Bessos: triar escola per bessons. SOS!
Bessos: triar escola per bessons. SOS!
Hola noies!
les peques tot just estan a P1, però ja m'estic atabalant i molt amb el tema de l'escola. I és que tinc la sensació que he de començar a informar-me amb temps o m'agafarà el tren!
En primer lloc, l'etern dubte: juntes o separades? Això, però, s'agreuja perquè la majoria de les escoles que m'agraden són d'una sola línia. I les que no ho són, generalment són macrocentres de P3 a Batxillerat, i no ho trobo gens adequat pels petits d'infantil i primària.
Així doncs, agrairia molt les vostres opinions sobre el tema! I també sobre les escoles que ens toquen per zona si les coneixeu (en vermell les que m'agraden):
-Nostra Sra de Lourdes (2 línies, és la que vaig anar jo i m'agrada molt! concertada)
- Nausica (1 línia, concertada), i Lys (estan com agermanades)
- Patronat Domènech (1 línia, escola activa, pública)
- Escola Augusta (1 línia, no pinta malament la web)
- Infant Jesús (varies línies)
- Escola Pia (varies línies, hi vaig fer el BUP, no hi enviaria pas les nenes!)
- Josep Ma Jujol (varies línies, pública)
- Rius i Taulet (varies línies, pública)
- Reina Violant (varies línies, pública)
- Poeta Foix (varies línies, pública)
- Vedruna (varies línies -em sembla-, concertada)
- Sant Josep (varies línies -em sembla-, concertada)
-Madres concepcionistas de la enseñanza i Bienaventurada virgen María (obviament concertades, només el nom ja fa caure de cul!)
Gràcies!!
les peques tot just estan a P1, però ja m'estic atabalant i molt amb el tema de l'escola. I és que tinc la sensació que he de començar a informar-me amb temps o m'agafarà el tren!
En primer lloc, l'etern dubte: juntes o separades? Això, però, s'agreuja perquè la majoria de les escoles que m'agraden són d'una sola línia. I les que no ho són, generalment són macrocentres de P3 a Batxillerat, i no ho trobo gens adequat pels petits d'infantil i primària.
Així doncs, agrairia molt les vostres opinions sobre el tema! I també sobre les escoles que ens toquen per zona si les coneixeu (en vermell les que m'agraden):
-Nostra Sra de Lourdes (2 línies, és la que vaig anar jo i m'agrada molt! concertada)
- Nausica (1 línia, concertada), i Lys (estan com agermanades)
- Patronat Domènech (1 línia, escola activa, pública)
- Escola Augusta (1 línia, no pinta malament la web)
- Infant Jesús (varies línies)
- Escola Pia (varies línies, hi vaig fer el BUP, no hi enviaria pas les nenes!)
- Josep Ma Jujol (varies línies, pública)
- Rius i Taulet (varies línies, pública)
- Reina Violant (varies línies, pública)
- Poeta Foix (varies línies, pública)
- Vedruna (varies línies -em sembla-, concertada)
- Sant Josep (varies línies -em sembla-, concertada)
-Madres concepcionistas de la enseñanza i Bienaventurada virgen María (obviament concertades, només el nom ja fa caure de cul!)
Gràcies!!
Re: Bessos: triar escola per bessons. SOS!
Els meus nebots son besaon i a la seva escola ho han dos linies i va a clases diferents!!! Es veu q a la mateixa escola els van aconsellar q fos així per si pogués haver rivalitat entre ells i q poguessin tenir el seu espai i els seus propis amiguets
Jo vaig llegir un article que deia que no hi ha res que demostri que és millor que vagin separats. Només si es tanquen ells dos i no juguen amb cap més nen ni volen saber res més de ningú, llavors si s'aconsellaria, però primer provar a veure si són independents sense separar-los.... A veure si el trobo i t'ho enganxo....
El mateix departament d'ensenyament no en diu res del tema.
El mateix departament d'ensenyament no en diu res del tema.
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
24/02:Són DOS!!; 09/12: dues princeses amb nosaltres.
05/13: a pel 3r! no ha pogut ser.
http://pequelia.es/11221/gemelos-en-el- ... separados/
http://madredemellizos.blogspot.com.es/ ... dudas.html
Jo també sóc patidària de no separar-los fins a que es vegi que hi ha algun problema....
http://madredemellizos.blogspot.com.es/ ... dudas.html
Jo també sóc patidària de no separar-los fins a que es vegi que hi ha algun problema....
2010:3 IA(-);juny 2011:1a FIV,avort.9 set.;febrer 2012:2a FIV+DGP(02/02/12=transfer);16/02/12:beta +
- Santandria
- :: peixet

- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
Recordo que quan vaig anar a les jornades de portes obertes pel nostre peque, cada escola seguia el seu criteri en quan a anar junts o separats. En vaig veure tres i les tres tenien per norma separar-los. En dues la Directora va dir que seguien aquesta norma però que tot es podia parlar i la tercera, el director va ser molt taxatiu en el tema "En podem parlar amb els pares i els psicòlegs, però per a que veieu que és millor que vagin separats"
Amb això vull dir que em sembla que és el centre qui determina aquest criteri i que a vegades es deu poder "negociar" i a vegades no tant. Que potser has de saber si prefereixes que vagin juntes o separades i després veure quins centres compleixen les teves necessitats.
Jo no tinc bessons, eh! no tinc ni idea del que pot ser millor per ells.
Al meu Institut vaig coincidir amb nens que venien de l'Infant Jesús i el seu nivell no matava (però clar, d'una mateixa escola es pot sortir amb nivells molt diferents i ha de voler dir res) En canvi, vaig coincidir amb una noia que venia de la Pia i tenia un nivell molt més alt. I que consti que no defenso cap escola, eh! Personalment, cap de les dues és del meu gust. És només l'experiència que he tingut.
Molta sort!
Amb això vull dir que em sembla que és el centre qui determina aquest criteri i que a vegades es deu poder "negociar" i a vegades no tant. Que potser has de saber si prefereixes que vagin juntes o separades i després veure quins centres compleixen les teves necessitats.
Jo no tinc bessons, eh! no tinc ni idea del que pot ser millor per ells.
Al meu Institut vaig coincidir amb nens que venien de l'Infant Jesús i el seu nivell no matava (però clar, d'una mateixa escola es pot sortir amb nivells molt diferents i ha de voler dir res) En canvi, vaig coincidir amb una noia que venia de la Pia i tenia un nivell molt més alt. I que consti que no defenso cap escola, eh! Personalment, cap de les dues és del meu gust. És només l'experiència que he tingut.
Molta sort!
Hola
jo de bessons no en tinc ni idea i no sé què és millor.
Però de les escoles que t'agraden, tinc bones referències del Patronat Domènec. Per començar té un edifici nou i per tant les instal.lacions estan molt bé. És pública, que per mi és important. I té un tipus d'educació activa, com tu ja dius. Conec uns pares que porten la seva filla a P3 aquest any i n'estan encantats!
Jo sincerament, triaria una escola segons el projecte i no les línies que tingui. Jo vaig anar a una escola d'una línia i hi havia uns quants bessons i anaven junts (a la meva classe, per exemple, n'hi havia una parella). I a l'institut (3 línies) també hi havia unes bessones i les van posar juntes perquè així ho van demanar (elles o la seva família).
Ah, ara que ho recordo, a l'escola on vaig treballar de monitora de menjador hi havia dues línies però a p3 hi havia uns bessons i anaven junts.
jo de bessons no en tinc ni idea i no sé què és millor.
Però de les escoles que t'agraden, tinc bones referències del Patronat Domènec. Per començar té un edifici nou i per tant les instal.lacions estan molt bé. És pública, que per mi és important. I té un tipus d'educació activa, com tu ja dius. Conec uns pares que porten la seva filla a P3 aquest any i n'estan encantats!
Jo sincerament, triaria una escola segons el projecte i no les línies que tingui. Jo vaig anar a una escola d'una línia i hi havia uns quants bessons i anaven junts (a la meva classe, per exemple, n'hi havia una parella). I a l'institut (3 línies) també hi havia unes bessones i les van posar juntes perquè així ho van demanar (elles o la seva família).
Ah, ara que ho recordo, a l'escola on vaig treballar de monitora de menjador hi havia dues línies però a p3 hi havia uns bessons i anaven junts.
Hola, no sé si t'ajudarà, però jo sóc bessona i desde el començament vem anar juntes a classe. Aixo que diuen que es millor separar perque cada un faci els seus amics i tregui el seu caràcter, no hi crec pas. Me'n alegro moltíssim que no ens separesin, mai vaig tenir cap problema, al contrari sovint va ser positiu tenir la meva germana amb mi, hi ha moments dificils pels nens, canvi de curs, examens, etc.
Moltes gràcies per totes les opinions i pels enllaços, és un tema complicat perquè, com acostuma a passar, les opinions acostumen a estar molt polaritzades i és difícil saber si estas fent el millor. Com si no fos prou complicat amb l'enrenou dels punts!
A mi de fet m'és igual que vagin juntes o separades com a concepte de bessons, el que vull és el que sigui millor per elles com a infants individuals, i em resulta molt descoratjador sentir que algunes escoles decideixin a priori separar-les només per ser bessones, sense ni tan sols conèixer-les a elles i la seva relació. Així que m'ha encantat sentir la opinió d'una bessona no separada!
De moment dijous tenim visita a Nausica, ja us explicaré...
A mi de fet m'és igual que vagin juntes o separades com a concepte de bessons, el que vull és el que sigui millor per elles com a infants individuals, i em resulta molt descoratjador sentir que algunes escoles decideixin a priori separar-les només per ser bessones, sense ni tan sols conèixer-les a elles i la seva relació. Així que m'ha encantat sentir la opinió d'una bessona no separada!
De moment dijous tenim visita a Nausica, ja us explicaré...
:) la relació entre bessons és única. Ja ens informarás de com va la cosa. PEtoneets
Hola!
Jo no tinc nens bessons (tot i que m'encantaria
) però si que tinc una germana bessona i nosaltres anavem a una escola d'una sola línia per tant vam anar juntes sempre, i jo personalment ho prefereixo, a més que el dia de demà quan tingui canalla la portaré a una escola d'una sola línia (segurament a la que vaig anar jo) ja que l'escola que vaig anar la recordo com la meva segona casa, n'estic molt orgullosa de la infància que vaig viure, i crec que en part es gràcies a que erem poquets alumnes i era tot com una petita família...
A l'institut (BUP) que hi havia més d'una línia, vam seguir anant juntes a classe, i no va ser fins Batxillerat que vam anar separades i pq vam elegir 2 modalitat diferents (jo lletres i ella ciències), però tot i així, sempre em compartit part de les amigues i avui en dia, amb 30 anys que tenim, puc dir que ma germana segueix sent la meva millor amiga, fem mil coses juntes, i jo crec que en part es gràcies a haver compartit classe i companys de classe quan erem petites...
I no crec que el fet d'anar juntes fes que ens tanquessim en nosaltres pq recordo que més o menys a 6è o 7è, les seves millors amigues d'aquell any es van "barallar" amb la resta de classe i ella anava a un grupet de 3 noies i jo anava amb la resta de noies de classe, però a casa seguiem sent germanes i amigues...
Aquesta es la meva opinió, eh!! I no tinc ni idea que aconsellen els estudis o els psicòlegs. Jo només se que quan veig altres parelles de bessons que quasibé no es parlen i veig la relació que tinc jo amb ma germana.... No hi ha color!!!!
I per això m'encantaria ser mare de bessons, perque m'encantaria que els meus fiils puguessin disfrutar d'una relació tant màgica com la meva i la meva germana bessona!!!
Edito pq m'havia deixat la paraula anys darrera el 30...

Jo no tinc nens bessons (tot i que m'encantaria
) però si que tinc una germana bessona i nosaltres anavem a una escola d'una sola línia per tant vam anar juntes sempre, i jo personalment ho prefereixo, a més que el dia de demà quan tingui canalla la portaré a una escola d'una sola línia (segurament a la que vaig anar jo) ja que l'escola que vaig anar la recordo com la meva segona casa, n'estic molt orgullosa de la infància que vaig viure, i crec que en part es gràcies a que erem poquets alumnes i era tot com una petita família...A l'institut (BUP) que hi havia més d'una línia, vam seguir anant juntes a classe, i no va ser fins Batxillerat que vam anar separades i pq vam elegir 2 modalitat diferents (jo lletres i ella ciències), però tot i així, sempre em compartit part de les amigues i avui en dia, amb 30 anys que tenim, puc dir que ma germana segueix sent la meva millor amiga, fem mil coses juntes, i jo crec que en part es gràcies a haver compartit classe i companys de classe quan erem petites...
I no crec que el fet d'anar juntes fes que ens tanquessim en nosaltres pq recordo que més o menys a 6è o 7è, les seves millors amigues d'aquell any es van "barallar" amb la resta de classe i ella anava a un grupet de 3 noies i jo anava amb la resta de noies de classe, però a casa seguiem sent germanes i amigues...
Aquesta es la meva opinió, eh!! I no tinc ni idea que aconsellen els estudis o els psicòlegs. Jo només se que quan veig altres parelles de bessons que quasibé no es parlen i veig la relació que tinc jo amb ma germana.... No hi ha color!!!!
I per això m'encantaria ser mare de bessons, perque m'encantaria que els meus fiils puguessin disfrutar d'una relació tant màgica com la meva i la meva germana bessona!!!Edito pq m'havia deixat la paraula anys darrera el 30...

Mimi82! m'ha fet molta ilusió llegir la teva experiència. La relació que tinc amb la meva germana és única, és tan especial :)
Hola vampirets! Jo tinc bones referencies tant de l'infant jesus com del nausica. A mes, personalment conec el cic(q crec q es la continuacio del nausica) i molt bé.
Respecte això d'anar junts o separats, no tinc una postura claraal respecte encara, crec q amb el temps ho anirem veient. El que tinc clar q no m'agrada es que el centre si que la tingui; es a dir, no em sembla be que els separon per sistema, sense tenir en compte les necessitats de cada cas. Crec que pot ser indicatiu de que les coses es facin massa per protocol i massa poc per necessitats educatives individuals.
El q si que em donaria tranquil-litat es saber q ji ha dues linies i que, en cas necessari, es podrien separar sense canviar de centre.
Respecte això d'anar junts o separats, no tinc una postura claraal respecte encara, crec q amb el temps ho anirem veient. El que tinc clar q no m'agrada es que el centre si que la tingui; es a dir, no em sembla be que els separon per sistema, sense tenir en compte les necessitats de cada cas. Crec que pot ser indicatiu de que les coses es facin massa per protocol i massa poc per necessitats educatives individuals.
El q si que em donaria tranquil-litat es saber q ji ha dues linies i que, en cas necessari, es podrien separar sense canviar de centre.
- truxi
- :: tigre

- Entrades: 764
- Membre des de: dv. des. 04, 2009 7:41 pm
- Ubicació: Vila-seca (xò sóc de Reus!!!)
Hola!
Jo no sóc bessona ni tinc bessons però uns amics meus de tota la vida són bessons i la nostra escola era d'una sola línia fins que vam fer 5è d'EGB quan vam passar a 2 línies perquè vam acollir els nens d'una altra escola que va tancar! Doncs fins a 4rt van anar junts i després els van separar perquè van agafar la llista de classe i van anar posant el 1r a la classe A, el segon a la B, el tercer a la A, el quart a la B... I ells no van tenir problemes, ni quan anaven junts ni quan anaven separats, cadascú tenia els seus amics, i ara tenen amics propis però comparteixen amics i sovint surten junts! I jo, curiosament, tinc millor relació amb el que no vaig anar sempre a la mateixa classe! Així que jo crec que no t'has d'atabalar per això!! Si van juntes perfecte perquè es tindran sempre l'una a l'altra, i si no van juntes tampoc crec que hi hagi problema!
Jo no sóc bessona ni tinc bessons però uns amics meus de tota la vida són bessons i la nostra escola era d'una sola línia fins que vam fer 5è d'EGB quan vam passar a 2 línies perquè vam acollir els nens d'una altra escola que va tancar! Doncs fins a 4rt van anar junts i després els van separar perquè van agafar la llista de classe i van anar posant el 1r a la classe A, el segon a la B, el tercer a la A, el quart a la B... I ells no van tenir problemes, ni quan anaven junts ni quan anaven separats, cadascú tenia els seus amics, i ara tenen amics propis però comparteixen amics i sovint surten junts! I jo, curiosament, tinc millor relació amb el que no vaig anar sempre a la mateixa classe! Així que jo crec que no t'has d'atabalar per això!! Si van juntes perfecte perquè es tindran sempre l'una a l'altra, i si no van juntes tampoc crec que hi hagi problema!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

,mimi , isa31**