Poden repetir P3 o P4?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Vanesa31
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dt. feb. 24, 2015 3:24 pm

Poden repetir P3 o P4?

EntradaAutor: Vanesa31 » dc. nov. 11, 2015 11:34 am

Hola!
Coneixeu algún cas en el que facin repetir P3 o P4?
Gràcies!
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Poden repetir P3 o P4?

EntradaAutor: turuleta » dc. nov. 11, 2015 11:35 am

Ostres...doncs espero que no...quin motiu hi podria haver?
Imatge
Imatge
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dc. nov. 11, 2015 12:25 pm

Jo conec un cas d'una veïna meva, que em va comentar que al seu nen el feien repetir P3. el motiu no em va quedar molt clar, però tenia a veure amb la capacitat d'expressar-se amb la parla, que potser no parlava prou bé, vaja...
Maria V.
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dc. nov. 11, 2015 5:30 pm

Jo trobo irracional que totes les criatures hagin de fer el mateix a la mateixa edat. No tothom té el mateix ritme. Per això no veuria cap inconvenient a "repetir" P3 o P4 si la criatura s'hi ha de trobar més a gust que no pas passant de curs. Especialment si el nen va néixer al novembre o al desembre, si no repeteix anirà amb altres nascuts al gener que tenen gairebé un any més que ell; d'aquests que són els més petits de la classe, n'hi ha un cert percentatge que hi guanyarien anant amb els nascuts l'any següent.
Fa uns dies, a la televisió, l'economista Sala Martín explicava que, segons les estadístiques, gairebé tots els esportistes d'elit fan l'aniversari els primers mesos de l'any. Això passa perquè quan són petits destaquen més a gimnàstica que els seus companys, uns mesos més joves i, per tant, menys madurs, i tant ells (els grans de cada classe) com els professors s'engresquen amb la seva traça superior i s'entrenen més i es fan més hàbils. Em sembla que pot passar igual en matèries com el llenguatge o el càlcul. Alguns dels "petits de la classe" (no tots), si anessin "un curs endarrerits", destacarien (almenys en allò que se'ls donés més bé), i no ho fan perquè se'ls ha forçat de petits.
Per si no ho hagués dit clar: això no és vàlid per a totes les criatures del desembre, només per a unes quantes, perquè cada persona va al seu ritme. Abans als pobles petits anaven a la mateixa classe criatures de totes les edats; per a uns era un avantatge i per a d'altres un inconvenient, segons les necessitats de cadascú i segons la traça i l'ofici del mestre.
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dc. nov. 11, 2015 6:38 pm

Ara no en diuen repetir, en diuen "retenir", i sí, es pot.
A l'Ada vam endarrerir-la un curs l'any passat quan vam tornar de Suècia. Li hauria tocat fer P-5 però va fer P-4 (el curs que ens havíem saltat en marxar) perquè té un retard en la parla molt important i una immaduresa considerable derivada de la seva prematuritat. He de dir que li ha anat molt bé i, per tant, la decisió va ser del tot encertada. Són coses que dolen, no ens enganyarem, però el que compta és arribar, no pas el que és triga! També penso que millor donar-los temps de petits que no pas trobar-se en aquesta situació quan són més grans i ja tenen una colla d'amics feta.

Apunto que jo sóc del 31 de desembre i sempre he destacat acadèmicament (en esports sóc una negada), amb això vull dir que néixer a finals d'any tampoc no és una sentència definitiva :ok:
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: melela » dc. nov. 11, 2015 9:45 pm

Els meus fills es porten 1 curs. Quan la gran feia P3 tenia un company adoptat que venia de la Xina. Per la seva immaduresa evolutiva, la família i l'escola van decidir juntes que l'any següent tornés a cursar P3 a la classe del meu fill petit. Ara cursen P4 i el nen es troba molt a gust, participa molt més a totes les activitats de la classe i se'l veu la mar de feliç. Són circumstàncies molt especials, és clar, però en la meva humil opinió la decisió va ser la correcta.
Imatge
Imatge
la_rodri
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dc. nov. 11, 2015 10:00 pm

Pel que dedueixo en els casos que expliqueu, més que fer "repetir" a un nen en el sentit que coneixm (ha suspes o no ha superat el objectius), el que es fa és adaptar al nen segons el seu desenvolupament a un nivell en concret, no??? No crec que es pugui fer repetir, quan es tracta d'educació NO obligatoria i per tant no hi ha un examen a final de cicle per comprovar que ha assolit els coneixements necessaris per començar primaria...
Maria V.
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dj. nov. 12, 2015 4:45 pm

la_rodri ha escrit:Pel que dedueixo en els casos que expliqueu, més que fer "repetir" a un nen en el sentit que coneixm (ha suspes o no ha superat el objectius), el que es fa és adaptar al nen segons el seu desenvolupament a un nivell en concret, no??? No crec que es pugui fer repetir, quan es tracta d'educació NO obligatoria i per tant no hi ha un examen a final de cicle per comprovar que ha assolit els coneixements necessaris per començar primaria...

Exacte! És això!
Però de vegades, a criatures més grans els pot anar bé repetir (i aleshores sí que es tracta de repetir en sentit estricte, perquè van a cursos amb avaluacions): a qualsevol edat pot passar que una criatura es trobi en un curs massa difícil de seguir per al grau de desenvolupament i/o de preparació de l'infant. Aleshores li pot convenir canviar al curs del seu nivell, encara que sigui una repetició. És el cas, per exemple, del qui ha faltat molt a classe (per malaltia, per circumstàncies familiars, per bullying...) Si l'any que tocava no va adquirir els coneixements o les destreses dels seus companys i quan repeteix veu que ara no li costa, hi pot agafar gust. En canvi, si el passen de curs sense estar preparat, pot trobar insuportables unes classes on no entendrà res perquè li faltarà la base. Cal veure cada cas particular per separat i tenir en compte els sentiments de la criatura, que totes les persones som diferents.
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » ds. nov. 21, 2015 2:40 pm

Conec casos de repetir P4 per tema de ser nouvinguts, i algun cas de repetir P2 per immaduresa.
Són decisions molt estudiades i es parla amb la familia.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::