Consells per a omplir la preinscripció
Consells per a omplir la preinscripció
Hola!
Una pregunta per les que ja heu passat el procés, visc en un barri on les escoles estan bastant saturades, i la idea és que o entres a la primera opció (sigui quina sigui) o vas a assignació d'ofici, ja que la teva segona, tercera o quarta opció és la primera d'algú altre. (no sé si els altres barris funcionen igual, però a Sants és així). Vull dir que hi ha poques assignacions de de segona opció i menys de tercera.
Nosaltres tenim bastant clar quina és la nostra primera opció. I la meva pregunta és, vosaltres empleneu totes les opcions? en poseu 3 o 4 i després res... En cas d'anar a assignació d'ofici és més fàcil reclamar si has omplert tot el full i no t'ha n'ha tocat cap, o si has posat les 3 de la teva zona que t'agraden?
A banda d'això, algun altre consell útil cara a omplir la preinscripció?
Gràcies
Una pregunta per les que ja heu passat el procés, visc en un barri on les escoles estan bastant saturades, i la idea és que o entres a la primera opció (sigui quina sigui) o vas a assignació d'ofici, ja que la teva segona, tercera o quarta opció és la primera d'algú altre. (no sé si els altres barris funcionen igual, però a Sants és així). Vull dir que hi ha poques assignacions de de segona opció i menys de tercera.
Nosaltres tenim bastant clar quina és la nostra primera opció. I la meva pregunta és, vosaltres empleneu totes les opcions? en poseu 3 o 4 i després res... En cas d'anar a assignació d'ofici és més fàcil reclamar si has omplert tot el full i no t'ha n'ha tocat cap, o si has posat les 3 de la teva zona que t'agraden?
A banda d'això, algun altre consell útil cara a omplir la preinscripció?
Gràcies
Re: Consells per a omplir la preinscripció
M'interessa el tema. Jo també tinc aquests dubtes.
A la meva zona totes les escoles s'omplen en primera opció i es queda gent fora, menys un parell, que són les que ningú vol. Jo tampoc. Llavors també penso que potser és millor omplir tot el full, encara que sàpigues que no entrarà a cap més enllà de la primera o segona opció, de cara a una possible reclamació. però no se si serveix d'alguna cosa. A veure si algú ha passat per això i ens ho explica...
A la meva zona totes les escoles s'omplen en primera opció i es queda gent fora, menys un parell, que són les que ningú vol. Jo tampoc. Llavors també penso que potser és millor omplir tot el full, encara que sàpigues que no entrarà a cap més enllà de la primera o segona opció, de cara a una possible reclamació. però no se si serveix d'alguna cosa. A veure si algú ha passat per això i ens ho explica...
- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Si ompliu tot el full i no entreu en la primera opció, però us assignen una altra de les que heu posat, encara que sigui la desena, l'heu d'acceptar, no podeu anar a reclamació. És millor assegurar-vos que totes les que poseu us agraden en menys o més mesura, si només us agraden 4, poseu només aquestes.
Gràcies Nime!
a mi també m'interessa, osigui que si només m'agraden 2, millor que possi només aquestes 2?
Gràcies.
a mi també m'interessa, osigui que si només m'agraden 2, millor que possi només aquestes 2?
Gràcies.
En una de les jornades de portes obertes que vaig anar la directora ens va dir que millor omplir totes les opcions (amb les escoles que t'agradin, esclar!) que no pas posar-ne només dues o tres, perquè aleshores ho tens més fotut a l'hora de reclamar, perquè en posar-ne dues o tres ells poden "interpretar" que si no entres a cap de les que has posat estàs d'acord que t'enviïn a qualsevol altra d'ofici.
Grácies per les respostes.
Jo em referia a que posarè les 3 de la meva zona que m'agraden. I després posar-ne d'altres zones "properes" que sé que estan bé. Amb la meva parella preferim els inconvenients del desplaçament (tan pel temps, com per la vida de barri) a depen de quines escoles més properes.
Sé que aquestes escoles també són molt solicitades i que s'ocupen de primera opció.
La meva pregunta és si fer això, emplenar les 10 opcions (amb escoles que t'agraden, encara que no siguin de la zona) és millor alhora de reclamar o obtenir la plaça després si hi ha una baixa de matricula. O estas en igualtat de condicions amb una persona que ha posat només 3 opcions. No sé si m'he explicat.
