Esoles per Hospitalet centre

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
albershooting
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dv. gen. 22, 2016 7:59 am

Esoles per Hospitalet centre

EntradaAutor: albershooting » dv. gen. 22, 2016 8:07 am

bon dia !!! aquest any estem nosaltres igual ....

El nostre peque ja ha anat 2 ans a la llar d'infants, exactament al guirigall, i estem bastant contents amb la forma de tractar als peques, ves que he notat una gran diferencia en el traspás de clase de P1 a P2 .... ja no son tan bebés i no estan tant a sobre d'ells i a vegades veus coses que tu no deixaries passar, pero suposo que son els sentiments de un pare o una mare sobre el seu fill per sobre protegir de qualsevol manera i aixó tampoc es bó.

Ara estem començant a plantejar el tema de les escoles, ens "agraden" 2, en principi la nostre primera opció es el patufet sant jordi, pero va per sorteig i per punts i aquí hi ha sobrepoblació de inmigrants i supusso que será "misión imposible " i com segona opción estem plantejant " el canigó" que encara tinc que trucar per demanar día per les portes obertes pero m'han parlat molt bé d'ell

També com a 3 era opció i no la que mes ens convenç .... sería el tecla sala, que també el tinc que anar a veure.

Algún pare o mare de la zona del centre de hospitalet ha visitat algun col.legi mes ??

Jo per propia experiencia no el portaria ni al santa marta, ni al alpes, ni al fax ni tampoc al Xaloc, he passat per tots ells i no vull que el meu fill vagi a aquelles escoles, pero es opinió personal meva.

Salutaciones a tots i sort amb el tema de trobar escola !!!
pirene1979
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: Esoles per Hospitalet centre

EntradaAutor: pirene1979 » dv. gen. 22, 2016 9:15 am

Hola!
Les meves filles van a l'Escola Patufet i n'estem molt contents. Totes dues son encara al parvulari.
Quan la gran havia de començar P3 ens vam arriscar a posar-la com a primera opció, perquè només teníem els punts de la zona, i vam tenir sort. És cert que és una loteria, però no, com dius, per que "hi hagi molts immigrants" (el Centre no és ni molt menys el barri de l'H amb més immigració, i no son els immigrants els qui tenen prioritat: davant un gran empat de gent amb 30 punts, "guanyen", apart dels nens de famílies nombroses i monoparentals i els qui tenen malalties cròniques, els fills d'antics alumnes, un cas que en aquesta escola es dóna molt). De fet, a l'Escola Patufet crida l'atenció el fort predomini de nens de famílies autòctones.
Si us decidiu a intentar-ho, el que sí que et diria és que heu de tenir clar que us agrada el model d'una escola on es treballa per projectes, donant molta preeminència a l'expressió plàstica i corporal, sense pressa per que els nanos aprenguin a escriure, etc. Vaja, que val la pena anar a les portes obertes i veure si us convenç l'estil, perquè s'aparta una mica de les escoles públiques convencionals (tot i que és cert que cada cop hi ha més públiques amb aquest tarannà, la diferència és que el Patufet ja té una llarga experiència amb aquestes metodologies).
Per cert, veig que no parles de l'Escola Busquets i Punset. Era la nostra segona opció, l'altra pública del barri, més clàssica que el Patufet però amb un bon equip de mestres. Sembla ser que funciona bé, la gent que coneixem que hi porta els nens n'està contenta.
Sort i ànims amb la decisió!
cumparsita
Entrades: 8
Membre des de: dg. set. 05, 2010 11:29 am

EntradaAutor: cumparsita » dv. gen. 22, 2016 8:34 pm

Hola!
Nosaltres vam visitar varies escoles l,any passat i finalment ens vam decidir pel busquets com a primera opció . Com diu la Pirene ha canviat molt, hi ha un equip de mestres amb moltes ganes i un ampa molt activa. Et recomano que miris el vídeo "jo sóc bip " al you tube o a la seva web. Tema places, la cosa comença a estar difícil, l,any passat es va quedar algún nen sense.

Tambe estic d,acord amb ella en el tema immigracio,no tenen mes punts per aquest fet i no hi ha cap escola "gueto " en aquest barri.

El que si et recomanaria,si nomes tens 30 punts, que posis una segona opció viable, al cAnigo es queden fora molts de primera opció, així que seria difícil entrar com a segona. Ídem al tecla.
Tambe comentar-te que tipus metodología patufet i tecla són oposats.

Jo em vaig fer una llista de imprescindibles i em va ser molt útil per decidir-me.

Qualsevol cosa aquí estic.
Molta sort!
albershooting

EntradaAutor: albershooting » dt. feb. 09, 2016 6:49 am

Gracies a les dues per la vostre ajuda !!

Ahir justament várem anar a la reunió de toma de contacte del tecla sala i del canigó, el proper 23 de febrer son les portes obertes al patufet i anirem a veure un cop d'ull ja que m'han parlat molt be de ell i es el que tinc també mes a prop.

Incialment, anávem amb la ideia de que ens agradaría mes el canigó per el tipus de educació, finalitat del centre i demás pero varem sortir una mica descolocats.

El tecla i el canigó son totalment oposats, no tenen res a veure, ni com projecte, ni com forma de ensenyança ni res de res. Dins l'ambit de que tots dos son a edificis antics, sincerament em quedo al menys com " que no estaba malament" les instalacions del tecla sala.

Curiosament van oposats en tot, el tecla sala fa anglés a partir de P3 ( cosa que reforçaria que el meu fill desde la guarde a P1 ja feia anglés ), no fan piscina, i vaig veure que potser no se si es bó o es dolent, son mes estrictes a la hora de donar llibertat als nens.

El canigó no van angles fins a P4 i només 1 hora a la setmana ( curiosament si que donen aquesta opció previ pagament de quasi 330 trimestrals per P3 com a hores extres ), si que fan piscina pero extraescolar, i vaig entrendre que donen molta llibertat d'expressió, potser massa.

Totes dues son escoles que es mouen amb el catalá com a llengua motriu, pero el canigó fins a 1er de primaria no tocan el castellá per res, i només 1 hora a la setmana, em va sobtar aixó ...... jo soc catalá , pero també parlo castellá amb la meva familia i no m'agradaria que el meu fill tingues problemes per parlar tots dos idiomes i trobo que aqui son una mica "radicals". Ja d'entrada es veuen oposats, un es religiós i l'altre laic, etc .......

Com a instalacions ja us dic que al menys a l'edifici de la rambla del tecla sala m'agrada molt mes que el canigó, aixó si, tots dos plé d'escales ......
Canigó només té 1 linea d'educació am 27 nens per classe, el tecla té 3 lines , per lo que tens moltes mes possibilitats front aixó :ok:

Em podrieu comentar cuantos lineas té el patufet ? :-o00m

El busquets ni l'hem plantejat peque en queda molt mes lluny de casa i com bé dieu, es quasi imposible d'entrar .....i el patufet ja us diré pero té la mateixa pinta, possarem en principi els 3 inicials, patufet, tecla i canigó segurament.

Es lo que parlavem ahir la meva dona i jo .... no ens quedem amb lo pitjor de cada colegí, perque al final potser ens toqui en algún que ens "agrada menys" i no vull crearme males expectatives d'entrada ......

Igualment, les escales públiques al centre, brillen per la seva absencia ... si te'n vas a sant josep en tenis 4 publiques una al costat de l'altre amb grans zones de joc i ampli espai per els peques, aquí son tot edificis :ufs: :ufs:

Gracies i ja anirem comentant !!!
pirene1979
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

EntradaAutor: pirene1979 » dt. feb. 09, 2016 11:02 am

L'Escola Patufet té dues línies.
albershooting

EntradaAutor: albershooting » dl. març 07, 2016 7:00 am

pirene1979 ha escrit:Hola!
Les meves filles van a l'Escola Patufet i n'estem molt contents. Totes dues son encara al parvulari.
Quan la gran havia de començar P3 ens vam arriscar a posar-la com a primera opció, perquè només teníem els punts de la zona, i vam tenir sort. És cert que és una loteria, però no, com dius, per que "hi hagi molts immigrants" (el Centre no és ni molt menys el barri de l'H amb més immigració, i no son els immigrants els qui tenen prioritat: davant un gran empat de gent amb 30 punts, "guanyen", apart dels nens de famílies nombroses i monoparentals i els qui tenen malalties cròniques, els fills d'antics alumnes, un cas que en aquesta escola es dóna molt). De fet, a l'Escola Patufet crida l'atenció el fort predomini de nens de famílies autòctones.
Si us decidiu a intentar-ho, el que sí que et diria és que heu de tenir clar que us agrada el model d'una escola on es treballa per projectes, donant molta preeminència a l'expressió plàstica i corporal, sense pressa per que els nanos aprenguin a escriure, etc. Vaja, que val la pena anar a les portes obertes i veure si us convenç l'estil, perquè s'aparta una mica de les escoles públiques convencionals (tot i que és cert que cada cop hi ha més públiques amb aquest tarannà, la diferència és que el Patufet ja té una llarga experiència amb aquestes metodologies).
Per cert, veig que no parles de l'Escola Busquets i Punset. Era la nostra segona opció, l'altra pública del barri, més clàssica que el Patufet però amb un bon equip de mestres. Sembla ser que funciona bé, la gent que coneixem que hi porta els nens n'està contenta.
Sort i ànims amb la decisió!

Gracies per els consells, várem anar al busquets i al patufet i vaig sortir dessegut, no em va agradar lo que vaig veure, pero es una opinió personal com la de qualsevol altre, aixó esta clar. El patufet estaba a tope de inmigrants, gent que sembla que només pensa en entrar perque el seu fill es alérgic, té alguna malaltia o alguna cosa .... em va donar apuesta impresió i de public gratuit no en te res ... no entenc com fan pagar una quota de 32 euros de material escolar al mes, a la resta de col.legis publics de sant josep no es paga RES, compres el material 1 cop al any i prou :ufs:

Várem tornar a mirar els coles de la zona centre i ens vam decidir a donar una oportunitat al Santa Marta ( nosaltres várem estudiar allá i inclus ens varem coneixer allá ) i esta tot molt molt canviat. No te res a veure amb lo que feien fa quasi 18 anys que vam enllestir allá els estudis. El espai es el mateix, potser aquesta es lo pitjor, que el pati es un pati de edifici, com el tecla i com el canigó, pero no només s'ha de mirar per aixó sinó el conjunt en general.

Em va agradar molt que tot el professorat era gent jove, tracte familiar, 1 sola linia i lo que potser mes m'agrada es que tracten de donar molta importancia a les emocions, a la familia, a la ajuda als demés i aixó m'agrada molt.També té una AMPA cosa que fa anys aixó no estava, i ens van comentar que son molt actius respecte a fer coses amb els nens i demés.

No la teniem ni en compte, sincerament, pero vist lo vist, ha passat de no estar al nostre ranking a quasi optar per ella com a primera opció.

El dia de portes obertes del tecla sala estaba plé plé de gent i dona por pensar que podem arriscar a tirar la inscripció al tecla sala i que no entrem i per no possar de primera opció el santa marta, ens possin a un altre centre que no ens agrada

De entrada per motiu d'empat, tenim els punts per ex alumnes del santa marta .... que ja es mes dels 30 punts inicials que sortim tots i aixó em tira molt.....
cumparsita

EntradaAutor: cumparsita » dt. març 08, 2016 9:35 pm

Hola!
En relació a la quota mensual,el Sant josep el pi tambe funciona de la mateixa manera i esta al barri de Sant josep. En aquesta quota mensual tb pagues les colonies, excursions etc a part del material. S'ha de tenir en compte també,que no tenen llibres al patufet amb la qual cosa la despesa de material segurament serà més gran que en altres escoles.

Dels 8 coles que vaig visitar l,any passat, tb vaig mirar el santa marta. Sé que les instal.lacions no ho son tot, pero el pati es quasi un pati de llums on els nens no poden ni jugar a pilota per no molestar als veïns, dinen al "gimnas" i els nens de P3 que es queden a dinar (catering) "descansen " a sobre de la cadira. La metodología es tradicional, amb llibres no tenen pissarres digitals (almenys l,any passat).
Com a punts positius vaig trobar que feien francés i un horari molt flexible per conciliar.ampa com dius activa.
Tema immigracio també n,hi ha, pero jo la veritat no li dono importancia ja que els principals problemes els posem els pares i no els nens (que jueguen entre tots sense distinció)
Tema places no tindras problema, l,any passat van tenir només 17 sol.licituts de primera opció.
Si us decanteu per un concertat tambe podeu mirar el Alpes a banda del tecla i canigo.
Fins aviat!
albershooting

EntradaAutor: albershooting » dc. març 16, 2016 8:48 am

cumparsita ha escrit:Hola!
En relació a la quota mensual,el Sant josep el pi tambe funciona de la mateixa manera i esta al barri de Sant josep. En aquesta quota mensual tb pagues les colonies, excursions etc a part del material. S'ha de tenir en compte també,que no tenen llibres al patufet amb la qual cosa la despesa de material segurament serà més gran que en altres escoles.

Dels 8 coles que vaig visitar l,any passat, tb vaig mirar el santa marta. Sé que les instal.lacions no ho son tot, pero el pati es quasi un pati de llums on els nens no poden ni jugar a pilota per no molestar als veïns, dinen al "gimnas" i els nens de P3 que es queden a dinar (catering) "descansen " a sobre de la cadira. La metodología es tradicional, amb llibres no tenen pissarres digitals (almenys l,any passat).
Com a punts positius vaig trobar que feien francés i un horari molt flexible per conciliar.ampa com dius activa.
Tema immigracio també n,hi ha, pero jo la veritat no li dono importancia ja que els principals problemes els posem els pares i no els nens (que jueguen entre tots sense distinció)
Tema places no tindras problema, l,any passat van tenir només 17 sol.licituts de primera opció.
Si us decanteu per un concertat tambe podeu mirar el Alpes a banda del tecla i canigo.
Fins aviat!

Sincerament el patufet no em va agradar res, respecto les opinions igual que jo penso que el tecla sala o el santa marta son els col.legis que mes s'adapten al nostres criteris.

Encara mirant 5 col.legis no he trobat cap que sigui " perfecte " així que em tocará triar els que mes ens agradi i veure que pasa.
Les instal.lacions tant del canigó, com del tecla com del santa marta deixen molt que desitjar referent a les escoles públiques, aixó ha sigut aixi sempre, també en contra de les públiques es que fan 1 hora menys al dia i axó s'ha de notar al recorregut escolar. Dinar al gimnás ho fan tant el canigó com el santa marta, el tecla tenen la sala lectiva com menjador al menys a P3 i P4.
Vaig flipar amb un video que ens van possar al patufet, que els nens de P3 fan migdiada amb matalassos al terra, vigilats per nens de 1er .....

No se, tot son dubtes i dubtes i encara a dia 16 no ho tinc clar del tot. Si que a favor del Santa Marta trobo que estan fent un gran esforç per donar a coneixer les activitats al seu perfil de facebook privat per els pares i aixó m'agrada molt ja que ni el canigó ni el tecla ho tenen.

No se si estic confós, pero si possem al tecla com primera opció i el Santa Marta com segona i al tecla no entra directament, els punts de ex alumne del santa marta no tenen validessa oi ?
I si el santa marta per casualitat está plé també em puc quedar sense plaça ....., o estic equivocat ?

Gracies per la info
cumparsita

EntradaAutor: cumparsita » dj. març 17, 2016 7:06 pm

Hola!
No estas equivocat, si poses el tecla com a primera, aniras a la segona opció amb 30 punts, no amb 30+5. Es difícil, hauras de pensar si jugarte-la o no.
Sort!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::