Què fan els vostres a P4?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
shila
:: conillet
:: conillet
Entrades: 361
Membre des de: dg. maig 04, 2008 8:35 pm

Què fan els vostres a P4?

EntradaAutor: shila » dj. des. 17, 2015 10:36 am

Bon dia,

el meu fill té 4 anys i mig i fa P4. Parlant amb altres mares i pares que porten els nens a altres escoles (concertades i públiques), veig que fan coses similars. Però l'altre dia em va deixar ben parada una mare quan li va demanar al seu fill de la mateixa edat que el meu que escribís una paraula qualsevol que ella li va dir, i el nen la va saber escriure, i també sabia llegir (més o menys bé) unes paraules que hi havia escrites en una revista (amb majúscules).

Això em va fer dubtar molt, ja que el meu només sap escriure el seu nom (des de la guarderia).

Per això us vull preguntar què fan els vostres a P4.

El meu sap escriure el seu nom i res més. Reconeix el nom dels altres nens i també reconeix gairebé totes les lletres. Però no les sap "enganxar" o llegir. Sap copiar alguna paraula o frase que vegi escrita. I no sap llegir.

Salutacions i bones festes! neukiss-)
Imatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Què fan els vostres a P4?

EntradaAutor: noviachuky » dj. des. 17, 2015 11:27 am

shila no t'hi amoïnis massa, jo tinc dos nens, el gran desde P3 que sap escriure el nom, llegir paraules, i ara que està a primer es una màquina!
en canvi el petit que ara fa P3 encara no escriu el nom, jo crec que va a nens.

pel que he sentit a dir a les Mestres no comencen a llegir fins a 1r
Imatge

Imatge
Mireia80
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 8:44 am

EntradaAutor: Mireia80 » dj. des. 17, 2015 12:01 pm

Hola! Ni t'amoïnis ni comparis, que no val la pena! Cada escola té el seu ritme, igual que cada nen! A la dels meus fills escriuen des de p4 i a p5 ja han après a llegir. El nen a p3 escriu el seu nom i de moment res més, però tinc amigues que porten els fills a altres escoles i és completament diferent.
De vegades ens sobten aquestes diferències però el final és que a 1r tots sabran llegir i escriure!!
almon
:: rateta
Entrades: 179
Membre des de: dt. ago. 30, 2011 9:30 pm

EntradaAutor: almon » dj. des. 17, 2015 12:08 pm

Bones,
Jo et diria que més que el nen, depen del métode que faci servir a l'escola.
Jo tinc un nen a P5, i sap escriure les lletres, el nom i no sap llegir...et va deletrejant lletra per lletra però no ho diu seguit.
A l'escola segueixen un model de lectoescriptura i no és fins a primer que si que aprenen a llegir i a escriure. A infantil van jugant amb les lletres, familiaritzant-se, escriuent el que poden...
En canvi a alguna altra escola que conec, perque una amiga hi porta la filla, ja fan lletra lligada a p5.
Jo no m'hi preocupo gens. Ell té molt d'interès a coneixer lletres i números i per mi això és elmés important en aquest moment.
bertian
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dj. des. 17, 2015 12:41 pm

Et dic exactament el mateix que les companyes. Depèn molt del nen i del mètode de l'escola.
L'escola de la meva filla no té com a prioritat adquirir aquests coneixements tan aviat, i per mi perfecte!!!! al final tots acaben llegint i escribint, no cal córrer tant!
Ara la meva filla té també molt interès per les lletres i escriu el seu nom i com a molt el del seu germà també.
També és veritat que hi ha nens molt precoços que tenen més facilitat que d'altres i potser ho aprenen abans...
No pateixis gens de veritat!!!
Bila
Entrades: 176
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 7:13 pm

EntradaAutor: Bila » dj. des. 17, 2015 2:50 pm

Jo també crec que cada nen va al seu ritme i que cada escola tenen el seu propi calendari i mètode a l'hora d'ensenyar els nens a llegir i a escriure. No per saber fer-ho abans després sabran llegir o escriure millor. No cal córrer.
Us deixo un article d'opinió molt bo relacionat amb això: "Què ha de saber un nen de 4 anys?": http://www.huffingtonpost.es/alicia-bay ... 55952.html

Bila
Alehop
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

EntradaAutor: Alehop » dj. des. 17, 2015 6:37 pm

Jo tinc dos fills que van a la mateixa escola: la gran fa p5 i a p3 escrivia el seu nom i paraules molt senzilles, perque sempre li ha cridat molt l'atencio el tema de la lectoescriptura i hi ha tingut curiositat. El petit no sap escriure el seu nom i molt m'estranyaria que acabés el curs escrivint-lo. La merodologia de l'escola es la mateixa però els interessos i habilitats dels nens no, o sigui que no pateixis que, quan toqui, ja escriurà.
edoimaeti
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 12:48 pm

EntradaAutor: edoimaeti » dj. des. 17, 2015 7:41 pm

Sabeu que en altres països com Alemanya esperen fins als 7 per començar amb la lectoescriptura.

Sóc mestra i sé del cert que hi ha molts nens i nenes que arriben a primer sense saber llegir i això no vol dir que després tinguin cap mena de dificultat en l'aprenentatge i és que la legislació no ens obliga a que els nens surtin llegint de l’etapa d’Educació Infatil, i a partir d'aquí, cada escola és un món, n'hi ha que prefereixen treballar altres coses com la creativitat i la curiositat, i hi ha articles que diuen que els nens no estan prou madurs per llegir i escriure fins als 6 anys, però també veig bé que a infantil treballin les lletres i inevitablement hi haurà nens que a p4 començaran a llegir.

“Massa sovint, el temps no respecta el ritme natural de la infància i l’adolescència, i força una educació precoç i una adultesa prematura d’efectes nocius i perversos. Massa estímuls, pressions i presses” Jaume Carbonell

Tot un tema per reflexionar
ImatgeImatge
botafoc
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

EntradaAutor: botafoc » dj. des. 17, 2015 8:28 pm

hola...et responc lo mateix que les altres...cada escola és un món..i cada nen. Jo també he sentit comentaris de mestres "en contra"de que se'ls ensenyi lectoescriptura a infantil.
A Finlandia també es comença als 7 anys i tenen bon resultat com ja sabeu....
No comparis i disfruta del teu fill...tots acabaran la primària sabent llegir.....i no per començar abans s'obtenen millors resultats...

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::