PROTAGONISTA DE LA SETMANA P3

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
CASA
:: tortuga
Entrades: 317
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 2:08 pm
Ubicació: Barcelona

PROTAGONISTA DE LA SETMANA P3

EntradaAutor: CASA » dv. oct. 21, 2011 8:16 pm

Hola noies!

Necessito ajuda! A la meva escola fan una activitat que es diu "protagonista de la setmana", tota la setmana parlen del nen, i coneixen la família, etc...
Un dia, durant una hora, els pares hi han d'anar i fer alguna activitat per els nens de la classe.
La veritat és que no tenim ni idea de què podriem fer.

teniu idees xules???

Moltes gràcies! :-()-)
Imatge
Imatge
miriam&sergio
:: zebra
Entrades: 1383
Membre des de: dg. ago. 02, 2009 12:24 pm

Re: PROTAGONISTA DE LA SETMANA P3

EntradaAutor: miriam&sergio » dv. oct. 21, 2011 8:45 pm

Hola!

A mi encara no m'ha tocat,pero aqui als coles on vivim nosaltres tambe ho fan.

Tinc una amiga que el curs passat li va tocar fer...despres de donar-li moltes voltes ella va fer una activitat amb uns pa de pessic i ells els van omplir de nocilla,es van posar perduts pero van disfrutar moltissim.

Depen quan us toqui anar,podeu enfocar-ho amb les festes populars(castanyada,Nadal...)

Ja ens explicaras guapa!

Petonets
Imatge
Morty
Entrades: 1207
Membre des de: dv. oct. 14, 2011 9:50 pm

EntradaAutor: Morty » dv. oct. 21, 2011 8:59 pm

Hola!

Jo sóc mestra i m'agrada molt aquesta activitat quan s'organitza a l'escola. T'he de dir que el dia que venen els pares a l'escola és quan el nen/a està més content, els hi agrada molt poder "presentar" els pares als seus companys i sobretot que els vegin amb ells. Les activitats que preparen els pares són molt diverses i divertides, la majoria encaren l'activitat amb la seva feina: un pare bomber va muntar tot un simulacre, mares que treballen en botigues munten botiguetes i juguen a comprar i vendre... O altres prefereixen fer activitats sobre hobbies que tenen amb la família, altres expliquen i representen contes, posar música i fer danses, fer receptes de cuina...
Jo com que sóc de música, m'agraden molt les activitats musicals, com danses o representar la música, o fins i tot pintar la música!!
Petons!!
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. oct. 21, 2011 9:01 pm

Estaré molt atenta al que exposen les mares en aquest post ja que a la meva escola també fan la setmana dels protagonista!

Quan a la escola ens ho van explicar desseguida em va venir un cosa al cap: ostres! si sabés tocar la guitarra montaria un xou de cançons populars i que ballessin i cantessin. Però no sé tocar la guitarra, però sóc bastant expressiva i havia pensat montar un conte amb titelles o alguna cosa semblant...
thankyou78
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dg. jul. 19, 2009 10:13 am

EntradaAutor: thankyou78 » dv. oct. 21, 2011 9:24 pm

Quan he vist el títol del post m'ha fet molta gràcia, perque a l'escola del meu fill també ho fan i porto uns dies pensant què fer quan ens toqui, ja que som novells en el tema. Jo també seguiré atenta les idees que aneu donant. Allà a l'escola els pares que ho han fet m'han comentat que han cantat, explicat contes i un es veu que els hi va fer trucs de màgia i va tenir èxit la cosa :ok:
Pots seguir les nostres aventures nòrdiques a: http://mariposasnordicas.blogspot.com

Imatge

Imatge
montses
Entrades: 1522
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 3:09 pm

EntradaAutor: montses » dv. oct. 21, 2011 9:39 pm

Al meu cole no ho fan, pero a la meva germana amb la seva filla sí que ho va fer. Ella va fer un curset de jardineria: com plantar una llavor a un test. Hi va portar per tots els nens i el mes divertit va ser el regar les mini plantetes!!!S'ho van passar molt bé!
La botiga de la fertilitat, l'embaràs i el bebè: http://www.betbebe.es/ca/
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
Nam
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: Nam » dv. oct. 28, 2011 1:02 pm

Jo estic igual, a veure si anem aportant idees!!!!
Imatge
Imatge
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » dv. oct. 28, 2011 6:27 pm

A l'escola del meu fill gran a l'últim protagonista els pares que van venir van explicar el conte de la Rateta Presumida i van fer unes "pajaritas" pels nens i els hi van posar al coll i els hi van pintar uns bigotis. Van sortir molt contents :ok:
Pots seguir les nostres aventures nòrdiques a: http://mariposasnordicas.blogspot.com

Imatge

Imatge
kosmimak
Entrades: 3
Membre des de: dj. oct. 16, 2008 10:15 am

EntradaAutor: kosmimak » dj. nov. 03, 2011 9:32 pm

Jo també necesito idees!!!
rocirita
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dc. des. 05, 2007 3:31 pm

EntradaAutor: rocirita » ds. nov. 05, 2011 12:24 pm

Jo també he de fer aquesta activitat! Estaré atenta a aquest post. Lo de la rateta presumida, n'ha agradat! La mestra ens va dir que millor no fer coses massa complicates, que són petits i tampoc hi ha massa temps. Aquesta setmana uns pares van portar un guants de metge i els van decorar com si fóssin globus. Els nens van sortir contents!
Jo havia pensat en fer un taller de cuina perquè al meu fill li encanta fer de cuiner, se us acut alguna cosa que poguem fer que no necessiti forn ni cuina?? Havia pensat decorar madalenes o algo així i portar un barret de cuiner i un davantal per cada nen fet amb paper...
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » dc. des. 14, 2011 9:26 am

Què, com van aquestes idees pel protagonista?. A nosaltres ens toca al febrer.
Ahir a l'escola del gran van fer una manualitat molt xula per si us interessa. Van omplir una ampolla d'aigua mineral petita amb confetis i trossets de paper verd, i per fora van posar gomets de colors, i després els pares del nen protagonista van "espachurrar" l'ampolla i van posar un rètol petit que deia Bon Nadal. Va quedar un arbre de Nadal molt original i els nens van sortir molt contents.
Un altre dia els pares d'una nena també a ampolles van fer instruments ficant pasta de sopa a dins. I els nens també feliços.

Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. des. 14, 2011 9:53 pm

Nosaltres ja l'hem passat!!! :pandi: :pandi: Fa dues setmanes, la setmana abans de les festes.

Us explico:

Dilluns: ens van fer portar fotos que per ells fossin importants. Bàsicament jo vaig agafar fotos de quan era bebé, una de tots tres, una amb el cosí, una altra a la platja, una altra amb neu,... vaja, unes 10 o 12, les vaig fer imprimir amb 13x18 i les vaig pegar amb cartolines de colors A4. A ella li va ser més fàcil agafar-les amb les mans per explicar-ho i durant la setmana les tenien penjades a la paret de l'aula i amb la cartolina de color quedava molt bé.

Dimarts: ens van fer portar una joguina que a ella li agradés. A ella li agrada molt pintar i dibuixar i com que sé que estàn treballant les lletres de pal, amb el Wordart del Word, vaig crear amb lletres grans i buides per dins els noms de cada un dels nens de la classe, un nom a cada full. Així cada nen tenia la seva fitxa amb el seu nom i hi va poder pintar.

Dimecres: portar un conte. A ella li agrada molt el conte de la rateta presumida i de la caputxeta vermella. Portem des de principi de curs (quan vam saber que fariam la setmana del protagonista) explicant-li cada dia aquest dos contes. Ja els coneixia una mica, però ara ja se'ls sap de memòria. Per tant, cap problema.

Dijous: descans.

Divendres: haviam d'anar els pares una estona a la tarda a fer una activitat que a la nena li agradés (de fet podia anar-hi qualsevol persona de la família). A la nena li encanta ballar i cantar i a mi m'encanta fer el boig, per tant, vaig preparar un parell de cançons. La primera "pugem al tren" del Xesco Boix, vam fer el tren per tota la classe, dient adéu i mirant per les finestres (va tenir tant èxit que la vam repetir un parell de cops més) i la segona "bajo del mar" de la BSO de la sirenita. M'encanta aquesta cançó!! té molta marxa!! i és un clàssic. Primer els vaig fer fer les estàtues i un cop apres el "truco", vaig posar "on" a la música i mentre anavam ballant. En moments puntuals anava aprentant el pause i tothom havia de fer l'estàtua!!! i es tornava al "on" i tornem a ballar!!! i així tota la cançó, vam riure molt!! i s'ho van passar bomba!!! La nena no parava de cridar "és la meva mamaaaaa, és la meva mamaaaaaaa!!!". neujor:-) neujor:-)

Al final de la sessió em van regalar tots una gran abraçada i molts petons. M'ho vaig passar molt i molt bé.
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » ds. feb. 18, 2012 3:38 pm

Ja hem passat el dia del "prota" i tot va sortir bé!. El nen molt content, i se'l veia tot emocionat de que hi fòssim a classe seva. I nosaltres tb vam disfrutar de veure'l tant feliç. Va ser aquest dimarts, i vam fer màscares de Carnestoltes. Vàrem comprar les plantilles a l'Abacus i el meu home les va retallar amb una forma divertida i els hi va posar la gometa a casa. Ja a l'escola, els hi vam donar gomets als nens per enganxar al damunt i personalitzar la màscara (els que més èxit van tenir van ser uns rodons i brillants). S'ho van passar teta. També les van pintar amb retuladors. Després quan van acabar vam explicar un parell de contes curtets.

També vam preparar fotos que ens van demanar perque el dilluns ell les expliqués, i ens va dir la mestra que havien donat molt de sí, i que el nen va explicar moltes cosetes. I també vam portar objectes que tinguessin un significat especial per ell pq durant la setmana farien activitats amb la resta de nens.

Espero que haver-vos servit d'ajuda! :ok:

Imatge

Imatge
CASA

EntradaAutor: CASA » dg. feb. 19, 2012 9:56 pm

Ei Thankyou! Que xulo....

A nosaltres ens toca aquest dimecres!!!!! Com que sóm científics els hem preparat unes marques amb tubs de laboratori i hem pensat dur la guitarra i fer-los cantar i ballar i dur el ritme de cançons com: boogie-boogie, el tren pinxo, oh susanna, etc...
Com ho veieu? Potser s'esveraran massa? La mestra es queda, oi?????

Ja us direm el què...
Imatge
Imatge
thankyou78

EntradaAutor: thankyou78 » dv. feb. 24, 2012 9:15 pm

CASA ha escrit:Ei Thankyou! Que xulo....

A nosaltres ens toca aquest dimecres!!!!! Com que sóm científics els hem preparat unes marques amb tubs de laboratori i hem pensat dur la guitarra i fer-los cantar i ballar i dur el ritme de cançons com: boogie-boogie, el tren pinxo, oh susanna, etc...
Com ho veieu? Potser s'esveraran massa? La mestra es queda, oi?????

Ja us direm el què...

Com va anar?. Pinta molt divertit :ok:

Imatge

Imatge
CASA

EntradaAutor: CASA » dv. feb. 24, 2012 9:22 pm

Ep! Hola!

Doncs ja hem passat el tràngol.
La veritat es que va anar força bé. Es van desmadrar una mica, però s'ho van passar molt bé i els hi va agradar molt quedar-se la maraca com a record.
Pobrets, alguns venien a tornar-nos-la abans de marxar i quan els hi deiem, no, te la pots quedar, marxaven tots cofois,
De tot plegat n'he tret dues conclusions, feu el que feu:

-Que sigui participatiu per a tots

- que s'enduguin un petit record amb ells

Espero haver-vos ajudat...

Petons,
Imatge
Imatge
pucpuc
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dl. oct. 22, 2012 11:31 am

pujo post per tenir idees!!!
ada_bcn
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » ds. oct. 27, 2012 9:29 am

A mi no em va agradar gaire lo del protagonista de la setmana que va fer l'any passat. Em van fer omplir un dossier sobre el nen, havia de psoar epr exemple una foto de acabat de nèixer... el meu fill és adoptat i tinc sort que tinc una foto de bastant petit però si no la hagués tingut no sé com s'hagués sentit sent potser l'únic de la classe que no tenia foto, vam haver de posar un llistat de coses que feia de bebe i que ara ja no feina (portar xument, etc...)... clar, el mateix... t'ho pots inventar clar, però vaja que les 3 primeres pàgines vam començar malament... Ho havia de fer amb el nen i li podia anar preguntant què volia que posèssim però clar, si ens ho inventem pensoq ue li havia de quedar clar que era inventat pq és bastant liat que entengui tot el que embolta l'adopció i al seva história per encara liar-lo més amb una activitat de l'escola. La resta ja eren coses que podiem contestar més fàcilment i fotos més generals.
A la classe els vaig llegir un conte sobre un nen adoptat que ha escrit una amiga nostre i que ens agrada als dos molt, ho hagués volgut preparar millor però a sobre va coincidir que la setmana abans havia estat fora de viatge. Els va agradar igual i després els vaig deixar el llibre pq mirèssin els dibuixos.
El meu fill ho va passar una mica malament tota la setmana, va estar súper de mal humor i la tarda que havia d'anar jo a llegir el conte li va agafar mal de panxa, dirrea... fatal... no volia anar a l'escola, hi vam anar pq ens haviem quedat a fer picnik al parc de davant i estavem allà, però després de llegir el conte no es va voler quedar, aixòq eu content estava mentrés vaig estar a la classe.
IRIS*
Entrades: 923
Membre des de: dt. set. 22, 2009 6:29 pm

EntradaAutor: IRIS* » dc. abr. 24, 2013 3:43 pm

Hola mamis, quines idees tant xules! lo de les maraques amb ampolles m'ha agradat molt!
Ada-bcn, t'entenc perfectament, a les escoles continuen remarcant el patró de familia perfecte i actualment no tothom té un pare i una mare, o potser són monoparentals, o potser són adoptat o venen de families disfuncionals o inclús de families gays. Jo sóc mare separada i només estan a p3 i ja estan erre que erre amb la familia que si fotos dels avis etc etc, està bé parlar del tema però crec q no té tanta importancia com per dedicar.hi taaants dies perquè el nen que sigui "diferent" ho passa fatal. En el meu cas, tot i ser separada, tot es viu amb molta normalitat perquè les 2 parts participem de tot, però hi he pensat moltissimes vegades, que si ja a p3 fas que un nen se senti diferent...nosé....no m'agrada gens.
nini8852
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dl. maig 06, 2013 1:02 pm

A P3, a l'escola de la meva filla van fer 'el protagonista'. com bé dieu, aquella setmana es dedica al nen que li toca i un dia hi haviem d'anar els pares. En aquest cas hi vaig anar jo perquè al seu pare no li va bé anar-hi per la feina.
Des de l'escola ja et diuen el que has de fer. És a dir, vas a parlar del teu fill, no de la teva feina ni a fer-los jugar. Així que vaig agafar l'àlbum de fotos de quan va neixer, vaig portar el seu primer xumet, el raspall de quan era bebé, els ninos de dormir... i amb aquestes 4 coses ja vam passar l'estona.
Ella estava emocionadíssima de que jo estigués allà. Estava al meu costat tota l'estona i és una pasada veure els seus companys com t'escolten i et diuen que ets molt guapa jajaja.

Aquest anys, a P4, fan l'ofici del pares i aquí si que vaig parlar del meu ofici i també va ser una experiència genial!
Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::