Jornada intensiva/continuada primària

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Aly84
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Jornada intensiva/continuada primària

EntradaAutor: Aly84 » ds. març 11, 2017 8:25 pm

Hola!

A l'escola de la meva filla s'està plantejant i estudiant la possibilitat de sol-licitar la jornada continuada.

Ens estem informant i hem llegit que a Catalunya hi ha 25 centres que ja tenen implamentada la jornada continuada.

Si algú pertany a alguna d'aquestes escoles ens agradaria poder llegir la seva opinió i perspectiva.

Quin es el marc horari i de quina manera el distribueix el centre? Com es rebut per la majoria de famílies? Com ho viuen els nens? Quins aspectes positius i negatius destaqueu?

Moltes gràcies!
maig13
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. març 03, 2014 12:56 pm

Re: Jornada intensiva/continuada primària

EntradaAutor: maig13 » dl. març 13, 2017 7:46 am

Hola!

L'escola de la meva filla ha començat la jornada intensiva aquest any. D'entrada hi van haver algunes reticències, sobretot entre els pares/mares dels alumnes que havien de començar P3, perquè com que els alumnes no estaven matriculats quan es van realitzar les votacions, no havien pogut donar l'opinió, i es creia que eren els alumnes més vulnerables a l'horari.
Jo sóc mare d'una alumna de P3, i et puc dir que els nens s'adapten a tot, i que l'horari intensiu té moltes avantatges, i alguns inconvenients, és clar.

La nostra escola fa de 9h a 14h. De 14h a 16:30h menjador, i a partir de les 15:30h extraescolars, fins les 18:30h aproximadament. De 7:30h a 9h hi ha servei d'acollida.

Jo hagués preferit l'horari de 8:30h a 13:30h, perquè em sembla que l'hora de dinar és més raonable. De totes formes, els de P3, P4 i P5 fan 2 patis, amb un esmorzar més fort cap allà a les 10:30h, i una peça de fruita o fruits secs cap a allà a les 12:30h. Això a criteri de cada pare/mare.

La meva filla (i em consta que la resta també) s'ha adaptat a la perfecció, sobretot tenint en compte que no havia fet mai l'antic horari. De totes formes, jo crec que el millor horari seria, segons consells del projecte Reforma Horària, dinar alguna cosa cap allà a la 13h, TOTS , a l'escola. I després allargar l'horari lectiu fins les 15:30h.

No sé si m'explico gaire bé. La meva valoració és molt positiva. Crec que l'hora i mitja que queda a la tarda en horari partit és poc o gens productiva, i que d'aquesta manera s'aprofita tot el matí, les extraescolars comencen abans, els nens i nenes arriben abans a casa, i tot roda millor.

Està clar que cadascú té la seva realitat laboral, i que cal una reforma a nivell general per tal de flexibilitzar els horaris laborals, adaptar-los i racionalitzar-los per tal de viure una conciliació familiar i laboral real, però per això crec que començar per les escoles és la base de tota la resta.

El meu consell és que si, que endavant amb la jornada intensiva!
Aly84

EntradaAutor: Aly84 » dl. març 13, 2017 10:53 am

Mil gràcies per la teva aportació Maig13 ens és de gran importància.

Si no és molt preguntar, quina és la vostra escola?

El sector de pares i mares és molt àmpli amb realitats familiars molt diverses, i per tant, és complicat d'entrada trobar una opinió homogenia. Nosaltres que estem en ple inici de crear una comissió al respecte, ens adonem que hi ha molta desinformació, i també el sector més reticent és qui formula més preguntes, doncs, és necessari satisfer els dubtes per veure qualsevol possible canvi amb claredat.

M'ha animat llegir que és el vostre primer any i que en general les famílies i els nens ho aproben de manera positiva.

Molt interessant el tema dels 2 patis i esmorzars a infantil. A primària no es fa així?

Tema extraescolars trobo que també és una avantatge que comencin abans, evitant jornades maratonianes.

Llavors hi ha extraescolars, conjuntament amb menjador? Un nen pot quedar-se a menjador i no fer extraescolar? I un que dina a casa iniciar extraescolars a les 15.30h? Aquestes extraescolars les organitza AMPA i per tant tenen un cost o hi ha algunes que organitza l'escola tipus aula d'estudi o ludoteca per families que no poden pagar extraescolars i cobrir espai 15.30 a 16.30?

Estic d'acord amb tu que la hora i poc de la tarda es poc productiva... I trobo que la pausa no lectiva del migdia es massa llarga i que parteix la jornada lectiva allargant-la de manera poc útil, si es compacta, com dius el mati s'aprofita més i la tarda pot esdevenir més lúdica i rica amb extraescolars.

La realitat dels horaris laborals és la que és, però des del meu punt de vista la continuada a l'escola no interfereix... El nen pot sortir a la mateixa hora (16.30h) tant sols es un tema de canviar l'ordre de la obligiterietat d"hores lectives, moure la fraja de menjador....

Pels que s'ho poden combinar per dinar a casa estalvies temps de viatges de l'escola a casa... I en algún cas... Potser a les 14h mes pares s'ho poden combinar per recollir els nens... A les 12.30h la majoria son avis o pares que treballen en torn de tarda... Alguns pares arriben a dinar a casa just quan nens marxen a l'escola per la tarda... Està clar que tothom te la seva realitat laboral i realment es una missió extremadament complicada compaginar món laboral i família.... Però pels nens trobo que guanyen els adpectes positius.

Gràcies pels ànims! Ja aniré explicant.

Algú de congrés indians de Barcelona que ens pugui explicar la seva opinió? Es una de les primeres escoles pilot i ja porten uns quants anys amb jornada continuada i per tant més experiencies!

Gràcies! Totes les aportacions seran ben rebudes.

Maig13 t'he entéss amb el tema d"allargar horari lectiu fins 15.30 i dinar tots, però encara ho trobo més complicat d'organitzar. Cal comptar que hi ha families reticents a deixar nens a dinar al menjador si ho poden combinar... I si es pot trobo que poder dinar a casa també té moltes vessants positives si laboralment hi ha la possibilitat... En fi... Tot són perspectives i opinions.

Gràcies de nou!
maig13
Entrades: 26
Membre des de: dl. març 03, 2014 12:56 pm

EntradaAutor: maig13 » dl. març 13, 2017 12:27 pm

A veure, espero no deixar-me res del que em preguntes:

La nostra escola és la Ramon y Cajal, d'Ulldecona. La realitat del municipi és que hi ha fins a 7 barris disgregats i, per tant, servei de bus. Una de les condicions perquè ensenyament t'atorgui la jornada continuada és que el servei de menjador continuï donant servei, i el fet de ser un poble petit i que al menjador sobretot s'hi quedaven aquests nens dels barris, feia pensar que potser en baixaria la demanda. Però no ha estat així.
Per la meva feina i la de la meva parella, nosaltres havíem de fer servir el menjador, així que en aquest sentit ens era igual un horari que un altre, però ens era imprescindible el servei.

Pel que fa a les extraescolars: aquí hi ha hagut algun problema, perquè tot i que s'ofereixen a partir de les 15:30h (per a tots, als que es queden al menjador i als que no), la majoria de grups s'han hagut d'anul·lar per falta d'inscripció. Els nens i nenes que dinen a casa prefereixen fer les extraescolars a partir de les 16:30h, i els que dinen al menjador, com que aquest dóna servei fins les 16:30h, els mares/pares han preferit apuntar-los també a partir d'aquesta hora.

Les extraescolars les organitza l'AMPA a través d'una empresa externa, i són totes pagant. Però si no vaig equivocada des del Consell Escolar hi ha alguna subvenció per a extraescolars, a banda dels que puguin anar becats directament des de serveis socials.

El tema de l'esmorzar. T'he dit que el primer pati era a les 10:30h, però és a les 11:30h, conjuntament amb el pati que fan a partir de primària, que només en fan un. L'únic inconvenient que hi ha amb això (i això és personal), és que la fruita l'ha de portar tallada i cap a la 13h ja fa de mal menjar. Però tot és qüestió d'aprendre trucs per conservar el menjar ;)
El tema de la fruita va sorgir perquè l'escola està dins el projecte d'escoles verdes, i ens van aconsellar fer-ho així. També és cert que he sentit alguna cosa sobre aconsellar portar només un esmorzar de cara l'any vinent, perquè acabem posant-los massa menjar i als nens/es els costa acabar-se'l.

I crec que no em deixo res. Que la gent en general està contenta amb aquest nou horari ho dic jo pel que vaig sentint de la resta de mares/pares, però de moment no s'ha fet una valoració des del centre.

Si necessiteu res més, no dubtis en demanar-ho!

Fins aviat!
Aly84

EntradaAutor: Aly84 » dc. març 15, 2017 7:39 pm

Gràcies de nou Maig13!

Sí, està clar, el servei de menjador encara que hi hagi continuada es necessari per la grab majoria de famílies...

Què curiós que les famílies segueixin preferint les extraescolars a les 16.30h. Tot i que també es una manera perquè els nens hi vagin mes descansats i no justva l'acabar la jornada laboral.

Nosaltres som una ciutat una realitat molt diferent a la vostra escola...

Alguna experiencia de jornada continuada en alguna escola de ciutat, com per exemple congres-indians de Barcelona?

Gràcies

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::