Escoles Poblenou i Diagonal Mar

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dv. gen. 27, 2023 12:31 pm

JordiLS ha escrit:Bon dia a tothom,

Ja s'apropen les preinscripcions pel cus vinent, i a la meva parella i a mi ens agradaria saber si algú sap el nombre de preinscripcions/places disponibles que va haver l'any passat en les escoles Pere IV y Acàcies. Estic cercant per internet, però soc incapaç de trobar res.

Moltes gràcies i sort a tots els que comencem "l'aventura de la preinscripció". :)


Hola!

És una informació que no es fa pública (el número de peticions), però els meus fills van a Acàcies i a final de curs, a la reunió de Consell Escolar, es dona aquesta informació. El Consorci ha abaixat la ràtio a 20. L'any passat Acàcies va rebre 36 peticions en 1a opció, i, amb la llista d'espera, l'escola preveia omplir les poques places que quedaven vacants. SI la poses en 1a opció jo crec que entre segur. En 2a ja dependrà de la demanda...
Imatge

Imatge
poblenouvina
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 27, 2013 2:27 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: poblenouvina » dv. gen. 27, 2023 12:47 pm

JordiLS ha escrit:Bon dia a tothom,

Ja s'apropen les preinscripcions pel cus vinent, i a la meva parella i a mi ens agradaria saber si algú sap el nombre de preinscripcions/places disponibles que va haver l'any passat en les escoles Pere IV y Acàcies. Estic cercant per internet, però soc incapaç de trobar res.

Moltes gràcies i sort a tots els que comencem "l'aventura de la preinscripció". :)




Bon dia JordiLS,
com diu sandrix77, el nombre de preinscripcions no la publiquen d'un any per un altre.
Les meves filles van al Pere IV, el número de places el curs passat eren 40 (20 per classe) però no et sé dir quantes places eren per NEE ni quantes d'aquestes es van omplir.

L'any passat al Pere IV hi van haver 49 preinscripcions per I3.

Una cosa que has de preguntar també a les portes obertes és quants germans hi entrarien en aquest curs, són places que per punts hauries de descartar.

Molta sort!
JordiLS
Entrades: 2
Membre des de: dv. gen. 20, 2023 6:11 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: JordiLS » dt. gen. 31, 2023 12:30 pm

Moltes gràcies per les respostes!!!
Anastasiia
Entrades: 1
Membre des de: ds. feb. 25, 2023 9:55 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Anastasiia » ds. feb. 25, 2023 10:07 pm

Hola! Estoy elegiendo entre Acacias y Pere IV, porque me gustan más los coles de este tipo, pero como no soy de aquí, no conozco a nadie que vaya a estos coles. Os agradecería cualquiera opinión sobre estos dos coles y si también estabais entre estos dos, por qué habéis elegido uno u otro.
Gracias de antemano,
Anastasiia.
María Araceli
Entrades: 2
Membre des de: dt. març 21, 2023 8:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: María Araceli » dt. març 21, 2023 8:23 pm

Buenas noches!! Al final cual has puesto en primer lugar? Sabéis algo de cómo van las solicitudes? Qué nervios madre mía... Nosotros hemos puesto en primero lugar Auditori... Me imagino iremos a sorteo!
hanya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. març 11, 2020 7:06 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: hanya » dt. maig 02, 2023 5:56 pm

María Araceli ha escrit:Buenas noches!! Al final cual has puesto en primer lugar? Sabéis algo de cómo van las solicitudes? Qué nervios madre mía... Nosotros hemos puesto en primero lugar Auditori... Me imagino iremos a sorteo!


A mi me ha llegado esta lista, faltan algunos coles.

- Montseny 45
- Voramar 29
- Grevol 55
- Marbella 60
- Llacuna 31
- franciscanes 17
- St marti 21
- Auditori 68
-Flor de Maig 35
-Acacies 31
-Vila olimpica 54
- Pere IV 27
María Araceli
Entrades: 2
Membre des de: dt. març 21, 2023 8:19 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: María Araceli » dj. maig 11, 2023 8:33 am

Hanya muchas gracias! Me temía que auditori tuviese muchas solicitudes, pero tantas... Ahora con el número del sorteo y he echado cuentas, si los de NEE estuviesen ya incluidos con las puntos entraríamos, si no a lista de espera. Sabéis cuando nos dicen cuántas de estas plazas se han cubierto? Cuando ofrecerían las sobrantes? No lo sabríamos hasta septiembre? Podemos mantenernos en lista de espera del primer cole aunque lo apuntemos en otro verdad? Más que nada para no perder plaza, me imagino que en esa situación aunque haya empezado el curso podremos cambiarle al primero de la lista si nos llaman.
Tu cómo lo tienes?
SandraKdg
Entrades: 3
Membre des de: dv. jul. 14, 2023 11:43 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: SandraKdg » dv. jul. 14, 2023 12:31 pm

Bon dia,
Encara falta, però proper any em toca P3, estem entre el Grèvol, Montseny y Fluvià.
Ens podeu donar opinions i preus ? i possibilitat d'entrar com a primera opció
Som del barri, però vam estudiar a Voramar, però per ubicació la hem descartat.
Moltes gràcies,
Sandra
Elena81
Entrades: 3
Membre des de: dc. juny 22, 2022 4:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Elena81 » dl. gen. 15, 2024 4:03 pm

Hola,

Aquest any haig de fer la pre inscripció per I3 i la veritat vaig una mica perduda.... Ja mhe apuntat a les portes obertes, però m'agradaria saber els testimonis de la gent que ja porta els seus nes allà....

Mares i pares que porten els nens a Pere IV, Fluvià, Acàcies o Mar Bella.. comentaris? Esteu contents? Aspectes positius i negatius de aquestes escoles??
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dj. gen. 25, 2024 1:14 pm

Elena81 ha escrit:Hola,

Aquest any haig de fer la pre inscripció per I3 i la veritat vaig una mica perduda.... Ja mhe apuntat a les portes obertes, però m'agradaria saber els testimonis de la gent que ja porta els seus nes allà....

Mares i pares que porten els nens a Pere IV, Fluvià, Acàcies o Mar Bella.. comentaris? Esteu contents? Aspectes positius i negatius de aquestes escoles??


Bones!

Com sempre dic, dependrà del tipus de projecte que t'encaixi més. Si busques més tipus projectes, lliure: Fluvià, Llacuna, Flor de Maig, Arenal...ara bé, t'haig de dir que d'Arenal aquest curs han vingut alumnes a l'escola dels meus fills. Les famílies es queixaven que el nivell era molt fluix.

Els meus van a Acàcies. En general n'estem contents. Certament sempre depens de la professora/professor que et toqui. En general hem tingut sort i algun curs ens ha tocat alguna que dius...pff! Però la recomanaria. Això t'ho pots trobar a tot arreu.

Crec que tant Marbella com Pere IV son per l'estil. Pel que m'han dit les 3 estan a un nivell similar i ofereixen projectes similars. Ves a Portes Obertes i a veure quina sensació et donen :ok:
Imatge

Imatge
Elena81
Entrades: 3
Membre des de: dc. juny 22, 2022 4:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Elena81 » dl. gen. 29, 2024 10:20 am

Moltes gràcies per la resposta. Al final el que més valoro son les opinions del pares que ja porten els nens a les escoles.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dg. feb. 04, 2024 9:41 pm

Fa uns anys vaig passar moooltes hores en aquest post comentant, vaig anar a unes 15 portes obertes, tots els coles públics drl districte, i sabeu què? He acabat empenedint-me de la decisió de llavors i enguany ens hem canviat d escola (i a sobre concertada).

Jo només us recomanaria que no us fixeu només en Infantil. Les diferències de debò comencen a Primària. Intenteu esbrinar com arriben els nens drsprés als instituts encara q ara ho veieu suuper lluny. Al final a Infantil si fa no fa se semblen tots força però ara la majotia d coles es basen ja en projectes a Primària, mireu bé com els treballen.

Sort a tots per a enguany!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
SandraKdg
Entrades: 3
Membre des de: dv. jul. 14, 2023 11:43 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: SandraKdg » dl. feb. 05, 2024 1:38 pm

cositina ha escrit:Fa uns anys vaig passar moooltes hores en aquest post comentant, vaig anar a unes 15 portes obertes, tots els coles públics drl districte, i sabeu què? He acabat empenedint-me de la decisió de llavors i enguany ens hem canviat d escola (i a sobre concertada).

Jo només us recomanaria que no us fixeu només en Infantil. Les diferències de debò comencen a Primària. Intenteu esbrinar com arriben els nens drsprés als instituts encara q ara ho veieu suuper lluny. Al final a Infantil si fa no fa se semblen tots força però ara la majotia d coles es basen ja en projectes a Primària, mireu bé com els treballen.

Sort a tots per a enguany!


Disculpa quin coles va agafar ? nosaltres hem començata aquest any .... la meva parella opta pel Montseny o Voramar , però jo sempre he sigut partidaria de la publica ... i voto pel Fluvia, LLevant del POblenou o Pere IV ( però encarà no hem anat a les portes obertes )
Mil gràcies.
Sandra
Elena81
Entrades: 3
Membre des de: dc. juny 22, 2022 4:56 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: Elena81 » dt. feb. 06, 2024 9:36 am

cositina ha escrit:Fa uns anys vaig passar moooltes hores en aquest post comentant, vaig anar a unes 15 portes obertes, tots els coles públics drl districte, i sabeu què? He acabat empenedint-me de la decisió de llavors i enguany ens hem canviat d escola (i a sobre concertada).

Jo només us recomanaria que no us fixeu només en Infantil. Les diferències de debò comencen a Primària. Intenteu esbrinar com arriben els nens drsprés als instituts encara q ara ho veieu suuper lluny. Al final a Infantil si fa no fa se semblen tots força però ara la majotia d coles es basen ja en projectes a Primària, mireu bé com els treballen.

Sort a tots per a enguany!


Aquesta es la meva por, que entri en un cole que després vegi que no preparin el alumnat i el canvi a l'institut sigui un fracàs.. però no sé com puc mirar com surten de preparats el nes/nenes de cada col.legi. Algú té o sap on puc conseguir aquesta informació?

Puc preguntar quin cole públic vau anar?

Gràcies!!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dt. feb. 06, 2024 10:26 am

El nostre no era cap de les escoles que heu esmentat en els darrers missatges, ja que vivim més a tocar cap a ciutadella / Vila olimpica.
També passa sovint que esculls escola pensant una cosa, i després hi ha un canvi de direcció i fan canvis importants. Això ha passat no només a la nostra escola, sé que ha passat a altres coles i instis del barri.
Pel que fa a com saber la preparació no és info fàcil, pq els coles tenen prohibit difondre els resultats de les seves proves de competències, almenys en les portes obertes; si coneixeu famílies a les escoles potser si que podeu arribar a tenir més info ja que als consells escolars habitualment sí que s'ha de compartir un minim d'info de com han anat les proves. També parlar amb gent que ja estigui als instituts, o demanar a les pròpies escoles com està sent el pas dels seus ex alumnes a secundària, tot i que tots us diran que molt bé :content: També cal saber quins instis teniu després assignats, jo com a bona friki mare patidora també els he anat a veure abans de prendre decisions.

I finalment, cada nen és un món, i la mateixa escola i sistema que a un nen li pot anar molt bé, a un altre no tant. En el nostre cas, vam estar molt tranquils fins l'inici de Primària, i a partir d'aqui vam veure que el gran estava desmotivat /avorrit pq podia donar més de si i el que feien a classe no li suposava prou "repte" com per motivar-lo a millorar. Tampoc ha ajudat que amb la matricula viva han anat arribant a mig curs moltíssims nens que no entenen català ni castellà i donat els pocs recursos disponibles al centre per donar-los suport individualitzat, això d'alguna forma també acaba afectant el ritme de la resta del grup. Però evidentment a la seva mateixa classe hi havia nens encantats, depèn tant de cada nen... és realment complex tot plegat!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dt. feb. 13, 2024 2:40 pm

cositina ha escrit:Fa uns anys vaig passar moooltes hores en aquest post comentant, vaig anar a unes 15 portes obertes, tots els coles públics drl districte, i sabeu què? He acabat empenedint-me de la decisió de llavors i enguany ens hem canviat d escola (i a sobre concertada).

Jo només us recomanaria que no us fixeu només en Infantil. Les diferències de debò comencen a Primària. Intenteu esbrinar com arriben els nens drsprés als instituts encara q ara ho veieu suuper lluny. Al final a Infantil si fa no fa se semblen tots força però ara la majotia d coles es basen ja en projectes a Primària, mireu bé com els treballen.

Sort a tots per a enguany!


Aix cositina! Quin greu...és que jo no vull dir a ningú què ha de fer o no, només faltaria! Pq cadascú té la seva idea de projecte educatiu i tot és respectable. Però us veia taaaan entusiasmades amb les escoles per projectes...jo és que visc amb un mestre de primària i tinc amigues profes de secundària. El nivell eduactiu actual és moooolt més baix que quan estudiàvem nosaltres, això és així. Però en alguns llocs és pitjor. Tot molt happy flower i després a secundària l'hòstia que es foten, tela. Em sap greu assenyalar, però aquest curs tenim una família que va venir rebotada d'Arenal pq el nivell era bastant lamentable. Van sortir per potes. Així que ja es poden posar les piles. Totes, eh? però algunes més que d'altres.

Tot i així, si creieu en un projecte x, endavant amb ell. I sort a tothom amb l'elecció :ok:

Jo ara immersa en la búsqueda d'Institut. Que es redueix a 2, a no ser que ens passem també a la concertada. Sóc propública, però això que facin 5 hores més a la setmana...De tota manera, hi ha Instituts dels que m'han parlat bé.

Això del sistema educatiu actual dona per molts posts :love:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dt. feb. 13, 2024 2:44 pm

cositina ha escrit:El nostre no era cap de les escoles que heu esmentat en els darrers missatges, ja que vivim més a tocar cap a ciutadella / Vila olimpica.
També passa sovint que esculls escola pensant una cosa, i després hi ha un canvi de direcció i fan canvis importants. Això ha passat no només a la nostra escola, sé que ha passat a altres coles i instis del barri.
Pel que fa a com saber la preparació no és info fàcil, pq els coles tenen prohibit difondre els resultats de les seves proves de competències, almenys en les portes obertes; si coneixeu famílies a les escoles potser si que podeu arribar a tenir més info ja que als consells escolars habitualment sí que s'ha de compartir un minim d'info de com han anat les proves. També parlar amb gent que ja estigui als instituts, o demanar a les pròpies escoles com està sent el pas dels seus ex alumnes a secundària, tot i que tots us diran que molt bé :content: També cal saber quins instis teniu després assignats, jo com a bona friki mare patidora també els he anat a veure abans de prendre decisions.

I finalment, cada nen és un món, i la mateixa escola i sistema que a un nen li pot anar molt bé, a un altre no tant. En el nostre cas, vam estar molt tranquils fins l'inici de Primària, i a partir d'aqui vam veure que el gran estava desmotivat /avorrit pq podia donar més de si i el que feien a classe no li suposava prou "repte" com per motivar-lo a millorar. Tampoc ha ajudat que amb la matricula viva han anat arribant a mig curs moltíssims nens que no entenen català ni castellà i donat els pocs recursos disponibles al centre per donar-los suport individualitzat, això d'alguna forma també acaba afectant el ritme de la resta del grup. Però evidentment a la seva mateixa classe hi havia nens encantats, depèn tant de cada nen... és realment complex tot plegat!


Als cursos dels meus fills n'hi ha pocs nens que vinguin d'altres països. Però és cert que si n'hi han molts, passa el que dius. A Poblenou moltes vegades ve molta gent de pas i si s'ajunten en una classe és un show. Però això no saps mai si et passarà o no...
Imatge

Imatge
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dt. feb. 13, 2024 3:05 pm

sandrix77 ha escrit:
Aix cositina! Quin greu...és que jo no vull dir a ningú què ha de fer o no, només faltaria! Pq cadascú té la seva idea de projecte educatiu i tot és respectable. Però us veia taaaan entusiasmades amb les escoles per projectes...jo és que visc amb un mestre de primària i tinc amigues profes de secundària. El nivell eduactiu actual és moooolt més baix que quan estudiàvem nosaltres, això és així. Però en alguns llocs és pitjor. Tot molt happy flower i després a secundària l'hòstia que es foten, tela. Em sap greu assenyalar, però aquest curs tenim una família que va venir rebotada d'Arenal pq el nivell era bastant lamentable. Van sortir per potes. Així que ja es poden posar les piles. Totes, eh? però algunes més que d'altres.

Jo ara immersa en la búsqueda d'Institut. Que es redueix a 2, a no ser que ens passem també a la concertada. Sóc propública, però això que facin 5 hores més a la setmana...De tota manera, hi ha Instituts dels que m'han parlat bé.



Jo he de dir que encara crec en els projectes, no cegament jeje però de fet ens hem canviat a un concertat que treballa per projectes, vull dir que en el fons el sistema sobre el paper no és tan diferent del cole on estàvem, la diferència és que els projectes estan ben treballats, tenen un per què i uns objectius clars al darrere.

El tema instituts mereix un altre post si, tinc amics ara en procés i al març jp vaig anar a veure els 3 públics q ens tocaven (els assignats al nostre ara ja ex cole ) + un altre públic i després ja concertats. Fa patir perquè als instis veig més diferències que als coles, o aquesta sensació em va donar a mi. Quins et toquen? molta sort
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
sandrix77
:: tigre
:: tigre
Entrades: 739
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 9:13 am

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: sandrix77 » dt. feb. 13, 2024 3:50 pm

cositina ha escrit:
sandrix77 ha escrit:
Aix cositina! Quin greu...és que jo no vull dir a ningú què ha de fer o no, només faltaria! Pq cadascú té la seva idea de projecte educatiu i tot és respectable. Però us veia taaaan entusiasmades amb les escoles per projectes...jo és que visc amb un mestre de primària i tinc amigues profes de secundària. El nivell eduactiu actual és moooolt més baix que quan estudiàvem nosaltres, això és així. Però en alguns llocs és pitjor. Tot molt happy flower i després a secundària l'hòstia que es foten, tela. Em sap greu assenyalar, però aquest curs tenim una família que va venir rebotada d'Arenal pq el nivell era bastant lamentable. Van sortir per potes. Així que ja es poden posar les piles. Totes, eh? però algunes més que d'altres.

Jo ara immersa en la búsqueda d'Institut. Que es redueix a 2, a no ser que ens passem també a la concertada. Sóc propública, però això que facin 5 hores més a la setmana...De tota manera, hi ha Instituts dels que m'han parlat bé.



Jo he de dir que encara crec en els projectes, no cegament jeje però de fet ens hem canviat a un concertat que treballa per projectes, vull dir que en el fons el sistema sobre el paper no és tan diferent del cole on estàvem, la diferència és que els projectes estan ben treballats, tenen un per què i uns objectius clars al darrere.

El tema instituts mereix un altre post si, tinc amics ara en procés i al març jp vaig anar a veure els 3 públics q ens tocaven (els assignats al nostre ara ja ex cole ) + un altre públic i després ja concertats. Fa patir perquè als instis veig més diferències que als coles, o aquesta sensació em va donar a mi. Quins et toquen? molta sort


Ens toquen Maria Espinalt i Front Marítim. El que volem és Front Marítim. El tema té tela. Dels 5 ens han tret 3. Altres coles tenen 3, però Acàcies només 2...de tota manera, com el meu fill és NEE aniré a veure tb el Joncar. I no descarto concertades. A quina van els teus?
Imatge

Imatge
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Escoles Poblenou i Diagonal Mar

EntradaAutor: cositina » dt. feb. 13, 2024 8:14 pm

Jo vaig anar a veure icaria, joncar i 4 cantons q eren els instis públics asignats al nostre cole, i també el pau claris per veure algun més. Tambe de concertats vam visitar jesuites casp, jesuites clot, estonnac i sagrat cor (el de tetuan).

Del maria espinalt he sentit q es mes "per projectes". Pero no conec ningu ni a aquest ni al front maritim
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::