Alternatives a l'educació infantil

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Alternatives a l'educació infantil

EntradaAutor: Caterinamore » dg. nov. 06, 2022 4:25 pm

Hola noies,

Doncs bé, jo vaig deixar de treballar per cuidar-me del meu fill i ho estem disfrutant a tope.
Tinc intenció de reincorporar-me al món laboral algun dia, però de moment em quedo a casa fent de mare... i moltes altres coses xd.

El meu fill té 1 any i mig i ara en tenim un altre en camí.
Pateixo una mica per quan surti el petit potser no puc amb tots dos (que al principi hi serem tots dos pares per la baixa, però tot i així). He mirat guarderies a prop de casa però no em convenç la idea.
A la guarderia te'l guarden, però has de fer el menjar igual, posar més rentadores,... es posen més malalts, comptar el temps de dur-lo i anar-lo a buscar,... Des del meu punt de vista no em val gaire la pena.

Amb el meu marit parlàvem de llogar una assistenta que ens ajudés quan ho necessitéssim.

Però com que ara estan tant de moda les "escoletes" i els "centres educatius infantils" (que al final són guarderies de tota la vida però amb una quota més elevada) no he sentit de ningú que parlés "d'assistentes".

Tampoc crec que "assistenta" sigui la paraula. Potser una barreja de cuidadora, cangur, cuinera no professional, simplement una ajuda.
Si teniu alguna idea de com buscar aquest tipus d'ajuda, us ho agraïria molt!

Una abraçada!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Alternatives a l'educació infantil

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 07, 2022 11:23 am

Bones,
ostres, és molt complicat contestar-te en unes línies, i ara mateix no tinc massa temps. D'escoles bressol hi ha de tot, sí, però en teoria no només tenen cura dels nostres fills sinó que també hi ha continguts, un currículum a seguir, etc. etc. Sí, assenyalar el color blau i dir amb cara de pallasso "això és el blau!" ho pot fer tothom, però també hi ha persones que es posen el tint a casa seva, n'hi ha que fan sushi a casa seva, i un llarg etc. Però jo sóc TEI (Tècnica en Educació Infantil) i està clar que tot i els pros i els contres jo prefereixo l'escoleta a casa.
Si concebim l'escola com un "aparco els nens mentre estic treballant" no anem bé. L'escola normalment no quadra amb els horaris laborals, sí és complicat anar-los a buscar i a recollir, i sí, la roba s'ha de rentar igual o més, perquè pinten i xaf tot ple de pintura, o bé et faran buscar informació sobre els fruits de tardor o sobre l'univers, :-D
Pel que fa al perfil que busques d'ajuda, és complicat trobar-lo, a no sé que sigui una àvia o padrina (sí, bé, o avi o padrí...). Normalment s'ha de buscar algú que et cuidi els fills i per altra banda algú que t'ajudi amb l'organització de la casa (neteja, ordre,...)
Sí, és una bona m. , cert.
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Alternatives a l'educació infantil

EntradaAutor: Caterinamore » dl. nov. 07, 2022 11:40 am

Gràcies per contestar Anna Maria!!!

Doncs sí el tema és molt complicat!!
Totes les guarderies-escoletes tenen un currículum, l'han de tenir... t'agradi més o menys i està molt quadrat. Totes les que tinc a prop no són del meu estil, i la veritat és que de moment prefereixo fer-ho jo que també tinc estudis d'educació.

Si hagués de treballar 8h al dia sí o sí ja seria un altre tema. Però les mini feinetes que faig són molt flexibles i poquetes per a poder dedicar l'altre temps que em queda al meu fill.

Seguiré mirant i buscant informació, però no trobo gaire coherent dur-lo a l'escola que més m'agrada si he de creuar la ciutat cada dia. Els nens necessiten un horari, de menjars, dormir, jugar amb altres i sols... si hi he de sumar una pila d'hores de transport l'horari potser s'en va a Can Taps. A més que jo també aniré més cansada i no podré estar al 100%. Quin dilema!!

Tu el vas cuidar fins que va anar a l'escola?

Merciii!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Alternatives a l'educació infantil

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 07, 2022 1:28 pm

Bones de nou,
jo el vaig portar als 7 mesos, i no me n'arrepenteixo. És la del poble però crec que van fer una bona feina.
Això de l'escoleta és molt personal, realment com la majoria de coses en la criança dels fills. Has de ser tu i la teva parella la que decidiu amb les vostres opinions i circumstàncies.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::