Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar
Llacuna hace puertas abiertas el 16 y esta muy cerca del sant marti y del pere iv tambien, creo
seguim la ruta de coles! ahir vam anar a la Bogatell.
Diuen que ja se sap que almenys 2 coles del barri tindran bolet enguany, no va dir noms pero va dir q eren coles q ara tenien 1 sola linia. Un d'ells és Mar Bella, l'altre no ho se.
El Bogatell diuen que no l'omplen mai en 1a opció. Segons la directora, el motiu és que ara el boom poblacional ja no està a Vila Olimpica (on la majoria són parelles q eren joves en epoca olimpiades xo ara ja tenen grans) sinó més cap a poblenou-diagonal mar i es concentra allà el dèficit de places.
Escola tradicional (té 36 anys) que s'està modernitzant, per exemple des de fa 2 anys han introduït els espais de lliure circulació (ho fan a les tardes), però la directora (molt clara parlant...) va dir que malgrat sap q al barri ara la tonica gebneral són mètodes més alternatius, ells només canviaran aquelles coses q creuen q no els funcionin, i diuen q x exemple en anglès i en informàtica els nens de Bogatell surten amb un bon nivell (sdegons ella aixo els hi ho diuen elas instituts, i tb va dir q a les proves de comeptencies estaven bastant per sobre de la mitjana). diu que pel fet d'estar en un barri amb un nivell cultural alt, hi ha molta implicació de pares de professions diverses q participen fent xerrades etc (va esmentar q tenen pares q treballen a la nasa
), i es nota q tenen poca o nula immigració.
Tenen un aula de musica bastant xula, fan instruments i tenen una orquestra, compartida amb la Brusi. Resta d'instal·lacions normaletes, es nota que té anys, però són més grans i lluminoses q altres q hem vist.
Infantil té un edifici independent amb un pati de sorra, columpis etc bastant xulo (de fet el millor q hem vist fins ara). Despres a Primària ja són patis normals d'asfalt pero diu q aquest estiu els reformen per posar sorra, gespa, taules de picnic
En resum em va semblar una escola semblant a la Voramar (tradicional + tocs de mdoernitat + impuls anglès i informàtica) però amb millors instal·lacions (i pública).
Per a nosaltres segurament serà una de les q aniran com a plan B/C al final de la llista
Diuen que ja se sap que almenys 2 coles del barri tindran bolet enguany, no va dir noms pero va dir q eren coles q ara tenien 1 sola linia. Un d'ells és Mar Bella, l'altre no ho se.
El Bogatell diuen que no l'omplen mai en 1a opció. Segons la directora, el motiu és que ara el boom poblacional ja no està a Vila Olimpica (on la majoria són parelles q eren joves en epoca olimpiades xo ara ja tenen grans) sinó més cap a poblenou-diagonal mar i es concentra allà el dèficit de places.
Escola tradicional (té 36 anys) que s'està modernitzant, per exemple des de fa 2 anys han introduït els espais de lliure circulació (ho fan a les tardes), però la directora (molt clara parlant...) va dir que malgrat sap q al barri ara la tonica gebneral són mètodes més alternatius, ells només canviaran aquelles coses q creuen q no els funcionin, i diuen q x exemple en anglès i en informàtica els nens de Bogatell surten amb un bon nivell (sdegons ella aixo els hi ho diuen elas instituts, i tb va dir q a les proves de comeptencies estaven bastant per sobre de la mitjana). diu que pel fet d'estar en un barri amb un nivell cultural alt, hi ha molta implicació de pares de professions diverses q participen fent xerrades etc (va esmentar q tenen pares q treballen a la nasa
), i es nota q tenen poca o nula immigració.Tenen un aula de musica bastant xula, fan instruments i tenen una orquestra, compartida amb la Brusi. Resta d'instal·lacions normaletes, es nota que té anys, però són més grans i lluminoses q altres q hem vist.
Infantil té un edifici independent amb un pati de sorra, columpis etc bastant xulo (de fet el millor q hem vist fins ara). Despres a Primària ja són patis normals d'asfalt pero diu q aquest estiu els reformen per posar sorra, gespa, taules de picnic
En resum em va semblar una escola semblant a la Voramar (tradicional + tocs de mdoernitat + impuls anglès i informàtica) però amb millors instal·lacions (i pública).
Per a nosaltres segurament serà una de les q aniran com a plan B/C al final de la llista

Gràcies Cositina!
quina feinada de resum!!
Nosaltres vam estar Dilluns a les portes obertes. La xerrada la va fer la cap d'estudis i no la directora i no ens va donar tanta informació...!
La nostre impresió semblant a la teva.
Escola tradicional. El patí que ens va agradar molt. De sorra. Separa infantil primaria i molt ampli.
La resta d'instal.lacions un pel més velles.
Pero una impresió correcte en general.
Hem de seguir mirant. Setmana que ve Brusi i Vila Olimpica.
A veure que,....
quina feinada de resum!!
Nosaltres vam estar Dilluns a les portes obertes. La xerrada la va fer la cap d'estudis i no la directora i no ens va donar tanta informació...!
La nostre impresió semblant a la teva.
Escola tradicional. El patí que ens va agradar molt. De sorra. Separa infantil primaria i molt ampli.
La resta d'instal.lacions un pel més velles.
Pero una impresió correcte en general.
Hem de seguir mirant. Setmana que ve Brusi i Vila Olimpica.
A veure que,....
Claudia jo vaig la setmana vinent a vila olimpica tambe! I a llacuna. A brusi anire la setmana següent. Compartim impressions!
ja han actualitzat al web d'edubcn el llistat de portes obertes: http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... rca#/cerca
i els terminis d'inscripcio: http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... _matricula
i els terminis d'inscripcio: http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_fami ... _matricula
Avui hem anat a portes obertes Llacuna. Caos total: hi havia unes 180 persones!!! Aiix q la visita ha estat un caos per moure'ns tot x alla.
Funcionament algo semblant a Fluvia, amb menys pes dels espais f lliure circulacio i instalacions mes fluixes. Els espais mhan semblat algo pobres. En canvi el discurs pedagogic molt interessant.
54 places i 10 germans
Funcionament algo semblant a Fluvia, amb menys pes dels espais f lliure circulacio i instalacions mes fluixes. Els espais mhan semblat algo pobres. En canvi el discurs pedagogic molt interessant.
54 places i 10 germans
Avui torna a haver portes obertes a Llacuna, oi? A veure si algu hi pot anar, jo ni ahir ni avui hi podia :-(. Si que hi ha gent, no ?
Per cert, de la Llacuna tinc referència de pares que volen treure els seus fills per considerar que van massa lliures, algú més ho ha sentit? Cositina, et va donar aquesta sensació ahir?
Jo seguiré demanant opinions pel barri.
Per cert, de la Llacuna tinc referència de pares que volen treure els seus fills per considerar que van massa lliures, algú més ho ha sentit? Cositina, et va donar aquesta sensació ahir?
Saris ha escrit:Avui torna a haver portes obertes a Llacuna, oi? A veure si algu hi pot anar, jo ni ahir ni avui hi podia :-(. Si que hi ha gent, no ?
si, avui torna a haver-hi portes obertes a Llacuna. Si hi ha tanta gent com ahir no vull pensar la demanda q tindrà!
Saris, m'interessa motl aixo q has sentit de pares del llacuna. T'ho ha dit més d'1 persona? jo les referències q tinc són bones, nens q van encantats a l'escola, nena q va acabar i va ja a l'institut i s'ha adaptat bé (principal tema q em preocupa a mi d'aquests coles innovadors: surten realment preparats?). M0'interessa moltisim q compartiu les referències q tingueu!
He de dir però que sí que em va donar sensació una mica de poca organització. Ells defensen q malgrat la sensació de caos és un "caos organitzat" i és cert q no és q etiguin tot el dia els nens voltant pels espais (fan aixo una hora al dia o aixi, la resta a l'aula) però vaig veure tot plegat una mica caos. El Fluvià és encara més "lliure" q el Llacuna però em feia la sensació de tenir-lo tot millor definit.
Sigui com sigui està clar q els pares q trien aquest tipus d'escoles com llacuna o fluvia ja saben el q hi ha, vull dir q si vols una escola més "disciplinada", amb assignatures definides etc, està clar q aquestes no són la millor elecció.
Fixa't q ja em va fer enrere veure com havien muntat les portes obertes: hi havia tantisima gent q va ser un caos total. Se suposa q ells ja saben quanta gent vindrà: si no són capaços de egstionar bé una viosita de pares, q faran amb els nens?
el discurs q van fer sobre el projecte ens va agradar molt però trobo q si q els hi falta una mica més d'organització, no sé.
Jo avui vaig al Vila Olimpica. A priori teniem en ment q els q més ens encaixarien serien vila olimpica o llacuna, i després de desinflar-nos una mica ahir amb llacua, tinc moltes esperances en el d'avui malgrat sé q també té moltisima demanda
La veritat és que encara no he parat gaire atenció, però no et preocupis, que ara que ja hi estem posades, ho preguntaré bé. Al menys hi ha dues persones. Pel que em van dir inicialment, sí que valoraven l'educació per projectes, però els semblava massa desorganitzat. Ja investigaré més a fons, i a veure quan i com acaba el tema.
No se si a les portes obertes vas tenir ocasió de veure el professorat, però també m'han dit que van molt hippy happies, que com a exemple per les criatures no agrada (no és opinió personal, només trancric - tot i que he d'abançar que segons quines indumentàries tampoc em farien sentir còmode 100%).
Tinc una companya de feina que la seva nevoda just ha acabat al llacuna i ara està a ESO. Aquest cap de setmana parlarà amb la seva germana, a veure què tal, i dilluns us dic. Ara, el que no té clar és que aquesta noia ja hagués fet projectes o espais "radical". També ho esbrinaré aquest cap de setmana.
Jo les escoles de Vila Olímpica, de moment, no hi vaig, em queden més a prop dels del Poblenou. El dijous 25 començaré amb Arenal (m'he perdut ja Llacuna i Fluvià, però gràcies a tu, Cositina, tinc una petita referència), i aniré a Acàcies, Pere IV i St Martí. Suposo que per aquest any ja hi ha prou.
Esteu mirant de concertades?
No se si a les portes obertes vas tenir ocasió de veure el professorat, però també m'han dit que van molt hippy happies, que com a exemple per les criatures no agrada (no és opinió personal, només trancric - tot i que he d'abançar que segons quines indumentàries tampoc em farien sentir còmode 100%).
Tinc una companya de feina que la seva nevoda just ha acabat al llacuna i ara està a ESO. Aquest cap de setmana parlarà amb la seva germana, a veure què tal, i dilluns us dic. Ara, el que no té clar és que aquesta noia ja hagués fet projectes o espais "radical". També ho esbrinaré aquest cap de setmana.
Jo les escoles de Vila Olímpica, de moment, no hi vaig, em queden més a prop dels del Poblenou. El dijous 25 començaré amb Arenal (m'he perdut ja Llacuna i Fluvià, però gràcies a tu, Cositina, tinc una petita referència), i aniré a Acàcies, Pere IV i St Martí. Suposo que per aquest any ja hi ha prou.
Esteu mirant de concertades?
cocnertades és que per la zona vila oimpica/poblenou no n'hi ha, només Voramar que ja hi hem anat il'hem descartat per diversos motius. Apart sabeu que si poses 1 concertada a la llista i després no aconsegueixes plaça a cap de la llista et poden assignar d'ofici una altra concertada q pot ser les mognes de la rambla poblenou ja q es veu q alla mai cobreixen places.
