Referències escola DOMINIQUES SAGRADA FAMILIA

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Dharma82
Entrades: 3
Membre des de: dc. feb. 08, 2017 9:44 am

Referències escola DOMINIQUES SAGRADA FAMILIA

EntradaAutor: Dharma82 » dc. feb. 08, 2017 10:03 am

Hola a tots i totes, necessitaria referències de l'escola Les Dominiques de Sagrada família. Avui he anat a les portes obertes per P3 i m'han agradat molt però no conec a ningú que hi hagi anat i voldria saber com enfoquen el tema religiós cap als nens, exigència, funcionament..i tracte cap als nens i famílies.. Tot el que sapigueu serà benvingut moltes gràcies!!!!!
June
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 28, 2012 11:55 am
Ubicació: Barcelona

Re: Referències escola DOMINIQUES SAGRADA FAMILIA

EntradaAutor: June » dc. feb. 08, 2017 11:00 am

Hola Dharma82,

A mi les Dominiques m'entraven per zona també (vaig fer la preinscripció de P3 l'any passat). Nosaltres no la vam anar a veure perquè en vam prioritzar d'altres que ens tocaven i la veritat és que l'única cosa que en vaig sentir era que, sobre el tema de religió que comentes, que els nens tenen llibre de religió des de P3. Amb això no vull dir ni que sigui bo, ni dolent, simplement és el que em va arribar. Al cap i a la fi, es pot donar el mateix enfocament de la religió amb llibres que sense, per tant poca cosa aporta això....

Si el tema de la religió et preocupa, i t'ho dic perquè jo ho estic vivint ara, pensa-t'ho molt bé. Nosaltres vam triar una altra escola concertada religiosa del barri perquè el projecte ens va agradar però també et dic que no passa dia que no m'amoïni i em pregunti si vaig fer bé o si hauria d'haver mirat alguna altra escola que també em convencés a nivell global però fos laica (encara que fos fora de la meva zona d'influència) perquè no deixa de ser totalment incongruent amb les meves creences que el meu fill rebés adoctrinament religiós (dic adoctrinament, no educació religiosa o cultura de les religions) quan nosaltres a casa no som creients. Jo estic a l'expectativa en aquest tema; si veig que de la cultura de les religions es passa a l'adoctrinament o a la pràctica de la religió, m'hauré de plantejar seriosament canviar-lo d'escola. Però d'això en sóc conscient, és a dir, vaig triar l'escola sabent que és religiosa i acceptant la seva explicació de que la religió s'enfocava cap als valors, no cap a la pràctica religiosa estricta. Estic contenta, de moment, amb el tracte, la formació i l'enfocament que veig a l'escola del meu fill però t'enganyaria si et digués que estic completament tranquil·la en aquest aspecte, perquè no ho estic. Això sí, a ell el veig alegre i va molt feliç a l'escola amb la seva mestra i en moltes coses veig que anem alineats casa-escola (hàbits a taula, importància de les bones maneres amb els companys i amb els adults, cura personal, foment de la responsabilitat....) però estic atenta a aquest aspecte perquè si, per desgràcia, notés que m'he equivocat, poder solventar el meu error tan ràpid com em sigui possible.
Twix
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

EntradaAutor: Twix » dc. feb. 08, 2017 12:21 pm

Hola, June,

Et fa res dir a quina escola portes el teu fill? Perquè em trobo en aquesta situació: he vist una escola que m'agrada bastant però és religiosa. I tot i que em diuen que no fan adoctrinament i que ensenyen història de les religions i valors, em fa por que d'aquí un any em trobi exactament com tu, amb la por que en qualsevol moment li estiguin intentant ensenyar alguna cosa més "heavy"...
VespresVerds
:: cèrvol
Entrades: 572
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » dc. feb. 08, 2017 12:24 pm

June, ens pots dir el nom de l'escola?
petipe
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dc. feb. 08, 2017 2:59 pm

Als que teniu dubtes amb el tema religió jo us animaria a preguntar als alumnes "més grans", si en teniu ocasió. En diverses portes obertes / visites, són els propis alumnes qui t'ensenyen l'escola i és un bon moment per preguntar-los.
També si hi ha nens d'altres religions a l'escola.

Crec que avui en dia hi ha moltes escoles "religioses" que realment fan "educació en valors" (d'altres, no). I tot i que molta gent no hi està d'acord, jo penso que no és incongrüent si realment es fa educació en valors.

Jo mateixa vaig anar a una escola religiosa de petita (era bastant progre perquè no resàvem mai ni res per l'estil) i fèiem "l'assignatura de religió", però en tinc molt bon record i penso que ens van transmetre uns bons valors. Ens els podien haver transmès igual sense fer religió? Probablement però jo, donada la meva experiència vaig arribar a la conclusió que descartar una "bona escola" només perquè hi fan religió és erroni (insisteixo, sempre que es faci educació en valors i n'hi ha que realment en fan).

