Escola Jovellanos (Barcelona)

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Niama
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dl. març 02, 2015 10:42 pm

Escola Jovellanos (Barcelona)

EntradaAutor: Niama » dt. maig 12, 2015 9:46 am

Avui ens han comunicat que la nostra filla no ha entrat a cap de les 4 escoles que havien escollit. Ens han assignat d'ofici l'escola Jovellanos. Algú sap res d'aquesta escola? He vist opinions però son molt antigues. Em podeu donar cap referència?

Estic que no ploro de la ràbia, no hem puc creure que de 4 escoles no entri a cap i m'enviin a l'altra punta del districte. És tan injust!!
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Escola Jovellanos (Barcelona)

EntradaAutor: GFV » dt. maig 12, 2015 10:36 am

Hola!

Ostres, quina putad... DE 4 cap ni una, com està de malament el tema de les plaçes.
Niama
Membre des de: dl. març 02, 2015 10:42 pm

EntradaAutor: Niama » dt. maig 12, 2015 11:56 am

Mai m'ho hagués imaginat. Aquesta tarda anirem al Consorci a veure que hi podem fer.
vint
Entrades: 6
Membre des de: dv. abr. 10, 2015 12:27 pm

EntradaAutor: vint » dt. maig 12, 2015 12:19 pm

Hola,

Això ens ha passat a molts al districte de Gràcia, nosaltres vam posar 7 opcions i no hem entrat a cap. Tb ens han enviat al Jovellanos, escola q no havíem posat.

Dijous passat van fer una sessió informativa al Jovellanos i vam anar. La metodologia pedagògica és semblant al Pau Casals, bastant tradicional, però amb mala fama injustificada.

No és el model pedagògic q nosaltres buscavem però acceptarem la plaça i intentarem millorar l'escola des de l'AMPA.

No obstant, farem una instància de reclamació al Consorci, han de saber que han fet una mala previsió i som moltes famílies afectades.
mxmariano
Entrades: 10
Membre des de: dc. abr. 15, 2015 10:13 am

EntradaAutor: mxmariano » dt. maig 12, 2015 11:38 pm

Os animamos a presionar y defender y ejercer vuestros derechos y un trato justo y equitativo. Cada familia debería sentirse tratada de la mejor manera.
El gran problema enBarcelona es la previsión de plazas y las "soluciones" improvisadas del Consorcio que generan más agravios
Si estáis interesadas en participar en una acción simbolica, no dudéis en escribir a la plataforma de familias afectadas de Gracia
escolapublicagracia@gmail.com
canela
Entrades: 12
Membre des de: dv. març 06, 2015 2:57 pm

EntradaAutor: canela » dj. maig 14, 2015 12:00 pm

Hola,
nosaltres estem en un situación similar. De momento estem assigntas a un centre concertat, teresianes, que no estaba a la nostra llista. En han dit que hi ha alguna possibilitat d'anar al mas casanovas o a Jovellanos. No tenim massa clara la manera de treballar, ni re de cap de les dues.
Per la nostra sorpresa , les Teresianes ens va agradar, excepte el tema religió.
Algú te alguna experiencia del seus fill en aquestes escoles? no sabem que fer!!!!!

Gràcies
carla379
Membre des de: dv. maig 15, 2015 9:28 pm

EntradaAutor: carla379 » dv. maig 15, 2015 10:48 pm

Hola Canela, bé he escrit al post d'Escoles de Gràcia la meva opinió sobre Teresianes, no sé si et tranquilitzarà (espero que si) nosaltres com llegiràs veniem mig rebotats, de l'Escola pública i també vem fer de tot per aconseguir plaça a una escola pública que entres en la nostra ideal, i el cert es que estem encantats amb les Teresianes, els nens van molt contents i si el que et preocupa és el tema religiós (també és el que no m'agradava), no té molta presència, de fet els meus fills no estam batejats i com els meus bastants més.
La meva opinió de l'Escola Jovellanos, no és gaire bona, és cert que parlen que el professorat i l'equip directiu estan treballant per canviar-ho , però bé crec que encara els hi queda camí (pel que m'han comentat alguns pares), i del Mas Casanovas tampoc tinc bones referències, d'aquest si que d'oides, perquè no conec a ningú que hi vagi directament.

Espero haver-te ajudat.
carla379 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 16, 2015 12:12 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Danae79
Entrades: 21
Membre des de: ds. jul. 20, 2013 2:17 pm

EntradaAutor: Danae79 » dv. maig 15, 2015 11:27 pm

I el tema econòmic? Perquè si tu només has posat escoles públiques a la llista i t'asignen una escola concertada, a la pràctica estan decidint per tu l'inversió econòmica que pots i desitges fer durant NOU ANYS en la educació dels teus fills, no?
carla379

EntradaAutor: carla379 » dv. maig 15, 2015 11:55 pm

El tema econòmic, si només vols escola pública t'oferiran les places lliures que hi ha d'escola pública, pero les que hi hagi. En el meu cas les places públiques que m'oferien eren d'escoles que no hi voliem anar o Escoles a Vallcarca, per nosaltres les opcions que es van oferir no es enqueixaven amb la idea d'educació del nostre fill, per això vàrem decidir anar a la concertada. Però plaça pública sempre tens, un altra cosa és que t'agradi aquella escola.
Danae79

EntradaAutor: Danae79 » ds. maig 16, 2015 10:23 am

Ah, d'acord. Ja entenc. Doncs quin dilema, i més si penses tenir un altre fill.
rita1977
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

EntradaAutor: rita1977 » dl. maig 18, 2015 6:47 am

Teòricament si la plaça te l'assignen ells en una escola concertada: NO HAS DE PAGAR. Només el menjador, material etc.. igual que si fos una escola pública.
Dic teòricament perquè conec casos que un cop allà els pressionen perquè paguin i els diuen: paga el que puguis però estaria bé col.laborar...(No parlo de les Teresianes eh?, si no d'altres escoles concertades) En realitat tens tot el dret a negar-t'hi. Tot i que no deixa de ser un mal rotllo, perquè ja comences amb mal peu a l'escola. Però per llei no has de pagar.
Gemmagg
Entrades: 7
Membre des de: dl. maig 18, 2015 9:24 am

EntradaAutor: Gemmagg » dl. maig 18, 2015 9:29 am

Tens raó Rita sobre lo del pagament.

I si et serveix d'ajuda jo si he d'escollir entre els Jovellanos i les Teresianes , no en tindria cap dubte. Tothom parla superbé de les Teresianes, és un cole que dintre i fora del barri té molt de nom, els jovellanos encara els hi falta molta feina.
canela

EntradaAutor: canela » dl. maig 18, 2015 12:25 pm

Gràcies noies,
tb hi ha una escola del barri , Roig Tesalia, que ens crida l'atenció però tampoc coneixem a ningú !!!!

A mi les teresianes em van sorprendre , per bé! Tenia una preconcepció feta, totalment errónea.

no se que farem finalment
Gemmagg
Entrades: 7
Membre des de: dl. maig 18, 2015 9:24 am

EntradaAutor: Gemmagg » dl. maig 18, 2015 1:29 pm

A mi del Roig Tesalia, no me n'han parlat massa bé és una escola molt petita, que té algunes mancances en ensenyament i les instal.lacions son molt petites poc lluminoses (poca zona d'esbarjo), és cert que les instal.lacions no ho son tot però jo crec que a nivell d'instal.lacions és molt justa, amb els edificis separats,..., però bé tot depén.
Danae79

EntradaAutor: Danae79 » dl. maig 18, 2015 2:49 pm

Gràcies, Rita, per la teva resposta. Ara investigant he vist que sobre el paper el tema del pagament és voluntari, però que sembla que vulguis que no t'hi acabes veient obligat. No sé jo com s'ho prendrien en un col·legi com el Claret, per exemple, que segons expliquen per aquí si el nen no treu bones notes el conviden subtilment a marxar... Sembla ser a més que fa un temps es va obrir una investigació sobre aquest tema dels pagaments suposadament voluntaris/opcionals amb inspectors fent-se passar per pares, però la cosa segueix igual. És evident que aquí dels concertats se n'hauria de dir privats subvencionats. I consti que em sembla molt bé que hi hagi col·legis al gust de tothom i pares que hi vulguin portar els seus fills, potser jo també ho acabi fent, és només una reflexio: però quan un veu que a Gràcia falten tantíssimes places i que els concertats cobren per dues bandes, penso que és evident que els recursos no estan del tot ben invertits ni controlats.
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dl. maig 18, 2015 3:32 pm

Estic amb tu Danae, és una vergonya. Jo sé d'una escola religiosa concertada, de fora de Barcelona, que no et pots ni imaginar el que fan amb els immigrants que els envien. Per començar no els deixen participar a les proves de competències bàsiques.
Jo sóc una mica radical amb aquests temes... Escola pública de qualitat per tothom i escola privada per qui vulgui una altra cosa. La concertada me la carregaria. I en tot cas, potser plantejar fer diferents tipus d'escola pública... perquè hi hagi de tot... però vaja el concepte concertada no m'acaba d'agradar. (Encara que n'hi hagi que poden funcionar molt bé) És una qüestió de concepte. Però malgrat la pasta que posa l'estat en aquestes escoles, els acaba sortint més econòmica una escola concertada que una pública.
canela

EntradaAutor: canela » dv. maig 22, 2015 12:35 pm

Gemmag, quna dius algunes mancances a que et refereixes a instal·lacions, o mes coses? (El Roig tesalia)

Hem anat a coneixer l'escola Ramon Llull, i la impressió ha estot bona. ens han atés molt bé, les instal·lacions m'han encatat, patis aules ,etc. . És una escola amb diversitat, però no una cosa exagereda. M´ha sembla (perquè hem estat a l'hora del pati i mentre feien classe) una diversitat com la que té la ciutat, ni més ni menys.

Han parlat de la felicitat dels nens, que per mi és molt important. També han comentat que atenen , molt, a la diversitat (no parlo de nouvinguts solament parlo de dificutats d'aprenentatge).Tenen 2 mestres de educauó epscial ,USEE…..

m'ha donat la sensació de ser una escola que es van adaptant als temps pedagógicament, però de moment treaballant amb llibres a primaria etc.sense ser militants extrems de cap tendència de les actuals. Crec que deuen utilitzar bastant les tecnoogies, fan moltes sortides.

No se, no la descarto.
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dv. maig 22, 2015 2:59 pm

Doncs Canela això que expliques fa molt bona pinta. A mi m'agraden les escoles que no es tanquen en una sola manera de fer i fan ús del sentit comú. I la diversitat és necessària i si la proporció és bona és totalment enriquidora. i si a sobre han parlat de la felicitat dels nens... ;)
carla379

EntradaAutor: carla379 » dv. maig 22, 2015 3:34 pm

Canela, que bé >.-<: que t'hagi agradat l'Escola i per sé una escola pública diu molt al seu favor que t'ensenyin l'edifici fora de la jornada de portes ofertes, i si la diversitat és diveristat de veritat perfecte !!!, perquè a moltes escoles s'han creat guettos, que no fan cap bé, el que fan es crear escoles de primera i escoles de segona, i el que està clar és que els nostres fills han de viure amb la diversitat que tenim i treure lo millor d'ella. I genial que parlin de la felicitat del nen.
Del Roig Tesalia (que veig que preguntes), el que jo he sentit també és que l'exigència a l'ensenyament és justa (he sentit comentaris no conec a ningú que hi va), pero té el seu favor, que son pocs nens a la clase i que és laica.
canela

EntradaAutor: canela » dv. maig 22, 2015 3:41 pm

Si algú li serveix la meva opinió , jo encatada. És una opinió personal! està clar, que segur que hi ha gent que ho veu diferent.

Salutacions

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::