb el segon...vam trigar com unes tres setmanes :-:) :-:) :-:) :r) sí sí ja ho sé, no vam esperar a la quarentena :-:) però la meva llevadora va dir a la pregunta de quan es podien tenir relacions: "si se'n té ganes, és que es pot" :love: suposo que tan el tipus de part com si és el primer o no influeix molt, ja et dic, jo amb el primer vaig trigar molt o sigui que tu tranquila, que ja arribarà el moment i les ganes :ok: :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
carlotayjavi
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4134
Membre des de: dj. abr. 23, 2009 10:17 am

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: carlotayjavi » dl. maig 31, 2010 1:16 pm

yo tmb me e decantado por el DIU,la seman que viene tengo la vistia de la cuarentena aver si me lo peuden poner

cuanto cuesta???
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
vrio
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3292
Membre des de: dl. abr. 24, 2006 12:56 pm

Re: MÈTODES ANTICONCEPTIUS DESPRÉS DEL PART

EntradaAutor: vrio » dt. juny 01, 2010 3:39 pm

Yo me puse un DIU Mirena desde que pude y hasta que decidi quedarme de nuevo y muy bien, la verdad :ok:
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::