Tot i així, tot i que entenc el que dius June, per mi, que facin servir llibre de religió no és gaire bon indicatiu (és només la sensació que em dóna a mi). Penso que les que realment eduquen en valors fan més "activitats" i adapten continguts a les necessitats i moment del grup que no si ja d'entrada hi ha un "llibre de l'assignatura de religió" que fan servir de base. I menys encara, si és des de P3.
VespresVerds
Entrades: 572
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » dc. feb. 08, 2017 5:16 pm

petipe, a la meva escola els alumnes de 6è fan la visita guiada per primària i t'asseguro q si un pare els pregunta si el tema religió és heavy, ells no sabran dir-te si sí o si no, perquè no tenen amb què comparar-ho i els sembla normal la seva normalitat.
Un dels nens va dir "no, no és molt 'dura' la religió" i seguidament va dir; anem els diumenges a missa (però podria no haver-ho dit i t'hauries pensat que no...
I t'asseguro que des de les escoles s'intenta vendre que "és religió light" i no...
Twix

EntradaAutor: Twix » dc. feb. 08, 2017 11:24 pm

Nosaltres vam fer el que diu la petipe. Ens va fer la visita una noia de 1r de batxillerat i li vam preguntar directament pel tema religió i ens va explicar que no els fotien canya ni els obligaven a res i ens va dir que en aquell centre hi ha gent de diferents religions i gent agnòstica.
petipe
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dj. feb. 09, 2017 8:08 am

Vespresverds és que no es tracta de preguntar si "fan molta religió", sino de preguntes concretes que sí saben respondre't i tu ja en pots fer la lectura. Per exemple: "reseu a classe? I de petits? Aneu sovint a la capella (si n'hi ha)? Hi ha molts creients a classe? Quines activitats feu a l'hora de religió?" O com diu la Twix "us obliguen a res?, hi ha nens d'altres religions"? Amb les respostes, t'asseguro que pots fer-te una idea de per on "van els tiros" i, com deia, si ho pots contrastar amb pares ja és bastant més fàcil fer-se'n a la idea.

En qualsevol cas, només dic que per mi, descartar escoles d'entrada només perquè "fan religió" pot ser un error. Igual que qui descarta les públiques o concertades només pel fet de ser-ho o les que tenen 1 línia perquè només tenen 1 línia.

La meva experiència és que cada escola és un món, independentment de la "categoria" on es trobi: pública, concertada, laica, religiosa, gran, petita, innovadora, tradicional... Realment la direcció i l'equip de mestres de cada escola fa que sigui única, independentment d'on estigui "catalogada". Al menys, això és el que jo em vaig trobar!
Dharma82

EntradaAutor: Dharma82 » dj. feb. 09, 2017 8:50 am

Moltíssimes gràcies a tots i totes!! Ja vaig prenent nota de les vostres experiències i comentaris. Aviam si em toca com dieu alguns alumnes a les portes obertes i puc fer preguntes, em sembla una bona idea!
Volia demanar també si hi ha algú que tingui referències de SANTA ANNA O l'ESCOLA MIREIA. Moltes gràcies de nou!!!!
June
Entrades: 224
Membre des de: dl. maig 28, 2012 11:55 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: June » dj. feb. 09, 2017 9:21 am

Hola a totes,

Estic d'acord amb totes les companyes que comenteu que no s'han de descartar escoles "només per" (excepte per temes econòmics, és evident. Si no s'hi arriba, no s'hi arriba), perquè, tal com ho veig jo, pots estar deixant passar un gran projecte per un motiu que, a la llarga, pot no ser tan important. Una altra cosa és que, en igualtat de condicions, una escola guanyi per damunt d'una altra perquè sent similars una té una cosa (o no la té) que et fa decantar.

Twix, el meu fill fa P3 al col·legi Claret de Sant Antoni Maria Claret/Nàpols. Durant la jornada de portes obertes ens van acompanyar 3 noies de batxillerat i en preguntes de pares, en privat, van respondre sobre el tema de la religió obertament (incidència de la religió en les aules, número de nens de la classe que havien fet la comunió/confirmació, etc). En el nostre cas va quadrar bastant el que havien dit les alumnes amb el que ens havien explicat les mestres que feien la ruta per les instal·lacions de l'escola. Així mateix, també va estar bé tenir l'oportunitat de veure la relació d'aquestes noies amb les mestres d'infantil: va quedar palès que en tenien bon record i les mestres es recordaven dels noms de les noies

Petipe, fins que no vaig fer les jornades de portes obertes no vaig ser conscient de quanta veritat hi ha en el que dius. Hi estic 100% d'acord. Com en tot, hem de deixar els prejudicis de costat i veure les coses de prop i en detall. I més en una cosa tan important com aquesta.

VespresVerds ha escrit:I t'asseguro que des de les escoles s'intenta vendre que "és religió light" i no...

Desconec a quines escoles et refereixes, VespresVerds, i vull pensar que no estàs generalitzant. Per evitar malsentesos, diré noms: a la jornada de portes obertes de l'escola Vedruna Immaculada, concertada i religiosa, la cap d'estudis ens va dir, textualment "Som una escola religiosa, sí, però també tenim l'espai que tenim i és molt probable que acabem per reconvertir la capella en una aula que faci més servei. Al cap i a la fi, la religió és una cosa que s'ofereix, no s'imposa, i és totalment privada i personal". Amb això vull dir que les coses estan canviant. Entenc que estàs al món de l'educació i que deus veure coses a la teva escola que no t'agraden, igual com molts de nosaltres estem al món de l'empresa i veiem coses que no ens agraden allà on treballem, però això no treu que hi ha llocs determinats on s'apliquen polítiques per millorar les coses, a l'empresa i a l'escola. Que és lent? Potser sí. Que no és prou? Potser també. Però no hem de generalitzar amb un "totes les empreses" o "totes les escoles religioses" perquè estaríem faltant a la veritat.

De tota manera, repeteixo que s'ha de ser conseqüent: no pots esperar apuntar al teu fill a una escola religiosa però voler que no en facin. S'ha d'acceptar la incongruència, penso, fixar la teva línia imaginària del que serà per a tu la "justa mesura" i estar a l'aguait. En el moment en que consideris que aquesta línia s'ha traspassat i no t'ha fet sentir còmode, prendre una decisió. A mi, per exemple, amb un escola pública del barri amb una altíssima demanda em va passar que vaig percebre que la laxitud en les maneres era la tendència i que, per tant, la meva línia de mínims imprescindibles ja no s'acomplia. En comparació, em va fer sentir més incòmode la permissivitat de què es feia bandera en aquesta escola, que no pas la presència de la religió en l'altra...comptat i debatut, sé que encaixa més amb mi una cosa que l'altra.
Twix

EntradaAutor: Twix » dj. feb. 09, 2017 10:17 am

Dharma82 ha escrit:Moltíssimes gràcies a tots i totes!! Ja vaig prenent nota de les vostres experiències i comentaris. Aviam si em toca com dieu alguns alumnes a les portes obertes i puc fer preguntes, em sembla una bona idea!
Volia demanar també si hi ha algú que tingui referències de SANTA ANNA O l'ESCOLA MIREIA. Moltes gràcies de nou!!!!

Dharma, l'altre dia vaig anar a les portes obertes del Santa Anna: escola concertada laica d'una sola línia, per al curs que ve de P3 hi ha 10 germans, no fan anglès fins a primària, i no hi ha llibres ni deures fins a 5è de primària. Escola que potencia molt la lectura, les matemàtiques i la música. Tenen cuina ecològica. El preu d'escolarització són 250 euros, el menjador 150, i també hi ha l'opció de portar tu la carmanyola en comptes de fer menjador i són 50 euros. El preu ho inclou tot excepte les colònies, i també inclou l'acollida de 8 a 9.

De l'escola Mireia no et puc dir gaire cosa, hi vaig un dissabte d'aquests... Però pel que diuen, males instal·lacions i nivell no gaire bo.

Quan parles de les Dominiques de Sagrada Família, et refereixes a les del carrer Mallorca amb Roger de Flor? Me'n pots fer cinc cèntims? Hi vaig al març però si em pots explicar una mica...
Dharma82

EntradaAutor: Dharma82 » dt. feb. 14, 2017 4:08 pm

Moltes gràcies Twix per la informació!
Les Dominiques sí, són les de Mallorca/Roger de Flor. Resumint el que vaig veure dir-te que em va agradar molt el nou projecte educatiu, han començat aquest any amb els ambients dos tardes a la semana i diuen que han tret càrrega lectiva (deures, exàmens, etc) en referència ja a primària i secundària, que estan treballant per projectes. Els preus estan a la web amb tot especificat però no d'aquest any, la veritat he de tornar a preguntar un parell de coses.
Gràcies de nou!
Twix

EntradaAutor: Twix » dt. feb. 14, 2017 10:30 pm

Dharma82 ha escrit:Moltes gràcies Twix per la informació!
Les Dominiques sí, són les de Mallorca/Roger de Flor. Resumint el que vaig veure dir-te que em va agradar molt el nou projecte educatiu, han començat aquest any amb els ambients dos tardes a la semana i diuen que han tret càrrega lectiva (deures, exàmens, etc) en referència ja a primària i secundària, que estan treballant per projectes. Els preus estan a la web amb tot especificat però no d'aquest any, la veritat he de tornar a preguntar un parell de coses.
Gràcies de nou!

Gràcies! Miraré la pàgina web a veure...Perquè no vaig a veure l'escola fins no sé quin dia de març....

Vas a la Mireia aquest dissabte?

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::