Escoles trinlingues

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
zyarkz
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. març 02, 2016 11:15 am

Escoles trinlingues

EntradaAutor: zyarkz » dt. oct. 11, 2016 2:40 pm

Hola,

comencem la recerca d'escoles per al nostre fill i, per tant, els mals de cap donat que vivim a Cerdanyola i ens trobem que cap d'elles compleixen requeriments que considerem bàsics.

La nostra prioritat és:
* escola trilingue (no hi creiem en escoles en les que l'anglès son una assignatura com la resta)
* orientació no tradicional (tot i que en aquest cas si que pensem que si està balancejada tampoc ha de ser problema).

Mirant i mirant, només hem trobat l'Escola Montserrat al peu del funicular... Donat que és concertada, queda totalment descartada per impossibilitat d'accés a un plaça... L'hem estat seguint de fins i tot abans de que tinguessim el nen i hem descartat opcions rocambolesques com anar de lloguer una temporada a la zona, llogar despatxos per tenir punts per feina, etc... (alguna alternativa més?)

D'entre la resta d'opcions només tenim referències de l'Àgora (bones) i Europa (dolentes) de Sant Cugat. I, òbviament, volem ampliar opcions a Barcelona i rodalies donat que el papa hi treballa allà. Hem pensat en començar a fer visites a les escoles que sobre el paper poden encaixar. Però com que sabem que tenim recursos limitats, no ens agradaria anar a veure llocs on sabem que no podriem portar al nen per motius econòmics.

Per això us demanem ajut per poder fer una llista amb tres columnes: nom escola, adreça i rang de preus (entenc que posar preus exactes es complicat així que imagino que els rangs seran millor opció)

NOM ADREÇA RANG PREUS (<500e/mes ; 500-900e/mes ; > 900e/mes)
........................ ............................. .....................

Ens ajudeu a fer aquesta llista?
Moltes gràcies i una abraçada!!!

Salut!

EvaM
zyarkz

Re: Escoles trinlingues

EntradaAutor: zyarkz » dt. oct. 11, 2016 3:14 pm

Començo jo!!!

AGORA St. Cugat 500-900e/mes
EUROPA St. Cugat 500-900e/mes
BRITISH SCHOOL Castelldefels >900e/mes
BENJAMIN FRANKLIN Barcelona >900e/mes
LA MIRANDA St.Just 500-900e/mes
ST. PETER SCHOOL Barcelona >900e/mes

PS: ELs preus son per mes d'anar al cole. Alguns fan quotes anuals que, en el meu cas, he dividit entre 9 mesos de cole i no entre 12.

EvaM
Tànit
:: granota
:: granota
Entrades: 209
Membre des de: dv. oct. 09, 2015 8:21 pm

EntradaAutor: Tànit » dt. oct. 11, 2016 6:15 pm

M he quedat morta amb els rangs de preus!!!! I em quedo una mica amb el dubte de si paga la pena. Tinc una amiga q va estudiaren una escola anglesa i no tonc tant clar q sigui trilingüe te bon nivell d anglès però no millor de qualsevol de la seva edat q hagi treballat l idioma a les classes tradicionals i alguna extraescolar. Tambe conec gent q ha estudiat a escoles montessori però un cop acabat l ensenyament obligatori no han pogut seguir endevant amb el metode q ens imposa l Estat, entenc q l ensenyament public es un autentic desastre però no tinc clar si paga la pena pagar 900 euros al mes mes extres mes el nivell de vida q suposa mantenir en aquestes escoles. Més tenint en compte q les tasses universitaries cada cop son mes cares i q quan un nen de 2 anys en tingui 18 veurem el q costa una carrera i un master(que seran un mínim indispensable)....
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dc. oct. 12, 2016 6:23 am

Tànit, jo m'he quedat igual, flipant en que es paguin aquestes quantitats de diners...!
Jo vaig començar amb l'anglès als 10 anys a una acadèmia. Als 16 ja tenia el First i als 18 l'Advanced. Em defenso perfectament, i lògicament si visqués en un país anglo-parlant milloraria a tope, i segurament és el pas que faltaria. Si la familia té la llengua a casa tot té sentit, en una escola trilingüe, sinó, tb tinc els meus dubtes de si val la pena gastar tants diners però clar , és molt personal, i cadascú fa el que vol.
No et puc ajudar massa amb la llista, però sí et puc dir que són escoles força elitistes, penseu tb en això. Al col·legi Montserrat hi vaig fer uns cursos quan estudiava, i la veritat, no és l'ambient q voldria pels meus fills. La eesta d'escoles, una mica el mateix. El ritme que es porta, a part de la quota, és una passada.
Pel que fa a les escoles de Sant Cugat, hi ha un ambient força internacional allà. Moltes families de fora i potser això ajuda tb a adquirir bon nivell d'anglès, si els amics el parlen. Després tb tindria en compte si és laica o no x exemple. El Montserrat és molt religiós... Molt. Altres gens. Coses a valorar vaja.
I no sé, no us tanqueu en banda, exploreu més escoles, de la zona on sou, públiques, concertades....com més visió global millor. Feu visites ja a les promivades i aneu descartant perquè sinó is tornareu bojos!
Sort amb la cerca i espero q trobeu el que busqueu. Nosaltres ens va tocar el curs passat buscar, ara al setembre ha començat a l'escola pública de la nostra zona i estem encantats. Ànims!
capseta
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

EntradaAutor: capseta » dc. oct. 12, 2016 10:17 am

Tànit ha escrit:entenc q l ensenyament public es un autentic desastre

Sense ànim de crear una discussió ni mal rotllo, considero que aquesta frase és exagerada i fa molt mal.

Jo mateixa en alguna ocasió he parlat de problemes personals que per exemple he tingut amb la sanitat pública (i en el meu entorn hi ha hagut situacions força heavys), però mai se m'acudiria dir que és un autentic desastre.
Més que res per respecte a la gent que hi treballa i s'esforça dia a dia en donar un servei de qualitat.

Ho sento però tot i estar segura de que faig bé la meva feina (per tant no puc sentir-me aludida en el sentit de responsable de que sigui un "autentic desastre") m'ha fet mal la frase.

L'administració ens ho posa difícil, però tampoc considero que la qualitat educativa sigui taaaaaaaant diferent entre escoles públiques i privades/concertades. Com a mínim si comparem centres de característiques/zones similars. No em val que comparis un cole públic amb un 40% d'alumnat amb dificultats socioeconòmiques i un d'elit amb alumnat amb recursos que poden pagar-se els extraescolars que vulguin-puguin.

Bé, ho havia de dir.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dc. oct. 12, 2016 3:44 pm

Tota la raó capseta. Jo vaig treballar a una privada ja fa anys, on venien mooooolt de fum. El nostre fill va a l'escola pública, teniem claríssim q és on voliem que anés, i estem meravellats de com està funcionant. L'escola pública a Catalunya és fantàstica. Lògicament hi ha casos i casos, i en entorns més desfavorits, que l'escola funcioni costa més, però puc assegurar que tot i així, hi han escoles brillants amb complexitats socials brutals, però amb professorat molt implicat. Que les escoles siguin privades no garanteix res...
zyarkz

EntradaAutor: zyarkz » dc. oct. 12, 2016 8:47 pm

Hola de nou,

la veritat és que no volia generar cap discursió ni debat. Com us deia en el primer missatge, l'únic objectiu que tinc és el de confeccionar una llista amb les escoles trilingues amb certa orientació a projectes. Només això...

Estic completament d'acord en que moltes escoles públiques no tenen res que envejar a les privades pel que fa a educació i formació. Però, dit això, des del meu punt de vista hi ha un aspecte que no ofereix (que jo sàpiga) cap escola pública de Barcelona i rodalies: el trilingüisme. Un aspecte bàsic des del meu punt de vista. No es tracta d'estudiar un idioma, sinó de fer el dia a dia en aquest idioma. Aquest és per a mi un fet diferencial.

És per això que torno a demanar-vos ajut per cercar les escoles trilingües (de qualsevol tipus) a Barcelona i rodalies.

Gràcies

EvaM
sandra.martín
Entrades: 1
Membre des de: dc. oct. 12, 2016 8:41 pm

EntradaAutor: sandra.martín » dc. oct. 12, 2016 8:59 pm

El tema de triar escola és complicat, no tots valoren el mateix així que en això jo no entraré ja que és un tema molt personal.
l'escola montserrat té més escoles per barcelona i voltants que segueixen el mateix mètode, una és a Natzaret sagrera, Natzaret esplugues, escola Sant Andreu badalona.
Si alguna et queda a prop podries mirar-les.

San.
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dj. oct. 13, 2016 10:47 am

A nosaltres ens van venir a la guarde a vendre una que era petita i trilingue i treballaven per projectes, tenia molt bona pinta la veritat, i el preu era asequible tot i que no recordo quant era SANTA CLARA INTERNATIONAL SCHOOL http://santaclaraic.com/es/

Treballaven molt amb expats i tampoc es veia rollo elitista.
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dj. oct. 13, 2016 12:32 pm

Nosaltres finalment no el portem a un trilingüe, però sí que ens hagués agradat molt i tinc aquesta espineta encara clavada.
Perquè sí, perque tot i que l'idioma es pot aprendre més endavant, créixer amb un idioma més et dona moltes facilitats. Encara que sigui que el temps que vau trigar en estudiar-lo, haguéssiu pogut estudiar un altre cosa.
Però lo important és que aquests nens no estudien l'idioma, l'aprenen, igual que totes nosaltres vam aprendre el català i el castellà. O ara acceptaríem deixar un dels dos de banda per estudiar-lo per separat en una acadèmia?

--
Altres escoles que no t'han dit aquí:

- Kensington School (http://www.kensingtonschoolbcn.com/) que ni idea de com és d'elitista ni de funcionament.
- John Talabot (concertat i s'ha posat molt de moda, 1 línia,... així que si no tens els 30 punts, és impossible)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
pirineus
Membre des de: dc. ago. 31, 2016 10:58 pm

EntradaAutor: pirineus » dv. oct. 21, 2016 11:32 am

Hola, jo també visc a Cerdanyola, em sobta que contempleu escoles de Castelldefels o Sant Just o fins i tot Barcelona. Per bones que siguin, el que guanyes en idioma ho perds en rendiment del nen. Sobretot a l'etapa infantil, fer tants quilòmetres ho trobo esgotador i veig que li ha de treure molta opció d'extraescolars o temps lliure de parc, sobretot a l'hivern. A més, no tenen ruta d'autobús amb Cerdanyola, que trobo complica molt les coses si pel que sigui canvies de feina o estàs de baixa i no pots portar al nen tu mateix en cotxe. I els amics aleshores els fan molt lluny de casa, no vull pensar quan comencen a tenir aniversaris o volen anar a casa d'amics, que hagis d'anat a portar-lo tant lluny a jugar.

Si jo no tingués problemes de pressupost, sens dubte tiraria a Àgora de Sant Cugat, que a més té ruta d'autobús amb Cerdanyola. O el Ramon Fuster, però aquest no fa tant anglès. Àgora són uns 700€, Ramon Fuster 400-500€.
Si ets religiós, un cole que està augmentant molt l'ensenyament de l'anglès és el Viaró, però és clar, la seva ideologia és la que és...

El John Talabot és un trilingüe real, però impossible entrar, conec ex-alumnes. És concertat i sense punts de domicili no entres, i fins i tot amb punts és difícil.

El Kengsinton és britànic, tot anglès, per tant no és trilingüe real. És molt competitiu i tradicional.
pirineus

EntradaAutor: pirineus » dv. oct. 21, 2016 11:51 am

zyarkz ha escrit:Començo jo!!!

AGORA St. Cugat 500-900e/mes
EUROPA St. Cugat 500-900e/mes
BRITISH SCHOOL Castelldefels >900e/mes
BENJAMIN FRANKLIN Barcelona >900e/mes
LA MIRANDA St.Just 500-900e/mes
ST. PETER SCHOOL Barcelona >900e/mes

PS: ELs preus son per mes d'anar al cole. Alguns fan quotes anuals que, en el meu cas, he dividit entre 9 mesos de cole i no entre 12.

EvaM

Sobre el St. Peter School. Si t'interessen els idiomes i el teu fill és bo amb ells, et pot quadrar. Però tingues en compte que la principal crítica que rep aquesta escola és que fan tantíssims idiomes (surten de batxillerat amb 5 idiomes, amb títol oficial) que la resta queda coixa. Sí és cert que fan més classes que un cole públic i els apreten més, però tot té un límit, i el que guanyen en llengües ho perden en altres matèries. Apart que si el teu fill no és especialment dotat pels idiomes, se li pot fer molt feixuc fer-ne 5.

El tema del pressupost és important. Ara és moda que els coles bilingües i fins i tot concertats "de nivell" (p.ex. Viaró) ofereixin trimestres a l'estranger durant la ESO i colònies internacionals. No és obligatori, però has de veure si pots accedir a aquests extres que no deixen de ser part del sistema educatiu i que van apart de la mensualitat.
pirineus

EntradaAutor: pirineus » dl. oct. 24, 2016 10:48 am

També tens l'Escola Santa Claus a Gràcia. Deu costar uns 600-700 i és trilingüe. Educació bastant tradicional segons diuen (parlo "de oídas").

A Esplugues hi ha el Highlands, també trilingüe, deu costar sobre els 700, però és d'un nivell religiós MOLT alt, fins al punt que si no ets religiós, no et deixen matricular-te.

De totes formes, a la meva feina hi ha vàries persones que han anat a coles bilingües o hi porten els fills. Parlo de Liceu Francès, John Talabot i Europa. Ells estan contents, però de cap manera pensis que els nens viuen en 3 idiomes. L'anglès/francès és l'idioma de la classe, els nens o parlen castellà o català (sobretot castellà), fins i tot els nens estrangers, perquè són minoria. Els nens adquireixen gran nivell de l'idioma però no tenen ni molt menys la soltura d'un nadiu. Això no invalida aquests coles, al revés, ja dic que el nen tindrà gran nivell d'idioma, però crec que la propaganda confon una mica i pot crear espectatives poc realistes en el pares.

L'Àgora de Barcelona és un col·legi molt estricte, és multilingüe, també et sortirà parlant anglès a nivell alt. Deuen ser uns 700 o potser una mica més.
mbv
Entrades: 9
Membre des de: dg. abr. 27, 2014 11:27 pm

EntradaAutor: mbv » dv. nov. 11, 2016 2:40 pm

Si se'm permet l'opinió, jo també dubtava en aquest sentit. Soc sextilingüe i vull el mateix pel meu fill.

Pero pensant ho bé, jo sóc de les que ha après l'anglès, el francès, alemany i italià, estudiant i anant-me 8 anys fora de Catalunya a treballar a altre països. Per aquesta raó crec que l'esforç econòmic en aquest sentit, no compensa.

Vols portar el teu fill a una escola concertada o privada d'aquest budget per altre motius? Per raons de projecte educatiu? perfecte. Però tema llengües, no ho veig. Potser l'únic que t'acceptaria es tema alemany (que és terrible d'aprendre!) o el xinés, si creus que será rellevants en un futur. Tot i que en aquest cas, només ho aconsellaria per pares que poden parlar aquestes llengües, sinó et perds molta part de la relació amb le teu fill i el que serán els seus dubtes escolars.

Aquí deixo una reflexió:

http://www.lavanguardia.com/vida/201611 ... -anos.html

[size=85]La inmersión, una apuesta segura

Muchos expertos son escépticos con los proyectos que hacen negocio con la formación en idiomas. La apuesta segura, coinciden todos los estudios, son los períodos de inmersión en países de lengua inglesa. Si se hiciese un estudio del coste económico para las familias de los cursos de inglés desde muy pequeños y se evaluaran los resultados obtenidos, se llegaría a la conclusión que en la inmensa mayoría de los casos no sale a cuenta:

“Si todo ese dinero se fuese ahorrando a lo largo de los años en una hucha, sería más que suficiente para escolarizar a un adolescente de 11 años durante un curso en un país extranjero. Los resultados de ese tipo de experiencias educativas son milagrosos. Aprenden muchísimo más de lo que hayan asimilado en toda su vida escolar y extraescolar”, concluye la catedrática de la UB.
[/size]

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::