Autocar escolar, van amb cadireta i cinturó?? O van assentats totalment desprotegits??
Autocar escolar, van amb cadireta i cinturó?? O van assentats totalment desprotegits??
Hola,
Si han d'anar a l'escola amb l'autocar escolar que facilita el centre, l'autocar porta cadireta adaptada pels nens?
Quan fan excursions, en porten? O van assentats totalment desprotegits??
Si han d'anar a l'escola amb l'autocar escolar que facilita el centre, l'autocar porta cadireta adaptada pels nens?
Quan fan excursions, en porten? O van assentats totalment desprotegits??
Re: Autocar escolar, van amb cadireta i cinturó?? O van assentats totalment desprotegits??
Els autocars escolars no sé com va, peró una cosa que em va sobtar molt a mi va ser a l'excursió que fan fer els nens de la classe del meu fill (final de p2) que van anar amb autocar i quan jo vaig preguntar si haviem de portar la cadireta del cotxe per posar-la a l'autocar, ens van dir que no, que els posen el cinturó de l'autocar i punt. A més, aquest cinturó ni tan sols era dels que s'agafen per dalt, sinó només del de cintura.
Jo em vaig quedar bastant preocupada amb el viatge, no va passar res, peró trobava que anaven molt desprotegits, peró vaig buscar i es veu que tant els autocars com els taxis tenen aquesta mena de "llicència"
que amb posar-los el cinturó ja està.
Jo em vaig quedar bastant preocupada amb el viatge, no va passar res, peró trobava que anaven molt desprotegits, peró vaig buscar i es veu que tant els autocars com els taxis tenen aquesta mena de "llicència"
Re: Autocar escolar, van amb cadireta i cinturó?? O van assentats totalment desprotegits??
La nostra ara ha acabat P2, mai ha anat amb autocar de l'escola, però l'any que ve a P3 en teoria li tocaria anar-hi amb autocar, crec que li portaré jo en cotxe.
Em fa por però que a P3 quan facin alguna excursió hi vagin desprotegits, vull dir a l'autocar. Es ridícul, cada dia a Catalunya es compren cadiretes noves, moltes de velles que ja ni tan sols es reciclen. A mi no em fa res ni que vaig amb una cadireta de segona mà, ni que l'haguem de comprar nosaltres, em preocupa bastant, un familiar molt proper va morir d'accident de cotxe fa poc.
Jo hi acabo de pensar en aquest moment, i així ho he escrit. Ara estem de vacances i no ho puc comentar a les mares del nostres curs.
Les altres mares saps si els hi va resultar estrany també?
Em fa por però que a P3 quan facin alguna excursió hi vagin desprotegits, vull dir a l'autocar. Es ridícul, cada dia a Catalunya es compren cadiretes noves, moltes de velles que ja ni tan sols es reciclen. A mi no em fa res ni que vaig amb una cadireta de segona mà, ni que l'haguem de comprar nosaltres, em preocupa bastant, un familiar molt proper va morir d'accident de cotxe fa poc.
Jo hi acabo de pensar en aquest moment, i així ho he escrit. Ara estem de vacances i no ho puc comentar a les mares del nostres curs.
Jo he estat a sortides de P1 i P2, com a professora, i a l'autocar només els posàvem el cinturó de cintura, com dieu. Mai em va sobtar, perquè l'autocar anava a poc a poc, i no pensaves que pugués passar res. No els veia desprotegits, per dir-ho així. Ara com a mare suposo que tindria una altra perspectiva, no m'ho havia plantejat.
Tatanet ha escrit:La nostra ara ha acabat P2, mai ha anat amb autocar de l'escola, però l'any que ve a P3 en teoria li tocaria anar-hi amb autocar, crec que li portaré jo en cotxe.
Respecte a les altres mares, la veritat és que vam preguntar a l'escola si haviem de portar la cadireta (com que era un dia esporàdic, pensavem donar-los la nostra", i ens van dir aixó. Després parlant amb la meva germana, em va comentar que quan la seva feia p2 (ara fa 4 anys), els va passar el mateix: excursió de final d'etapa amb autocar - i algunes mares - inclosa ella- es van qüestionar la seguretat i algunes no els van apuntar (ella sí) i a partir de l'any següent ja no es va fer excursió, i el seu fill petit que ha fet p2 ara han anat d'excursió a peu a un parc del poble. Jo per no voler ser molt tiquismisquis no vaig tornar a fer cap comentari ni a la llar ni els altres pares. Si ve, el dia de l'excursió que els vam anar a dir adéu, el meu company mentre els pujaven va dir algu com "aix i sense cadireta fan patir, no?" i va ser un comentari ignorat totalment, cap mare es va afegir... així que ho vam deixar estar. Crec que si fos cada dia, insistiriem una mica més.
Respecte al tema cadiretes, estic com tu, sempre n'hi ha alguna que es pot deixar, potser no la més bona, peró anirien més protegits, i si em diguessin que n'haig de comprar una ho faria. Però en el meu cas, els avis en tenen una per si de cas, de quarta mà, doncs com aquesta segur que buscant se'n trobarien, potser si fos cada dia, en buscaria una per deixar-la al bus, el problema és que solen tenir només cinturons baixos i les cadires no es poden lligar, necessitaries o bé cinturons de dos punts, o una sincha per agafar-la.
Crec que és un tema que s'ha de revisar.
- Anna Maria
- :: girafa

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
Bones!
doncs és veritat tot el que dieu, en aquest tema els autocars tenen tela, fins fa no masses anys no era ni obligatori el cinturó.
Hi ha molt poca consciència, només es pensa en la despesa econòmica, i prou.
Jo sóc germana de víctima d'accident de trànsit, i amb això hi hauria molt a discutir. En el cas de ma germà, ell va caure d'un terraplè i va sortir disparat. El cinturó el va petar, jo m'he plantejat moltes vegades en les seqüeles de la força que va fer el seu cos al trencar el cinturó (costelles, etc.) si hagués sobreviscut (ens van dir que si no s'hagués desnucat hagués quedat vegetal). Jo llavors vaig entendre que, a part de no haver d'agafar el cotxe després d'haver begut i amb son, els cinturons es posaven perquè la major part dels accidents que es produeixen són frontals i laterals, però que en el cas de ma germà.. no ho he parlat massa amb ningú, perquè és remoure i no em venia massa de gust.
Ara que sóc mare, he intentat posar-li una bona cadireta a ma fill. no és la més cara ni potser la considerada millor, perquè jo el que penso, sincerament, és que millor que no hi hagi accident, perquè tot i que hi ha cadires que si tal i qual, ningú em pot fer creure que siguin 100% fiables.
Amb un viatge n'hi ha prou, no cal ni que sigui llarg...
Aix, és complicat. Si la direcció general de trànsit fes alguna cosa més que anuncis durs que no serveixen per fer més consciència sinó per remoure'ns als que ho hem passat, potser tot aniria millor. Però el més complicat de tot és que a part de que amb un segon de despistar-se n'hi ha prou i ens podem equivocar hi ha molt imbècil al volant...
Mireu, jo ni amb persones grans. Recordo un cop que a la feina (residència gent gran) vam anar a fer un beure al poble del costat i jo em vaig negar a portar persones al meu cotxe, es van emprenyar però no em van poder obligar, no havíem preparat autoritzacions ni res, i era el meu cotxe privat. Era un trajecte de 2 minuts, però és que si hagués passat alguna cosa em cau el pèl.
que faré jo quan l'Isaac vagi a P2 a la granja escola? doncs no ho sé, però fins ara els nens han anat amb autocar amb el cinturó normal...
Uf, quin rotllo us he pegat.
abraçades,
Anna maria
doncs és veritat tot el que dieu, en aquest tema els autocars tenen tela, fins fa no masses anys no era ni obligatori el cinturó.
Hi ha molt poca consciència, només es pensa en la despesa econòmica, i prou.
Jo sóc germana de víctima d'accident de trànsit, i amb això hi hauria molt a discutir. En el cas de ma germà, ell va caure d'un terraplè i va sortir disparat. El cinturó el va petar, jo m'he plantejat moltes vegades en les seqüeles de la força que va fer el seu cos al trencar el cinturó (costelles, etc.) si hagués sobreviscut (ens van dir que si no s'hagués desnucat hagués quedat vegetal). Jo llavors vaig entendre que, a part de no haver d'agafar el cotxe després d'haver begut i amb son, els cinturons es posaven perquè la major part dels accidents que es produeixen són frontals i laterals, però que en el cas de ma germà.. no ho he parlat massa amb ningú, perquè és remoure i no em venia massa de gust.
Ara que sóc mare, he intentat posar-li una bona cadireta a ma fill. no és la més cara ni potser la considerada millor, perquè jo el que penso, sincerament, és que millor que no hi hagi accident, perquè tot i que hi ha cadires que si tal i qual, ningú em pot fer creure que siguin 100% fiables.
Amb un viatge n'hi ha prou, no cal ni que sigui llarg...
Aix, és complicat. Si la direcció general de trànsit fes alguna cosa més que anuncis durs que no serveixen per fer més consciència sinó per remoure'ns als que ho hem passat, potser tot aniria millor. Però el més complicat de tot és que a part de que amb un segon de despistar-se n'hi ha prou i ens podem equivocar hi ha molt imbècil al volant...
Mireu, jo ni amb persones grans. Recordo un cop que a la feina (residència gent gran) vam anar a fer un beure al poble del costat i jo em vaig negar a portar persones al meu cotxe, es van emprenyar però no em van poder obligar, no havíem preparat autoritzacions ni res, i era el meu cotxe privat. Era un trajecte de 2 minuts, però és que si hagués passat alguna cosa em cau el pèl.
que faré jo quan l'Isaac vagi a P2 a la granja escola? doncs no ho sé, però fins ara els nens han anat amb autocar amb el cinturó normal...
Uf, quin rotllo us he pegat.
abraçades,
Anna maria
Us heu fixat que quan hi ha un accident d'autobús hi ha un munt de morts i ferits? Pq us penseu que és? La seguretat als autobusos es RIDICULA per un adult, imagineu per un bebè (sí, amb dos anys tenen morfologia de bebè: coll petiti prim i cap gros i pesat). Jo no fico a lameva filla a un bus escolar NI DE CONYA.
M'ha sorprès la laxitat cap a la seguretat vial, la frase "no tenim la millor cadireta ni molt menys" m'ha trencat el cor!!! Després comprem bon cotxet, habitació maca i anem de vacances! Però la seguretat a la carretera, baaaaaaah... a mi no em pasarà... doncs mamis, això és una loteria i qualsevol dia us pot passar. Jo vaig patir un accident amb la nena i us asseguro que els segons en què no saps si està viva o morta, ferida... van ser els més angoixants de la meva vida.
Els nens només van segurs d'una manera: A CONTRAMARXA.
M'ha sorprès la laxitat cap a la seguretat vial, la frase "no tenim la millor cadireta ni molt menys" m'ha trencat el cor!!! Després comprem bon cotxet, habitació maca i anem de vacances! Però la seguretat a la carretera, baaaaaaah... a mi no em pasarà... doncs mamis, això és una loteria i qualsevol dia us pot passar. Jo vaig patir un accident amb la nena i us asseguro que els segons en què no saps si està viva o morta, ferida... van ser els més angoixants de la meva vida.
Els nens només van segurs d'una manera: A CONTRAMARXA.
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
http://unamadrecomotu.com/sillas-coche- ... s-seguras/
Al 2015, cap nen mort a Suècia en accidents de trànsit. Algú deia que no hi havia cap sistema segur al 100%????
Al 2015, cap nen mort a Suècia en accidents de trànsit. Algú deia que no hi havia cap sistema segur al 100%????
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
A veure que podem esperar d'un pais que a moltes zones encara no portar el casc de moto es relativament habitual, que les coses es fan perque no se'ns multi (casc quitamultes q si tens un accident no serveix de res, cadireta de cotxe de 50€ del carrefour...) i per suposat la gran frase "abans anavem sense cinturo i no passava res"
No ho legislen perque no interessa tocar els pebrots a les companyies d'autocar....
Jo el dia que em toqui no se que fare, perque es un tema que a mi em ralla molt (li he comprat cadireta a contramarxa fins als 25kg...) pero el papi se la repampimfla i a sobre es profe, que troba de lo mes normal anar amb cinquanta nens de tres anys en un autocar nomes amb el cinturo...
No ho legislen perque no interessa tocar els pebrots a les companyies d'autocar....
Jo el dia que em toqui no se que fare, perque es un tema que a mi em ralla molt (li he comprat cadireta a contramarxa fins als 25kg...) pero el papi se la repampimfla i a sobre es profe, que troba de lo mes normal anar amb cinquanta nens de tres anys en un autocar nomes amb el cinturo...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |