Places reservades per a nens amb NEE

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Penny
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Places reservades per a nens amb NEE

EntradaAutor: Penny » dt. abr. 21, 2015 2:55 pm

Hola!

Tinc un dubte, a veure si algú en té la resposta :D

Tots sabem que hi ha unes places reservades a les escoles per nens amb NEE (les quals poden ser de diversos tipus).

La meva pregunta és: si a un nen el valoren com a NEE en un curs més avançat que P3, podria accedir a alguna d'aquestes places? O les NEE només es tenen en consideració a P3?
Imatge
Fuzztoon
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: Places reservades per a nens amb NEE

EntradaAutor: Fuzztoon » dt. abr. 21, 2015 6:27 pm

Podrà optar a una plaça NEE a qualsevol curs sempre i quan l'escola l'oferti. Es a dir, si vol accedir a una escola a P4, però l'escola no te vacants, no hi podrà accedir a menys que l'inspector de zona decideixi ampliar plaça per aquell cas concret.
També pot haver-hi el cas que l'escola tingui una plaça vacant, però sigui ordinaria, ja que les places NEE ja estiguin cobertes i, encara que hi hagi una vacant, el nen NEE no hi pugui accedir.
Castanyeta
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Castanyeta » dt. abr. 21, 2015 6:29 pm

Penny, hola! :-*

Les places de NEE s'ofereixen sempre a P3. Si s'omplen amb nens amb NEE, aquests nens continuen a p4 p5 etc., fins que acabin l'escola; si un curs algun d'aquests nens marxa, es torna a oferir la plaça que ha quedat vacant en el curs, i suposo que també deu oferir-se com a plaça NEE; p. ex., si marxa a final de 3r, en la preinscripcio següent s'oferirà una plaça NEE a 4t. Suposo que això són casos molt estranys o escassos; jo mai he vist oferir places NEE en cursos superiors a P3.

Però les places NEE --de P3 o del curs que sigui-- no necessàriament les han d'ocupar nens amb NEE. És a dir, que estan reservades, però si no les ocupa ningú amb NEE no queden buides. Així, si a la prematrícula de P3 --o del curs que sigui, com el 3r d'aquest exemple-- no hi ha nens amb NEE que ocupin aquestes places reservades per si calen, les places passen a ocupar-les nens de la llista comuna, sense NEE, amb la manera d'assignar places habitual (puntuació + núm de desempat si cal). I aquesta plaça ja és per a ells fins que acabin l'escola o marxin, o sigui que de P3 passen a P4 P5 etc.
En resum: un cop un nen és dins l'escola, ocupi plaça NEE o plaça 'normal', sempre té plaça assegurada pel curs següent.

Ara, si a un nen a p5 o a 2n li diagnostiquen alguna cosa que el fa passar a ser NEE, l'escola s'adapta i el nen manté la plaça i continua el curs següent, o bé l'escola no s'adapta i el nen marxa, i en la prematrícula següent s'ofereix la plaça que ocupava ell (normal, no NEE). Però et dic com abans: suposo que això són casos molt estranys o escassos; jo mai he vist oferir places NEE en cursos superiors a P3.

Espero haver-te ajudat!

L.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
egara
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dv. abr. 10, 2015 3:33 pm

EntradaAutor: egara » dt. abr. 21, 2015 6:45 pm

Yo llame a la OME hace un tiempo con esa duda, ya que mi marido es disléxico y los niños tienen más probabilidades de presentar dislexia, pero claro... en el caso de que apareciese no se detecta antes de P3, con lo que me dijo que en el hipotético caso se evaluaria el caso y se intentaría solventar, pero mucha tranquilidad no me transmitió, la verdad. muchos de los trastornos o deficits no se detectan hasta más mayores, con lo que el sistema de entrada, como en el caso de asignaciones, vuelve a hacer aguas.
Fuzztoon

EntradaAutor: Fuzztoon » dt. abr. 21, 2015 7:57 pm

Vull aclarir la meva respota d'abans. Si vols optar a plaça NEE en un canvi d'escola, dependrà de si l'escola oferta plaça NEE. Jo si he vist places ofertades NEE a cursos superiors, ja que per llei, si en un curs no estan cobertes les places NEE per llei, en cas que marxes un alumne, sempre s'oferirà d'entrada com a NEE i si no es cobreix, torna a ser ordinaria en cas que es soliciti.
Si es vol ocupar plaça NEE en el centre on ja està matriculat, serà el centre que s'haurà d'adaptar, dins les seves possibilitats, a cobrir les necessitats de l'alumne. En certs casos, l'inspector o direcció pot recomenar un canvi de centre per tal de cobrir millor les necessitats de l'alumne.
ada_bcn
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dc. abr. 22, 2015 8:47 am

Jo també he vist places de nee ofertes en cursos superiors a p3, a l'escola on vull que vagi el meu fill n'ofereixen aquest any a tots els cursos, excepte el que li tocaría al meu fill l'any vinent, i en la segona opció que he posat també n'ofereixen algunes en altres cursos que no són P3.
¿Les escoles concertades han d'oferir tmb places de nee? a les que he estat mirant no veig que n'ofereixin
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Nime » dc. abr. 22, 2015 9:04 am

Hola, ada. Em sembla que sí que n'han d'ofertar, almenys a P3 sí que les he vist ofertades
Imatge
Penny

EntradaAutor: Penny » dj. abr. 23, 2015 1:42 pm

Hola noies!!

Doncs moltes gràcies!

La meva pregunta anava en la línia del que comenta la egara: deteccions de NEE en cursos superior a P3. Llavors què? els pares podem considerar que una escola està més ben preparada per atendre aquestes necessitats de l'infant però ja no hi podem accedir (perquè la classe tingui ja els 25 nens). En fi... molt complicat tot i, sobretot, molt obscur ?-)
Imatge
Fuzztoon

EntradaAutor: Fuzztoon » dv. abr. 24, 2015 8:13 am

Penny, en cas que es detecti un nen NEE en cursos superiors a P3 o 1r d'ESO i es consideri que una escola diferent a la que el nen està assistint pot ser més apta per ell però no hi han places vacants, s'hauria de parlar amb inspecció.
La llei contempla aquest cas i permet una ampliació de ràtio per aula en aquests casos.
Penny

EntradaAutor: Penny » dv. abr. 24, 2015 1:06 pm

Moltíssimes gràcies, Fuzztoon, per la informació :-) <:-)
Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::