Compte! Pregunta una mica tonta...
Compte! Pregunta una mica tonta...
Bona nit a tothom.
De cara a les jornades de portes obertes...
Els pares solen anar sols o amb els fills? Si em diuen que es de 10 a 12... És que estarem dues hores allà, o que puc presentar-me a les 11 (per exemple)?
Merci!
De cara a les jornades de portes obertes...
Els pares solen anar sols o amb els fills? Si em diuen que es de 10 a 12... És que estarem dues hores allà, o que puc presentar-me a les 11 (per exemple)?
Merci!
Re: Compte! Pregunta una mica tonta...
Normalment et diuen k vagis sense nens pk si pots estar atenta a tot.
I si posa de 10 a 12h esk son les 2hores casi segur.
Hiha escoles k ofereixen servei de cangur x si no pots deixar els nens am ningu
I si posa de 10 a 12h esk son les 2hores casi segur.
Hiha escoles k ofereixen servei de cangur x si no pots deixar els nens am ningu
Tal com diu la martina13, normalment es fan sense criatures. Jo, excepte nadons molt petitets, no m'he trobat amb nens a cap sessió.
Anar-hi, hi pots anar amb la canalla, però, com et diuen, si has d'estar pendent d'ells, de vegades se't poden passar coses (d'escoltar, preguntar, observar...), però jo diria que un gran nombre de famílies hi van amb la canalla.
Les escoles posen una franja horària i tu pots anar-hi quan vulguis, però dins aquesta franja horària de vegades es fan xerrades i, si quan arribes ja l'han fet, doncs te la perds, és clar...
Les escoles posen una franja horària i tu pots anar-hi quan vulguis, però dins aquesta franja horària de vegades es fan xerrades i, si quan arribes ja l'han fet, doncs te la perds, és clar...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Una pregunta que us faig, qui ha d'anar al cole, els nens o els pares? Jo hi vaig anar amb la gran (i vam anar a veure un parell o tres) i enguany ho fare amb la petita, ella ha de conèixer l'escola que anirà perquè hi passarà mes hores que jo.
Trobo que anar amb els nens és important quan han de triar un institut.
A primària pot estar bé per veure com interactúen els mestres amb els nens però deixar escollir al nen, no ho sé, ho veig difícil, sobre tot si tenen 3 anys i volen anar perquè amb vist un racò amb un nino que els agrada...
A primària pot estar bé per veure com interactúen els mestres amb els nens però deixar escollir al nen, no ho sé, ho veig difícil, sobre tot si tenen 3 anys i volen anar perquè amb vist un racò amb un nino que els agrada...
sugar
- VespresVerds
- :: cèrvol

- Entrades: 572
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
La neuetes té raó.
No es tracta que triin, però sí que coneguin l'escola i també està bé fixar-se amb el feeling i les vibracions que tenen allà dins. Jo crec que si el nen veu el cole abans d'anar-hi, potser el primer dia no serà tan dur.
No es tracta que triin, però sí que coneguin l'escola i també està bé fixar-se amb el feeling i les vibracions que tenen allà dins. Jo crec que si el nen veu el cole abans d'anar-hi, potser el primer dia no serà tan dur.
- noviachuky
- :: dinosaure
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
A l'escola que van els meus fills les portes obertes són per tota la familia, pq s'organitzen activitats pels nens, normalment dura unes tres hores i tu pots anar visitant cada espai que t'estan esperant les Mestres per explicar-te quina classe és i els diferents racons que hi tenen, al menjador hi sol haber una mica d'esmorzar per tots els assistents.
Truca a l'escola i ho demanes.
Truca a l'escola i ho demanes.
Qui finalment tria no és ni els nens ni els pares, sino el departament d'educació, perquè si no entres en primera opció, ni en segona o tercera, et posen a on ells volen.
A les escoles que no deixen que els nens hi vagin, les portes obertes estan pensades per agradar als pares i tot és una mica superficial. Et poden dir el que volen, que segurament la realitat serà una mica diferent. A mes, el nen pot imaginar-se coses o crear-li ansietat innecessària per comensar el cole si no participa al procés. Portant-lo a que vegui les escoles, ja forma part del procés d'adaptació.
No obstant, on realment es capta com funciona una escola és amb el dia a dia. Proveu d'anar un dia a les sortides i entrades, per veure com surten els nens i parleu amb els pares. Al fi i al cap tots els nens han de sortir amb unes competències bàsiques, com les assoleixen depèn de cada escola i del nen. Per aquest motiu, vaig tenir en compte l'opinió de la meva filla per prendre la decisió quan li vaig preguntar què li havia semblat. I la vam encertar.
Igual que la noviachuki, la nostra escola s'ompla de nens i dels seus pares, tant d'alumnes com de futurs, que estan encantats d'ensenyar la seva escola als nens i pares que venen a veure-la. S'organitzen activitats mentre els mestres i director expliquen el seu projecte a cada una de les classes. I al menjador l'ampa organitza un pica pica mentre expliquen les activitats que fan (menjador, llibres, extraescolars...). I particularment els mestres de parvulari els hi agrada molt que vinguin els nens amb els seus pares.
A les escoles que no deixen que els nens hi vagin, les portes obertes estan pensades per agradar als pares i tot és una mica superficial. Et poden dir el que volen, que segurament la realitat serà una mica diferent. A mes, el nen pot imaginar-se coses o crear-li ansietat innecessària per comensar el cole si no participa al procés. Portant-lo a que vegui les escoles, ja forma part del procés d'adaptació.
No obstant, on realment es capta com funciona una escola és amb el dia a dia. Proveu d'anar un dia a les sortides i entrades, per veure com surten els nens i parleu amb els pares. Al fi i al cap tots els nens han de sortir amb unes competències bàsiques, com les assoleixen depèn de cada escola i del nen. Per aquest motiu, vaig tenir en compte l'opinió de la meva filla per prendre la decisió quan li vaig preguntar què li havia semblat. I la vam encertar.
Igual que la noviachuki, la nostra escola s'ompla de nens i dels seus pares, tant d'alumnes com de futurs, que estan encantats d'ensenyar la seva escola als nens i pares que venen a veure-la. S'organitzen activitats mentre els mestres i director expliquen el seu projecte a cada una de les classes. I al menjador l'ampa organitza un pica pica mentre expliquen les activitats que fan (menjador, llibres, extraescolars...). I particularment els mestres de parvulari els hi agrada molt que vinguin els nens amb els seus pares.
neuetes l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 19, 2016 10:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Tens raó, finalment qui tria és el Departament.
Igualment, proveu d'anar a veure l'escola quan estiguin fent classe. A l'escola de la meva filla, a més del dia de portes obertes, es fan visites privades, això va ser una de les coses que més em va agradar
Igualment, proveu d'anar a veure l'escola quan estiguin fent classe. A l'escola de la meva filla, a més del dia de portes obertes, es fan visites privades, això va ser una de les coses que més em va agradar
sugar
Per la meva experiència, la majoria d'escoles et demanen que no hi portis els nens. Algunes (concertades) tenen servei de guarderia, però jo només m'hi he trobat en un cas. Si és de 10 a 12h vol dir que has de ser-hi a les 10 perquè faran una xerrada i després la visita guiada. Molta sort!
Jo et diria que depèn. Si ja has fet una entrevista prèvia amb l'escola a la jornada de portes obertes és millor anar amb els nens. Ells han de saber que aniràn a l'escola dels grans i és una motivación. Però si no has anat a fer entrevista, llavors és millor anar sense nens.
Moltissimes gràcies per contestar. Entenc doncs que depèn del centre, els acabo d'enviar un email per a que m'informin.
Parlo del Bertí de l'Ametlla del Vallés, per si algún el coneix.
Gràcies!
Parlo del Bertí de l'Ametlla del Vallés, per si algún el coneix.
Gràcies!
Jo he anat aq mes a 5 coles i excepte un concertat q posava cangur a la resta demanaven anar sense nens pero algun pare els portava. Jo em vaig alrgrar d no portar-lo perqie el meu no hagues aguantat una hora - hora i nitja de xerrada asseguts sobre metode pedagotic, i x mi aquesta info es molt.inportant. una altra cosa es q vagin a la visita d les indtalacions q nornalment es fa despres d la xerrada. Idealment haurien d haver altres tipus d jornades d portes obertes x anar amb nens xo tal.i com estan plantejades a la majoria d escoles si vas amb nens el mes probable esq et perdis la part mes "teorica"
- VespresVerds

Sí, cositina, estan malplantejades... és més "vendre" el producte que pas "oferir un servei". És el que em plantejo moltes vegades en diferents situacions a l'escola; jo per qui treballo, pels nens o pels pares? A vegades sembla que visquem d'acontentar i obeir els pares sense parar-nos a pensar en els nens... I a les portes obertes igual. Clar que el nen no té prou consciència de què ha de triar, però sí que s'hi ha de sentir bé, conèixer les instal·lacions, les mestres, altres nens que possiblement aniran amb ell a l'aula... I penso que a més, anar pares i fills a conèixer una escola és una cosa ben maca i més si es pot parlar després amb tota la família i preguntar-li què li ha semblat, què li ha agradat més, etc...
Completament d'acord amb vespresverds.
Jo quasi d'acord jejeje el meu fill és de finals de desembre, per tant tenia 2 anys acabats de fer.. Vam visitar un tou d'escoles, i no el vam portar.. Ara no recordo quan la va conèixer, crec que a una reunió però abans de començar al setembre segur..
Nosaltres tampoc vam anar amb la nostra filla el dia de la jornada de portes obertes, pero cap al mes de juny hi vam anar 2 vegades amb la nena.
La primera vegada, va ser a un esmorzar q van preparar els nens de p3 per als nous alumnes de l'any següent. Van jugar a la classe i al pati petit tot esmorzant fruita i/o entrepans.
La segona vegada, va ser el dia de la festa de final de curs. Obren les classes a les famílies i el director ens va convidar als nous alumnes a visitar un altre cop l'escola per familiaritzar-se amb espai. Les mestres van ser encantadores i els nens van poder jugar i coneixer els espais.
A mi em va agradar molt poder anar amb la nena abans de començar l'escola.
La primera vegada, va ser a un esmorzar q van preparar els nens de p3 per als nous alumnes de l'any següent. Van jugar a la classe i al pati petit tot esmorzant fruita i/o entrepans.
La segona vegada, va ser el dia de la festa de final de curs. Obren les classes a les famílies i el director ens va convidar als nous alumnes a visitar un altre cop l'escola per familiaritzar-se amb espai. Les mestres van ser encantadores i els nens van poder jugar i coneixer els espais.
A mi em va agradar molt poder anar amb la nena abans de començar l'escola.
- VespresVerds

Hi ha escoles que ofereixen un dia perquè els nens puguin conèixer l'escola abans d'anar-hi definitivament. això també està molt bé!
Doncs jo pensó que a la part on fan la xerrada els nens no hi han de fer res, de fet he anat a sessions on expressament demanen que no hi vagin nens i la gent passa de tot, em sembla una falta de respecte per a la resta de pares, que fem l'esforç de deixar la canalla amb algú (a vegades fins i tot pagant un cangur) i que volem estar 100% pel que ens expliquen i hem de batallar amb crits i plors de altres nens, dels que els pares, per cert, no s'estan enterant de res.
Un altre cosa és la visita guiada, jo sempre que podía si m'emportava la meva filla a aquesta part de la visita. A més a la meva escola també ens van convidar a la festa de fi de curs i van fer 2 dies de portes obertes pels nens abans de començar el curs.
Un altre cosa és la visita guiada, jo sempre que podía si m'emportava la meva filla a aquesta part de la visita. A més a la meva escola també ens van convidar a la festa de fi de curs i van fer 2 dies de portes obertes pels nens abans de començar el curs.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 19 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |