No sap dir la R

Alimentació, amistats, dubtes, consells...
Psicoloca
:: granota
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: ds. ago. 07, 2010 11:45 am
Ubicació: Barcelona

No sap dir la R

EntradaAutor: Psicoloca » dj. oct. 15, 2015 8:29 pm

Hola,

El meu fill de 5 anys encara no sap pronunciar la r. Començo a tenir dubtes de si es normal o no. Algú em podria aconsellar sobre algun exercici o recomanació?
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: arwen81 » dj. oct. 15, 2015 8:58 pm

Sóc logopeda, amb 5 anys no és preocupant encara. No l'agobiis ni el corregeixis,dóna-li el model correcte i si vols fer-li fer algun exercici, com a joc, podeu fer pedorretas entre els llavis per exemple.
Sap fer la /r/ fluixeta?
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: pirene1979 » dv. oct. 16, 2015 10:48 am

La meva filla també té cinc anys fets a l'agost i té el mateix problema amb la "R" forta, la fa com si fos francesa. De moment les seves mestres (la de P3 i la de P4, amb la de P5 encara no ens hem entrevistat) no hi han donat importància, simplement una d'elles ens va suggerir que de tant en tant cantéssim cançons amb "la, la, la". No sé exactament quin és el fonament logopèdic d'aquest exercici, i la veritat és que no hem aplicat massa el consell. Tampoc la corregim ni fem èmfasi en el defecte.
Personalment, tot i que no tinc coneixements de logopèdia, el tema no m'amoïna perquè recordo que la meva germana tampoc feia la "R" (ella la substituïa per "D"), fins que un bon dia li va sortir perfectament. Crec que va ser pels volts dels sis anys.
Avatar de l’usuari
Miyulina
:: peixet
:: peixet
Entrades: 290
Membre des de: ds. oct. 10, 2015 11:04 am

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: Miyulina » dv. oct. 16, 2015 5:25 pm

A mi em va costar dir la R, crec que fins els 7-8 anys no la vaig dir i em va sortir sola sense anar el logopeda ni enlloc!
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: [Marieta] » dv. oct. 16, 2015 7:32 pm

Jo tampoc vaig saber dir la R fins ben bé segon o tercer d'EGB, devia tenir 7 o 8 anys! Ho recordo!

I aga paglo pegfectament ;)

Sense logopedes ni angoixes.
montsecm
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: montsecm » dl. oct. 19, 2015 7:26 am

El meu acaba de fer 5 anys, i també té dificultats per dir la R correctament. A mi no em preocupava gens però un dia a finals de P4 ell mateix estava trist pq sabia dir la R. La mestra de P4 ens va dir que anessim observant però que no hi ha motius per amoinar-se fins minim els 6 anys, ja que la R és el fonema que més costa de dominar. D'altra banda, el seu pare també va tardar molt en pronunciar-la bé, i com moltes de vosaltres dieu pot ser que espontaniament comencin a dir-la bé.
De tant en tant ell fa alguna menció i fem algun joc de buscar paraules amb R o que faci soroll de moto i li treiem importància pq ell no es preocupi pel tema.
Psicoloca
:: granota
:: granota
Entrades: 224
Membre des de: ds. ago. 07, 2010 11:45 am
Ubicació: Barcelona

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: Psicoloca » dt. oct. 20, 2015 10:49 pm

Moltes gràcies pels consells i ànims perquè si que em preocupa una mica. Ell és conscient i ara que està començant a juntar fonemes s a donarà més o potser al cole els nens li diuen algo... bueno esperaré.
La r fluixa sī que la diu correctament i per exemple la r tipus "tren" també, això és algun indicador d alguna cosa?
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: No sap dir la R

EntradaAutor: pirene1979 » dj. gen. 28, 2016 12:36 pm

hola!
vaig explicar que la meva filla (llavors 5 anys i 2 mesos, ara 5 anys i mig) no sabia dir la R forta, i que en principi no estàvem fent res per corregir-ho.
doncs bé, el defecte ja és història des de fa uns deu dies!
primer vam observar durant unes setmanes que feia anormalment forta la "R" després de consonant (per exemple, a l'Adriana li deia "Adrrriana"). i, de cop i volta, va tornar un dia del cole dient perfectament la R forta al principi de paraula o entre vocals. estava contentíssima, al dia següent sembla ser que ho va explicar a la rotllana de la classe i tot.
total, tema superat... amb la gran, perquè la petita de 3 anys s'ha passat mesos imitant la seva germana, i ara no li surt bé, és clar! i la gran li fa notar fins a emprenyar-la. què ràpid se li ha oblidat que ella fa no res estava en la mateixa situació! :-o00m

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::