Aula escola europea

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: FloR » dc. feb. 18, 2015 6:49 pm

I jo!! És el recordatori de que s'apropen les preinscripcions ;-) molt bona propaganda jajajaj
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: VespresVerds » dc. feb. 18, 2015 6:56 pm

Si, és bastant patètic...
Tant és, jo no tindria mai dubtes de dur-los a l'Aula i menys quan veus aquests paperets :content:
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: nb_30 » dc. feb. 18, 2015 9:27 pm

Poden dir el que vulguin pero els que ens dediquem a l'educacio sabem quin tipus d'escola es. Jo conec gent que hi ha treballat i en parla fatal! Per no dir, el trauma que li creen a un nen quan el convtiden a marxar perque no te prou nivell.
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: sagmai » dv. feb. 20, 2015 10:09 am

Déu n'hi do quanta polèmica!

Al marge de qui siguin els alegrealegre, Alumnaaula i companyia, si que ténen raó en una cosa: aquesta escola és una opció més. Cadascú fa el millor per als seus fills, en particular jo vull la millor educació que els pugui donar, i si m'he d'estrènyer el cinturó me l'estrenyeré.

Jo he tingut la sort de ser bona estudiant i als coles on he anat mai no he tingut problemes, però la meva germana no ho era tant i els meus pares es van tornar micos buscant un cole on l'ajudéssin. Va passar per CINC escoles i de totes la van convidar a marxar. I que consti que ha acabat estudis (antic FP) sense cap problema.....

Gairebé totes les escoles privades (amb concert o no) que conec a Barcelona filtren els seus alumnes a partir d'un cert curs. Qui digui que això només passa a Aula desconeix completament el panorame educatiu de secundària.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: charito » dl. feb. 23, 2015 10:37 am

Jo tambe conec gent que els han convidat a marxar i em sembla horroros, com diu VespresVerds aixo no es educar en valors... nomes conseguir bona nota en els resultats dels alumnes quan en realitat han deixat pel cami tot de gent valida. Per mi tot el contrari del quensignifica educar.
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: picdeladona » dt. feb. 24, 2015 7:08 am

Al meu cap li va passar exactament això. Portava als nens a l'Aula i com el gran no acabava d'encaixar el van "convidar" a marxar. El meu cap es va emprenyar moltíssim amb aquest fet, i va estar molt crític amb aquesta escola. De fet va canviar als dos nens de centre.
Ara, també us dic que tothom que conec que ha anat a l'Aula han sortit super ben formats i han aconseguit feines molt guapes. Surten molt preparats. Suposo que si ets un nen i una família que encaixa en aquest sistema perfecte.. en cas que el nen no sigui un crack com ells volen doncs ja ho tens malament..i també has de pertànyer a un cert nivell econòmic sino nasti de plasti..
alegrealegre
Entrades: 3
Membre des de: dt. feb. 17, 2015 10:45 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: alegrealegre » dc. març 04, 2015 12:08 pm

Hola de nou,

Perquè han de ser un muntatge les opinions positives? Qui em diu que no sou de competència per treure clients a l'Aula? Va per favor, no té sentit. A més les inscripcions pel curs que ve ja estan tencades, les tanquen al desembre...

Va, crec que el tò ha de baixar perquè no hi ha d'haver cap confrontació, estem d'acord en que és una opció més i que és positiu que hi hagi tot tipus d'escoles per poder triar en funció de l'educació que se li vol donar al nen, o com que sóc mare, que li volem donar als nostres fills... De la mateixa manera que hi han diferents estils de ser mare, o que l'educació a casa pot ser una o una altres totes vàlides!

Però també m'agradaria afegir el següent: quan entrem en el debat d'escollir escola, tenim fills petits, de 2 anys que han d'entrar al següent curs a una escola...i pensem en lo molt que volem que juguin i el tractin com a bébé que encara és...quan es parla que l'Aula convida a marxar si no segueixes el ritme parlem d'edats més grans...15, 16 anys i tots volem fills que estudiin, que no siguin mandrosos, que tinguin ganes d'aprendre, que sàpiguen el que és l'esforç, la tenecitat, que siguin constants i entenguin el valor de treballar i la feina ben fet...no volem, cap mare ho vol, fills adolescents distrets, que no tinguin interès...i justament és el que propicía aquesta escola: Un hàbit d'aprenentatge des de l'inici. I no volen distraccions, si ets un alumne que té altres prioritats a les d'estudiar, o que no has adquirit l'hàbit d'estudi, o no tens interès, doncs segueix en un altre centre, cap drama...

O la vida no és així? O la vida no és dura? Millor que s'hi vagin acostumant des de joves...o volem que el nostre petitó de 16 anys pobret no tingui cap disgustet? Va que ja saben com va la vida a aquesta edat, i sap perquè el fan fora, perquè no ha seguit però no tan per capacitat, tots els nens si volen poden (si estan sans i bé), però no han portat les coses al dia... O us penseu que li diran sí a totes les feines, que totes les coses que intenti el vostre fill li aniran bé, vagi o no a l'Aula, la vida és plena de nos, és plena de bufetades, de revessos, i ensenyar els nostres fills a viure vol dir que se sàpiguen aixecar. Amb això no vull defensar que els facin fora, perquè espero que els meus segueixin perquè tots volem el mínim possible de fracassos pel nostre fill, però si el fan fora, és una lliço de vida...segurament no serà la primera.

Crec que és com la vida mateixa.
Au salut
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: VespresVerds » dc. març 04, 2015 12:47 pm

No és cap confrontació, almenys per part meva no ho estic expressant a crits. A casa meva m'han ensenyat a dialogar, justament a acceptar "no" d'altres persones, altres visions, i sobretot he après que un s'enriqueix a base de discutir i escoltar altres parers.

Tot és una opció fins que es converteix en una cosa que no és ètica. Per a mi, treure un nano d'una escola, no és educació i tampoc entra dins de la meva ètica. Els nanos no els treuen amb 15 anys, a la meva classe a 4t de primària ja venien nens que l'Aula havia convidat a marxar.
Els meus amics que van "convidar a marxar" no eren persones que no estudiessin, ni mandroses, ni bales perdudes. És gent que ha fet les seves llicenciatures, els seus erasmus i ara treballen en una empresa.

Precisament perquè la vida té molts ritmes i és diversa, també hem d'educar als nostres fills a entendre que no tothom és com nosaltres, que no tothom té les mateixes capacitats/habilitats, i sobretot, que no ets millor per tenir-ne unes de concretes o més desenvolupades que d'altres.

L'esforç (com qualsevol altre valor) s'aprèn de moltes maneres, i el més important, és el que es veu a casa. Jo l'esforç l'he après de la meva mare, qui ha lluitat perquè jo tingui una educació, encara que cada dia hagués d'anar amb cotxe fins l'escola, qui m'ha acompanyat a concerts d'adolescents esbogerrades i li feia una mandra horrorosa, qui em feia un llenguado i un plat de llenties per sopar, malgrat arribar a les tantes a casa de treballar tot el dia. L'esforç no és obligar a algú a llegir 3 llibres en una setmana. L'esforç són moltes coses.

La vida és dura i complicada, però no cal posar més obstacles dels que ja hi ha. I penso que també està a les nostres mans que deixi de ser una mica menys dura, i no acceptar que com que ja ho és, doncs potenciem més la duresa.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: charito » dc. març 04, 2015 1:37 pm

Ole ole i ole Vespresverds!!!!!! Del tot d'acord!!!!

Jo tambe conec de molt a prop "deshauciats" que han acabat tenint carreres (si en plural) i sent grans professionals pero la seva manera de funcionar no encaixava en els estandards. Hi ha graduats de Aula que conec i han seguit el cami marcat al peu de la lletra i si son professionals (tampoc per triar coets) pero persones grises.

Obviament quan un porta els seus fills a aquestes escoles ho fa pensant que als seus els anira be si no malament pero ja veurem si penseu el mateix en uns anys si us conviden a marxar, seria interessant!!!!
alegrealegre
Entrades: 3
Membre des de: dt. feb. 17, 2015 10:45 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: alegrealegre » dv. març 06, 2015 8:41 am

Bon dia,

Parlava de possible confrontació perquè m'ha semblat que hi havia un atac ja sense arguments, o basat en experiències de determinats casos (conec un, m'han dit que...), per tant basats en sol inestable. Si tornem al diàleg argumentat, com has fet vespresverds, em sembla perfecte. I em sembla perfecte el que expliques de la teva mare, els que hem tingut mares treballadores hem vist l'esforç d'una mare, i les mares que treballem i tenim circumstàncies difícils sabem què és l'esforç...podriem totes explicar mil siutacions.

Que el valor esforç no és patrimoni exclusiu d'Aula, evidentment, que hi ha molta gent molt bona i molt preparada que no ha anat a Aula, doncs es clar! No veig que hagi de durar més el nostre forum perquè no ens posarem mai d'acord, la raó no la te una, sino que cadascú creu i pensa el que li sembla en funció de tantes coses, personalitat, circumstàncies, però el que no em sembla bé és que ataqueu d'aquesta manera un sistema educatiu tan vàlid com un altre. Trieu l'escola que vulgueu pels vostres fills però no cal que ataqueu les opcions no triades.

Sempre que fas una cosa a la vida hi ha la opció de que no et surti bé, tan que et facin fora de l'escola, com mil altres decepcions, jo ho sé, tots ho sabem. Si fan fora als meus fills d'Aula, no saltaré d'alegria però en faré la lectura positiva, ho enfocaré com a lliçó de vida i ja està. Cap drama.

Crec que no dona més de sí el xat per part meva m'acomiado. Que tingueu sort.
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: Mireia80 » dv. març 06, 2015 10:44 am

Alegrealegre, només dir-te que estic completament d'acord amb tu. He seguit aquest post més per curiositat que per una altra cosa, perquè no porto els nens a l'Aula i només conec a una nena que va a p4 i de moment no en té cap queixa.
Estic d'acord que de vegades llegint segons quina opinió he pensat que la persona que hagi escollit l'Aula es pot sentir molt ofesa per la manera de parlar, segur que sense cap maldat, d'algunes opinions. Cadascú educa els seus fills de la manera que considera millor, i ningú no té pas la raó absoluta. Tots fem el que creiem millor pels nostres fills i res és millor o pitjor. El que funciona a uns no funciona a d'altres i viceversa. Són simplement decisions que s'han de respectar, des de la LME o el bibe, al collit o no, a l'escola pública o concertada...
Com bé dius, no té sentit allargar el post amb més explicacions, però només volia dir-te que estic d'acord amb tu!!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: VespresVerds » dv. març 06, 2015 10:53 am

Canviant una mica -o no- de tema, dir-vos a totes dues que un fòrum serveix per xerrar, compartir o no opinions, experiències, vivències... ningú parla des de l'objectivitat, ja se sap, i de fet, d'això es tracta. Si no voleu seguir en la conversa, perfecte, però també deixeu que els altres s'expressin, encara que no us agradi el que llegiu. Ambdues teniu 3 comentaris, ja veiem que no participeu gaire (pel motiu que sigui) però això és un fòrum i és per compartir pensaments.

Jo no acabo aquí, aniré comentant a altres fils i si cal, en aquest també.

Que tingueu bon cap de setmana!
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: Mireia80 » dv. març 06, 2015 11:44 am

Crec que igual que tu, només hem donat la nostra opinió, i sé perfectament com funciona un forum. No seré defensora de l'Aula perquè com he dit no el conec, només defenso que hi ha qui es pugui sentir ofès amb els comentaris.
Em referia que no té sentit allargar el forum amb coses com aquestes que estem fent ara mateix, no a que qui vulgui doni la seva opinió sobre l'Aula o sobre qualsevol altra cosa, obviament.
Bon cap de setmana a totes
Isobel
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. març 13, 2015 11:18 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: Isobel » dv. març 13, 2015 11:52 pm

Jo sóc exalumna i puc confirmar la veritat en molts dels comentaris negatius que s'han fet, i també alguns dels positius, en quant al tracte als nens de parvulari, iniciació a idiomes, instal.lacions...
Aula és una escola que fomenta la competitivitat, també el ser competent i crític, i que jutja i classifica l'alumne des de ben petit segons la seva intel.ligència sobretot (intel.ligències? Ells només en coneixen una). Estava prohibit portar una samarreta lligada a la cintura, seure al terra al pati, donar una patada a una pilota... (perdó?). Ara bé, el seu director fundador -que en pau descansi- et podia dir tranquil.lament que et giraria la cara literalment per haver-li mirat als ulls desafiant quan t'estava esbroncant. Escola exigent? Si, massa, i amb unes normes estrictes i una mica sui generis... Recordo que quan aquest director ena donava les notes a final de curs, tots els alumnes (els que no haviem estat convidats amablement a fotre el camp, els que resistiem) embotits com a sardines dins el seu despatx a ple sol al migdia, homenots de 1.9m es desmaiaven de la tensió...
Aula té unes exigències absolutament inútils, sense sentit, i inapropiades per l'edat.
Et formes bé, si, però i el preu que has de pagar? Pares i fills.
Et segreguen segons siguis espavilat o no, no potencien la teva autoestima, et comparen amb altres alumnes sense tacte. Una professora em va dir que perquè llegia un llibre tan llarg, jo era massa lenta per una lectura tan densa...? Perdó? Als adolescents no els tractaven amb cap tacte. Estudiaves sense parar i sorties amb una mitjana de nota mediocre malgrat ser de les que millor nota treies... Per a què? En el meu cas vaig resistir, però lluny d'enfortir-me, em vaig tornar insegura i a la carrera vaig haver de baixar el meu ritme d'estudiar... estava esgotada! Als 18 anys!!
I per no parlar de l'entorn social... et barreges amb l'elit de la ciutat quan tu provens d'una familia normal, humil... això resulta molt extrany.
En fi... ara bé jo també vaig gaudir molt al parvulari i primària, després tot es torna més i més exigent. Exigència desmesurada per l'edat dels alunmes
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: VespresVerds » dg. març 15, 2015 7:28 pm

Gràcies Isobel per la teva experiència.
Isobel
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. març 13, 2015 11:18 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: Isobel » dg. març 15, 2015 8:20 pm

Si, he volgut compartir la meva experiència. L'altre dia el meu post va quedar incomplert... No tothom en té un record negatiu és clar. Jo calculo que aproximadament
Isobel
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. març 13, 2015 11:18 pm

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: Isobel » dg. març 15, 2015 8:46 pm

Never ending story... Perdó no domino el forum... El que deia és que aproximadament el 50% dels exalumnes de l'Aula (alguns convidats a marxar i d'altres no) estan "traumatitzats"... He sentit dir que molts alumnes "surten" insegurs, amb baixa autoestima, i corroboro que alguns si. Què els hagués passat en una altra escola? Qui sap... El que em sembla fort és que malgrat sentir aquesta comentaris la gent hi segueixi volent portar els seus fills... No sé jo crec que hi ha coses més importants que poder posar al curriculum que has anat a aula, o que els alumnes assoleixin un bon nivell d'anglès, francès... Els hàbits d'estudi es poden adquirir en altres escoles també. La familia hi té un paper important també a l'educació... el barri, la relació barri-escola és impossible a l'aula, molts alumnes no podran mai fer una activitat extraescolar per la llunyania, l'autocar escolar arriba tard als barris més llunyans, es pers un temps preciós a l'autocar ( i quan arribes a casa et poses a fer deures). I per no parlar de la relació escola-familia... (desconec com és ara) i amb les altres famílies, que provenen d'entorns socials taaan allunyats al teu i que et fan sentir diferent, conscient de que provens d'un món diferent, desde ben petit. En molts casos curiosament t'agrupes amb gent del teu nivell social...
Perdoneu el brainstorming, escric ràpid, però és que no puc entendre com hi ha tanta gent que hi vol portar els seus nens. Però ho respecto clar. Per mi és una escola poc coherent amb tot el que promulga i com ho porta a terme. Per mi el fin no justifica los medios. I crec que la vida ja és prou dura, crec que és important crear un entorn on el nen estigui segur perquè pugui aprendre content.
Jo personalment i després de la meva experiència vull una escola NORMAL amb totes les majúscules. Propera en sentit literal i no tant. Amb gent NORMAL i de diferents entorns socials. On no et comparin constantment amb els teus companys, on valorin les teves qualitats (i no et recordin tant els teus defectes sense aportar-te solucions o ajuda), on no et convidin a separar-te dels teus companys abans d'hora en plena adolescència i sense motiu apart de que els fas baixar la nota mitjana.
Bé us he de deixar... perdoneu pel desordre d'idees... podria escriure pàgines i pàgines jeje
una abraçada
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: rita1977 » dg. març 15, 2015 9:47 pm

No conec l'escola Aula, ara, amb els missatges me'n faig una idea. Només voldria dir que és una vergonya que una escola subvencionada amb diner públic perquè les escoles concertades estan subvencionades amb diner públic, sigui una escola excloent. L'escola no la paguen amb els 400 euros dels matriculats, l'escola l'estem pagant tots. I només per això haurien de posar-se les piles amb els nens que els costa més estudiar. Tots tenen dret a estar en aquesta escola i ben atesos. Si els volen classificar que es muntin una escola privada.
Si només ensenyen als nens amb facilitats, de cap manera és una bona escola. Ensenyar a aquests nens ho sap fer qualsevol mestre perquè aquests nens aprenen sols. La bona escola és la que és capaç d'ensenyar a tots els nanos. I per mi, l'escola no només ha d'enseyar conceptes, també valors humans. I no val dir que això ja els hi ensenyen les famílies. A casa els nens no té 37 nanos al costat de la seva edat... A casa podem fer moltes coses, però a l'escola també. Un nen s'està educant les 24 hores del dia.
Ho sento, aquests temes m'encenen una mica.
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: kabbisa » dl. març 16, 2015 7:25 am

Rita, l'Aula és privada
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Aula escola europea

EntradaAutor: VespresVerds » dl. març 16, 2015 10:18 am

És privada, però no em sembla ètic igualment.
Penso que hauria d'existir un òrgan més gran que qualsevol institució escolar que objectivament plantegés uns límits de com ha de ser una escola, sigui pública, concertada o privada. Una escola no és una empresa i no tot s'hi val (o no tot hauria de valdre, més ben dit).

En aquesta societat tenim un problema (bé, uns quants), i és que només jutgem el maltractament físic, el psicològic està encobert i més que acceptat.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::