Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dc. març 02, 2016 9:49 pm

Yo me apunto a ese cafe!! Bronte yo vivo muy cerca de ti, marina con dr trueta. Imaginaoa q me he impreso el mapa educativo del barrio y hw marcado todos los coles y paradas de bus metro y tranvia xa estudiar combinacioes jajaja!

Bronte com tjan dit ha estat la cap d estudis qui ha fet les xerrades. Una llastima perque la noia es nova i estava nerviosisima la pobra i realment no ho sap vendre be. Jo vaig arribar mitja hora tard aixi q no vaig sentir tot xo des de primera fila es notava q els nervis la traicionaven.

Mimi dime que te interesa exactamente y te cuento si puedo ayudarte.
En la visita nos reunimos un monton de mamis en un aula de P3 a inteerogar a la profe, muy maja y muy motivada, q nos wxplico super amable toooodos los detalles del dia a dia. Muchas mamis no acababamos de entender como iba lo de los teixits racons etc i ella alli en clase nos enseño los horarios p ej eb los q aountan a que raco de treball va cada dka cada niño (esto ya ne gusta pq en fluvia p ej al ser de libre circulacion los niños pueden no pasar por alfun area si no quieren). Nos enseñó una de las carpetas de un niño con cosas q habian trabajado wn clase. Las mesas del aula de p3 estan divididias wn 4 colorws cada color es un grupito q es el q trabajan cada racó. Hay 2 racons de treball y 2 mas ludicos. En un rato te voy a intentar subir alguna foto. Resumiendo q la.profe transmitia mucha motivacion y se veia q tenia todo muy orgqnizado

Luego yo ataqué a una tutora de 2n para ver como evoluciona wl tema en Primaria. Yo siempre siempr miro mucho low horarios q tienen las clases de todos low coles y aqui ya se veian horas wspecificas dw mates lengua etc. Le pregunte como trabajaban p ek la hora d mates sin libros y me empezo a sqcar materiales q habia creado ella misma para trabajar las mates, como una diana de dardos para sumar, dominos de operaciones matematicaw...y me dijo q si q hacian tb luego hojas de problemas y tal. Pero lo mjor era como explicaba, estaba super motivada.

Luego abordamos.a una profe de 5e. Q son low mayores del cole. Me dijo q las pruebas diagnosticqs hacen en 3e habian ido bien. Como aun no han llegado a 6e no han fet las pruebas d competencias pero me dijo q antiguamente estas pruebas se hacian en 5e x lo q para practicae los niños es staban ahora hacindo esas pruenas en clase y q salian bien. Con eso me teanquilizo en dos swntidos, por un lado q wl nivwl qcqdemico no debw ser tan terrible y por otro q los niños saben lo que es hacer pruebaw/examenes.

Lueto hablamos.con una profe de ingles q lleva poco tiwmpo pq es interina. Esta nos dijo q ella esta luchqndo para q eliminen los libros d english del cole (pq de englush si q usan libro) y q normalmente se hacen 2-3 sesiones semanales en primaria pero q dependen mucho de la situacion ew la.plantilla. en este tema vemos q flojea, como muchos otris del barrio. Le pregunte si x su experiencia en otros coles hay nuxa diferencia de un cole a otro y nos dijo q evidentemente cuantas mas hoas hagan mejor pero q tengamos claro q el nivel d english q te da un colegio nunca es wuficiente y q siempre deberia reforzarse con extraescolares, dibujos en version original etc.

No se si con esto te aclaro algo. La cap d estudis dijo q sw podian pedir visitas personalizqfas (uns chica lo pretuntó pq su marido no habia podido ir)
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 02, 2016 9:50 pm

Disculpeu lea faltes perque estic escrivint des del mobil i amb el nen penjat del pit!
Saris
:: cèrvol
Entrades: 504
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

EntradaAutor: Saris » dc. març 02, 2016 10:02 pm

Noies, jo al cafè també m'hi apunto!

Jo vaig entrar a aula de 3er, i tenen els quaderns on treballen, que són el que jo dic com "llibres en fascicles", però no deixen de ser llibres.

Al final, menys mal que ens queda un any... jo aquest any no hi he estat molt ficada, ni molt menys com vosaltres, però ja hi somi-ho, així que no em puc imaginar l'any vinent!!!!
Imatge Imatge
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 02, 2016 10:02 pm

Alguns detalla dw p3. La majoria d fotos no les puc penjar perque surt gent pel mig
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 02, 2016 10:19 pm

Jeje saris jo tb penso q sort q tenim.un any per rumiar. I sort q he anat fent fotos i apunts perque ara mateix tinc un cacao mental q no recordo de q cole era cada cosa!
bronte68
Entrades: 554
Membre des de: dc. des. 01, 2010 2:14 pm

EntradaAutor: bronte68 » dj. març 03, 2016 11:20 am

Noies, doncs si...la directora transmet molt.

Ostres Cositina, com ja vaig dir ahir, ens assemblem molt (fa por i tot neujor:-) neujor:-) neujor:-) ). Jo l'any passat tb em vaig imprimir la zona del google maps i vaig anar marcant els coles amb distancies i combinacions!

Ella ho ha explicat molt bé, és tal qual. Molta motivació per part de les Mestres i super interessant com treballen amb els nens. La meva filla va encantada i ha canviat molt des que va començar el curs. Es cert que ella a nivel autonomía i rutines venia molt avançada perquè a Cobi ho treballen molt bé. Pero en altres coses, constantment apren coses noves i el més xulo és que s'emociona quan veu que apren algo... i t'ho diu super emocionada... "ho he aprendut jo soleta" :p-) >.-<: neujor:-)

L'Ampa és molt canyera també, això a mi m'agrada i em sembla super important.

El tema falta d'experiència que comenteu, és normal que us preocupi eh, però penseu que a banda de Vila Olimpica que porta molts anys amb aquesta metodología, la resta d'escoles d'aquest tipus al barri son relativament noves; Llacuna va darrera, ja han sortit 4 o 5 promocions (crec), però Fluvià fa aquest any el 1er 6è i Sant Martí l'any vinent; així doncs experiencia els pot faltar si. També és cert que es nota molt que infantil està mooooolt rodat, i per tant aquí si tenen molta experiencia ja, així doncs, quan als que anem entrant ara ens arribi el moment, segur que ja tenen el rodatge fet. En una reunió de l'Ampa es comentava això, els pares de 5è están molt a sobre de tot perquè cada any son una mica "conillets d'indies" i el que volen és detectar mancances per millorar-les.

Si voleu quedar una tarda per fer un coffe, m'apunto encantada.
24/12/10 Inici RA 28/06/11 Beta 168 -POSITIU!
19/07 1a Eco - 11mm i batec!! 24/08 Eco 12 set-Plec Nucal i TS OK 28/10 Eco morfològica - Perfecte!!!!

17/01 Que aviat has vingut LIA (32+6 setmanes) - 1,760 Kg i 40 cm

Imatge
Gabirus
Entrades: 4
Membre des de: dj. març 03, 2016 1:45 pm

EntradaAutor: Gabirus » dj. març 03, 2016 1:50 pm

Hola a todas,
Soy una mama que tambien esta preocupada con el tema cole en Poblenou.
Estaria genial poder hacer un cafe y intercambiar opiniones y puntos de vista. Asi que me apunto!

Merci
mimi6
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dv. jul. 06, 2012 10:28 am

EntradaAutor: mimi6 » dj. març 03, 2016 1:54 pm

Guapisimas, le he dicho a bronte por privado si quiere quedar para tomar cafe un dia, y le he dado mi numero por si queire mandarme un whassap. Yo tengo "prisa" porque mi hija MIA empieza este año y tengo muchas dudas si PERE IV o SAN MARTI...
Lo estoy pasando mal porque tengo muchas dudas, me rallo y me veo que no entrara y me mandaran a un sitio que no me gusta pero quem e tendre que aguantar y no es justo.
COsitina, yo sobretodo era saber la motivaciion de las profes, que aprendan, que enseñen bien, etc....saber que por que sea un cole mas o menos nuevo tienen buenas armas para enfrentarse a ello.
Ya se que las instalaciones es lo de menos (en teoria)pero me gustaron mucho las del san marti y tampcoo quiero guiarme solo por eso, es por ello que quisiera saber mas sobre el profesorado. El pere IV me gusto mucho, las instalaciones un pcoo agobiantes de informacion llenitas de cosas. PEro la reuniion me chiflo de arriba abajo. Supieron vender el producto a la perfeccion y sobretodo el ingles es excelente.
bueno ya direis porque a mi se me acaban los dias jajajajjajajja
Imatge
kandy27
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. feb. 18, 2016 4:23 pm

EntradaAutor: kandy27 » dj. març 03, 2016 5:11 pm

He estat uns dies desconectada.

Nosaltres també vam anar a les portes obertes del Pere IV, la presentació va estar molt bé i ens van agradar les instal·lacions. També ens va agradar que semblaven molt transparents i que se li donés molta importancia a l'anglès. Parlant amb dues mares de l'escola bressol que ja porten allí els seus fills ens van confirmar que l'AMPA és molt activa, que s'implica molt i que surten amb un bon nivell d'anglès. La veritat és que després de les portes obertes per nosaltres va guanyar punts.
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. març 03, 2016 8:40 pm

Mimi tema.eines no ho se pero motivacio profes les 4 q hi vam parlar ho estavwn moltisim. He de dir pero q a pere iv tambe es notava q ho estaven, i a altrws coles en general swmpre wns hem trobat profes molt motivata a les portes obertes (potser els q no ho estan ja ni participen)
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. març 03, 2016 8:40 pm

Ah i m apunto al cafe, mimi i bronte us he enviat numero pee privat
Saris

EntradaAutor: Saris » dv. març 04, 2016 8:31 am

Hola guapes,

Jo crec que sí, que els mestres que es queden, ho fan per sentiment. És fora del seu horari, no tenen perquè, però ho deuen fer perquè els agrada la seva feina. La resta... doncs no ho sabem.

Jo també us envio mòvil per privat. Grup de WA, Escoles P9!!! >.-<:
Imatge Imatge
cositina

EntradaAutor: cositina » dv. març 04, 2016 8:37 am

sobre aixo dels profes, tinc una amiga q esta fent com nosaltres "estudi de mercat " per any vinent pero a un altre barri, ella és profe interina a Secundària, q va canviant fent substitucions. Doncs em deia q ella durant les visites per les aules dels coles sempre aprofitava per interrogar als profes sobre la composició del clausre: % de profes fixos en plantilla, % d'interins q van rotant, edat mitjana dels profes.... especialment el tema del % interins crec q si q es relevant, aixo ho he sentit preguntar a alguns coles, recordo per exemple al Fluvia q té un sistema taaan diferent q van demanar a la directora què passava si al setembre de cop els arriben 8 profes substituts q hagin treballat tota la vida en coles més convencionals i de cop i volta han de fer classe en un context tan diferent. La directora va argumentar q els coles fan formacio als nous q els hi arriben i q els acompanyen perque aprenguin el nou sistema etc però em va fer pensar q si en un cole d'aquests innovadors tenen un % molt alt de substituts, pot ser bastant merder. Al barri hi ha molts coles de molt nova creacio, amb profes q proten al cole literalemtn des del dia q va neixer el cole, i per tant han crescut amb el projecte, se'l senten seu, se'l coneixen... pero per desgràcia a tots els coles hi ha un % de substituts q arriben alla i potser no tenen cap experiència ni interès per aquests sistemes. I al contrari, en coles més tradicionals segur q hi ha gent jove q va passant per alla a fer classe un curs o dos i han aconseguit impulsar projectes q el claustre més antic no havia fet
Saris

EntradaAutor: Saris » dv. març 04, 2016 8:49 am

Aquesta era una de les preguntes que tenia apuntades per mirar l'any vinent, perquè així, d'entrada, qui en va parlar només va ser Pere IV. Cap altra escola va parlar de quants profes interins tenien i quants amb plaça.

Per l'any vinent haurem de crear un excel en núvol i anar omplint dades entre totes!!!
Imatge Imatge
cositina

EntradaAutor: cositina » dv. març 04, 2016 9:08 am

Saris ha escrit:Per l'any vinent haurem de crear un excel en núvol i anar omplint dades entre totes!!!

aleee quina bona idea jajaja m'apunto!!! jo ja tenia començat un excel, el podria penjar on em digueu (tema nuvol no en domino jeje) i anar compeltant. Podriem fer entre totes una llista de preguntes/criteris que voldriem saber! fem llistat? poso algunes i podeu anar copiant, enganxant i aixi anem auigmentant llista! algunes idees

Sistema pedagogic

-Sistema pedagogic (tradicional / projectes / etc)
-Fan servir llibres?
-Paper deures/examens
-hi ha horaris especifics per a assignatures

-com treballen lectoescriptura
-com treballen mates

Idiomes
-paper de castella
-a quina edat comencen angles
-quantes hores d angles a primaria

Claustre
% interins
profes de suport a Infantil?

Instal·lacions
-pati independent per a p3?
-aules
-menjador, sala psico, musica, angles

Places
-Nombre de germans
-Solicituts al 2016
-Solicituts al 2015
-Tenen algun bolet anys anteriors?
Saris

EntradaAutor: Saris » dv. març 04, 2016 9:18 am

Ho podríem muntar i compartir-ho en DropBox o inclús crec que es podria fer per Facebook, si tothom en té i podem crear un grup. Cositina, m'encanten les teves idees. A veure si puc aportar quelcom:

Sistema pedagogic
-Sistema pedagogic (tradicional / projectes / etc)
-Fan servir llibres? Quaderns (llibres per fascicles, que per mi és amagar tema llibres) o fitxes?
-Paper deures/examens
-hi ha horaris especifics per a assignatures
- es barrejen alumnes de diferents edats?

-com treballen lectoescriptura
-com treballen mates

Idiomes
-paper de castella
-a quina edat comencen angles
-quantes hores d angles a primaria
- paper de professors/convidats/voluntaris etc nadius

Claustre
% interins
profes de suport a Infantil?

Instal·lacions
-pati independent per a p3?
-aules
-menjador, sala psico, musica, angles

Places

-Nombre de germans
-Solicituts al 2016
-Solicituts al 2015
-Tenen algun bolet anys anteriors?
Imatge Imatge
xirinola
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. des. 20, 2015 8:53 am

EntradaAutor: xirinola » dv. març 04, 2016 10:40 am

Hola noies, veig que sou molt organitzades..
Referent a la plantilla de profes per mi això també és important de saber. Al Montseny a la sessió informativa va ser una de les coses que van voler destacar, que la seva plantilla un 85% ja era plantilla amb plaça fixa tot i que constantment reben formació, col•laboradors etc que fa que la seva visió no quedi massa anclada.
La directora va argumentar q els coles fan formacio als nous q els hi arriben i q els acompanyen perque aprenguin el nou sistema etc però em va fer pensar q si en un cole d'aquests innovadors tenen un % molt alt de substituts, pot ser bastant merder.

Em van comentar fa poc que als Jesuïtes del Clot que precisament volien començar el seu projecte innovador d'escola segle XXI els pares van estar manifestant-se i van transmetre la seva queixa a Direcció. Sembla que ser que per iniciar aquest tipus de treballar en projectes volien derivar la seva plantilla actual durant aquest curs a fer formació durant tot un any per preparar-se en com treballar en projectes, etc etc.. Això significava que la plantilla d'aquest any passava a ser totalment nova i substituta i sense idea ni de com es treballava abans ni de com s'ha de treballar en projectes. Els pares no van veure clar aquesta substitució massiva de profes i es van manifestar. Ara crec que el projecte s'ha aturat i estàn intentant trobar sol•lucions. Espero que la trobin aviat perquè realment el seu projecte sona molt engrescador.
Però està clar que les coses s'han de fer ben fetes perquè sino els experiments poden sortir molt llufes..

Noies, jo dir-vos que la meva primera opció de tria de cole la tinc bastant clara. Són les segones opcions les que em fan ballar el cap. Perquè sobretot m'agradaria trobar segones i terceres opcions amb certes opcions de poder entrar. Em va agradar molt el Pere IV, però impossible entrar com a 2ª opció sino tenen bolet..L'Arenal no sé per què no em va fer el pes..L'any que ve aniré fixe a Acàcies i Sant Martí..
Dir-vos que jo a part de tota la info de característiques del cole, en moc molt per sensacions, feelings, observació de com son els pares a les reunions, .. no sé, si en transmet bon rotllo o no. Perquè estic una mica d'acord amb la Saris, que potser en el fons totes s'assemblen bastant. En unes diuen no tenim exàmens, però tenim evaluacions, en altres que no tenim llibres però tenim fitxes, .. nu sé. Haig de dir que jo no he estat a Llacuna ni Fluvià.

Cositina, el meu home és tot el contrari que el teu. Malgrat que la seva visió del món és molt hippi i sempre ens hem mogut amb un ambient diguem-ne que alternatiu doncs resulta que amb el tema educació ell es podria categoritzar amb el que en dieu ser tradicional. Quan dic tradicional, no dic ranci, rígid i avorrit, ni parlar de religiós o sever. Però ell diu que el tema treballar amb projectes al 100% o el rotllo del Fluvià no li encaixen. Que és molt xulo la idea que et volen transmetre de que sobretot han de ser feliços, lliures etc.. però per ell això no treu que hagin de formar-se, tenir certes pautes i aconseguir una bona formació de cara al futur. Que no veu clar el pas de quan acaben primària i passen a secundària.. Que la ideia de fer-los responsables, crítics, amb contacte amb el medi, etc.. que això la familia i l'entorn del petit també ho pot ensenyar..

Respecte al que deieu de la distància cole/casa també es per plantejar-s'ho. Sobretot els dies que et trobes cansada etc..penses, ostres ..ara hauria de caminar 15 o 20 minuts per anar a buscar el nen, o agafar el bus o tramvia..Per nosaltres tampoc és un factor determinant a l'hora de triar escola, però sincerament et fa pensar..
Gabirus
Entrades: 4
Membre des de: dj. març 03, 2016 1:45 pm

EntradaAutor: Gabirus » dv. març 04, 2016 1:39 pm

Hola Xirinola,
Me ha gustado mucho tus opiniones. Por cierto, cual es tu primera opcion?
cositina

EntradaAutor: cositina » dv. març 04, 2016 2:17 pm

La veritat es q jo al final tot i estudiar al detall cada cosa al fibal tambe acabare decidint per feelings. Crec q tothom acaba fent aixo per aixo influeix tant com parli el q explica les portes obertes
Lo q dius del tipus de pares d les reunions si q no em sembla gens important pwrqu jo em trobo exactament les mqteixes cares a toooots els coles q he anat jeje!
xirinola
Entrades: 75
Membre des de: dg. des. 20, 2015 8:53 am

EntradaAutor: xirinola » dv. març 04, 2016 4:51 pm

Lo q dius del tipus de pares d les reunions si q no em sembla gens important pwrqu jo em trobo exactament les mqteixes cares a toooots els coles q he anat jeje!

jejj.. doncs tens raó Cositina, potser sí que és una tonteria..però em va resultar curiós que molts pares que vaig veure al Arenal i que conec, sé que van anar al Fluvià i 'lluitaràn' a sac per entrar i tal..doncs al Pere IV no hi eren, em van dir que no els interessa..i ja ni parlar dels concertats o d'altres..

Gabirus la nostra primera opció serà el Montseny. Per bon feeling, perque sabem que surten molt ben preparats, per proximitat i estar dins la meva àrea d'influència i pel bon rotllo que em va transmetre el director,....tot i ser una les escoles que potser es podrien etiquetar de més tradicionals...
Cal assenyalar, com ja us vaig comentar, que no estic a la mateixa àrea d'influència que moltes de vosaltres..per tant els 30 punts per àrea influència no me'ls donarien per molts coles que tot i que m'agradin no entrariem en primera opció ni de conya. A tot això dir-vos que ves a saber el que opinem l'any vinent..la vida dóna moltes voltes..jejj

Veig Bronte68 que t'hem fet organitzadora oficial de la quedada coffee? M'hi apunto. Et passo un privi Bronte si no et fa res..

Sabeu que pensava fa una estona? Que els coles canvien amb el temps, amb les nens i families que reben, amb les forces de les AMPA...doncs pensava que ves a saber si l'Acàcies després d'haver tingut mala fama fa anys, ser edifici antic, etc, etc.. a veure si ara resulta que com acostuma a no omplir anirem a parar totes allà ben contentes com la Sandrix77 i fent que els coles també canvïin.. :love:

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::