Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
PereLlull
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: PereLlull » dc. feb. 28, 2018 4:59 pm

Com és una decisió tan important, crec que sempre sempre en primera opció poseu l'Escola que més us agradi. Encara que hi hagin moltíssims germans! Perquè al final és un sorteig, i el dia del sorteig segur que patiu!, però si entreu en primera opció, l'esforç val la pena i l'alegria immensa!

Si al sorteig hi ha sort és magnífic! Si no, a seguir picant pedra per poder anar a una escola que us agradi encara que no sigui la primera opció. Ara com a mínim hi ha segona volta. Ja no hi hauran les situacions esperpèntiques de veure gent dormint a les portes de les escoles per si alguna família no es matriculava i poder ocupar la seva plaça...

Trobo FATAL que les intoleràncies puguin puntuar, és una GRAN injustícia!!! Perquè TOTES les escoles de Barcelona tenen menús adaptats! Com sempre, societat de privilegiats per una injustícia.
Els que fan trampes per tenir més punts ja no dic el nom que tenen i quasi diria què tipus de pares poden ser que falsifiquen documentació per accedir en primera opció amb enfermetats fictícies... Brutal!

Cada any hi ha miracles al segon trimestre a les escoles, nens curats d'al·lèrgies en 3 mesos!!! I tret de poques famílies que han enxampat, i per casualitats, més que per un treball de detecció de frau i correcció. És una vergonya! I una insolidaritat flagrant.

Amb tot i això és una etapa única molt enriquidora. Que les coses negatives no influeixin en les vostres decisions.

No deixeu de visitar totes les escoles!!! ;)
martasu
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 12:01 pm

EntradaAutor: martasu » dc. feb. 28, 2018 6:56 pm

Chicos vengo de Villa Olimpica... 26 hermanos!!!
martasu

EntradaAutor: martasu » dc. feb. 28, 2018 7:40 pm

A mi me ha gustado mucho Villa Olimpica, muchiiiiisima gente en las jornadas.Habia plazas libres en otros cursos (importante número de padres extranjeros que vuelven a sus paises,lo digo por si hay alguien interesado). Habeis ido a LLacuna?que tal?
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dc. feb. 28, 2018 8:48 pm

em feu enveja, malgrat el patiment mho vaig passar tan be mirant coles el curs passat q no em fatia res anar enguany de nou en tercera ronda neujor:-)
A mi Fluvia tambe em va enamorar moltidim sobretot el primer any q el vaig veure. L any passat com w ja havja vist molts coles i anava mes mirant detalls em va agradar molt pero la vaig desidealitzar una mica, de totrs maneres anava c anar ja q a mi em queda molt lluny. El q si q em va semblar q Fluvia i Llacuna son com 2 cares de la mateixa moneda i q potser errn nomes feelings pero fluvia semblava tot pemsat fins l ultim detall i llacuna m inspirava mes sensacio de descontrol. Pero son feelings q depenen infinit de les habilitats comunicatives de qui t expliqui el projecte.
Villa Olimpica es un escandol cada any, entre germans i alergies i tal l any passat quasi no va entrar ningu de 30 punts, jo vaig estar trucant fins una hora abans d tancar inscripcions i vaig acabar molt escandalitzada. Hi ha moltisims pares estrangers en aquest cole i sembla ser w tots tenen familia nombrosa :D
LyD
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

EntradaAutor: LyD » dj. març 01, 2018 8:40 am

sandrix77 ha escrit:Ostres, que fort. Això d'el Periódico em sembla de denúncia. De veritat, poden deixar de tirar merda i dir mentides? És que ja està bé! Si no s'ha fet res, és per culpa del 155 dels collonets. I no vull entrar en temes polítics, que no és el lloc, però treballo en un Consorci de la Generalitat i No sabeu les traves que està implicant tenir a sobre el *uto 155. I que ara el Periódico digui que és per culpa de la inactivitat de la Generalitat! Hola????! No tenim Govern i tot passa per Madrid Sr. Enric Hernandez, director del Periódico! I ell ho sap perfectament. Tots els tràmits passen per allà. Quina barra!!!

Sandrix des del bon rotllo, el sistema de punts ja fa anys que tindria que estar actualitzat. No em val l'excusa del 155, i els anys anteriors que? I no només son els punts per intoleràncies, els de renta mínima d'inserció, famílies monoparentals... son punts que no dic que els treguin, però que és podrien afinar, donar punts per exemple als 2 centres més propers de casa, i no als 15 adscrits per zona... Que és més feina? Doncs si, però tindríem que anar a un sistema més just per tothom, les familias que ho necessiten que ho puguin tenir però limitant la picaresca i altres trampes. Estic segura hi ha mil maneres de fer-ho millor.

Sento l'offtopic. Sort per a totes en aquesta zona tan difícil de Barcelona.
martasu

EntradaAutor: martasu » dj. març 01, 2018 10:04 am

La verdad es que muchos coles de los que te asignan están realmente lejos a mas de 25 minutos andando a paso ligero y no es nada práctico
sandrix77
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

EntradaAutor: sandrix77 » dj. març 01, 2018 10:12 am

LyD ha escrit:
sandrix77 ha escrit:Ostres, que fort. Això d'el Periódico em sembla de denúncia. De veritat, poden deixar de tirar merda i dir mentides? És que ja està bé! Si no s'ha fet res, és per culpa del 155 dels collonets. I no vull entrar en temes polítics, que no és el lloc, però treballo en un Consorci de la Generalitat i No sabeu les traves que està implicant tenir a sobre el *uto 155. I que ara el Periódico digui que és per culpa de la inactivitat de la Generalitat! Hola????! No tenim Govern i tot passa per Madrid Sr. Enric Hernandez, director del Periódico! I ell ho sap perfectament. Tots els tràmits passen per allà. Quina barra!!!

Sandrix des del bon rotllo, el sistema de punts ja fa anys que tindria que estar actualitzat. No em val l'excusa del 155, i els anys anteriors que? I no només son els punts per intoleràncies, els de renta mínima d'inserció, famílies monoparentals... son punts que no dic que els treguin, però que és podrien afinar, donar punts per exemple als 2 centres més propers de casa, i no als 15 adscrits per zona... Que és més feina? Doncs si, però tindríem que anar a un sistema més just per tothom, les familias que ho necessiten que ho puguin tenir però limitant la picaresca i altres trampes. Estic segura hi ha mil maneres de fer-ho millor.

Sento l'offtopic. Sort per a totes en aquesta zona tan difícil de Barcelona.

Que va, si estic totalment d'acord amb tu! El que passa és que ara que, per fi, s'havien decidit a canviar-ho tant que va costar, ara més pals a les rodes...Ho deixa per això. Però estic totalment d'acord que és un sistema injust. I que, a sobre, hi ha gent fotent trampes. Una vergonya!
Imatge

Imatge
sandrix77
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

EntradaAutor: sandrix77 » dj. març 01, 2018 10:12 am

martasu ha escrit:La verdad es que muchos coles de los que te asignan están realmente lejos a mas de 25 minutos andando a paso ligero y no es nada práctico

En ese sentido estoy pensando que a mucha gent el cole Auditori les debe quedar muy lejos, no?
Imatge

Imatge
martasu

EntradaAutor: martasu » dj. març 01, 2018 10:42 am

A mi Auditori me va fatal, es una de las que me queda lejos, ya no te digo el Brusi.
PereLlull

EntradaAutor: PereLlull » dj. març 01, 2018 11:31 am

Os paso la crónica del Fluvià del año pasado:

Tal i com he comentat abans, per aquells que no han pogut assistir a les portes obertes de l'Escola Fluvià, us deixo un resum:

ESCOLA FLUVIÀ

Les instal·lacions són impressionants. És una escola gran, àmplia, amb moltes aules força grans i amb llum natural. Disposen de patis grans, i zones interiors on permet disposar els alumnes de P3, P4 i P5 de llum natural.
L'estètica està molt cuidada, el disseny, disposició i ambient de l'Escola és acollidor, no només per l'alumnat, també per adults. Penso que això pot fer que també el professor estigui més a gust a l'aula. Cuiden detalls com les taules rodones als menjadors. D'aquesta manera els alumnes al dinar no es creen "grupets" i tots són dintre de la conversa. El menjar tendeix a ecològic, però no tot, encara que és l'objectiu, també volen mantenir el preu assequible.

El "speech" de la Directora de l'Escola Fluvià va ser sobretot tècnic, això pot fer difícil el seguiment per part de pares poc coneixedors de l'argot educatiu, però sincerament crec que és la manera de poder entendre com és la metodologia. Per cert, és de moment la única escola que parlaven amb micròfon, a Llacuna per exemple o a Voramar no varen fer servir micròfon i si no estaves molt a prop, impossible escoltar bé. Esperem que a properes Portes Obertes de la resta d'escoles el micròfon sigui present.

Varen parlar del nou logo de l'Escola Fluvià i el que significa per ells, així com la vinculació amb Chillida. Faig un incís, considero Chillida un gran exponent i artista superb. Vinculació del blau amb l'aigua, el groc amb l'horitzó i el vent amb l'aire.
Creuen l'educació que fan amb fermesa i que volen i són escola del segle XXI (amb això entenc que volen marcar distància amb l'educació tradicional dels segles XX i SIX)
Revisen constantment cada any el que funciona del mètode pedagògic amb el que no obtenen resultats, de tal manera que cada any milloren, ja que potencien les bonances i fan correccions. Això vol dir que també són crítics i que ajusten el model per obtenir els millors resultats.
Es troben en contacte amb les Universitats i les Xarxes Pedagògiques, així com amb altres escoles (entenc que aquí entra Llacuna, Montserrat, etc...) Així com pedagogs com Pere Pujolars.

El seu propòsit d'educació és aprendre a pensar bé i amb els altres. Transmetre valors , tacte en el tracte.
Dedicació en la construcció del llenguatge. Mirada del mestre que cuida i guia.
Consideren que l'Escola és una oportunitat de donar temps, donar pausa, donar oportunitat d'equivocar-se. El temps com a valor d'experiència.

Segueixen els punts principals de la UNESCO, així com molt valor a l'habilitat de pensament, a saber explicar el que han interioritzat. Persones autònomes.
Creuen en que l'Escola iguala i alhora manté les diferències.
Volen que els alumnes tinguin el pensament enraonat.

L'aprenentatge és horitzontal i interrelacionat
Tres espais principals:
a) Teixit Aula (on tenim les emocions i vincles, l'alumne sent la pertinença)
b) Taller (moments dirigits i sistemàtics, aquí és on les matemàtiques, la llengua, fan més presència i on s'assoleixen els reptes que es necessiten per la seva edat)
c) Aules Aprenentatge ( lliurement juguen amb les propostes i materials, aquí tenim la barreja de grups on petits aprenen de grans i viceversa, els grans aprenen a donar valor al que han après)

Durant la visita vaig poder sentir que treballen molt la plàstica, l'expressió i les diferents arts.
Parlen també del dins i fora, amb un dins clar a l'Escola, però també amb un fora actiu.
El pati també és un espai d'aprenentatge i volen evitar la falta de natura a les ciutats, de tal manera que tenen hort, plantes, terra a l'exterior també.
Concepte d'aprofitar el moment pels alumnes i el desenvolupar-se com a persona amb valors i per la societat.

En definitiva, una Escola excel·lent i que és pública. El sorteig decidirà els afortunats.

Salut
ISIS1980
:: papallona
:: papallona
Entrades: 141
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 9:52 am

EntradaAutor: ISIS1980 » dj. març 01, 2018 12:07 pm

Nosaltres ahir vam estar al Llacuna i vaig trobar que és molt molt semblant la metodología amb el Fluvià: treballen per projectes i després fan espais, els d'infaltil a la tarda i els de primaria al matí. Fins i tot van fer servir el mateix llenguatge: segueixen els principis que marca la UNESCO i van nombrar a Chillida també com al Fluvià... tot molt igual.. la diferència la vaig veure a les instal.lacions que al Llacuna estàn bé però res a veure amb la preparació d'aula que tenen al Fluvià.

Al Llacuna hi ha 23 germans.
PereLlull

EntradaAutor: PereLlull » dj. març 01, 2018 5:09 pm

ISIS1980 ha escrit:Nosaltres ahir vam estar al Llacuna i vaig trobar que és molt molt semblant la metodología amb el Fluvià: treballen per projectes i després fan espais, els d'infaltil a la tarda i els de primaria al matí. Fins i tot van fer servir el mateix llenguatge: segueixen els principis que marca la UNESCO i van nombrar a Chillida també com al Fluvià... tot molt igual.. la diferència la vaig veure a les instal.lacions que al Llacuna estàn bé però res a veure amb la preparació d'aula que tenen al Fluvià

Jo veig el Llacuna més caòtic, em sembla el Fluvià que ho tenen tot més controlat. A veure, el treballar amb espais suposa més descontrol, més llibertat, però des de el meu punt de vista, amb nens tan petits, cert ordre és necessari. Però, atenció! No vull dir que el model més lliure del Llacuna no sigui vàlid, sinó que per mi potser massa. Però, conec famílies que tot el contrari, que sigui més lliure que el Fluvià els hi agrada. I porten els seus fills al Llacuna i estan encantats.

Es podria dir que és en funció de cada família, però entre Llacuna i Fluvià, jo sense cap dubte, em quedo Fluvià.
martasu

EntradaAutor: martasu » dj. març 01, 2018 7:09 pm

Hola he ido a visitar en maraton s.marti y pere iv. Con 19 y 20 hermanos respectivamente.
Nessa_Nessa
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. març 01, 2018 7:20 pm

EntradaAutor: Nessa_Nessa » dj. març 01, 2018 7:31 pm

Hola! Fa temps que us llegeixo! I avui m’he decidit a escriure...
Gràcies a tots per les vostres opinions!
Sembla que si un comparteix punts de vista es sent més acompanyat en aquest procés. La veritat és que poc a poc em neguiteja més...

Martasu, què t’ha semblat St Martí?
És de les escoles que menys informació tinc...
Pere IV em va decebre força a mi :(, suposo que sempre és relatiu a les expectatives. Fluvià en canvi em va agradar molt, però 30 germans!!! O_O

Quin dramaaaa...

Gràcies de nou a tots (especialment als experts que ja haveu passat per tot això).
martasu

EntradaAutor: martasu » dj. març 01, 2018 7:59 pm

Hola bienvenida!!! pues te diré que a mi me ha gustado más st.marti que pere Iv aunque las dos me parecen buenas.Me han convencido más las instalaciones y las clases de st Marto a pesar de que no tengan jardin o tierra en infantil.En cuanto a proyecto educativo no se define como tradicional, y pere iv es mas mixto con examenes y eso. SI que creo que el Ampa es más fuerte en Pere IV y las extraescolares parecen más organizadas ,hacen casales en navidad por ejemplo.
Nessa_Nessa
Entrades: 16
Membre des de: dj. març 01, 2018 7:20 pm

EntradaAutor: Nessa_Nessa » dj. març 01, 2018 8:24 pm

martasu ha escrit:Hola bienvenida!!! pues te diré que a mi me ha gustado más st.marti que pere Iv aunque las dos me parecen buenas.Me han convencido más las instalaciones y las clases de st Marto a pesar de que no tengan jardin o tierra en infantil.En cuanto a proyecto educativo no se define como tradicional, y pere iv es mas mixto con examenes y eso. SI que creo que el Ampa es más fuerte en Pere IV y las extraescolares parecen más organizadas ,hacen casales en navidad por ejemplo.

Gràcies Marta!
A veure si puc escapar-me per la següent data que proposa el St Martí de portes obertes!
marineritu
Entrades: 8
Membre des de: dj. abr. 09, 2015 3:35 am

EntradaAutor: marineritu » dj. març 01, 2018 10:14 pm

martasu ha escrit:Isis que tal la visita a Voramar? yo el martes voy a Villa Olimpica pero no podré ir a Llacuna, si alguno vais y me podeis comentar que tal os parece y si dicen algo del número de hermanos os lo agradeceria mucho

Avui he anat a la jornada de portes obertes de Llacuna. El nombre de germans és de 23!!!!! Així que només queden 27 places sense comptar les 4 de necessitats especials si s'omplen.

Salut!
LAnoia
Entrades: 8
Membre des de: dv. març 02, 2018 10:23 am

EntradaAutor: LAnoia » dv. març 02, 2018 10:36 am

Hola a tots, he estat llegint tots els comentaris i comn tots vosaltres estic igual. Amb 30 punts per la zona i mirant quines escoles posem.

Jo volia saber si teniu impressions o comentaris sobre l' escola Montseny i Grèvol. Si coneixeu a gent que hagi portat els fills allà i ens pot orientar una mica ja que a les portes obertes l'únic que rebem són impressions però no pots mai coneixer la realitat. Són dues de les escoles que ens estem plantejant.
PereLlull

EntradaAutor: PereLlull » dv. març 02, 2018 10:51 am

Crònica de l'any passat de l'Escola Sant Martí:

Ahir vaig estar a les portes obertes de l'Escola Sant Martí, em vaig emportar una confirmació del que hem parlat altres vegades, quin nivell més espectacular d'escoles tenim als barris de Diagonal Mar i Poblenou! Impressionant!!! En tots els aspectes.
Per treure també les coses negatives de l'Escola Sant Martí, comento que cap pati té sorral, i per Educació Infantil és molt important. També dir que la directora em va comentar que eren conscients d'això i que no era possible tenir sorral perquè a sota de l'escola hi ha un parking públic municipal. Conscients d'aquesta mancança aprofiten que el parc que tenen davant amb els dibuixos de Pilarín Bayés sí te sorral per fer sortides setmanals.
També no m'ha agradat que diguin que són una escola laica, però després es celebren festes com Santa Cecília, Sant Pancraç, etc, moltes! També cal dir que l'escola es diu Sant Martí, per tant és coherent aquesta celebració de festes religioses, però potser millor dir que no són laics, ni religiosos, per tant aconfessionals, però que sí que es celebren les festes religioses.
Us faig un resum de la meva visita:

ESCOLA SANT MARTÍ

Situada a la Rambla del Poblenou, els arquitectes han tingut la bona idea de fer la sortida de l'escola cap al carrer de vianants de Sant Joan de Malta per evitar el trànsit rodat.
L'escola és de mida mitja tirant a gran amb tres patis, l'últim dels patis a dalt de tot amb vistes al gratacel d'Altamira. M'ha agradat molt la fusta de pi vista de les portes i finestra d'entrada a les aules, ho fa molt amable i agradable. Així com els colors escollits, la disposició dels passadissos i les aules. Les aules tenen una mida mitja, ni molt grans, ni molt petites, la mida és correcte. A Educació Infantil els lavabos els comparteixen dues aules i aprofiten per fer-los en la unió d'aquestes aules. Cal afegir que estava tot cuidat, no només de neteja, sinó també de disposició dels materials higiènics i estudiantils a l'aula. Ben organitzat.
El pati d'a baix i el de dalt el terra és de goma, mentre que el pati intermedi són pistes d'esports de ciment.
L'escola és maca i està ben feta. Pissarres digitals interactives bones i amb un bon manteniment.
Molt ben pensats els racons a les aules d'educació infantil i als passadissos. Així com ben executats, donen continuïtat a la trama de l'escola i es veien acollidors.

L'Escola Sant Martí es declara una escola normal i corrent amb la seva personalitat basada en els seus valors de cabuda dintre del barri del Poblenou, les famílies i la capacitat de fer créixer uns alumnes amb opinió pròpia i respecte vers els altres.
Volen destacar que treballen la llengua i les mates en petits grups i amb dos mestres a l'aula.
Donen molt valor a la manipulació, el fer servir les mans i tocar les coses. Quatre cops per setmana fan tallers (els desdoblaments), que són diferents per Educació Infantil i Primària. Així com a Infantil els petits fan grafisme i jocs relacionats amb la llengua i aprendre a comptar, a Primària pugen el nivell i si es treballa la llengua ja és amb més complexitat.
L'avaluació és continuada, el tutor veu cada setmana a l'alumne en tots els aspectes educatius.

Totes les aules tenen distribuïts racons, sigui de fer frases per exemple, que busquen reforçar el que han treballat amb premis. Aquests racons, per petita que sigui sempre té una prestatgeria amb llibres que fan de petita biblioteca. Es fa una lectura de 30 minuts cada dia. El professors també llegeixen i després expliquen el que han llegit. Hi ha lectura lliure i lectura dirigida on tothom llegeix el mateix, en funció de l'objectiu pedagògic del moment.

És una escola sense llibres, però hi han llibres per fer consultes. Es considera una escola dual, on tenen una vessant tradicional i per una altra banda de racons o projectes que l'Escola Sant Martí anomena "teixits".
Aquests teixits a vegades són proposats pels mateixos alumnes.
Volen que els alumnes desenvolupin l'habilitat de fer-se preguntes, es refutin les coses i trobin les solucions. Desenvolupar la capacitat de deducció.

A P3 hi ha adaptació, i per ells a aquest curs volen la socialització de tots els alumnes. Hi han colònies al final de cada cicle, per tant a P5, 2on, 4art i 6è. Com a detall, la Directora ha comentat que no fan servir timbre sinó música per les entrades i sortides, així com l'hora del pati. Aprofiten per fer desdoblaments per exemple quan hi ha educació física, on mitja classe del grup A i mitja del grup B van a fer esport i els que es queden a l'aula fan classe en grup reduït amb el tutor, així aprofiten els espais al màxim i no tenen aules buides.
Fan projectes de col·laboració amb l'Escola L'Arenal (aniré dilluns a veure-la) i els instituts de Front Marítim i Icària. Cap representant de l'AMPA va parlar en públic, però sí que si els buscaves podies trobar-los i preguntar-lis per les extraescolars. El preu aprox és de 60 euros/any.

M'ha agradat que donen visibilitat a les discapacitats, i venen per exemple campions paralímpics a fer xerrades i normalitzen el donar a conèixer aquesta realitat.
Es dóna anglès des de P4 i un dels tallers que es fan també es tot en anglès si coincideix aquest taller amb la professora especialista de llengua estrangera.
El menjador no és ecològic ni kilòmetre 0, però han destacat que un cop al mes no es dóna cap tipus de proteïna animal. I a l'escola es queden més de 400 alumnes a dinar cada dia.
Obtenen bons resultats a les proves de competències de tercer i estan pendents dels resultats d'aquest any de sisè, ja que és la primera vegada que tenen alumnes d'aquest curs. Tenen la impressió que els resultats que rebran també seran molt bons.

Com he dit al principi una altra escola de qualitat que anirà al meu llistat i que segurament moltes famílies serà la seva primera opció. El sorteig decidirà!!

Salut
PereLlull

EntradaAutor: PereLlull » dv. març 02, 2018 11:19 am

LAnoia ha escrit:Hola a tots, he estat llegint tots els comentaris i comn tots vosaltres estic igual. Amb 30 punts per la zona i mirant quines escoles posem.

Jo volia saber si teniu impressions o comentaris sobre l' escola Montseny i Grèvol. Si coneixeu a gent que hagi portat els fills allà i ens pot orientar una mica ja que a les portes obertes l'únic que rebem són impressions però no pots mai coneixer la realitat. Són dues de les escoles que ens estem plantejant.

Hola LAnoia,

Vagi per avançat que jo sóc pro escola pública, però de les escoles privades-concertades que tenim al barri sense cap mena de dubte i sota el meu criteri, aquesta seria la classificació de preferències:

1º Montseny
2º Grèvol
3º Voramar
4º Asunción

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::