Experiències educació dels 3 als 6 anys a casa.
Experiències educació dels 3 als 6 anys a casa.
Hola,noies!
Doncs això,m´agradaria trobar algú que no hagi portat els nens a l´escola fins als 6 anys,ja que la meva idea és fer-ho així.Ja es va obrir un post amb aquest tema,però es va convertir en un debat sobre si és o no una bona opció.
No busco un judici de valors,sinó que m´agradaria conèixer alguna experiència,tan positiva com negativa.
També m´agradaria que alguna mestra d´infantil em fes 5 cèntims dels coneixements que representa que han d´adquirir els nens durant P4 i P5.Gràcies.
Doncs això,m´agradaria trobar algú que no hagi portat els nens a l´escola fins als 6 anys,ja que la meva idea és fer-ho així.Ja es va obrir un post amb aquest tema,però es va convertir en un debat sobre si és o no una bona opció.
No busco un judici de valors,sinó que m´agradaria conèixer alguna experiència,tan positiva com negativa.
També m´agradaria que alguna mestra d´infantil em fes 5 cèntims dels coneixements que representa que han d´adquirir els nens durant P4 i P5.Gràcies.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
Re: Experiències educació dels 3 als 6 anys a casa.
A mi també m'interessa el tema, ja que a l'altre post no va acabar entrant ningú que ho hagués fet així per comentar la seva experiència...
Jo encara no sé com ho farem, però és una opció que ens plantegem...
Jo encara no sé com ho farem, però és una opció que ens plantegem...
Molt interessant...
Em sap greu però poca "experiència" puc aportar. Jo sóc mestra i el meu entorn laboral no estan gaire d'acord amb això de l'escolarització a casa. Jo per fer-la complerta, a priori tampoc, però la EI me la plantejo i hi ha coses que les trobo positives.
Això que en general no hi hagi gaires opinions de mestres a favor de fer-la a casa em condiciona, i no perquè pensi que tenen motius de pes, sinó perquè qualsevol problema que sorgeixi (que sempre en sorgeixen, començant als 4 mesos, als 4 anys o als 14) condiciona a atribuir-ho.
Recordo perfectament quan jo vaig començar el parvulari i vaig ser molt i molt feliç, m'encantava. Ara, era p4, i jo ja anava camí dels 5 anys (no els 2 i 8 mesos que tindrà la meva nena quan hagi de començar p3). I dinava a casa amb la meva família, a les 5 em recollien i estava tota la tarda amb la meva mare...
Em sap greu però poca "experiència" puc aportar. Jo sóc mestra i el meu entorn laboral no estan gaire d'acord amb això de l'escolarització a casa. Jo per fer-la complerta, a priori tampoc, però la EI me la plantejo i hi ha coses que les trobo positives.
Això que en general no hi hagi gaires opinions de mestres a favor de fer-la a casa em condiciona, i no perquè pensi que tenen motius de pes, sinó perquè qualsevol problema que sorgeixi (que sempre en sorgeixen, començant als 4 mesos, als 4 anys o als 14) condiciona a atribuir-ho.
Recordo perfectament quan jo vaig començar el parvulari i vaig ser molt i molt feliç, m'encantava. Ara, era p4, i jo ja anava camí dels 5 anys (no els 2 i 8 mesos que tindrà la meva nena quan hagi de començar p3). I dinava a casa amb la meva família, a les 5 em recollien i estava tota la tarda amb la meva mare...
sí, es va obrir un post sobre aquest tema, però em sembla que no hi va haver cap mare d'aquí que hagués tingut aquesta experiència, i el post va continuar com a coses a favor o coses en contra
Jo tampoc et puc ajudar perquè no ho he viscut a casa, però sí que també estic interessada en escoltar experiències al respecte.
Una pregunta, i no és per fer cap judici, eh?
, què t'ha fet decidir fer l'educació a casa dels 3-6?
Jo tampoc et puc ajudar perquè no ho he viscut a casa, però sí que també estic interessada en escoltar experiències al respecte.
Una pregunta, i no és per fer cap judici, eh?
, què t'ha fet decidir fer l'educació a casa dels 3-6?Re: Experiències educació dels 3 als 6 anys a casa.
Tara, a nosaltres ens agradaria fer-ho però per diverses qüestions no ho podrem fer. De moment el primer any jo estaré amb ell però a partir del segon el portarem a una escoleta lliure, que ja sé que no és el mateix però segurament és el més semblant.
No sé on vius ni quin entorn tens però penso que l'ideal si no es vol escolaritzar als fills és tenir un entorn on més famílies facin el mateix i els fills es puguin relacionar amb més nens i més adults, es facin coses en comú...
Ara escric amb una mà (i el Bernat al pit) perrò ja tornaré a entrar perquè m'interessa el tema.
No sé on vius ni quin entorn tens però penso que l'ideal si no es vol escolaritzar als fills és tenir un entorn on més famílies facin el mateix i els fills es puguin relacionar amb més nens i més adults, es facin coses en comú...
Ara escric amb una mà (i el Bernat al pit) perrò ja tornaré a entrar perquè m'interessa el tema.
Hola ponioleta,
d'on ets?
pots passar infomració de l'escola lliure i a quina el portaras?
jo soc de Girona
d'on ets?
jo soc de Girona
.
mamavi l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 09, 2010 7:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Hola,
tot i q jo tampoc no hi puc aportar gran cosa, m'interessarà molt anar seguint el post.
A veure si m'hi puc entretenir i et faig cinc cèntims del q es treballa a P4 i P5!!
Fins aviat...
tot i q jo tampoc no hi puc aportar gran cosa, m'interessarà molt anar seguint el post.
A veure si m'hi puc entretenir i et faig cinc cèntims del q es treballa a P4 i P5!!
Fins aviat...
Tara ha escrit:Hola,noies!
Hola a totes.
Tara jo soc mestra d'infantil i depen de quina escola li "toques" anar al meu fill potser també em plantejaria educar-lo a casa, tot i que considero que hi ha coses que per molta bona voluntat dels pares a casa son dificils d'assolir: La relació amb els companys i la integració al grup.
Has de tenir en compte que a catalunya hi ha vigent el decret 181/2008 de 9 de setembre, el qual estableix els mínims que han d'assolir els nens en finalitzar l'etapa d'infantil. Crec que de les 9 capacitats que marca aquest nou curriculum es poden assolir des de casa gairebé totes però no veig gaire clares aquestes dues:
Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
- Comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
Espero i desitjo que et tobis uns papes que ho estiguin aconseguint! ANIMS!
Buscant associacions d'escola a casa, per saber d'altres experiències en l'etapa del 3-6 a casa, he trobat això
http://escoladesdels6.blogspot.com/2008 ... liure.html
l'escrit és de fa uns anys però la idea segueix sent la mateixa, tot i que aquí l'escolarització dels 3-6 de moment, encara no és obligatòria.
El text final, és real a dia d'avui.
En Inglaterra estan pensando retrasar la edad de empezar el colegio a 6 años (ahora 5) y la edad de aprender leer hasta las 7 años. Todo esto en relación con estudios hechos sobre el desarrollo infantil.
Per tant potser això que demanes
No seria necessari, no? bé és per aquest motiu que t'he pregutant el què t'ha fet decidir per aquesta opció, perquè si és per convicció, la millor manera de dur-ho a terme és "oblidant" una mica allò estipulat en aquesta etapa de 3-6.
http://escoladesdels6.blogspot.com/2008 ... liure.html
l'escrit és de fa uns anys però la idea segueix sent la mateixa, tot i que aquí l'escolarització dels 3-6 de moment, encara no és obligatòria.
El text final, és real a dia d'avui.
En Inglaterra estan pensando retrasar la edad de empezar el colegio a 6 años (ahora 5) y la edad de aprender leer hasta las 7 años. Todo esto en relación con estudios hechos sobre el desarrollo infantil.
Per tant potser això que demanes
Tara ha escrit:També m´agradaria que alguna mestra d´infantil em fes 5 cèntims dels coneixements que representa que han d´adquirir els nens durant P4 i P5.Gràcies.
No seria necessari, no? bé és per aquest motiu que t'he pregutant el què t'ha fet decidir per aquesta opció, perquè si és per convicció, la millor manera de dur-ho a terme és "oblidant" una mica allò estipulat en aquesta etapa de 3-6.
GIANNA ha escrit:Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.
- Comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social
Aquestes dues també es poden dur a terme a l'etapa de 3-6, no de la manera "convencional", dins la classe, però sí dins de molts altres espais.
Tara, per treure't dubtes el millor seria posar-te en contacte amb alguna associació d'escola a casa. Segur que trobaràs experiències positives que et donaran més seguretat per dur a terme l'opció que has triat.
- sandrajuli

mamavi ha escrit:Als estius sí que faig activitats amb els meus fills, de vegades lúdiques i de vegades més culturals (em refereixo activitats que els preparo jo) però la retsa de l'any em dedico a educar els meus alumnes de la ESO.
No he entès gaire això últim que dius...
.Tot com un joc però aprenent amb el que fan.
mamavi l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 09, 2010 7:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ESTEL78 ha escrit:Hola ponioleta,
d'on ets?
jo soc de Girona
Hola
sóc de Barcelona. L'escola que hem mirat és aquesta: http://xicalla.wordpress.com/
Però pots mirar la web de la XELL (Xarxa d'educació Lliure) on suposo que hi deuen sortir totes les escoletes de Catalunya: http://www.educaciolliure.org/
Hola,noies!
Juliet,penso que on millor estan els nens,si pot ser, és amb els seus pares,sobretot els primers anys.Nos teniem clar al decidir tenir fills que ens organitzaríem per tal de poder criar-los nosaltres els primers anys ( amb menys diners,però més qualitat de vida).Trobo que entrar al cole amb 3 anys és molt aviat,i que no deixa de ser una prolongació gratuita de les guarderies,com a "solució" de conciliació de vida familiar i laboral,i per tant,ja està bé jugant i descobrint el món a casa amb nosaltres.A p4 ja veurem si el portem,però a poder ser tampoc,ja que crec que els nens han de jugar i ser lliures,que ja tenen temps d´entrar en el món de les normes i obligacions més endavant.
Quan pregunto els objectius,em refereixo a nivell d´escriptura i lectura,ja que no vull que el nen arribi massa retrassat respecte els seus companys de primer de primària.No em queixo del que se´ls ensenya a l´escola,sinó de com ho fan,sobretot amb els nens més petits.
Ponioleta,si tinguessim a la vora un escola lliure ja fora una altra cosa( ho vam mirar,però res ),ja que el que no m´agrada de l´escola "normal" és que frenen la llibertat del nen,i el fan seguir una sèrie de rutines que els anulen la individualitat.
Mamavi,gràcies,quan pugui passo per CN.
GIANNA,el meu peque té molts cosins i sempre juga amb altres nens quan sortim al carrer,per tant,en aquests moments de joc pot practicar les relacions en grup i la resolució dels conflictes que poden anar sorgint.
Gràcies per les vostres respostes,i espero que aviat entri algú que hagi tingut o estigui tenint aquesta experiència.
Juliet,penso que on millor estan els nens,si pot ser, és amb els seus pares,sobretot els primers anys.Nos teniem clar al decidir tenir fills que ens organitzaríem per tal de poder criar-los nosaltres els primers anys ( amb menys diners,però més qualitat de vida).Trobo que entrar al cole amb 3 anys és molt aviat,i que no deixa de ser una prolongació gratuita de les guarderies,com a "solució" de conciliació de vida familiar i laboral,i per tant,ja està bé jugant i descobrint el món a casa amb nosaltres.A p4 ja veurem si el portem,però a poder ser tampoc,ja que crec que els nens han de jugar i ser lliures,que ja tenen temps d´entrar en el món de les normes i obligacions més endavant.
Quan pregunto els objectius,em refereixo a nivell d´escriptura i lectura,ja que no vull que el nen arribi massa retrassat respecte els seus companys de primer de primària.No em queixo del que se´ls ensenya a l´escola,sinó de com ho fan,sobretot amb els nens més petits.
Ponioleta,si tinguessim a la vora un escola lliure ja fora una altra cosa( ho vam mirar,però res ),ja que el que no m´agrada de l´escola "normal" és que frenen la llibertat del nen,i el fan seguir una sèrie de rutines que els anulen la individualitat.
Mamavi,gràcies,quan pugui passo per CN.
GIANNA,el meu peque té molts cosins i sempre juga amb altres nens quan sortim al carrer,per tant,en aquests moments de joc pot practicar les relacions en grup i la resolució dels conflictes que poden anar sorgint.
Gràcies per les vostres respostes,i espero que aviat entri algú que hagi tingut o estigui tenint aquesta experiència.
Tara, amb això de la lecto-escriptura cada escola és un món, però segons el currículum no és fins a primària q s'inicien de debò en aquest àmbit. Això no vol dir q no sigui bo q prenguin contacte amb escrits abans. Això en el dia a dia, però, ja es dóna; quan els llegeixes contes, o et veuen escriure, o et veuen repassar la llista de la compra...
Ara no sé si m'he acabat d'explicar. Vaja, q un infant pot entrar perfectament a primària sense saber llegir i escriure. 

Tara ha escrit:Juliet,penso que on millor estan els nens,si pot ser, és amb els seus pares,sobretot els primers anys.Nos teniem clar al decidir tenir fills que ens organitzaríem per tal de poder criar-los nosaltres els primers anys ( amb menys diners,però més qualitat de vida).Trobo que entrar al cole amb 3 anys és molt aviat,i que no deixa de ser una prolongació gratuita de les guarderies,com a "solució" de conciliació de vida familiar i laboral,i per tant,ja està bé jugant i descobrint el món a casa amb nosaltres
Tara ha escrit:Quan pregunto els objectius,em refereixo a nivell d´escriptura i lectura,ja que no vull que el nen arribi massa retrassat respecte els seus companys de primer de primària.No em queixo del que se´ls ensenya a l´escola,sinó de com ho fan,sobretot amb els nens més petits.
Mira, en tema lectoescriptura, a P-4 acaben "suposadament" llegint i escrivint amb lletra majúscula, sempre amb "ortografia natural" és a dir tal i com sonen les paraules, i a P-5 "suposadament" llegint i escrivint amb lletra lligada.
Poso "suposadament" perquè dins del barem de 25 nens d'aquestes edats hi ha molts graus de maduració. Jo vaig estar un any de tutora a p-5 i hi havia nens que llegien perfectament i d'altres que encara ho feien per sons o per síl.labes, nens que escrivien separant paraules i nens que ho feien tot seguit. Cap d'aquests nens van tenir problemes a 1r.
Quan parlem de nens que poden tenir "problemes" a la primària és quan hi ha un retard notori en l'adquisició de coneixements, però això no té res a veure amb el fet d'haver estat a casa a l'EI, bé a no ser que tots aquests tres anys se'ls hagi passat davant la tele, intervenen altres factors.
Per casualitat vaig tornar a tenir els mateixos nens com a tutora a 3r.primària, i les diferències en la lecto-escriptura ja no eren ni molts menys com quan van acabar l'infantil, nens que havien acabat p-5 llegint fonèticament llegien igual que nens que havien acabat llegint perfectament i amb l'escriptura igual. Com a totes o la majoria de les classes et trobes amb algun/s nen/s o nena/es que realment tenen dificultats en l'aprenentatge, però això ja és una altra qüestió.
Tara, desitjo molt que disfruteu d'aquesta experiència, és el millor que li podeu donar

- sandrajuli

Us explico resumidament la meva experiència.
Fa uns dies em van trucar de l'ajuntament per concertar una entrevista ja que el nostre peke ha de començar p3 el curs que vé, i ho fan per detectar necessitats especials,etc.
Em van preguntar on el matricularíem i els vaig comentar que potser no ho faríem... es va fer un silenci i jo vaig preguntar si passava alguna cosa... em van dir que no legalment, però que ells no ho farien. Consell gratuït!
Doncs vam anar a l'entrevista, i érem els únics que no érem immigrants. Clar, ens van venir a preguntar si ens havíem equivocat, i vam dir que no, que teníem entrevista... jeje! Resulta qeu aquesta entrevista només la fan a famílies que no han anat a la llar d'infants, i pel que es veu som els únics del poble (els únics sense ser immigrants)
llavors tot van ser mirades i xiuxiueigs de les assistents socials. I quan vam entrar i vam dir que potser no el matricularíem, llavors ens van dir que no calia l'entrevista (i jo que no vaig anar a treballar...)
Llavors ens van comentar que millor fessim la pre-inscripció al febrer i que llavors ja decidiríem, no esn van pas posar cap pega (tot i que ens van informar que en juli seria l'únic del poble que no faria p3). I ens van preguntar si ho féiem per alguna cosa en especial o per convicció.
El que em sap més greu és que això de que una família no porti el nen a la guarderia sigui tan estrany i xocant. Molt trist no, que lo raro no sigui el contrari!?
Fa uns dies em van trucar de l'ajuntament per concertar una entrevista ja que el nostre peke ha de començar p3 el curs que vé, i ho fan per detectar necessitats especials,etc.
Em van preguntar on el matricularíem i els vaig comentar que potser no ho faríem... es va fer un silenci i jo vaig preguntar si passava alguna cosa... em van dir que no legalment, però que ells no ho farien. Consell gratuït!
Doncs vam anar a l'entrevista, i érem els únics que no érem immigrants. Clar, ens van venir a preguntar si ens havíem equivocat, i vam dir que no, que teníem entrevista... jeje! Resulta qeu aquesta entrevista només la fan a famílies que no han anat a la llar d'infants, i pel que es veu som els únics del poble (els únics sense ser immigrants)
llavors tot van ser mirades i xiuxiueigs de les assistents socials. I quan vam entrar i vam dir que potser no el matricularíem, llavors ens van dir que no calia l'entrevista (i jo que no vaig anar a treballar...)
Llavors ens van comentar que millor fessim la pre-inscripció al febrer i que llavors ja decidiríem, no esn van pas posar cap pega (tot i que ens van informar que en juli seria l'únic del poble que no faria p3). I ens van preguntar si ho féiem per alguna cosa en especial o per convicció.
El que em sap més greu és que això de que una família no porti el nen a la guarderia sigui tan estrany i xocant. Molt trist no, que lo raro no sigui el contrari!?
Doncs sí sandrajuli, molt trista la situació. I el consell de q ells no ho farien...? no hi tens cap obligació, i ells ho haurien de saber. En fi, si ho teniu clar no us deixeu influenciar. 
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |