Reclamar plaça d'ofici a P3
Reclamar plaça d'ofici a P3
Hola a tots,
Sóc una mare que està patint les injustícies del sistema per escolaritzar a la meva nena a p3 el proper curs.
Jo ja sé que no entrarem a cap de les tres opcions que hem demanat, ja que a totes hi han hagut més demandes que oferta de places, i el meu número de desempat ha quedat al final de la llista (tenim un 103 mil). Per tant m'han dit que només puc esperar al 24 de maig per veure quina plaça em donen d'ofici, i si no m'agrada, presentar una reclamació.
Volia compartir aquesta situació amb totes les famílies que es troben en el mateix punt que nosaltres. M'agradaria que tots poguéssim explicar qué farem, qué al.legarem, si algú ens ha donat alguna informació....
Es tracta d'una situació molt dura, que només sap qui ho pateix. Es molt trist que el futur de la meva filla quedi decidit per un sorteig, un ordinador o un inspector que nomes mira d'omplir places allà on hi ha hagut poca demanda.....
Espero que entre tots poguem descobrir els secrets de les preinscripcions i portar als nostres fills allà on nosaltres creiem que estaran bé.
Sóc una mare que està patint les injustícies del sistema per escolaritzar a la meva nena a p3 el proper curs.
Jo ja sé que no entrarem a cap de les tres opcions que hem demanat, ja que a totes hi han hagut més demandes que oferta de places, i el meu número de desempat ha quedat al final de la llista (tenim un 103 mil). Per tant m'han dit que només puc esperar al 24 de maig per veure quina plaça em donen d'ofici, i si no m'agrada, presentar una reclamació.
Volia compartir aquesta situació amb totes les famílies que es troben en el mateix punt que nosaltres. M'agradaria que tots poguéssim explicar qué farem, qué al.legarem, si algú ens ha donat alguna informació....
Es tracta d'una situació molt dura, que només sap qui ho pateix. Es molt trist que el futur de la meva filla quedi decidit per un sorteig, un ordinador o un inspector que nomes mira d'omplir places allà on hi ha hagut poca demanda.....
Espero que entre tots poguem descobrir els secrets de les preinscripcions i portar als nostres fills allà on nosaltres creiem que estaran bé.
Re: Reclamar plaça d'ofici a P3
Tens tota la ráo. És una gran injustícia i més encara quan es tracta d´un sistema que afavoreix a les trampes sense més. Nosaltres ens hem trobat en una situació escandalosa, quan per un fals empadronament ens hem quedat fora de les places de l´escola pel nostre fill. Hem presentat la instància corresponent a l´organisme en qüestió i ara es tractarà d´averiguar el domicili real de la familia. La impotència que sentim ara mateix és massa forta com per deixar-ho estar i no fer res, que per això hem tirat cap endavant amb la investigació. Si ens cal buscar alternatives a la recerca per part de l´administració ho farem sens falta. El que no pot ser és que es permetin aquests abusos sense atribuïr responsabilitat a la familia infractora.
Jo també em trobo en la mateixa situació! Ara toca esperar a veure on ens asignaràn... a Lleida han quedat places lliures a centres concertats, però tal i com estàn les coses econòmicament ja us podeu imaginar...
Per sort tinc una petita esperança, a veure si finalment obren linea a l'escola on l'hem inscrit...
Trobo una injusticia haber de pagar una escola concertada, i més aquest any que no pots sol·licitar cap beca.. al menys podrien pagar-me el que em deuen pel naixement de la meva filla i podria fer front a una concertada... Quina ràbia!
Per sort tinc una petita esperança, a veure si finalment obren linea a l'escola on l'hem inscrit...
Trobo una injusticia haber de pagar una escola concertada, i més aquest any que no pots sol·licitar cap beca.. al menys podrien pagar-me el que em deuen pel naixement de la meva filla i podria fer front a una concertada... Quina ràbia!
Algu presentara reclamacio en rebre plaça d'ofici???
Que alegareu???
Que alegareu???
Jo l'he presentat aquest matí perquè m'han assignat una escola religiosa (de monges!!!) quan havia marcat expressament la casella de que no volia ensenyament religios.
M'han dit que, clar, quan assignen d'ofici no poden mirar tots i cadascun dels requeriments de cada familia...quins pebrots...!!!
Ja us dire què tal, si m'assignen la que "vull" o si em menjo les monges. Li he dit a l'inspector que si no m'assignaven una escola laica i que m'agrades l'ideari no escolaritzaria la meva filla. Se li han posat els ulls com taronges..crec que tindra mes pes aquest argument que no pas el de l'escola religiosa...ja us explicare...
M'han dit que, clar, quan assignen d'ofici no poden mirar tots i cadascun dels requeriments de cada familia...quins pebrots...!!!
Ja us dire què tal, si m'assignen la que "vull" o si em menjo les monges. Li he dit a l'inspector que si no m'assignaven una escola laica i que m'agrades l'ideari no escolaritzaria la meva filla. Se li han posat els ulls com taronges..crec que tindra mes pes aquest argument que no pas el de l'escola religiosa...ja us explicare...
Karla80 ha escrit:Hola a tots,
Jo soc un pare que estic en la mateixa situació que tú, tinc preparat aquest escrit que penso defineix be el sentir de molts pares catalans i catalanes, i segons vagin els esdeveniments el fare arribar a on calgui.
Poc es van pensar els grecs que la seva paraula Krisis, avui en dia sería la més utilitzada; crisis es una cosa que es trenca i cal analitzar-ho.
Aixi doncs segon els grecs la crisis d’un país podríem dir que es alguna cosa dins el pais es trenca i cal analitzar-la, jo com a pare en aquests moments trobo que tot i néixer, créixer i viure en el meu país, i contrubuir amb tot el meu treball i esforç, ara que necessitaria veure recompensat el fruit de la meva entrega, veig que no em correspon d’igual manera.
Nomes demano que la meva filla pugui ser escolaritzada a l’escola que els pares hem triat, una cosa tant simple i a la hora tant difícil, un dret que hauria de ser basic, i ara es una loteria determinada per el capritxos atzar.
Així és com es decideixen les principals coses en la nostra societat, com som tants i tant pocs recursos, tot queda reduït a un sorteig .
El pilar de tot país pioner, es l’educació, d’aquest pilar principal, l’educació, vindrà determinat el futur d’aquest país, a més educació de qualitat menys crisis, és evident.
Jo parlaré en concret del lloc on visc a Terrassa, segurament és extrapolable a moltes altres localitats, però només puc parlar amb coneixement de causa d’aquesta localitat.
A Terrassa, molts centres s’han quedat amb mes de 12 alumnes fora de P3 com a primera opció, principalment els públics, però també els concertats, no obstant hi ha escoles de la mateixa localitat a on sobren places fins a 12, com s’entén això?
Com es possible que uns 25 alumnes quedin fora d’una, com per exemple L’escola el Vapor de Terrassa la que jo volia i en un altra faltin per omplir 12?
A simple vista tothom veu que hi ha alguna cosa que no entra dins la normalitat, però anant més enllà, coincideix que en les que sobren places la gran majoria d’alumnes son immigrants índex superiors al 80%, per tant l’escola podríem dir son com petits guetos.
En aquests casos es quan queda palès que ningú es racista, de boca ningú, però alhora de la veritat ningú vol portar els seus fills allà. Més enllà d’un tema de racisme, jo parlaria d’un tema de classisme, no els considerem aptes per a que convisquin amb els nostre fills, per pensament, ideologia, i principalment nivell cultural.
A la meva filla l’han assignat a una escola a on ja m’ha dit la directora, el nivell no es gaire alt, l’entorn no es favorable al meu pensament ideològic, i a mes hauria d’agafar vehicle propi, quan tinc una escola al davant mateix de casa, tot plegat el món al inrevés.