Jo em referia a que posarè les 3 de la meva zona que m'agraden. I després posar-ne d'altres zones "properes" que sé que estan bé. Amb la meva parella preferim els inconvenients del desplaçament (tan pel temps, com per la vida de barri) a depen de quines escoles més properes.
Sé que aquestes escoles també són molt solicitades i que s'ocupen de primera opció.
La meva pregunta és si fer això, emplenar les 10 opcions (amb escoles que t'agraden, encara que no siguin de la zona) és millor alhora de reclamar o obtenir la plaça després si hi ha una baixa de matricula. O estas en igualtat de condicions amb una persona que ha posat només 3 opcions. No sé si m'he explicat.
Jo crec que és millor! De fet, és el que tinc pensat fer jo
Twix ha escrit:En una de les jornades de portes obertes que vaig anar la directora ens va dir que millor omplir totes les opcions (amb les escoles que t'agradin, esclar!) que no pas posar-ne només dues o tres, perquè aleshores ho tens més fotut a l'hora de reclamar, perquè en posar-ne dues o tres ells poden "interpretar" que si no entres a cap de les que has posat estàs d'acord que t'enviïn a qualsevol altra d'ofici.
aixo es exactament el q ens han dit a nosaltres a tots els coles q hem anat.
aixo si, com ha dit la Nime, tenint en compte sempre que MAI has de posar en la llista un cole on NO voldrias anar, ja que si t'adjudiquen un cole de la terva llista, sigui el q sigui, llavors si q perds totes les opcions de reclamar res.
Tambe corre la veu no se si real o no q si a la llista poses un cole concertat i no entres a cap cole de la llista tens mes numeros q t'adjudiquein d'ofici un altre cole concertat
cositina ha escrit:Twix ha escrit:En una de les jornades de portes obertes que vaig anar la directora ens va dir que millor omplir totes les opcions (amb les escoles que t'agradin, esclar!) que no pas posar-ne només dues o tres, perquè aleshores ho tens més fotut a l'hora de reclamar, perquè en posar-ne dues o tres ells poden "interpretar" que si no entres a cap de les que has posat estàs d'acord que t'enviïn a qualsevol altra d'ofici.
Tambe corre la veu no se si real o no q si a la llista poses un cole concertat i no entres a cap cole de la llista tens mes numeros q t'adjudiquein d'ofici un altre cole concertat
Sí, això també ens ho va dir la directora!
Sí, això si que ho sabia, si en poses una de concertada (és igusl corrent, preu, laica/religiosa...) a la llista et poden adjudicar una de concertada. En canvi si no en posés cap, no te la poden adjudicar en cap cas.
Al poble de la meva germana amb 2 públiques i una concertada, abans la gent les posava les 3, fins que va correr el rumor que si no posaves la concertada i te l'adjudicaven la generalitat es feia carrec de la quota. La gent va deixar de posar-la i un any els van enviar a publiques d'altres pobles... i va haver merder. Ara hi ha gent que la posa o no depenen si volen el risc de marxar a un altre poble, ja que depen si a altres pobles tenen places lliures, si reclames...
Aquí a Barcelona sempre et trobaran una publica (lluny o aprop) si optes per publiques en totes les teves opcions. Com farem nosaltres.
Al poble de la meva germana amb 2 públiques i una concertada, abans la gent les posava les 3, fins que va correr el rumor que si no posaves la concertada i te l'adjudicaven la generalitat es feia carrec de la quota. La gent va deixar de posar-la i un any els van enviar a publiques d'altres pobles... i va haver merder. Ara hi ha gent que la posa o no depenen si volen el risc de marxar a un altre poble, ja que depen si a altres pobles tenen places lliures, si reclames...
Aquí a Barcelona sempre et trobaran una publica (lluny o aprop) si optes per publiques en totes les teves opcions. Com farem nosaltres.
fa poc vaig estar llegint un post antic d'aquest subforum ("preinscripcio 2013-2014" crec q es deia) i recordo almenys 2 casos de persones q havien posat nomes escoles publiques a la llista i els havien donat d'ofici una concertada religiosa. Crec q van reclamar pero no se com va acabar el tema
Jo, pel que sé de primera mà, (amiga molt propera) és que si només poses públiques t'han d'adjudicar una pública i en el cas contrari el departament s'ha de fer càrrec de la quota de la concertada. Una altre cosa, és que per places et posin a una concertada i sigui religiosa, o tradicional o allunyada al projecte educatiu que tu havies triat i clar no la vulguis. Que llavors per més que reclamis em sembla que és difícil un canvi d'escola. Jo parlava més del tema econòmic.
El problema és que si reclames la quota i et reubiquen en una pública, segurament és d'aquestes que ningú vol (tu inclosa), i acabes baixant el cap i pagant o bé derivant-he a una pública molt lluny o que no t'agrada gens. Que complicat tot plegat
El problema és que si reclames la quota i et reubiquen en una pública, segurament és d'aquestes que ningú vol (tu inclosa), i acabes baixant el cap i pagant o bé derivant-he a una pública molt lluny o que no t'agrada gens. Que complicat tot plegat
I creieu que posar 6 opcions està bé? Jo després de donar-hi mil i mil voltes per fi he decidit un ordre de 6 escoles que ens sembla bastant bé... I de fet una de les que he posat en segona o tercera opció (encara ho he d'acabar de decidir) es una que no es de les que mes m'agrada (tot i que està millor del que hem pensava) però que acostumen a quedar places. En fi, que a part d'aquestes 6 ja no se quines posar...però jo crec que ja estic posant un bon número com per a que no pensin que hem conformo amb una d'ofici no??? O seguiu creient que el millor posar 10 que 6??? Aixxx quin merder..
Hola Lalu, jo crec que 6 està bé. A més si tenim mala sort amb el sorteig i hem d'anar d'ofici és igual la sensació que donem hi hem d'anar a la comissio dic. Vull dir que és un sorteig i és igual que creguin que ets molt bona persona que d'ofici hi ha les places que hi ha, que per algo queden vacants.
Una altra cosa és que durant el periode de matriculació algú no ho faci i puguem agafar la plaça, llavors encara que sigui per pira estadística tens més opcions que algu falli amb 10 escoles que amb 6. Però jo també de moment tinc 6 i no crec que posi més.
Una cosa segura, no posar-ne cap que realment no vulguis, que desprès o el matricules allà o vas a la cua d'ofici.
Una altra cosa és que durant el periode de matriculació algú no ho faci i puguem agafar la plaça, llavors encara que sigui per pira estadística tens més opcions que algu falli amb 10 escoles que amb 6. Però jo també de moment tinc 6 i no crec que posi més.
Una cosa segura, no posar-ne cap que realment no vulguis, que desprès o el matricules allà o vas a la cua d'ofici.
Bufff... nosaltres pensàvem posar les 4 escoles públiques que millor tenim al barri però ens trobem que les 2 que més a prop tenim són d'una línia i a 1a opció ja anem a sorteig, o sigui que no podem posar una de 1a i l'altre de 2a (pq la de 2a ja estarà més que plena pels que l'hagin posat de 1a) i hem de decidir quina posem.
Aleshores, si posem 3 opcions, hauríem de seguir omplint les opcions amb la resta de públiques del barri(que no ens fan el pes pq tenen un percentatge massa alt d'immigració) per tal que no ens enviïn a una escola on quedin places en un barri que no volem i que ens pot caure lluny....no? I pq si no les posem ens passen al davant tots els que les hagin posat fins a la 10a opció, que llavors ja malament , malament i et toca a un altre barri si o si..
Confio en entrar a 1a , 2a o 3a opció!!!
Aleshores, si posem 3 opcions, hauríem de seguir omplint les opcions amb la resta de públiques del barri(que no ens fan el pes pq tenen un percentatge massa alt d'immigració) per tal que no ens enviïn a una escola on quedin places en un barri que no volem i que ens pot caure lluny....no? I pq si no les posem ens passen al davant tots els que les hagin posat fins a la 10a opció, que llavors ja malament , malament i et toca a un altre barri si o si..
Confio en entrar a 1a , 2a o 3a opció!!!
- PetitaPruna
- :: puça

- Entrades: 45
- Membre des de: dl. gen. 20, 2014 3:27 pm
Ei, gràcies a tots per les aportacions, realment sempre s'aprenen coses doncs no tenia present algunes de les coses que heu dit.
Jo tinc un altre dubte, també m'han dit que els punts de la primera opció "s'arrastren" cap a la resta. És cert? Vull dir, si a la primera opció poses una escola de la teva zona, amb 30 punts, però no entres i a la resta d'opcions en tens 20, és com si anéssis amb 30?
A nosaltres no ens fa el pes cap de les escoles de la nostra zona, però tot i així en posarem una (la única) de primera opció. La resta, seran totes de la zona de feina, que és on realment ens va bé.
Aquest és el motiu de la meva consulta.
Gràcies!
Jo tinc un altre dubte, també m'han dit que els punts de la primera opció "s'arrastren" cap a la resta. És cert? Vull dir, si a la primera opció poses una escola de la teva zona, amb 30 punts, però no entres i a la resta d'opcions en tens 20, és com si anéssis amb 30?
A nosaltres no ens fa el pes cap de les escoles de la nostra zona, però tot i així en posarem una (la única) de primera opció. La resta, seran totes de la zona de feina, que és on realment ens va bé.
Gràcies!

- Nime
- :: zebra

- Entrades: 1507
- Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
PetitaPruna ha escrit:Ei, gràcies a tots per les aportacions, realment sempre s'aprenen coses doncs no tenia present algunes de les coses que heu dit.
Gràcies!
Sí, exacte, els punts que arrossegues fins que se t'assigna escola són els de la primera opció
Mida: No crec que hagis de posar 10 opcions si no t'agraden les escoles, primer perquè la gran majoria de persones (com a mínim que jo conec) posen 3 o 4 opcions com a molt, no crec que hi hagi gaire gent que posi les 10. A més, veig difícil entrar a segones opcions per tant no crec que gaire gent entri en 4 o 5 opció enlloc (sempre es diu que a primera/segona opció o cap a ofici, no?). La resta és qüestió de prioritats, jo prefereixo moure'm de barri que no anar a una del barri que no m'agrada gens i per tant posaré de la 4 a la 6 de barris limitrofs que estan millor que alguna escola que em toca per zona (potser no és el teu cas) però jo en tinc alguna que no em toca per zona que estan més aprop que alguna que em toca per zona, llavors la poso. Per si de cas, ja que no es tant que et toqui ja que crec que és molt difícil per no dir impossible que et toqui 3,4 o 5 opció (ja que segurament és primera i segona opció de molta gent), és més per qüestions de reclamar si cal anar d'ofici que una altra cosa. Però si teniu tant clar que no voleu canviar de barri, posa alguna que tinguis més opcions al final (4-5 opció), ara si la poses hi hauràs d'anar si o si, no podràs reclamar, has d'estar segura que si et toca hi voldràs anar encara que no et faci el pes.
PetitaPruna: Tens raó, la segona opció "s'arrastren" a les altres opcions. Quan tu presentes la preinscripció a la primera opció has d'aportar els documents que acrediten els punts. A partir d'aquí s'inicia el procés i tu entres en el "sorteig" amb els punts d'aquesta escola. Si en aquesta no entres i vas a segona opció ja no es revisen els punts. Pensa que si vas a segona i pots entrar vol dir que tots els nens que l'han demanada de primera opció (tinguessin 40, 20 o 5 punts) passen davant teu, per tant, en realitat en la segona opció és igual quants punts tens, ja que els que l'han demanat de primera han entrat segur davant teu.
Aix nenes, jo no paro de llegir coses, opinions, tinc un embolic el cap. I aixó que se suposo que l'elecció de l'escola és lliure!!! TInc unes ganes de que passi el plaç i ja saber el que.....
PetitaPruna: Tens raó, la segona opció "s'arrastren" a les altres opcions. Quan tu presentes la preinscripció a la primera opció has d'aportar els documents que acrediten els punts. A partir d'aquí s'inicia el procés i tu entres en el "sorteig" amb els punts d'aquesta escola. Si en aquesta no entres i vas a segona opció ja no es revisen els punts. Pensa que si vas a segona i pots entrar vol dir que tots els nens que l'han demanada de primera opció (tinguessin 40, 20 o 5 punts) passen davant teu, per tant, en realitat en la segona opció és igual quants punts tens, ja que els que l'han demanat de primera han entrat segur davant teu.
Aix nenes, jo no paro de llegir coses, opinions, tinc un embolic el cap. I aixó que se suposo que l'elecció de l'escola és lliure!!! TInc unes ganes de que passi el plaç i ja saber el que.....

Gràcies Essuca, deia lo de no canviar de barri per la por a que ens enviïn a alguna escola del carmel o nou barris o al Besós....(som de gràcia).No havia pensat en això de posar alguna d'una altra zona x arrossegar punts, però vaja...com dius tu...si no entres a 1a ni a 2a ...has d'anar a ofici.
Noies quines ganes que acabi tot.
Noies quines ganes que acabi tot.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |