Normativa plazas de oficio Barcelona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Mestcor
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dt. gen. 19, 2016 3:51 pm

Normativa plazas de oficio Barcelona

EntradaAutor: Mestcor » dl. abr. 25, 2016 12:45 pm

Hola,
alguien sabe dónde puedo encontrar la normativa de cómo se asignan las plazas de oficio en Barcelona para los niños que se han quedado sin plaza? Quiero ver qué derechos nos asisten, antes de que empiecen a partir del 20 de mayo a timarnos diciendo que debemos de ir a un concertado o una escuela pública fuera del barrio.
Gracias, saludos
María
bluenoreen
Entrades: 33
Membre des de: dt. feb. 16, 2016 4:19 pm

Re: Normativa plazas de oficio Barcelona

EntradaAutor: bluenoreen » dl. abr. 25, 2016 4:22 pm

Más que la normativa, deberías de llamar a los coles de tus otras opciones y ver si les quedan plazas... si todos están llenos, entonces seguro que acabas de oficio... intentaré averiguar en qué coles de tu barrio quedan plazas y a cual os gustaría optar... es cuestión de repartir niños en las plazas que queden...
usuabc
:: formigueta
Entrades: 66
Membre des de: dt. abr. 03, 2012 3:12 pm

EntradaAutor: usuabc » dl. abr. 25, 2016 6:07 pm

Ara mateix no tinc els enllaços, però la normativa no és municipal. Al web del Consorci s'hi hauria de poder accedir amb facilitat. Jo ho vaig mirar l'any passat i crec recordar que hi ha un decret general i una resolució (que bàsicament són dates) que es publica cada any.
Ho trobaràs segur (sinó demana al Consorci i posa-ho al google), però per si et fa servei et poso les conclusions a què jo vaig arribar l'any passat:
- Es tracta de la mateixa manera pública i concertada; és a dir, enlloc no diu que se'ns hagi de garantir plaça pública (tot i que s'intenta).
- Sí que es diu que l'ensenyament concertat garanteix la gratuïtat de l'ensenyament obligatori sense quota associada. És a dir, jo puc matricular el meu fill en una concertada si m'hi envien d'ofici i no pagar res (i no sé què faran amb el nen la sisena hora o quan vagin a la piscina...).
- També es garanteix la llibertat religiosa, per tant si he de matricular el nen en una escola de l'Opus on hagin sobrat places no me'l faran resar (ehem...).
- No es preveu cap procés de reclamació, ni individual ni col·lectiva, però sí que es diu que a l'alumnat a qui se li doni una plaça que no era entre les seves opcions pot no acceptar la plaça, i els pares i mares tenen el dret de ser escoltats (per la inspecció, s'entén) per conèixer les preferències i que se'ls ofereixi una altra plaça d'entre les vacants.
- Enlloc no diu tampoc que es garanteixi plaça a la zona que toca per proximitat.
Aprofito per donar ànims i dir que feu i reclameu el que calgui, però penseu també que potser al final tot acabarà prou bé. I ho dic jo, que tenia un número fatal i ho veia molt negre, i un any després estic contenta amb com se'm va resoldre la cosa (no era a Barcelona).
iana
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 7:49 pm

EntradaAutor: iana » dl. abr. 25, 2016 9:23 pm

Que vols dir usuabc que si t' assignen una concertada pq la publica esta plena no has de pagar res?
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dl. abr. 25, 2016 10:49 pm

Aixo q no paguis si t assignen una plaça d ofici a una concertada nomes aplica si a la teva llista eren tot publiques oi? I no depen dl teu nivell d ingressos?
usuabc
Entrades: 66
Membre des de: dt. abr. 03, 2012 3:12 pm

EntradaAutor: usuabc » dt. abr. 26, 2016 1:40 pm

La normativa diu que no es paga per l'escolarització, no. Ara, no m'hi he trobat i dubto que exercir aquesta exempció sigui gaire fàcil. I no, enlloc no diu res de públiques ni concertades a la llista, només parla de centres sufragats amb fons públics, que inclou els dos tipus. Tampoc no es parla de nivell de renda.
Busqueu-ho i ho veureu, la normativa és simple. Ara, si hi ha reglaments o maneres de fer internes, això ja no es pot saber, però en cap cas serien determinants com la normativa.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::