s'avorreix a P4

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

s'avorreix a P4

EntradaAutor: entrerius » dv. oct. 11, 2013 10:41 am

Hola noies

el cas és que el petit de casa, tot just fa un mes que ha comença P4, i ja s'avorreix.
Avui m'ha preguntat si divendres tocava psico, i al dir-li que no s'ha enfadat perquè si no fa psico toca anglès (o altres) i tota l'estona a la cadira s'avorreix.

Alguna altra mare m'ha comentat que la seva filla també l'ha fet aquest comentari, per tant dedueixo que estan molt temps asseguts a la cadira.
He observat que des del principi les mestres son més "estrictes" que l'any passat. Fins i tot algun nen ha comentat als pares que les mestres d'aquest any estan més nervioses i criden.....

L'any passat hi anava encantat i tenia moltes ganes d'anar-hi. La mestra va marxar i ara tenim tutora nova, amb jornada reduïda. Li vaig demanar un horari d’activitats i encara no me l’ha donat.

En fi, que em preocupa que en tant sols en un mes ja em digui que s'avorreix i com que al SP hi ha molta diversitat i també moltes mamàs-mestres, m'agradaria fer-vos alguna consulta per tenir altres referències:

- Heu trobat diferència de P3 a P4?
- Al ser més grans ja se'ls exigeix més i les mestres donen més "canya"?
- Sabeu quines activitats fan a la vostra escola i com les fan?
- ............. si se us en acut qualsevol altra serà benvinguda

Gràcies noies.
sansa
:: zebra
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

Re: s'avorreix a P4

EntradaAutor: sansa » dv. oct. 11, 2013 11:26 am

Hola Entrerius,
A veure l'Anna no se'm queixa que s'avorreixi però si que per exemple ahir em va dir: "mamà demà piscina, que bé, així no farem fitxes, pq cada dia fitxes.." ella ho porta bé i està contenta però si que pel que sé, per ella i d'altres mares que m'expliquen: la professora és més estricta, fan moltes fitxes i els castiga (estan dempeus alguna estoneta) quan prega silenci i no ho fan o quan comencen una fitxa sense esperar ordres de la profe...

Suposo que si que es un canvi, jo no comptava i em pensava que era al cole de la meva nena pq sempre ha tingut dels més estrictes del poble, però pel que m'expliques es molt semblant el de l'Omar

A cuidar-se
Imatge

Imatge
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » dv. oct. 11, 2013 11:35 am

Jo estic una mica igual, pero a P5... el que em passa és que no em diu que s'avorreixi sino que directament que no hi vol anar i no em spa explciar perquè...
Luni57
Entrades: 1116
Membre des de: dc. juny 23, 2010 1:05 pm

EntradaAutor: Luni57 » dv. oct. 11, 2013 11:39 am

Em fa molta peneta el que expliqueu. La Julia tot just ha fet dos anys, o sigui que fins l'any que vé no començarà l'escola. M'estic informant força de les escoles de Santa Coloma, que és d'on som, per que m'agadaria que la linea pedagògica fos més lliure i dinàmica, i sobretot respectin l'evolució de cada nen. La meva recerca és bastant desperant perquè malauradament no hi ha molta oferta... Les escoles tradicionals ja tenen axiò.. asseure al nen de 4 anys, molts encara de 3..., i a fer fitxes i estimular "0" al nens... Deu ser dur escoltar com el teu fill s'avorreix a l'escola. O saber que el castigan una estona drets... :ufs: :ufs:
Cada mare o pare és un mon. I algunes families ja els va bé això, ho respecto totalment.
Jo, Entrerius, demanaria una tutoria amb la professora i li preguntaría les activitats que fan, com veuen al teu nen, li explicaría fins i tot el que t'ha dit... Potser així poden "canvia" alguna cosa que no funciona.
Molta sort.
Imatge

Imatge

Panxulina Assegurada; Twix <:-< , Pecunia <:-< , Phosqui <:-< i Luni57 <:-<

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
mamlaboni
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

EntradaAutor: mamlaboni » dv. oct. 11, 2013 12:01 pm

Hola! Nosaltres també em notat que son mes estrictes que l'any passat però la meva no es queixa. Aquest any els fan ser mes responsbles a l'hora de plegar materials, joguines.... també amb els horaris, fer la fila...
A la reunió ens van dir que un dia normal es mes o menys: arribar, posar-se Bates, guardar motxilles y seure. Passar llista, mirar el temps, data....entre tots.
Despres fan mes o menys una hora d'alguna activitat tipus fitxa, informàtica,musica, conversa, treballar el tema del nom de la classe...
Despres rentar mans, lavabo i esmorçar a classe. Els que acaben primer poden mirar contes mentre acaben els altres.
Despres 3/4 d'hora de pati. De vegades una mica mes pero menys no.
Tornen a classe, rentar mans un altre cop i llavors joc lliure fins l'hora de plegar. El joc es lliure, pero aquest any és "obligatori" que vagin fent rotació pels diferents racons cosa que l'any passat no passava. Es a dir si un nen sempre volia jugar a cotxes es podia passar tot l'any aixi si volia.
A la tarda fan feina pero mes "light", explicar contes, pintar... pero; mai fitxes.
La meva filla els divendres porta les fitxes de la setmana perque les mirem a casa i en porta 4 i algun dibuix mes o menys fins ara sempre ha estat igual.
L'horari es de 9-12'30 i de 3-4'30.
Penso que home una mica si que es nota el canvi, pero clar, a mesura que passen ela cursos la cosa es va complicant cada vegada una mica mes.
Salutacions.
toska
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: toska » dv. oct. 11, 2013 12:21 pm

Perdoneu, però ara si que estic una mica preocupada, com han de castigar a un nen tan petit dret???? :-(( :-(( :-(( ni que sigui una estona???? No se si vull preguntar quines escoles son. Per poder esborrar-les de les possibles per l'any que ve de la meva filla.....

Estic en el moment de buscar escola i em preocupa molt que siguin tant estrictes. No hi ha algú que no li passi??? o es normal per tots els que van a p4????
?-) ?-) ?-) ?-)
ImatgeImatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. oct. 11, 2013 12:30 pm

Entrerius, em sap greu dir-te que em sembla que això és l'habitual. A P3, encara, i no a totes les escoles. Però a P4 ja s'acaba "la bona vida" (és ironia). És una pena, però el problema és de fons. De com està muntat tot plegat, no només l'escola, sinó el món. Bé, què t'he de dir que no sàpigues...

Com a proposta: intentar-li explicar i fer entendre que això és així, que ho saps, però que és complicat de canviar. Intentar compensar amb caps de setmana i tardes d'activitat, de coses que li agradin... si es queixa d'estar molt assegut potser agraeix moviment, córrer... I jo també recomano no portar-lo alguna tarda, si us ho podeu combinar i al cole no us apreten massa per això.

toska: per sort hi ha algunes escoles públiques, poques, que no treballen així. L'escola on va el meu fill (P3 ara) en teoria no és així. A la pràctica o és més del que ells mateixos voldrien (per mil motius, començant per la mobilitat de mestres i que no tots estan convençuts del projecte). Hauràs de preguntar, anar a portes obertes...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. oct. 11, 2013 12:52 pm

El meu fill, de moment, va content i no ha fet cap comentari "negatiu" (la mestra tampoc no és la mateixa del curs passat).
Ens van passar un quadre horari i vam veure que a la cadira s'hi estan poca estona, funcionen molt per racons (restaurant, cotxes, nines, metges, etc) i projectes (ara estan amb les tortugues, que és el nom de la classe) i només s'asseuen per segons quines manualitats fan i l'horeta que fan anglès; es veu que quan fan música, s'asseuen a terra en rotllana, però canten, ballen i toquen "instruments". Imagino que la mestra els cridarà a l'ordre algun que altre cop, però el meu fill mai m'ha dit que la mestra hagi castigat algú.
Quan parleu de fitxes, no sé què vol dir exactament. Ells tenen un quadern en què pinten, ressegueixen línies, fan mandales, etc., però tot tipus "joc".

entrerius, jo et recomanaria que parlessis amb la tutora i que t'expliqui què fan exactament.
tristantao
:: gosset
:: gosset
Entrades: 438
Membre des de: dt. juny 14, 2011 9:47 am

EntradaAutor: tristantao » dv. oct. 11, 2013 1:09 pm

Realment és una pena!! És molt trist que el sistema acabi amb la motivació dels nens vers l'aprenentatge ho dic com a mare i com a profe de secundària! El fet de fer fitxes continuament a E Infantil ho trobo una gran burrada, evidentment que s'avorreixen i n'hi ha tantes coses per descobrir al món i no es poden descobrir estant 5 hores asseguts a una cadira. Menys mal que ara cada vegada n'hi han més escoles que funcionen per racons, ambients i espais on els nens/es són protagonistes dels seu aprenentatge.

I entenc que a vegades la mestre hagi de ser una mica més "estricta"(amb dolçor, això sí) estem.parlant de ratios de 25 alumnes, una veritable barbaritat!! Els petits encara no tenen l'autonomia assolida (són tan petitons!!) i els mestres no deuen donar a l'abast.

Luni57, ets de Sta Coloma de Gramenet?? T'ho dic perquè la meva nena "gran" ha començat P3 aquest any i vaig anar a quasi totes les portes obertes. Si necessites informació, me la demanes. ;-)
magrana
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

EntradaAutor: magrana » dv. oct. 11, 2013 2:35 pm

Noies, quin greu el que expliqueu...

Però no sempre és així, no us espanteu les que heu de començar a l'escola. La meva filla (i la resta de nens i nenes, pel que diuen les mares) va encantadíssima a l'escola. Ara va a P5 i no hem notat cap canvi negatiu en comparació amb els altres anys. Està molt motivada, fan activitats engrescadores (des de relaxació i ioga a experimentacions científiques vàries, fins a anar a dibuixar al bosc). També aprenen lletres, fan traç, números. Però la meva filla mai m'ha dit que fos avorrit. De fet, quan està malalta, rondina perquè hi vol anar. És una escola pública, per si algú vol saber-ho.

Suposo que hi ha escoles i escoles...
Imatge
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dv. oct. 11, 2013 3:17 pm

Jo també he notat un canvi de P3 a P4, però no tant el sentit que majoritàriament s'ha comentat fins ara. Hi he notat molt canvi en el meu nen, que ha passat de ser un nen petit a fer-se ja molt responsable de tot i a tindre interès per tot. El nostre cas pot ser un pèl diferent perquè som d'un lloc petit, P4 van junts amb P5 i són 14 en total. És el mateix grupet que el curs passat feien P3 i P4. Han canviat de tutora, no ens han donat la programació diària (tampoc ho van fer l'any passat) però en general els veiem molt actius, i com que han començat ja amb això que ara se'n diu la lectoescriptura, jo veig el nostre nen i els seus companys en general motivadíssims per voler saber ja com s'escriuen les lletres, els números, què hi diu aquí, què hi diu allà... La setmana passada, per exemple, ens vam passar tres dies 'buscant' paraules que portin la lletra 'u', i veig en el seu cas que han passat d'un P3 on bàsicament jugaven, a un P4 on xuclen a passes gegantines les lletres, els números i comencen a practicar la lectura, i això els motiva moltíssim.

La nena ha començat P3, són vuit a classe i aquest curs estan sols. Tenen la tutora que el nen tenia l'any passat, i en el seu cas sí que ens ha donat programació i ens ha incidit sempre que a P3 és bàsic treballar hàbits, rutines, i jugar moltíssim. La nena surt cada matí i cada tarda de classe amb una rialla i em diu: "avui m'ho he passat molt bé". I el nen a P4 sí que veig que ja els han apretat una mica més (suposo que també hi fa molt el fet que van junts amb P5), però de moment no hem arribat a la fase d'avorriment, i espero que tardi a arribar.

Jo també parlaria amb la tutora i l'hi exposaria què penses i sobretot què diu el teu fill. Perquè cada nen és un món, i en aquestes edats no tots van al mateix ritme, com és ben normal, i això caldria respectar-ho una mica més. Molta sort.
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dv. oct. 11, 2013 6:51 pm

Aix... Quina enveja a Alemanya...
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dv. oct. 11, 2013 7:16 pm

el meu fill l'any passat, a P4, deia moltes vegades que s'avorria, pq si, fan fitxes i tal... de fet en feien una al dia i a final de curs potser dues... feien moltes altres coses però a ell que no li agrada gens agafar un llapis i pintar doncs només es recordava del rotllo que era fer la fitxa quan sortia de classe... la veritat és que moltes vegades no la feina la fitxa i només mirava com la feien els altres. P3 el va fer a una altra escola i feien moltes més fitxes i els demanaven moltes més coses... l'any passat només aprenien les vocals i els números fins el 5 (el meu no les va apendre). Els altres activitats que feien no les sé exactament pq no et donen cap "horari" o algo així i ell tampoc explica massa cosa, però feien 5 minuts de bits d'inteligencia, feien cada dia mitja hora d'alguna activitat tipus llegir conte, massatges, respiració... i 2 dies gimnàstica, 2 dies mitja hora d'anglés... A P5 cinc fan les mateixes activitats i fan 2 fitxes al dia pel que m'ha dit el nen (que no ho porta massa bé) i estudien una lletra cada dos setmanes. Aquest any com el de la Lau tampoc diu que s'avorreixi sino directament que no hi vol anar, ni els dies de gimnàstica pq després de al gimnàstica el fan pintar.
aral
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » dv. oct. 11, 2013 9:21 pm

El meu fill petit fa P5, i ni ell ni la meva filla, que ara fa 2n de primària, mai m'han dit que s'aborreixen. Ells hi van super contents, van a una escola pública, de poble, petitona, i per mi el més important és el sistema d'aprenantatge, l'escola és una comunitat d'aprenantatge, i a nosaltres ens encanta, no fan fitxes, sinó que fan projectes, aprenen jugant, cada nen pot pintar, escriure, si en té ganes, fan jocs simbòlics....
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
Rossinyola
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » ds. oct. 12, 2013 9:20 am

cosma_shiva ha escrit:
Ponioleta ha escrit: És una pena, però el problema és de fons. De com està muntat tot plegat, no només l'escola, sinó el món. Bé, què t'he de dir que no sàpigues...
.

No és un problema del món, és un problema d'ejpaña.
a la resta d'Europa, no es aixi. A Alemanya els nens entren a l'escola als 6 anys. Abans, de 3 a 6 anys, encara no van a l'escola, però tenen la opcio d'anar al Kindergarten, una llar d'infants estatal o concertada, on aprenen JUGANT i EXPERIMENTANT, i depenent de lINTERES de cada nen PARTICULAR, molt a l'AIRE LLIURE, amb MOLTA MUSICA i mai s'obliga a seure un nen a la cadira a fer fitxes, de fet, directament NO ES FAN FITXES. Zero fitxes. Els nens tenen acces a papers per pintar, material per dibuixar , aquareles, pintures, tisores, material DE QUALITAT per aprendre lleters i numeros, material per fer manualitats, joguines de construccions, jocs de rol, disfresses, material per fer esport. Pero tot des del respecte importantissim a l'interes INNAT de cada nen.

Aixo de les fitxes i daquesta educacio tan mediocre es un problema que tenim aqui, intentant corre abans de caminar, ben sentadets i sense destacar massa. Si destaques ja l'has pifiada. I aixi ens va, els ultims de la cua.

A mi també m'ha cridat l'atenció aquest comentari... No hi estic gens d'acord!! El món no és així, el món és divertit, interessant, plè de coses meravelloses per descobrir, i em sembla molt greu que no li puguin fer veure això als nens de 4 anys que per naturalesa són inquiets i curiosos ja que tenen TOT per descobrir. Per mi, una escola que DESMOTIVI un nen de 4 anys té un problema greu, i sí que crec que es poden canviar les coses. Es pot parlar amb la tutora, amb la directora, moure fils des de l'AMPA. Aquí s'han donat molts exemples d'altres metodologies que trobo més encertades, que fan despertar la curiositat i les ganes d'aprendre. Del que es tracta és d'això, de que tinguin ganes d'aprendre i de seguir descobrint coses, no pas que omplin fitxes, no tenen edat d'anar acumulant continguts sense sentit, sense entendre perquè ho han de fer perquè no ho apliquen! Nono, em nego a pensar que un nen de 4 anys ha de passar pel tub! Els nens han de jugar tot el dia, i jugant s'aprèn moltíssim!!
Imatge

Imatge

Imatge
Susana82
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Susana82 » ds. oct. 12, 2013 6:26 pm

hola

Primer d tot m presesnto, sóc nova aquí m dic Susana sóc de Tàrrega i tinc un nen de tres anys, va néixer el 2 de desembre del 2009.
Així q és de finals d'any fa p4, q siguin d finals d'any se nota.
Jo tb he trobat diferència de p3 a p4. A l'escola del meu fill a p4 apreten... cal dir tb depèn de les mestres, per exemple el meu fill l'any passat tenia una q era molt passota, molt de la gresca i en canvi aquest any la q t es molt estricta, i aquí poc però ja posen algo d deures...
al meu fill va content... com l'any passat... però esclar és el q t dic depèn d la filosofia d cada professora... aquí s'ajunten tot infantil alhora de fer tallers, racons... és una escola d'una línia i molt familiar. I fan bastantes activitats. Si no veus content al teu fill jo de tu demanaria una entrevista amb la tutora aveure q t diu.
Però vull dir-te q conec més d'una mare q mhan dit q a p4 apretèn ja...
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. oct. 14, 2013 9:56 am

Rossinyola i coma_shiva, potser no m'he explicat bé.
Per mi és horrorós que les escoles (moltes) siguin així i que els nens s'avorreixin a l'escola, i que a infantil no puguin passar-se els matins jugant (amb materials seleccionats, educatius i el que vulguis, però jugant).
Però el món és competitiu, per desgràcia, i encara pitjor, des del departament d'educació, els equips directius de moltes escoles, i també des de moltes famílies, es demana a l'escola una preparació per aquesta competitivitat.
El meu fill va a una escola on no es fan servir llibres, ni es fan exàmens ni es posen notes. A les portes obertes hauríeu de veure les cares aris de moltes famílies quan explicaven aquestes coses. És més, unes quantes van marxar a mitja explicació.

El món hauria de ser diferent, i segur que moltes de nosaltres fem el possible perquè a casa nostra, en el nostre entorn, ho sigui. Però la "corrent general" és una altra.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
entrerius

EntradaAutor: entrerius » dl. oct. 14, 2013 11:10 am

moltes gràcies noies per totes les respostes. Les he llegit amb molt d’interès i m’han ajudat a clarificar coses.

Ponioleta, entenc el que vols dir, sé que vivim al món al revés, i sé perfectament que des de la llar has triat un model alternatiu i t'has implicat molt en el tema, també sé el que has patit per buscar una escola adient pel teu fill i l'estrès que has patit per la preinscripció. Ho sé i entenc perfectament el teu comentari, sí, vivim al món al revés i de poc els serveix als alemanys (per continuar amb l’exemple de cosmo-shiva) tenir una millor escola infantil si acaben per tenir un minijob i una pèssima jubilació pública, que les empreses han de compensar obligatòriament per llei amb una pla de pensions privat.......No ens enganyem.....tot roda al voltant del mateix lloc i tots sabem quin nom té: DINERS I PODER i la resta importa ben poc.
I efectivament, en aquest país (i en molts d’altres) tenim certa tendència a fer lleis per afavorir interessos privats i obres públiques per treure’n diners més que no pas per les necessitats reals dels ciutadans...
I tal com diu la Rossinyola, el món divertit i amb coses meravelloses, però també en té moltes que fan fastig... i l’escola no té, per ella sola, la capacitat de canviar-ho tot.

Tornant al tema... que m’encebo i no paro (perdoneu)....... tot i que la qüestió crec que va una mica per aquí.
En el meu cas era l'única escola......... era aquesta o aquesta..... Tenim l'escola en obres fa anys, convivim amb les màquines des del 2010, i mentre els nen fan classe han d’escoltar el soroll de l’obra, i encara sort quan hi treballen. ÉS UNA VERGONYA!!!!
i com no podia ser d’una altra manera, està quasi paralitzada (... les famoses retallades), el pati totalment ballat per seguretat, això sí, ens en han deixat un trosset amb un trist sorral ....... (aprofitant l’avinentesa, us animo a fer suport al “S.O.S. Raiers” https://www.facebook.com/pages/SOS-Raie ... ref=stream )

Estic segura que l'equip humà fa el que pot, i segurament és millorable, com tot, però està molt limitat pels espais i les hores disponibles. Estic convençuda que el problema és la falta d'espai disponible a l'escola per fer les activitats, sumat a haver d’encaixar el puzle d’horaris de les mestres.

A la reunió ens van explicar el funcionament: tenim una classe de 27 partida en 2 grups que es desdoblen per activitats. Crec recordar que l'entrada la fan conjunta (bates, temps, noms de la classe.......) i la tarda també (plàstica, racons, tallers...) i desprès fan activitats separades (psico, angles, informàtica, música, ...). No ens han donat l’horari però es va oferir a facilitar-lo, si el volia. Li hauré de recordar...
També treballen els projectes. Ara estan amb els esquirols i desprès en triaran un ells. Fan sortides, la maleta viatgera, el reporter/a...... i a part, també òbviament fan les fixes de lectoescriptura i lògica matemàtica.
Estic convençuda que si tinguessin més espai disponible o més recursos la cosa canviaria... però estem on estem i tenim el que tenim..... i el resultat sembla ser “avorrit” en determinats moments, no sempre, per sort. De fet quan surt i li pregunto si s’ho ha passat bé, habitualment diu que sí, i ganes d’anar a l’escola en té.

Ell està molt interessat en llegir-ho tot (fa temps), i fins ara sempre m’han comentat que qualsevol activitat la fa encantat (al menys fins ara). Per això em preocupa que tot just ara em comenci a dir “m’avorreixo”...... massa aviat!!!! Perquè, tal com ha dit la Rossinyola, amb 4 anys tot és una aventura, i si l’escola no ho és....tenim un problema.
Evidentment és un nen que necessita acció, i per això no l’hem apuntat a cap extraescolar i al sortir de l’escola ens quedem al parc una bona estona a jugar amb els amics, per compensar ;-)
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dc. oct. 16, 2013 11:47 pm

Prffff a mi em fa molta molta pena això :ufs: El meu fill també fa P4, i a la reunió q vam fer farà un parell de setmanes ens van dir que
- escriuen la data sencera (o sigui, DILLUNS 23 OCTUBRE 2013 cada dia, una tortura!!!!)
- esmorzen al pati a les 11 = si un nen triga 20 minuts a esmorzar, nomes en juga 10 (cadascu pot fer els comptes que calgui. Jo li poso algo rapid, simbòlic)
És que estic tan en contra d'aquest sitema educatiu :ufs: i en formo part.
Són nens, que necessiten jugar, córrer, espargir-se, aprendre jugant, experimentant i no és aixo el que fem. Els fem seure hores i hores, els fem esperar, estar callats. Els estem tallant les ales i són el nostre futur
Imatge

Imatge
entrerius

EntradaAutor: entrerius » dj. oct. 17, 2013 9:40 am

ostres nius.... ho han d'escriure ells o bé cada dia li toca a un/a escriure-ho a la pissarra?

Crec que a la nostra classe ho fan mitjançant rètols amb els noms escrits del dia i dels alumnes de classe. L'objectiu és que comencin a aprendre a distingir els noms escrits.
Cada dia hi ha un encarregat de posar als panella:
- el dia de la setmana
- el temps
- els noms dels companys/es que han vingut a classe i dels que s'han quedat a casa.
Passen llista i l'encarregat/da va triant els noms i els posa al panell de l'escola o al panell de casa.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::