En un sistema que estem pagant tots, tots hauríem de tenir dret a poder escollir quina escola volem per els nostres fills, i si algunes tenen sobre demanda, destinar els recursos a aquestes i no a les que son infra demandades, potser repartir els alumnes a les més sol·licitades faria que no fos necessari tenir-ne tantes, i les poques mantindrien la qualitat.
Son reflexions d’un pare que veu que possiblement no escolaritzarà la seva filla, tot i tenir una escola davant de casa, paradoxes de la vida.
En aquesta societat on sembla que tot val, i els tramposos mai son perseguits, m'estic assabentan de les multiples trampes que es fan per aconseguir plaça, trampes que fan que la gent legal i amb el lliri a la má quedin exclosos i els tramposos com sol pasar en aquest pais surtin amb la seva i amb tota impunitat.
Penso doncs que davant tanta demanda, el departament d'ensenyament hauria de fer un petit seguiment per castigar als infractors, o els que s'han volgut para de llestos, o si no volen molestar-se a fer això com a minim permetre que els exclosos puguin escolaritzar als seus fills tot habilitant una nova linea.
Tens tota la raó del món. Cal perseguir als tramposos i redistribuïr els recursos per aquelles escoles amb demanda insuficient, reduïnt, per tant, les subvencions a les escoles concertades religioses, que per això estem dins un Estat Aconfessional.
És escandalós, i no és just el sistema d´assignació de places, més quan l´organ responsable es manté passiu davant la quantitat de fraus comesos. Ja seria hora que a inicitativa de moltes families es creés una comisió per tal de forçar al canvi del model establert.
De vergonya!!!
És escandalós, i no és just el sistema d´assignació de places, més quan l´organ responsable es manté passiu davant la quantitat de fraus comesos. Ja seria hora que a inicitativa de moltes families es creés una comisió per tal de forçar al canvi del model establert.
De vergonya!!!
A nosaltres al final ens han fet un canvi de centre. Ens havien donat una escola comcertada religiosa que no ens agradava gens, i al final despres de reclamar va sortir una baixa auna escola publica que malgrat nohaver posat a la llista de preinscripció ens agradava mes q la concertada.... No es lo que voliem, pero esta millor que l'altra opcio!
I la resta que?
I la resta que?
Nosaltres també bé: ens havien assignat una concertada de monges i vam demanar canvi per una concertada laica (que era un requisit fonanental, com totes les escoles que vam posar a la llista), que tenim a tocar de la feina, i ens l'han donat.
Hola,
Realment es passa molt malament. Nosaltres ja vam superar aquesta etapa, però penso que el neguit que vam passar fins que et confirmen la plaça a l'escola es un partir.
Igualment, es pot donar el cas que encara que t'assignin una plaça d'ofici tu no estiguis d'acord amb el centre. A uns amics nostres els hi va passar i es van negar a portar el nen a l'escola assignada.
Finalment es van donar una plaça en una altra escola, però només faltaven uns dies per començar el curs....
Realment es passa molt malament. Nosaltres ja vam superar aquesta etapa, però penso que el neguit que vam passar fins que et confirmen la plaça a l'escola es un partir.
Igualment, es pot donar el cas que encara que t'assignin una plaça d'ofici tu no estiguis d'acord amb el centre. A uns amics nostres els hi va passar i es van negar a portar el nen a l'escola assignada.
Finalment es van donar una plaça en una altra escola, però només faltaven uns dies per començar el curs....
- petitona79
- :: formigueta

- Entrades: 77
- Membre des de: dl. des. 20, 2010 7:21 pm
Ara soc jo una mare que pateix la mateixa situacio aquest any, sabeu si faig reclamacio puc perdre l assignada? Vull dir, vull una altre escola que no l asignada pero em fa por que per reclamar perdi tambe l asignada i em donin un altre pitjor,aixo pot passar?
petitona
Petitona79 Per reclamar no la perds, nosaltres son de Sant Andreu i aquest mati hem anat a fer-la, no hi había cap vacant,així que toca esperar haver si ens fan cas!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |