Escoles a Girona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
temdav
Entrades: 2
Membre des de: dc. feb. 10, 2021 8:11 am

Escoles a Girona

EntradaAutor: temdav » dc. feb. 10, 2021 8:18 am

Hola bones,

Algú ens pot aconsellar sobre escola publica a Girona, les vam estar mirant i casi teníem clar que volíem Domeny però resulta que em el canvis de zona escolar ara no ens tocaria, la mes semblant es pericot però em cau a l'altre punta de on vivim.
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Escoles a Girona

EntradaAutor: ner » dl. feb. 15, 2021 10:13 pm

Hola,

Sé que s'acaben de modificar les zones escolars a Girona i exactament no sé a quina correspons, però entenc que la Balandrau la descartes oi? La Balandrau és una escola innovadora però el problema és que està en barracons pendent de si la traslladen o tanquen. Més a la zona centre t'has mirat el col·legi verd? I el col·legi Marta Mata (no sé si també et cau a l'altra punta de Girona).

T'ho dic com a mare gironina d'una petita que ara fa P2 i aquests són els centres dels que més bé m'han parlat. Ara cada família et parlarà bé de la seva escola. Així que si teníeu molt clar que Domeny, truca-hi i demana quantes places ofereixen (crec que tenen 2 línies), quantes tenen previstes per a germans, i si hi ha opcions que entri encara que no sigui de la zona.

Ànims que encara queden dies per informar-te.
Imatge
temdav
Entrades: 2
Membre des de: dc. feb. 10, 2021 8:11 am

Re: Escoles a Girona

EntradaAutor: temdav » dt. feb. 16, 2021 3:48 pm

Ara per zona no em toca balandrau, ni domeny.

Em toca la zona B que es montfalgas, Sta.eugenia, pericot, El pla.

Al final despres de "investigar" i molt preguntar sembla que ens decidim mes per pericot, no esta prop de casa pero si de la feina.
nopsya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dv. set. 21, 2018 3:39 pm

Re: Escoles a Girona

EntradaAutor: nopsya » dl. feb. 14, 2022 2:40 pm

Hola!!
Reobro el fil, perquè a mi em toca aquest any fer la preinscripció, i volia saber les vostres opinions. Aquest any amb les noves zones, a mi em toca la zona 1. En principi hem descartat les del centre (Eiximenis i Bruguera) perquè és molt difícil entrar si no hi tens germans dins, i per la dificultat d'aparcament. També descartem Montjuïc per l'accés, Taialà perquè ens queda lluny i Pont Major per ser un centre d'alta complexitat. Llavors ens queda Domeny i Balandrau com escoles públiques.
Algú em podria donar la seva opinió? El Balandrau semblava que la volien tancar aquest any vinent i de moment l'aguanten... però ves a saber fins quan, no ens volem quedar a mig fer i llavors que reubiquin el nostre fill a l'escola que els vagi bé. Llavors ens queda Domeny, però no tenim referències. Algú hi porta el fill/a?

Gràcies!
nopsya :-())
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Escoles a Girona

EntradaAutor: aiguablava » dv. abr. 01, 2022 2:50 pm

Tinc la sensació que aquesta tria està molt supeditada a aspectes logístics però em sorprèn les escoles de les que parleu perquè són escoles que entre elles són molt diferents, per mi molt poc comparables en alguns casos.

L'Eiximenis i el Brugera no tenen res a veure a escoles com la Balandrau.

L'educació dels fills és més important que la facilitat d'aparcament i nosaltres no portem els fills a l'escola més propera de casa però sí la que tenia una línia pedagògica i un projecte educatiu real (no només el document que pengen a la web perquè els obliguen a fer-ho) que més lligava amb la nostra manera d'entendre l'educació i l'ensenyament.

Temes com creieu en una educació molt lliure de l'infant tirant a permissiva, o una educació més aviat democràtica en la que hi ha certa exigència i uns hàbits més marcats, escoles sense materials (tenint en compte que les plantilles són bastant inestables i que el professorat no té molt de temps per preparar materials) o escoles amb materials editorials (llibres, llicències de projectes educatius)... si voleu una escola com més radical en un aspecte o altre (tot sense llibres, tot amb llibres, res de tecnologia fins a tal curs, tecnologies des de P3) o una escola més equilibrada...

De la manera plantejada, si només et quedes ente Balandrau i Domeny, només puc dir que si la Balandrau tanca, repartiran els alumnes de manera que potser no serà fàcil escollir escola, o potser ni tan sols podreu escollir. Així i tot, jo em fixaria amb altres aspectes més educatius i de tarannà de centre. Fan deures? Com són? Tenen un equilibri entre materials editorials, projectes, etc? La plantilla és fixa? Quins hàbits? Com organitzen els grups? També voldria saber quina quota es paga a l'AMPA ja que a la pràctica molts materials i serveis educatius els paguen els pares i si es va a una escola on els ingressos són minsos, repercuteix en aquest aspecte.

I si et toca l'escola Pericot... bé hi van molts alumnes barrejats i matrícula viva perquè hi ha escoles de la zona molt més demandades com el Migdia o el Pla que tenen una història al darrera i una manera de fer molt consolidada.

Popularment hi ha la creença que tots els centres públics són iguals, tenen els mateixos recursos, eduquen igual... i és avui en dia és molt fals. Hi ha escoles públiques que són molt de la línia de les concertades, hi ha escoles públiques molt diferents per zona, per perfil de famílies i també pel tipus de línia educativa que trien les direccions. Ara bé, a l'escola pública, si et canvia la direcció, pot canviar-te totalment la línia educativa.
Bitacora
Entrades: 3
Membre des de: dt. març 01, 2022 9:27 pm

Re: Escoles a Girona

EntradaAutor: Bitacora » dc. maig 18, 2022 5:34 pm

ostres aiguablava, jo crec que també es important la logística eh? Evidentment la linia pedagoica es importantissima. Per exemple: si voleu que facin deures i des de quan, si treballen per projectes o no, barregen grups o no, barregen edats, capses d'arenentatge, rutines, ambients, fan rotllana i treballen be els conflictes, com gestionen assatjament, colònies, fan fitxes i tenen llibres o no, es fan el material...bufff, mil coses a tenir en compte i mai trobareu una escola perfecta que ho tingui tot i tot tal qual voleu. Igual que no hi ha un consens educatiu en què es el millor tampoc tots els infants son igual ni necessiten el mateix. Però si que hi haurà coses que no us quadraran i coses que si i és anar descartant. Jo crec que la logística és important perquè rere una metodologia superxaxi en una escola que té molt bona fama pot haver un claustre emprenyat i amb mal rotllo, o dictatorial, per posar un exemple. O realment tots els nens i nenes no estan aprenent perque hi ha alguns que no s'adapten a la metodologia i l'escola no sap donar resposta particular. A vegades les aparences enganyen. O escoles que semblen ben tradicionals i al final després son properes i flexibles, escolten les families...total, que per mi tenir en compte que el camí cap a l'escola sigui maco per exemple, que no hi hagi molts cotxes, que tingui un pati i zona verda també es un factor tan important com la linia pedagogica. La logistica es factor molt important perquè seran molts anys i poser portes al teu fill a l'escola que pitjor et va pensant que fas un favor i després estaria millor a la del cantó de casa i tindria els amics a prop.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::