perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

Propostes i experiències.
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: tolinso » dc. gen. 12, 2011 9:29 pm

Es el titol d'un article publicat al The Wall Street Journal. Esta en angles, pero segur que el google translator va be :ok:

en fi... jo m'he quedat sense paraules al llegir-lo.... :-:) :-:)

http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... %3Darticle
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: tolinso » dc. gen. 12, 2011 10:01 pm

poso la traduccio de google :ok:


Moltes persones es pregunten com els pares xinesos plantejar nens tan estereotipada èxit. Es pregunten què aquests pares fer per produir genis matemàtics tants prodigis i música, el que és dins de la família, i si poden fer-ho també. Bé, els puc dir, perquè ho he fet. Aquí hi ha algunes coses a les meves filles, Sofia i Luisa, mai se'ls va permetre fer:



• assistir a una festa de pijames

• tenir un Playdate

• estar en una obra de teatre

• No es queixen d'estar en una obra de teatre

• veure la televisió o jugar jocs d'ordinador

• elegir els seus activitats extracurriculars pròpies

• obtenir qualsevol grau menys d'una A

• No ser el N º 1 estudiant en cada matèria, excepte el gimnàs i el teatre

• reproduir qualsevol altre instrument que el piano o el violí

• No tocar el piano o el violí.

Estic fent servir el terme "mare xinesa" en termes generals. Sé que alguns pares de Corea, Índia, Jamaica, Irlanda i Ghana, que qualifiquen també. En canvi, sé que algunes mares de l'herència xinesa, gairebé sempre nascuts a Occident, que no són mares xineses, per elecció o d'una altra manera. També estic fent servir el terme "pares Occidental" en termes generals. els pares occidentals venen en totes les varietats.


Quan es tracta de criança dels fills, els xinesos semblen produir nens que mostrin excel • lència acadèmica, el mestratge musical i l'èxit professional - o això diu l'estereotip. Christina WSJ Tsuei parla de dues mares plantejades pels immigrants xinesos que comparteixen el que era créixer i la forma en què l'esperança de criar els seus fills.


De tota manera, tot i que els pares occidentals pensen que estan sent estrictes, en general no s'acosten a ser mares xineses. Per exemple, els meus amics occidentals que es consideren estrictament que els seus nens practiquin seus instruments 30 minuts cada dia. Una hora com a màxim. Per a una mare xinesa, la primera hora és la part fàcil. Els seus horaris de dos i tres que es posen difícils.

Malgrat els nostres manies sobre els estereotips culturals, hi ha tones d'estudis que mostren que hi ha diferències notables i quantificables entre els xinesos i els occidentals quan es tracta de criança dels fills. En un estudi de 50 mares occidentals d'Amèrica i 48 mares immigrants xinesos, gairebé el 70% de les mares occidentals van dir que, o bé que "fent èmfasi en l'èxit acadèmic no és bo per als nens" o que "els pares han de fomentar la idea que aprendre és divertit." Per contra, aproximadament el 0% de les mares xineses sentia el mateix. En canvi, la gran majoria de les mares xineses van dir que creuen que els seus fills poden ser "els millors" estudiants, que "reflecteix els èxits acadèmics de criança reeixida", i que si els nens no tenen èxit a l'escola llavors no era "un problema" i els pares "no estaven fent la seva feina". Altres estudis indiquen que en comparació amb els pares occidentals, els pares xinesos gasten aproximadament 10 vegades més que totes les activitats de perforació dia acadèmic amb els seus fills. Per contra, els nens occidentals són més propensos a participar en equips esportius.


El que els pares xinesos entenen és que res és divertit fins que estigui bé. Per ser bo en tot el que han de treballar, i els nens pel seu compte no vol treballar, per la qual cosa és crucial per anular les seves preferències. Això sovint requereix la fortalesa per part dels pares perquè el nen es resistirà, les coses sempre són els més difícils al principi, que és on els pares occidentals tendeixen a donar-se per vençut. Però si es fa correctament, l'estratègia xinesa produeix un cercle virtuós. Tenaç pràctica, pràctica, pràctica és fonamental per l'excel • lència, la repetició memòria és subestimat als Estats Units. Una vegada que el nen comença a sobresortir en alguna cosa, ja sigui en matemàtiques, el piano, llançar o ballet-ell o ella rep elogis, admiració i satisfacció. Això genera confiança i fa que la diversió un cop que l'activitat no-diversió. Això al seu torn fa que sigui més fàcil per als pares per obtenir el nen a treballar encara més.

Els pares xinesos poden sortir-se amb les coses que els pares occidentals no poden. Una vegada quan jo era jove-potser més d'una vegada-quan jo era molt falta de respecte a la meva mare, el meu pare enfadat em va cridar "escombraries" en el nostre dialecte natiu Hokkien. Va funcionar molt bé. Em vaig sentir terrible i profundament avergonyit del que havia fet. Però no danyar la meva autoestima ni res d'això. Sabia exactament tot el que pensava de mi. Jo en realitat no crec que es val la pena o sentir-se com un tros d'escombraries.

Com adult, un cop vaig fer el mateix amb Sofia, cridant-escombraries en anglès quan ella va actuar molt irrespectuosa cap a mi. Quan li vaig esmentar que m'havia fet això en un sopar, que va ser immediatament condemnat a l'ostracisme. Un convidat denominat Marcy estava tan enfadada que va trencar a plorar i va haver de sortir d'hora. La meva amiga Susan, l'amfitrió, va tractar de rehabilitar els clients restants.

El fet és que els pares xinesos poden fer coses que semblen inimaginables, fins i tot legalment recórrer als occidentals. mares xineses poden dir a les seves filles, "Hey grassos perdre una mica de pes." En canvi, els pares occidentals han deixant de banda la qüestió, parlant en termes de "salut" i mai esmentar la paraula "c, i els seus fills encara acabar en la teràpia per a trastorns de l'alimentació i la imatge negativa de si mateix. (Jo també una vegada vaig sentir un brindis pare de la seva filla adulta occidental trucant al seu "bella i molt competents." Ella em va dir després que la va fer sentir com escombraries.)

Els pares xinesos poden demanar als seus fills a anar directament com. pares de família occidental només pot demanar que els seus fills fan tot el possible. Els pares xinesos poden dir: "Ets un mandrós. Tots els companys s'estan per davant." En canvi, els pares occidentals han de lluitar amb els seus propis sentiments en conflicte sobre els assoliments, i tractar de convèncer-se que no estan decebuts per com els seus fills van sortir.

He pensat molt sobre com els pares xinesos poden sortir-se amb el que fan. Crec que hi ha tres grans diferències entre els xinesos i els occidentals els pares mentalitats.



En primer lloc, m'he adonat que els pares occidentals estan molt preocupats pels seus fills l'autoestima. Es preocupen sobre com els seus fills es sentiran si no en alguna cosa, i que constantment intenten tranquil als seus fills sobre el bons que són tot i un acompliment mediocre en un examen o en un recital. En altres paraules, els pares occidentals estan preocupats per la psique dels seus fills. Els pares xinesos no ho són. Ells assumeixen la fragilitat força, no, i com a resultat es comporten de manera molt diferent.

Per exemple, si un nen arriba a casa amb un menys l'A-en una prova, un pare occidental lloança més probable és que el nen. La mare xinesa exclamació d'horror i demanar el que va sortir malament. Si el nen arriba a casa amb una B en la prova, alguns pares occidental seguirà lloar al nen. Altres pares de família occidental s'asseurà al seu fill cap avall i expressar desaprovació, sinó que es vagi amb compte de no fer el seu nen se senti inadequat o insegur, i no van a cridar al seu fill "estúpid", "inútil" o "una vergonya". En privat, els pares occidentals es preocupen de que el seu fill no prova o tens aptitud en la matèria o que hi ha alguna cosa malament amb el pla d'estudis i, possiblement, tota l'escola. Si les qualificacions del nen no milloren, poden arribar a programar una reunió amb el director de l'escola per impugnar la forma en què s'ensenya el tema o posar en dubte les credencials del mestre.

Si un nen xinès obté un B-que mai anava a succeir-no en primer lloc ser un crit, de cabells llagrimeig explosió. La mare devastada xinesos llavors obtenir desenes, potser centenars de proves de la pràctica i el treball a través d'ells amb el seu fill durant el temps que sigui necessari per obtenir el grau fins a una A.

Els pares xinesos demanda qualificacions perfectes perquè creuen que els seus fills puguin tenir. Si el seu fill no els rep, els pares xinesos suposa que és perquè el nen no treballa prou. És per això que la solució per al rendiment deficient és sempre excoriacions, castigar i confondre els nens. Els pares xinesos creu que el seu fill serà prou forta per prendre la vergonya i millorar d'ella. (I quan els nens xinesos sobresortir, hi ha molt ego inflat dels pares prodigat elogis en la intimitat de la llar.)


En segon lloc, els pares xinesos creuen que els seus fills els dec tot. La raó d'això és una mica confús, però és probablement una combinació de la pietat filial confucionista i el fet que els pares s'han sacrificat i fet tant pels seus fills. (I és cert que les mares xinesos tenen en les trinxeres, posant en llargues hores de extenuant personal de tutoria, formació, interrogar i espiar als seus fills.) De tota manera, l'enteniment és que els nens xinesos que passen la seva vida pagant els seus pares obeint a ells i fer que se sentin orgullosos.

En canvi, no crec que la majoria dels occidentals tenen el mateix punt de vista dels nens estan permanentment en deute amb els seus pares. El meu marit, Jed, en realitat té l'opinió contrària. "Els nens no trien els seus pares," ell em va dir una vegada. "Ni tan sols triar néixer. És pares que etzibar la vida en els seus fills, de manera que és responsabilitat dels pares per a proveir per a ells. Els nens no deuen els seus pares qualsevol cosa. El seu deure és el dels seus propis fills." Això em sembla un pèssim negoci per als pares occidentals.

En tercer lloc, els pares xinesos creuen que saben el que és millor per als seus fills i per tant anul.lar tots els desitjos dels seus fills i preferències. És per això que les filles de la Xina no poden tenir nuvis en la secundària i per què els nens xinesos no poden anar al campament Sleepaway. És també la raó per que cap nen xinès mai s'atreviria a dir a la seva mare, "Tinc un paper en l'obra de l'escola em Villager Número Sis vaig a haver de quedar-se després de classes per assajar cada dia de 3:00 a 7!.: 00, i també tindrà un passeig els caps de setmana. " Déu ajudi a qualsevol nen xinès que pretenia que una.

No em malinterpretar: no és que els pares xinesos no es preocupen pels seus fills. Tot el contrari. , Ells donarien qualsevol cosa pels seus fills. És només un model de criança dels fills del tot diferents.



Lulu no podia fer-ho. Hem treballat en ell sense parar durant una setmana, la perforació cadascuna de les seves mans per separat, una i altra vegada. Però cada vegada que va intentar posar les mans juntes, sempre es va transformar en l'altre, i tot es va enfonsar. Finalment, el dia abans de la seva lliçó, Lulu es va anunciar en l'exasperació que li estava donant i va quedar veient.

"Torna al piano ara", em va ordenar.

"No em pot fer."

"Oh, sí, puc."

De tornada al piano, Lulú em va fer pagar. Va marcar, van colpejar i van donar puntades. Ella va prendre la partitura i la va trencar en trossos. Vaig gravar el marcador de nou i tancat en un escut de plàstic de manera que mai no pot ser destruïda de nou. Llavors vaig treure casa de nines de la Lulu al cotxe i li vaig dir que calia donar a la peça a peça de l'Exèrcit de Salvació, si no tenia "El Petit Ruc Blanc" perfecte per al dia següent. Quan Lulú va dir: "Vaig pensar que anaves a l'Exèrcit de Salvació, per què segueixes aquí?" El van amenaçar amb no menjar, no hi ha sopar, no de Nadal o Hanukkah presenta, festes d'aniversari per a dos, tres, quatre anys. Quan encara va seguir jugant malament, li vaig dir que era a propòsit es treballa en un frenesí, perquè era secret por que ella no podia fer-ho. Li vaig dir que deixi de ser mandrós, covard, auto-indulgent i patètic.

Jed em va portar a part. Ell em va dir que deixés d'insultar a la Lulu, que ni tan sols estava fent, jo era la seva motivació i que no creia que amenaça Lulu ha estat útil. A més, ha dit, potser Lulu realment no podia fer la tècnica, potser ella no tenia la coordinació encara no m'havia considerat aquesta possibilitat?

"Simplement no crec en ella," em va acusar.

"Això és ridícul", va dir Jed amb menyspreu. "És clar que sí."

"Sophia podia tocar la peça quan es aquesta edat."

"No obstant, Lulu i Sofia són diferents persones", va assenyalar Jed a terme.

"Oh, no, no això", li vaig dir, posant els ulls. "Cada un és especial a la seva manera especial", que imitava amb sarcasme. "Fins i tot els perdedors són especials en la seva pròpia manera especial. Bé no et preocupis, no has de moure un dit. Estic disposat a posar en el temps que sigui necessari, i estic content de ser el odiat . I vostè pot ser l'únic que ells adoren, ja que els fan tortitas i portar-los als jocs dels Yankees. "


Em vaig donar la volta a les mànigues i va tornar a Lulu. He utilitzat totes les armes i la tàctica que podia pensar. Hem treballat bé durant el sopar a la nit, i jo no deixaria que Lulu s'aixequen, no per l'aigua, ni tan sols per anar al bany. La casa es va convertir en una zona de guerra, i he perdut la meva veu cridant, però no semblava ser només un progrés negatiu, i fins i tot vaig començar a tenir dubtes.

Llavors, de sobte, Lulu ho va fer. Les seves mans es van ajuntar de sobte, la seva mà dreta i esquerra cada un fent la seva pròpia impertorbable cosa així.

Lulu es va adonar que el mateix temps que jo. Jo vaig contenir la respiració. Ella ho va intentar de nou provisionalment. Després va jugar amb més confiança i més ràpid, i encara celebrada el ritme. Un moment després, ella estava radiant.

"Mare, mira, és molt fàcil!" Després d'això, que volia tocar la peça una i altra vegada i no deixar el piano. Aquesta nit, ella va venir a dormir al meu llit, i es va arraulir i es van abraçar, esquerdes uns als altres. Quan va interpretar "El Petit Ruc Blanc" en un recital d'unes setmanes més tard, els pares es va apropar a mi i va dir: "Quin tros perfecte de la Lulu és tan valent i per a ella."


Fins i tot Jed em va donar crèdit per això. els pares occidentals es preocupen molt pels seus fills l'autoestima. Però com a pare, una de les pitjors coses que pot fer per si mateix del seu fill-estima és deixar de renunciar-hi. D'altra banda, no hi ha res millor per al foment de la confiança que l'aprenentatge es pot fer alguna cosa que va pensar que no podia.

Hi ha tota classe de llibres nous que hi ha retratar mares d'Àsia com intrigant, la gent insensible, saturat indiferents als interessos dels seus fills vertaders. Per la seva banda, molts xinesos creuen que el secret que es preocupen més pels seus fills i estan disposats a sacrificar molt més per ells que els occidentals, que semblen perfectament contents de deixar els seus fills a sortir malament. Crec que és un malentès per ambdues parts. Tots els pares decent vol fer el millor per als seus fills. Els xinesos només tenen una idea totalment diferent de com fer això.

els pares occidentals tracten de respectar la individualitat dels seus fills, animant-los a prosseguir els seus veritables passions, el suport a les seves decisions, i proporcionar reforç positiu i un ambient acollidor. En canvi, els xinesos creuen que la millor manera de protegir als seus fills és preparar per al futur, permetent veure el que són capaços de, i armar-los amb les habilitats, hàbits de treball i la confiança interior que ningú pot treure
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: catalanna » dc. gen. 12, 2011 10:25 pm

Aquest article és al·lucinant..
com a mestra, només se m'acut preguntar-me: a la Xina no tenen nens dislèxics, o amb problemes d'algun tipus? TOTS són genis? TOTS poden tocar el piano com els àngels? I si no ets perfecte? I si NO pots treure tot excel·lents??
Crec que aquesta senyora té la perfecció mal entesa... tot i que sóc de les que penso que com a societat de vegades ens demanem massa poc a nosaltres mateixos i als nostres nens, i ens instal·lem en la còmoda mediocritat, crec que no cal arribar als extrems d'aquesta senyora. Aquesta dona està com un llum d'oli. I ho publica a un diari prestigiós!!!!
En fi.. de les coses més increïbles que he llegit últimament.
Per cert, jo treballo a una escola on vénen molts esportistes d'èlit, i hauríeu de veure nens de 2n i 3r de primària que se salten el 50% de les classes perquè les mamàs es pensen que tenen genis a casa i els porten a entrenar... :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs:
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: Elidé » dc. gen. 12, 2011 10:30 pm

Uf!!! És obvi que parlem d'una cultura molt diferent...
No té gaire a veure amb l'article, però us recomano que us llegiu Cignes salvatges si no ho heu fet encara, s'entenen moltes coses!
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: catalanna » dc. gen. 12, 2011 10:49 pm

M'estava rentant les dents per anar a dormir i també pensava en recomanar-vos un llibre: Falling leaves, d'Adeline Yen Mah. No té ben bé a veure amb l'article, però va d'una nena xinesa no volguda, i és molt interessant (i trist). He vist a internet que en castellà es diu "Las hojas que caen", però l'original és en anglès. M'apunto Cignes salvatges :globus:
Avatar de l’usuari
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: petitaemma » dj. gen. 13, 2011 10:02 am

Sento no haver acabat de llegir l'article, però us dono la meva opinió en base a l'experiència que va tenir ma germana durant 2.5 anys vivint a Xina.
A veure, allà idealitzen molt les coses i tenen molt clar el que volen i sí, totes creuen que el seu fillet és el millor i s'ha de tractar com un senyor de ben petit (això s'aparta del tema, ho sé ) ma germana els deia: els petits budas, uns malcriats, vamos.
Penseu que allà són massa gent i no tothom pot accedir a la universitat, llavors des de ben petits els tenen obsesionats amb que han de ser els millors, per poder anar-hi. I per contra, a la universitat que ma germana donava classes d'espanyol (per la carrera d'espanyol, jeje) no podia suspendre a ningú, tots aprovaven :ufs: això per mantenir l'estatus de millor universitat no sé exactament fins a quin grau...
EN quant, a la família (ho sé, continuo sortint del tema) diuen que és lo més important, però solen tenir (si tenen diners) una amant/mantinguda, a més de la família "normal" i tothom hpo accepta...
Els nens des de ben petits, i això ho sap tothom, els fiquen a escoles d'alt rendiment on des dels 2 anys els hi inculquen "a saco" les diferents disciplines; als pares no els déu importar gaire separar-se del fill, ja que lo normal és, ara no recordo exactament a quina edat, donar-li els nens als pares perquè els criin. De fet, ma germana ens deia que allà les noies feien "lo que havien de fer" feien la carrera, es casaven amb un bon partit i tenien un nen (millor que nena, encara que les nenes no les abandonen que se deia que feien abans, eh, i tenen tb oportunitats) de fet, moltes d'aquestes noies, que coneixia ma germana, tenien el nen com per compromí i així ja, feina feta, però ni els anaven a veure o ho trobaven una càrrega haver de fer-ho...
Desde luego, des del país intenten donar una imatge inmaculada portes enfora, però la realitat no és aquesta; ni la família és sagrada (al mensy segons els nostres cànons), ni els pares es preocupen tant dels seus nens, ni molt menys "tots" els nens xinesos són genis! la proporció pot ser molt alta per lo comentat anteriorment, tothom vol que els seu nen sigui el millor!
S'ha d'entendre que en un país comunista on tothom se suposa que és "igual" l'únic que ells volen es diferenciar-se d'alguna manera dels altres.
Sincerament jo he estudiat piano des dels 8 anys i reconec que es molt complicat a cert nivell i coordinat amb els estudis i tinc molt clar que aquestes dos faran i arribaran fins allà on vulguin, ni les obligaré a continuar algo per lo que no valen o no els agrada, ni a fer coses perquè siguin genis. Vull que siguin nenes normals i disfrutin de la seva infantesa al màxim, que mai més tornaran a ser nenes!
(He de dir, que ma tot el que us dic, és de 2a mà, de part de ma germana, que es va casar amb un noi xinés i abans de la boda ja tenia la seva amant... potser la meva opinió és una mica personal, jeje)
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. gen. 13, 2011 11:08 am

Déu n’hi do!
Però tampoc em sorprèn massa, he llegit els llibres d’Amy Tan (una escriptora americana però d’ascendència xinesa, ella és la primera generació nascuda als EUA, si no la coneixeu us la recomano) i ja deixa veure aquesta forma de criança. El que passa és que pensava que era una cosa més d’abans, que ara –i sobretot els xinesos americans, com la que escriu l’article- ja no seguien.
A mi em sembla cruel, no tots podem ser genis en tot, alguns fins i tot no podem ser genis en res. Això sí que crea desmotivació i fa baixar l’autoestima!

És molt interessant tot el que expliques, Petitaemma.
Jo he estat a Xina però només de viatge (quan em vaig casar!) i vaig veure coses que em van semblar escandaloses però en un altre sentit, tot i que no lliguen massa amb aquesta perfecció que busquen a tota costa. Ara que hi penso, potser a Beijing no ho vaig veure però sí a altres ciutats i no només a pobles petits del sud… els bebès van sense bolquer (no tots, també s’ha de dir), porten uns pantalons que van descosits (queda una obertura molt gran) que va de l’entrecuix fins a més amunt del culet i quan tenen ganes de fer pipi o caca, simplement en fan i per allà, en teoria, s’escapa. El que m’al.lucina és que vagin de pares sacrificats i que els fills els ho deuen tot, que ho fan tot pels seus fills i una cosa tan bàsica i simple com la higiene la deixen estar. Us podeu imaginar el que deu ser anar amb uns pantalons mullats de pipi o bruts de caca? Perquè un nen que encara no sap avisar que en té ganes, pot estar jugant pel terra, assegut, i el pipi o la caca no tindrà la punteria de sortit tot per l’obertura. I se’ls deu irritar tot.
Vaig veure una mare amb un nen petit que anava amb aquests pantalons i que el portava en braços. En qualsevol moment se li pixa o se li caga a sobre, i aquesta dona després agafarà el transport públic i anirà ben apretadeta al costat d’altra gent!
I davant nostre un nen més gran (diria que potser ja podria tenir 3 o 4 anys) que tot d’una es va parar, es va eixarrancar i va fer pipi. Aquell nen ja sabia controlar els seus esfínters, què feia encara amb aquell pantaló horrible i amb el cul encetat? Geni en higiene i civisme no havia de ser, no. Ni sons pares tampoc.
Avatar de l’usuari
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: Elidé » dj. gen. 13, 2011 11:14 am

Això de les amants a mi també m'ho havia explicat una persona que havia viatjat molt allà per qüestions de feina...
Té sentit tot el que expliques, el voler diferenciar-se en una societat on tots són iguals i el pensar que el fill (gairebé sempre únic) és el millor.
A Cignes salvatges l'autora (xinesa) explica que en temps del comunisme més dur els matrimonis no podien viure junts, i només es veien els dissabtes. Amb un passat així, suposo que resulta més fàcil acceptar la separació dels fills. Històricament també han estat explotats i estan acostumats a treballar dur en condicions extremes.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. gen. 13, 2011 11:19 am

Per cert, que m’havia quedat amb ganes de dir-ho: la traducció del google és espantosa! He llegit l’article en anglès i després he vist que hi havia la traducció i l’he mirat per sobre i m’he fet un fart de riure!
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: entrerius » dj. gen. 13, 2011 4:08 pm

no conec la cultura xinesa, per tant no puc opinar gaire. Però vaig veure un documental de com entrenaven als nens per ser gimnastes i vaig flipar!!!! però molt!!!!
Coincideix amb el que comenteu de la necessitat de ser el millor... però a costa de maltractaments emocional que considera molt greus :ufs:
Em va afectar molt veure aquells nens i nenes insultats, maltractats psicològicament, rebaixats i matxacats moralment.... pot ser sí que acabarien guanyat una medalla d'or a les olimpíades... però estic segura que a nivell personal tindran l'autoestima pel terra i moltes dificultats per relacionar-se.

Edito per posar el link a una noticia de america noticias que en parla:
http://www.youtube.com/watch?v=oIlYnu2cgAU&feature=fvsr

El documental també està al youtube seccionat en varies parts. Molt impressionant.
entrerius l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 13, 2011 5:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: entrerius » dj. gen. 13, 2011 4:38 pm

m'he oblidat de dir que l'estimulació positiva penso que pot ser tant bona o millor que la negativa per assolir fites o obtenir resultats.... i estic convençuda que a la llarga és molt millor pel l'infant que no pas la negativa.
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: tolinso » dv. gen. 21, 2011 10:01 pm

l'altre dia parlant amb una amiga xinesa li vaig preguntar, i em va dir que si, que era la realitat! que ella era de les ultimes de la classe i que tenia de mitjana un 9.5. Que els profes trucaven a casa seva dient que havien de vigilar, perque anava malament a l'escola. Diu que sent els millors es l'unica manera de poder-se assegurar una placa en una escola decent de secundaria, i una bona (Excel.lent) nota a secndaria l'unica manera d'accedir a una universitat...
En fi... que com a tot arreu hi haura families mes tolerants que d'altres. Ella em va dir que els seus pares eren dels "fluixos" i que no la pressionaven amb activitats extraescolars, per exemple!

per cert, que l'article que us vaig penjar, i el llibre que ha escrit l'autora, esta tenint un bon rebombori aqui als EEUU. Fa dies que les tertulies de la radio en van plenes... i diuen que en algunes escoles hi ha hagut problemes d' "atacs" a nens xinesos.... tot plegat un bon lio...
Avatar de l’usuari
Irina
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: Irina » dg. gen. 23, 2011 2:44 pm

Ostres, es al.lucinant l'article. No m'estranya el rebombori, pero osti, com sempre la gent sonada fent bestieses, han d'atacar als pobres nens xinesos ara? nomes els hi faltava aixo, explotats pels pares i rebre osties a l'escola...

Jo el poc que se de la cultura xinesa em ve a traves d'una amiga que esta ensenyant espanyol a una universitat de Beijing. La vaig veure fa poc i em va dir que els seus alumnes no falten cap dia a classe i que nomes estudien, estudien i estudien. Els veus a les aules buides estudiant, fins que tanquen i a les 8am estan a classe i aixi cada dia. El que em va xocar va ser quan em va dir que es una falta de respecte al professor el faltar a classe, pero no l'adormir-se a classe!

Jo tambe penso que l'estimulacio positiva es la millor.
Segur que aquests nens tenen mes problemes psicologics que cap altre nen, pero segur que els han "ensenyat" a creure que es aixi com s'han de sentir i que es normal.
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: perque les mares xineses son superiors? (segons un article)

EntradaAutor: entrerius » dl. gen. 24, 2011 11:02 am

http://www.larazon.es/noticia/4009-la-l ... ngre-entra

La nticia ja ha arribat aquí també.

Torna a “Extraescolars”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::