Plaça a primaria

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Shasha
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Plaça a primaria

EntradaAutor: Shasha » dj. set. 08, 2016 10:34 pm

Bona nit,

He sentit a dir que els nens no escolaritzats en la etapa d'infantil tenen "preferencia" en les places de primaria... Algu sap si es cert? I a que es refereixen?? Dicese si jo no escolaritzo a ma filla a p3, pq no em toca l'escola que vull, quan li toqui fer primer aconseguire plaça si?? Per mi seria fantastic pero ho veig una mica surrealista...
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Plaça a primaria

EntradaAutor: shyla » dv. set. 09, 2016 9:09 pm

No ho sé, pero potser es refereix envees nens que vulguin canviar de centre i ja estiguin escolaritzats. Seria logic ja que l'etapa infantil no es obligatoria.
Imatge Imatge
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

EntradaAutor: Essuca » dc. oct. 19, 2016 9:04 am

Hola,

Pel que jo tinc entès, si un alumne ja està matriculat en alguna escola només pot fer el canvi durant el periode de matriculació, en canvi si un alumne no està matriculat enlloc pot sol·licitar plaça en qualsevol moment. Per tant, si hi hagués una plaça al febrer i la demana se li donaria a ell i un alumne que demana el canvi en el periode (cap al març-abril) ja no tindria l'opció d'entrar. També passa quan un nen es trasllada a mig curs que se li dona una plaça vacant sigui el més que sigui, és el que s'anomena matricula viva i aquest tenen prioritat abans que un que tingui plaça (en periode de no preinscripció)

Durant el periode de preinscripcio/matriculació no sé si es posen tots en el mateix nivell i per odre de número del sorteig, o bé es prioritza aquell que no té plaça.

Ara bè, dir-te que no matricular el teu nen/a a P3 perquè no t'ha tocat l'escola que vols i pensar que a 1er si que tindràs la plaça és enganyós. Si no t'ha tocat deu ser perquè és una escola molt demanada, per tant les possibilitats que en la preinscripció pel curs 1er hi hagi una vacant són poques (normalment les vacants són a escoles que no emplenen, escoles que per demografia són d'alta mobilitat, escoles que ningú reclama la plaça) i en el cas que hi hagués 1 plaça, el fet de ser una escola molt demanada voldria dir anar amb punts i sorteig i llavors potser et trobes 4-5 famílies i una plaça, l'estadística no es favorable.

El meu consell és que si no la vols matricular pq. creus que fins els 6 hi ha millors alternatives, endavant no la matriculis. Peró si ho fas pensant en la plaça a primer, les coses no són tan automàtiques, et pots trobar que a primer només hi hagi vacants a escoles que igualment no t'agraden.
Shasha
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

EntradaAutor: Shasha » dc. oct. 19, 2016 1:37 pm

Tambe el que m'havien es que no es la mateixa ratio de nens per professor a infantil que a primaria i que per tant a primer ampliaven places... Aixo sabeu si es cert?
popa_pap
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: popa_pap » dj. oct. 20, 2016 3:25 pm

Les places a infantil i a primària són les mateixes. On s'incrementen és al passar de primària a secundària.
Tal com et diuen les altres companyes, entrar a primària en una escola molt demanada és missió impossible, ja que normalment ja estan plenes i inclús sobreratio. Si vols inscriure el teu fill directament a primària hauràs de fer el mateix procés de preinscripció que la resta de gent. No hi ha prioritat si estàs escolaritzat o no, tothom té les mateixes oportunitats.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::