Escoles religioses concertades

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
inspiracio
:: puça
Entrades: 46
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 2:26 pm

Escoles religioses concertades

EntradaAutor: inspiracio » dg. des. 01, 2013 3:14 pm

Hola,

Estic pensant de portar a la meva filla a una escola concertada religiosa, no se si la Salle de Gracia o les Vedrunes, el problema es que nosaltres no som gens religiosos i no m'agradaria que li inculquessin unes idees que no son les nostres. Algu sap quin grau de religiositat tenen aquestes escoles?

Moltes gracies
Imatge
Majka
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dg. juny 10, 2012 9:31 pm

Re: Escoles religioses concertades

EntradaAutor: Majka » dg. des. 01, 2013 3:32 pm

En principi les escoles concertades formen part de la xarxa pública (no ho entenc, però és així) pel que si no vols que facin religió estan obligats a ofertar alternativa a la religió. Aquesta és a teoria, tot i que a nivell pràctic hi ha escoles que no ho fan. El millor és que vagis directament a l'escola i facis la consulta.
saludoalaluna
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 10:42 am

EntradaAutor: saludoalaluna » dg. des. 01, 2013 6:34 pm

Hola,

En les escoles concertades religioses s'inculca la religió en major o menor mesura. Aquesta és la seva raó de ser, no?

I com ho fan? de forma subtil evidentment. No els faran resar el pare nostre cada matí abans d'iniciar les classes però amb les festivitats del calendari aprofitaran per inculcar la religió catòlica (per exemple Nadal, setmana santa, maig mes de maria, alguns sants com Montserrat, etc).

Si no és el que vols, no la duguis a una concertada religiosa. jo aposto per l'escola laica, pública i catalana! ;)
Albercoca
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dl. març 19, 2012 3:13 pm

EntradaAutor: Albercoca » dg. des. 01, 2013 7:28 pm

Hola!

Jo no sé com són aquestes en concret, però jo he anat a una escola religiosa, i sí que resavem pel matí, al migdia fèiem angelus, i tarda una altra oració... Missa i plàtica un cop al mes... La religió estava molt present en totes les activitats i cada dia.
Ja fa 10 anys que vaig acabar l'escola, però no crec que les coses hagin canviat.
A mi em sembla que si la voleu portar, i no us importa que la religió formi part de la seva educació, endavant! Com us ha dit una altra companya, si una escola és religiosa és perquè ês la seva qüestió d'èsser.
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dg. des. 01, 2013 8:28 pm

Nosaltres el portem als Jesuites de Gracia i des de la primera reunió ens van deixar molt clar que era una escola católica i la doctrina cristiana forma part del dia a dia, no resen cada dia el parenostre sino que ho integren en les activitats. Nosaltres hi estem d'acord i tot i que no som d'anar a missa els diumenges, no ens sembla malament les activitats que fan. Hi ha un departament d'animació pastoral i son els que les munten, des de recollida de roba per la parroquia, a celebrar les festes cristianes com l'advent, eucaristia familiar, als mes grans els incentiven molt a fer activitats de voluntariat, etc, encara hem començat fa poc i les anem coneixent.

Un cop el trimestre els nens fan una activitat de pastoral, ells li diuen treballar la espiritualitat, el silenci, escoltar-se un mateix, donar-se als altres.... vaja que no li parlen als nens de Jesus i els angelets aixi directament.

Portar el teu fill a una escola religiosa i esperar que no facin activitats d'aquesta mena no se si existeix, hi ha alternatives de concertades laiques.
lluna 21
Entrades: 147
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 8:45 pm

EntradaAutor: lluna 21 » dl. des. 02, 2013 8:45 pm

Jo els porto en una escola publica i laica xq tenia molt clar que no volia res de religió catòlica ...però si els vols portar en una de religiosa és d'esperar el què hi ha, no?
inspiracio
Entrades: 46
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 2:26 pm

EntradaAutor: inspiracio » dt. des. 03, 2013 5:35 pm

D'acord, entenc el que em voleu dir. De totes maneres, se que hi ha escoles religioses on a la classe de religio es fa historia de les religions enlloc de religio catolica, i aixo m'estaria be, al cap i a la fi es cultura general. Per altra banda, hi ha escoles publiques que celebren el Nadal.

Moltes gracies per les vostres respostes
Imatge
pinocheta
:: conillet
:: conillet
Entrades: 356
Membre des de: dg. gen. 10, 2010 4:27 pm

EntradaAutor: pinocheta » dc. des. 11, 2013 9:31 pm

Les escoles concertades religioses actualment la gran majoria no treballen la religió com a si, sino que fan història de la religió. Les escoles de l'Opus si que tracten la religió com a tal.
Imatge

Imatge
VespresVerds
:: cèrvol
Entrades: 572
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » dt. gen. 21, 2014 2:21 pm

inspiracio ha escrit:D'acord, entenc el que em voleu dir. De totes maneres, se que hi ha escoles religioses on a la classe de religio es fa historia de les religions enlloc de religio catolica, i aixo m'estaria be, al cap i a la fi es cultura general. Per altra banda, hi ha escoles publiques que celebren el Nadal.

Moltes gracies per les vostres respostes

Hi ha molt poques escoles religioses on es treballi la religió com un fet històric i no com un adoctrinament. Si en saps alguna, diga-m'ho, si us plau, m'interessa molt. Jo sóc mestra a una escola religiosa i t'asseguro que el pare nostre es fa cada dia, a part de que el llibre que tenen els nens de primària per fer religió és de lo més carrincló que hi ha. Jo ho tinc clar, vull que els meus fills aprenguin a pensar i no que pensin per ells, així que MAI els duria a una escola així, i mira que jo hi treballo!
A totes les escoles concertades i laiques també els eduquen en valors, actituds i festes tradicionals (que poden ser cristianes o no). Jo de petita vaig anar a una concertada laica (teòricament aconfessional) però l'únic que fèiem era celebrar les festes de Nadal... Després en comptes de l'assignatura de religió fèiem ètica i filosofia (des de 1r de primària). Així que no passis por pensant que si el dus a una escola no religiosa, no tindrà valors o no serà bona persona, a part que això es treballa bàsicament a casa.

Espero haver-te ajuda't!!
Busca i remira, hi ha mil escoles!! :ok:
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Nime » dt. gen. 21, 2014 2:24 pm

Una escola religiosa on fan història de les religions són els Escolapis de Sarrià, jo hi vaig anar de petit i s'hi feia religió, però vam anar l'any passat a les jornades de portes obertes amb el nostre fill i ens van confirmar que ara la religió com a tal és una extraescolar, a classe fan història i cultura de les religions (en plural).
Imatge
VespresVerds
Entrades: 572
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » dt. gen. 21, 2014 3:00 pm

Nime ha escrit:Una escola religiosa on fan història de les religions són els Escolapis de Sarrià, jo hi vaig anar de petit i s'hi feia religió, però vam anar l'any passat a les jornades de portes obertes amb el nostre fill i ens van confirmar que ara la religió com a tal és una extraescolar, a classe fan història i cultura de les religions (en plural).

Perfecte! No en tenia ni idea!! Ja va bé que vagin canviant les coses! :ok:

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::