Tema professors. A Llacuna vam veure uns quants i justament he de dir q en cap moment em van semblar aspecte hippy
més aviat al contrari em va sorprendre q per exemple la profe de P3 era una dona de certa edat i amb un aspecte més de donmar classe a un cole concertat jeje. A Fluvià en canvi els profes si q es veien més "Hippys" com dius tu
A Llacuna sobre el tema pas a secundària el q van dir és q la majoria dels nens q havien acabat havien anat al institut quatre cantons, q també és per projectes, i per tant era normal q no haguesin notat un gran shock. Elt ema seria què passa si aquests nens van a un institu més tradicional, d'això n'estem parlant a l'altre post, el de escola tradicional i proejctes
Tema professors. A Llacuna vam veure uns quants i justament he de dir q en cap moment em van semblar aspecte hippy
més aviat al contrari em va sorprendre q per exemple la profe de P3 era una dona de certa edat i amb un aspecte més de donmar classe a un cole concertat jeje. A Fluvià en canvi els profes si q es veien més "Hippys" com dius tu
A Llacuna sobre el tema pas a secundària el q van dir és q la majoria dels nens q havien acabat havien anat al institut quatre cantons, q també és per projectes, i per tant era normal q no haguesin notat un gran shock. Elt ema seria què passa si aquests nens van a un institu més tradicional, d'això n'estem parlant a l'altre post, el de escola tradicional i proejctes
Jo aprofundiré amb les informacions que tinc del Llacuna, i en quant les tingui més clares, et dic.
També la noia que et comentava que ara està a la ESO, ha anat a Institut "tradicional", així que també podré avançar en aquest tema.
També la noia que et comentava que ara està a la ESO, ha anat a Institut "tradicional", així que també podré avançar en aquest tema.
Per cert, heu vist que la Gemma i el Toni, administradors del site, han portat els seus fills al Llacuna? Algú ha parlat amb ells a veure com els hi ha anat? Algun dels nens ja està a l'institut. Si no, podría enviar-lis un privat perquè ens expliquessin la seva experiència.
Ja em dieu.
Ja em dieu.
Jo he llegit algun cop el toni parlant del llacuna a algun post i va penjar aquest video on surt el seu nen:
http://youtube.com/watch?v=mnmKFUHZuuI
però crec q mai ha entrat a explicar l'escola més en detall (ara ja no hi van). Si et respon ja ens explicaràs!
és genial poder compartir tanta info entre totes
tu has d fer la matricula enguany o també ets del club de les frikis q fan estudi de mercat 1 any abans? 
http://youtube.com/watch?v=mnmKFUHZuuI
però crec q mai ha entrat a explicar l'escola més en detall (ara ja no hi van). Si et respon ja ens explicaràs!
és genial poder compartir tanta info entre totes

Hola noies!
El meu nen ha entrat aquest curs a Acàcies. Ja ho vaig posar fa uns quants missatges
. De moment n'estem molt contents. Jo la recomano. Ara, no treballen per projectes. Només fan un projecte en tot el curs. No és una escola de mètode antic, però crec q com moltes avui en dia, que innoven. A nosaltres ens van pasar l'horari el dia de la reunió i em va agradar, fan diferents coses: música, anglès, psicomotricitat, treballen també a estones per racons, estona de conte, grafia, filosofia (però no fan Plató, eh? hehe) és més enfocat en tema valors, etc.
Jo vaig anar a portes obertes de Llacuna i no em va agradar. Vaig sortir d'allà sense saber què feien exactament. Ara, també us dic q pq al meu marit i a mi no ens encaixen les escoles que funcionen només per projectes. Així que si a vosaltres sí, crec que tant Fluvià com Llacuna és el tipus d'escola que busqueu. Jo tinc dues amigues que porten els nens allà i estan contentes. Com dieu, el dubte és què passa quan arriben a l'Institut, que tret de 4 Cantons, la resta no funcionen per projectes.
També teniu Sant Martí, que és un mix. Aneu-hi.
Bé, qualsevol dubte, si us puc ajudar, ja sabeu!
El meu nen ha entrat aquest curs a Acàcies. Ja ho vaig posar fa uns quants missatges
. De moment n'estem molt contents. Jo la recomano. Ara, no treballen per projectes. Només fan un projecte en tot el curs. No és una escola de mètode antic, però crec q com moltes avui en dia, que innoven. A nosaltres ens van pasar l'horari el dia de la reunió i em va agradar, fan diferents coses: música, anglès, psicomotricitat, treballen també a estones per racons, estona de conte, grafia, filosofia (però no fan Plató, eh? hehe) és més enfocat en tema valors, etc.Jo vaig anar a portes obertes de Llacuna i no em va agradar. Vaig sortir d'allà sense saber què feien exactament. Ara, també us dic q pq al meu marit i a mi no ens encaixen les escoles que funcionen només per projectes. Així que si a vosaltres sí, crec que tant Fluvià com Llacuna és el tipus d'escola que busqueu. Jo tinc dues amigues que porten els nens allà i estan contentes. Com dieu, el dubte és què passa quan arriben a l'Institut, que tret de 4 Cantons, la resta no funcionen per projectes.
També teniu Sant Martí, que és un mix. Aneu-hi.
Bé, qualsevol dubte, si us puc ajudar, ja sabeu!
Merci sandrix!
Tens referencies del vila olimpica? I del antoni brusi?
La meva parella avui ha anat a brusi i tot i ser cole tradicional ha sortit encantat. Diu q ha vist elsnnens molt ben preparats (avui feien visita guiada x nens).
Jo vaig ara a vila olimpica
Tens referencies del vila olimpica? I del antoni brusi?
La meva parella avui ha anat a brusi i tot i ser cole tradicional ha sortit encantat. Diu q ha vist elsnnens molt ben preparats (avui feien visita guiada x nens).
Jo vaig ara a vila olimpica
Cositina,
Nosaltres també hem estat avui a Brusi i Vila Olimpica.
La veritat es que a nosaltres Brusi també ens ha sorprés per bé. Ens ha agradat.
La visita ens l'han fet uns nens de 6e que estaven contents d'ensenyar la seva escola.
Han comentat que per aquest curs tenien uns 12 germans.
Vila Olimpica, també bé.
Pero potser al contrari. Anava amb tantes expectatives que potser m'esperava més.
Han explicat molt bé la metodologia de l'escola, però potser una mica densa l'explicació.
Penso tambe que sabent que hi ha tantes famílies interesades podien repartir les jornades de portes obertes en 2 sessions.
Avui erem massa gent...
Nosaltres també hem estat avui a Brusi i Vila Olimpica.
La veritat es que a nosaltres Brusi també ens ha sorprés per bé. Ens ha agradat.
La visita ens l'han fet uns nens de 6e que estaven contents d'ensenyar la seva escola.
Han comentat que per aquest curs tenien uns 12 germans.
Vila Olimpica, també bé.
Pero potser al contrari. Anava amb tantes expectatives que potser m'esperava més.
Han explicat molt bé la metodologia de l'escola, però potser una mica densa l'explicació.
Penso tambe que sabent que hi ha tantes famílies interesades podien repartir les jornades de portes obertes en 2 sessions.
Avui erem massa gent...
Cositina, jo sóc de les frikis de que també està mirant per l'any que ve!
Doncs si ningú ha contactat o ha parlant amb el Toni, ara li envio privat, a veure si ens pot fer 5 cèntims aquí al foro.
Doncs si ningú ha contactat o ha parlant amb el Toni, ara li envio privat, a veure si ens pot fer 5 cèntims aquí al foro.
Claudia31 que bo doncs hem coincidit. segur q ens tenim suoer vistes, jo ja mhe fet aniga d noies q coincidim a les visites i ens intercanviem impressions jeje. Mha pasat exactament com a tu. Portava moltes expectatives per al Vila Olimpica. De fet a priori pensava q aquest o Llacuna serien si o si la nostra 1a opcio. I quantes mes escoles veig mes canvio d opinions. Mha agradat pero no mha encantat. L'equip directiu hwbtrobat q explicava molt be pero com dius massa dens i una mica bordes, la directora llegia tot d un paper (no com la de fluvia q va fer ub nega discurs apassionat), les aules mhan semblat lletges, i mirant els horaris q tebien oenjats a les aules mha semblat q no coincuduen gaire amb la imatge d escola innovadora q van vendre, de fet era un horari molt semblant al de qualsevol altre cole tradicional (vale, sense llibres ). M'ha agradat pero veient la demanda q te cada any pensava q seria la bomba, i no mho sembla.
I llacuna, q era el meu altre gran preferit, ara ja dubto si ni tan sols el posare a la llista... Parlant amb una altra mare em deiaq havia tingut la mateixa sensacio q jo al llacuns, de caos i classes pobres. El q mha dit es super curios: diu q el director dl llacuna es el marit d la directora dl fluvia!! Xo res a veure un amb l'altre.... Al fluvia ho venen tot super be i es veu tot molt nes organitzat.
Pel q fa a la Brusi. Jo anire la setmana vinent xo la meva parella (q fins ahir deia q nomes volia coles x projectes) ha sortit absolutament entusiasmat. Excepte x les ibstalacions (q ja sabiem q ereb molt pobres perque anem alla a votar jeje), li ha molat molt. Diu q ha sortit impactat d veure uba classe de p4 amb nens cantant i parlant eb angles i q tenien unes aules molt xules d musica i psico. Tb diu q han començat a introduir projectes i aq curs introduiran els espais xo sense ser d lliure circulacio.
Pel q fa a germans, a vila olimpica crec q han dit 14.
I llacuna, q era el meu altre gran preferit, ara ja dubto si ni tan sols el posare a la llista... Parlant amb una altra mare em deiaq havia tingut la mateixa sensacio q jo al llacuns, de caos i classes pobres. El q mha dit es super curios: diu q el director dl llacuna es el marit d la directora dl fluvia!! Xo res a veure un amb l'altre.... Al fluvia ho venen tot super be i es veu tot molt nes organitzat.
Pel q fa a la Brusi. Jo anire la setmana vinent xo la meva parella (q fins ahir deia q nomes volia coles x projectes) ha sortit absolutament entusiasmat. Excepte x les ibstalacions (q ja sabiem q ereb molt pobres perque anem alla a votar jeje), li ha molat molt. Diu q ha sortit impactat d veure uba classe de p4 amb nens cantant i parlant eb angles i q tenien unes aules molt xules d musica i psico. Tb diu q han començat a introduir projectes i aq curs introduiran els espais xo sense ser d lliure circulacio.
Pel q fa a germans, a vila olimpica crec q han dit 14.
Bon dia noies,
Superinteressant tot el que aneu comentat. Ja sabeu que jo sóc de les frikies de l'any que ve..jejj.
Dir-vos que jo demà aniré al Montseny, dissabte al portes obertes de Grèvol i propera setmana el dijous vaig a l'Arenal de Llevant. Crec que són escoles que no són molt del vostre interès però igualment us faré un report que sempre pot anar bé per fer-se ideies. Ahh també proper dimarts hi haurà a l'escola bressol del meu fill una sessió informativa sobre el tema elecció de cole pel proper any, coses a tenir en compte, etc..
Superinteressant tot el que aneu comentat. Ja sabeu que jo sóc de les frikies de l'any que ve..jejj.
Dir-vos que jo demà aniré al Montseny, dissabte al portes obertes de Grèvol i propera setmana el dijous vaig a l'Arenal de Llevant. Crec que són escoles que no són molt del vostre interès però igualment us faré un report que sempre pot anar bé per fer-se ideies. Ahh també proper dimarts hi haurà a l'escola bressol del meu fill una sessió informativa sobre el tema elecció de cole pel proper any, coses a tenir en compte, etc..
Ostres que bé, una bona tribu de cercadores... d'escoles!! Realment podrem intercanviar molta informació. Algú va anar ahir a Llacuna? La visita era més organitzada que la de dimarts?
Xirinola, jo també vaig a l'Arenal dijous vinent, ens veurem!!
Xirinola, jo també vaig a l'Arenal dijous vinent, ens veurem!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |