Opinió i experiències a l’escola activa

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
cross_13
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

Opinió i experiències a l’escola activa

EntradaAutor: cross_13 » dj. nov. 15, 2012 2:04 pm

De cara a l’any que ve hem d’escollir escola, el meu marit i jo som més aviat partidaris de escola tradicional, (fins ara ho teníem claríssim) el dilema es presenta perquè davant de casa tenim una escola que més aviat es d’educació “activa” i es clar, vulgui o no estant tan a prop començo a intuir coses que m’agraden, per exemple que L’ampa es veu molt implicada i amb molta complicitat a l’escola (per activitats, trobades...) el cas és que ho comentava amb una amiga mestra, i ella em deia que com mestra una escola “activa” t’obliga més a preparar continguts diferent (no millor ni pitjor) del que s’ha fet fins ara a l’escola tradicional, i que això podia repercutir a que s’adaptés més l’ensenyança al nens reals que la mestra té al aula.
Davant d’això em fa dubtar. I voldria l’opinió de mares que portin els nens a escola lliure, respecte a quines diferencies troben elles respecte a altres escoles. i la gran pregunta, com us plantegeu el pas cap a la secundaria? Us sembla que no serà traumàtic el canvi? Assumiran un mateix nivell?
cross_13 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 15, 2012 4:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Opinió i experiències a l’escola lliure

EntradaAutor: Ponioleta » dj. nov. 15, 2012 3:11 pm

cross_13 ha escrit:De cara a l’any que ve hem d’escollir escola, el meu marit i jo som més aviat partidaris de escola tradicional, (fins ara ho teníem claríssim) el dilema es presenta perquè davant de casa tenim una escola que més aviat es d’educació “lliure” i es clar, vulgui o no estant tan a prop començo a intuir coses que m’agraden, per exemple que L’ampa es veu molt implicada i amb molta complicitat a l’escola (per activitats, trobades...) el cas és que ho comentava amb una amiga mestra, i ella em deia que com mestra una escola “lliure” t’obliga més a preparar continguts diferent (no millor ni pitjor) del que s’ha fet fins ara a l’escola tradicional, i que això podia repercutir a que s’adaptés més l’ensenyança al nens reals que la mestra té al aula.
Davant d’això em fa dubtar. I voldria l’opinió de mares que portin els nens a escola lliure, respecte a quines diferencies troben elles respecte a altres escoles. i la gran pregunta, com us plantegeu el pas cap a la secundaria? Us sembla que no serà traumàtic el canvi? Assumiran un mateix nivell?

Hola
què vol dir escola lliure? Vull dir que et refereixes a una pública?
Hi ha un tipus de pedagogia que es diu "lliure", però no hi ha escoles públiques, només escoles 3-6 i diria que una o dues amb primària. Mira: http://www.educaciolliure.org/

Si et refereixes a una "escola activa", que en diuen a vegades, que normalment van sense llibres, ni exàmens, es treballa per projectes i no per assignatures... En el meu cas (l'any vinent el meu fill farà P3 i haurem de triar escola), et diria que sí sense dubtar.

Evidentment l'equip educatiu hi fa molt però aquestes escoles acostumen a ser noves i els i les mestres hi estan bastant implicades i convençudes. Penso que sí, que segurament es respecten més els ritmes de cada infant, i sobretot, que s'ensenya d'una manera diferent, s'ensenya a aprendre i no a memoritzar. S'ensenya a tenir interès per les coses, per descobrir, per saber...

Jo tinc dues escoles d'aquestes a la meva "zona" i espero que me'n toqui una.

A Barcelona n'hi ha una genial que es diu Congrés-Indians. Tenen una web on expliquen moltes coses. Ojalà hi pugués dur el meu fill, però no em toca :ufs:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
cross_13
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

Re: Opinió i experiències a l’escola activa

EntradaAutor: cross_13 » dj. nov. 15, 2012 4:48 pm

Tens raó :-:) , ja ho he modificat, volia dir escola activa, tinc la Fructuos Gelabert davant de casa, publica, activa i casi imposible d'entrar... :ufs:
Imatge
Imatge
lluna80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:25 pm

EntradaAutor: lluna80 » dj. nov. 15, 2012 9:41 pm

Jo trobo que aquest tipus de pedagogia és més motivadora pel nen i pel mestre, són més creatius en el eu procés d'aprenentatge i com diu el nom, tenen un paper més actiu.
A mi però també em fa patir el pas a secundària i que estigui ben preparada...
A veure si algú ho coneix més...
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. nov. 16, 2012 9:37 am

cross_13 ha escrit:Tens raó :-:) , ja ho he modificat, volia dir escola activa, tinc la Fructuos Gelabert davant de casa, publica, activa i casi imposible d'entrar... :ufs:

Cross, jo visc molt a prop de la Fructuós Gelabert!! Jo hi apuntaria el meu fill sense pensar-m'ho :ok: :ok: L'únic el tema de les places... :ufs: :ufs: Si et toca aquesta també et toca l'escola Encants que és del mateix tipus (està més llunyet però per mi val la pena). A mi són les dues escoles de la nostra zona que m'agraden. Les altres o són religioses que les descarto o no em convencen. Tot i això a les portes obertes penso visitar-ne moltes per acabar de decidir.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Karmon
Entrades: 2
Membre des de: dt. nov. 20, 2012 9:37 pm

EntradaAutor: Karmon » dc. nov. 21, 2012 5:58 pm

Si viviu a Barcelona o Rodalies i us interessa una escola vivencial a St. Pere de Vilamajor hi ha una escola que respecten al infant com a esser independent amb pensament propis i que els hi fomente el pensar, el reflexionar, el compartir, el decidir... No fan màquines, ni obrers; fan persones amb criteri i no deixen a ningú en rera, en el seu sistema no hi han nens fracasat, no hi ha nens fora del sistema, perque sempre i ha un company per ajudar.
Fes-te amic de Vilamagore Endavant,i ajudants a que projectes com aquest no s'acabin.
Com a mare de P-3 estic orgullosa d'haver triat una escola viviencial.
El que mes aprecio es veure el meu fill feliç i amb ganes d'apendre.
Amal
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dv. nov. 30, 2012 8:27 pm

Al meu poble hi han dues escoles tradicionals i una activa, i jo que treballo a l'institut del mateix poble, no he trobat cap diferència entre els alumnes d'una escola o d'altra, al menys per el moment. La primera promoció que va fer tota la primaria a l'escola activa ara ja va a 3r d'ESO.
emmagica
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dj. gen. 31, 2013 9:52 pm

EntradaAutor: emmagica » dv. feb. 15, 2013 11:36 pm

No sé si us serveix de gaire, però jo, que ja en tinc 36, vaig fer l'EGB en una escola activa i després vaig fer el BUP i el COU en un institut públic. No vaig tenir cap problema per adaptar-m'hi, però sí que us he de dir una cosa: guardo un gratíssim record de la meva escola, sobretot dels primers cursos (fins a 5è). No dubtaria ni un segon a portar-hi la meva nena, però malauradament va haver de tancar amb el tema de la reforma educativa.
He sentit a parlar bé de la Congrés-Indians, però em queda una mica lluny, així que aprofito per preguntar si en coneixeu alguna per la zona de Nou Barris.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::