Institut francès

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
beatrice2121
:: formigueta
Entrades: 64
Membre des de: ds. ago. 04, 2012 7:10 am

Institut francès

EntradaAutor: beatrice2121 » dj. març 13, 2014 9:08 pm

Hola,

Voldria saber si algú a portat al Institut francès al seu fill/a, perquè m'agradaria saber cóm està a l'actualitat aquesta escola, en tots els camps (nivell estudis, manera d'ensenyar, instal.lacions etc).

Gràcies per avançat

Salutacions
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: Institut francès

EntradaAutor: gegette » ds. maig 10, 2014 10:57 pm

Hola! Ets antiga alumna?
El meu marit és francès, i els nens... doncs amb passaport també! I aquest curs la meva filla començava P3, i vaig fer tot el paperam (mare meva!!) per demanar la "bourse" per entrar al Collège Français de Reus (vivim al Camp de TGN), ja que és bastant car. Doncs com que els dos treballem només ens van donar un terç de la cuota mensual i res pel menjador.
Vam decidir no portar-la, ja que considero que si la meva nena és francesa, doncs hauria de poder anar a una escola "pública" francesa sense pagar, o pagant un mínim. A mi em feia il·lusió que aprengués a llegir i escriure en francès, però finalment no passa res, perquè de totes maneres no em feia gracia que fessin tan poc estudi en català (el mínim dels mínims), i pel que fa a opinions... he sentit de tot! Bones i no tan bones...
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
rosadela
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. oct. 15, 2013 5:40 pm

EntradaAutor: rosadela » dl. maig 12, 2014 7:05 am

Hola gegette,
No estic d'acord amb tu. Perque la teva nena hauria de tenir dret a escola publica francesa? Jo pensó que si pagueu impostos a Espanya, es aquest país qui ha de pagar la seva educació, no França on no aporteu res.
beatrice2121
Entrades: 64
Membre des de: ds. ago. 04, 2012 7:10 am

EntradaAutor: beatrice2121 » dl. maig 19, 2014 9:55 pm

Bueno,

Aqui haig d'intervenir rosadela, quand tens parella francesa pots demanar la beca per menjador, llibres, transports etc i depenen dels teus ingressos et donen un percentatge, hi ha gent que li han donat el 100% perquè no tenien feina per exemple, pèrò sempre s'ha de justificar documentalment. Inclús si estàs divorciada del teu marit, i t'has casat amb un altre home, els teus fills poden tenir dret a beca, perquè durant un temps sí vas estar casada amb un home francès.

A frança, hi han més drets en aquest sentit i t'ajuden molt econòmicament en la escolarització i estudis dels fills.

Jo sóc francesa, antiga alumna del lyceo francès i preguntava cóm està ara, només això.

Salutacions

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::