DÈFICIT DE PLACES BARRI SAGRERA I VOLTANTS CURS 2014-2015

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
JuViCa
:: granota
Entrades: 218
Membre des de: dg. juny 05, 2011 8:43 am
Ubicació: Barcelona

DÈFICIT DE PLACES BARRI SAGRERA I VOLTANTS CURS 2014-2015

EntradaAutor: JuViCa » ds. abr. 05, 2014 8:26 am

Hola a Tothom,

Som una de les famílies que s'ha quedat, de moment, sense plaça escolar al barri de la Sagrera que, com pasa any rera any, hi ha un dèficit de places que no s'arregla mai. Tot i que aquest any, l'escola Congrés s'ha afegit al nostre barri i moltes escoles ja han sortit amb la ràtio ampliada (de 25 a 26 nens/-es), la mancança de places segueix exisitint.

Nosaltres no entren en la nostra primera opció ni en cap de les altres sis escoles que haviem posat i, per tant, s'ens assignarà una plaça d'ofici. Veient la mancança de places que hi ha al nostre barri i als voltants, per exemple, Sant Andreu, no sé com Consorci gestionarà tot aixó aquest curs.

Aquí us poso la relació d'escoles del barri, juntament amb les places ofertades i les places que han tingut en primera opció. Estic pendent que la coordinadora d'AmPAs de Sant Andreu em faciliti les dades reals.

OFERTADES SOL.LICITUDS SOBRANT
Escola El Sagrer 52 72 -20
Escola l'Estel 26 22 4
Escola Congrés-Indians 52 64 -12
Escola Pegaso 50 38 12
Escola M Deu Angels 81 86 -5

Escoles de proximitat al nostre barri i que ens corresponen:

Escola Turó Blau 23 23 0
Escola Los Padres 81 90 -9
Escola Pompeu Fabra 26 40 14
Escola Joan Roca 26 no dades finals
Escola Laia 25 4 21

L'associació de veïns del barri de Sant Andreu Sud també s'està movilitzant, com cada any, i fan reunions a Can Portabella. Aquí teniu el link per consultar el seu blog:
http://escolaxtotssantandreu.blogspot.com.es/
Ells intentaran que les famílies no marxin del seu barri.

Hi ha d'altres famílies que estan amb la mateixa situació que nosaltres. Per tant, proposo que si en sou algunes de les afectades o coneixeu a algú, fem d'aquest post un]PUNT DE TROBADA per tal d'intentar compartir dubtes del camí a seguir i informacions que us vagin arribant i fer accions conjuntes.
Si vau passar el mateix que estem passant nosaltres el curs passat, feu-nos cinc cèntims de com va anar tot i quines accions vau empendre.

Consorci només té dret a garantir-no una plaça dins la ciutat de Barcelona :-(( i jo el que vull pel meu fill és una plaça al meu barri, on visc des de fa molt anys, on tenim les nostres amistats i familiars, així que cal lluitar per aconseguir-ho!
JuViCa l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 07, 2014 9:18 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
lila
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: DÈFICIT DE PLACES BARRI SAGRERA I VOLTANTS CURS 2014-2015

EntradaAutor: lila » ds. abr. 05, 2014 10:37 pm

El curs passat, que més o menys va quedar la mateixa gent "fora" (o potser una mica més) es va ampliar ràtio a les publiques a 27 i a les concertades a 30 i així van acabar encabint tothom.

Tothom excepte aquelles famílies que havien demanat plaça a escoles del barri (Congrés-Indians i M.Déu Àngels, diria) però que no eren d'aquest barri. A aquestes famílies (unes 20, diria) se'ls va adjudicar escoles al seu barri.

Això és el que es va dir que va passar el curs passat... Però com que la meva entrava per punts de la germana, tampoc vaig indagar gaire, la veritat...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
JuViCa
Entrades: 218
Membre des de: dg. juny 05, 2011 8:43 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: JuViCa » dg. abr. 06, 2014 10:17 pm

Gràcies Lila, per la informació.
Això és el que havia llegit per internet... que l'any passat 52 famílies es van quedar sense entrar en l'escola en la primera opció i d'aquestes, només 30 tampoc ho farien,tot i ampliar ràtio a 27 a públiques i 30 privades. Finalment 9 se'ls va assignar plaça d'ofici.

A les concertades que he visitat en jornades de portes obertes cap va comentar ni tampoc pares amb qui he parlat que han tingut aules amb 30 nens, i això em va sorprendre.
Imatge

Imatge
piltruki
Entrades: 233
Membre des de: dt. ago. 19, 2008 11:52 am

EntradaAutor: piltruki » dl. abr. 07, 2014 8:00 am

JuViCa, quin greu!!

Nosaltres hem tingut sort, però desde luego, m'apunto on calgui si s'ha de fer força per aconseguir alguna solució! Aquest any he sentit mil cops que havia baixat la demanda... pues no se on, però a la Sagrera i a St Andreu està clar que no...

A la Pompeu han tingut 40 preinscripcions per 26 places, vaig passar l'altre dia i estan penjades les llistes.

Per cert, al Congrés Indians son 64 preinscripcions, i el Consorci (molt desafortunadament, només conta qui hagi quedat fora i sigui del barri), amb la qual cosa, només contaran 1... Molt fort!!!!!
Imatge

Imatge
Fdrom
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dt. març 25, 2014 12:10 pm

EntradaAutor: Fdrom » dl. abr. 07, 2014 9:44 am

Hola Juvica,

Ho sento. Tot això es molt injust. Jo també m'apunto on calgui per donar suport.

No se com ho te el Sagrer amb tema d'espai per obrir una nova línea, pero es podría intentar.

Espero que aquesta situació i la del molts altres que conec es pugui solucionar de la millor manera.
DarthVero
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dj. març 28, 2013 9:01 pm

EntradaAutor: DarthVero » dl. abr. 14, 2014 1:41 pm

Uf! Qué fort, a nosaltres ens tocarà l'any vinent. He sentit que portaràn la que hi ha ara al Congrès (Indians) a Rosa dels Vents, per paliar una mica aquest dèficit. Ànims, segur que al final la cosa acaba bé.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::