Instituts públics de Gràcia

ja no som tant petits!!
elvira75
Entrades: 1
Membre des de: dg. feb. 07, 2016 1:39 pm

Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: elvira75 » dg. feb. 07, 2016 3:05 pm

Hola!

Aquest any ens toca fer el canvi a la ESO i estem mirant els centres públics de Gràcia. He buscat opinions en foros però sembla que la gent escriu sobretot dels coles de primària i d'escoles bressol (això, o jo no sé trobar els temes de secundària...).

A més, sembla que els instituts s'han posat d'acord per fer la jornada de portes obertes el mateix dia i no podré anar a veure'ls tot (Vila,Menéndez i Serrat) així que, si teniu informació, si porteu els vostres fills a la pública del barri, si aneu a les portes obertes...Podeu compartir aquí la informació?

Moltes gràcies!

PD: Quin mal de cap això d'haver de tornar a buscar escola...
mamalluna
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 8:31 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: mamalluna » dj. feb. 11, 2016 9:05 pm

Hola, Elvira75!
M'agrada aquest post i espero que més gent s'animi a escriure >.-<: . Nosaltres estem en la mateixa situació perquè també ens toquen els mateixos tres centres i evidentment no podrem anar a totes les portes obertes perquè com bé dius, es fan el mateix dia. Bé, almenys al Vila i al Menéndez, perquè he vist que al Serrat també es fan portes obertes el 24. Espero poder anar-hi!
Tu quines tens previstes veure? Jo pensava anar al Vila perquè ens agraden els coles petits i ens han parlat molt bé tot i que entrar al Menéndez suposo que és més fàcil perquè hi ha més places, no sé...
El Serrat no entrava dins de les nostres opcions perquè les opinions que havia sentit no eren gaire bones, sobretot pel que fa al nivell i al professorat, però últimament he parlat amb un parell de mares que porten els seus fills allà i n'estan molt contentes.
Pel que m'han dit, hi ha hagut canvis a la direcció i l'institut està canviant força. Així que, aprofitant que es pot visitar el 24, aniré a fer una ullada.
Ja explicaré les meves impressions. Espero que tu i més gent faci el mateix!
I si hi ha pares per aquí que portin els fills a un d'aquests instituts, sisplau, explique-nos alguna cosa!!
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: sugar » dl. feb. 15, 2016 8:58 am

Hola, jo no soc de Gràcia però quan la meva gran li va tocar passar a l'ESO no m'agradava cap dels instituts adscrits o sigui que vaig mirar força opcions. Dels que dieu, només vaig anar a veure el Menéndez Pelayo i em va agradar molt, a més, com que no podia anar a portes obertes em van fer una visita privada per l'Institut una tarda.

Només us vull dir que no us agobieu, es passa fatal, però quan acabi el curs veureu que no era per tant...
sugar
mamalluna
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 8:31 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: mamalluna » dc. feb. 17, 2016 10:13 pm

Hola, Sugar!

Gràcies per la resposta; la veritat és que es passen nervis, sí. Al final vas portar la teva filla al Menéndez? No ho he acabat d'entendre bé...
Jo també vull mirar altres opcions, per si de cas. M'agradaria veure el Costa i Llobera, en tens alguna referència? També aniré a les portes obertes d'aquest dissabte del Frederic Mistral, encara que no sigui públic, ja que he llegit molt bones opinions.

Si pots dir-me alguna cosa sobre aquests centres...gràcies!

I si algú altre s'anima a compartir experiències i opinions sobre els instituts que comentàvem a l'entrada enterior serà molt benvingut! :ok:
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: sugar » dv. feb. 19, 2016 8:30 am

No, el vaig anar a mirar perquè hi havia opcions de poder entrar, jo soc de Noubarris i no m'agradava cap del meu barris on tingués opcions.

De Gràcia no conec cap altre, ho sento
sugar
mamalluna
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 8:31 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: mamalluna » dg. feb. 21, 2016 1:12 pm

Gràcies de totes maneres, sugar! Sembla que a la gent li costa escriure i no sé si és perquè hi ha poc gent interessada en centres de Gràcia-Sant Gervasi o per mandra..
Animeu-vos, va! Que aquí estem per opinar i per ajudar-nos!
Ahir vaig anar a les portes obertes del Frederic Mistral: en general bé. El professorat em va semblar molt implicat i quanta llum a les aules!! Això sí, no sabia que hi havia tantes escales (l'edifici on es fa ESO no sé si tb és així). Les portes obertes eren de primària, però tot i així vaig voler anar-hi per saber els preus... El full de preus que ens van donar no em queda gaire clar, perquè se suposa que la quota de primària i d'ESO és la mateixa, però hi ha un rebut extra al juliol per a piscina i sortides/viatges de final de curs que és el mateix.La piscina és extraescolar (horari migdia) i les sortides entenia que estaven incloses en un altre dels conceptes descrits...així que no sé ben bé.
De totes maneres, com que la nostra primera opció és la pública, dimecres al migdia aniré al Costa Llobera, a la tarda al Serrat i Bonastre i dissabte que ve al Vila.
Ja us aniré dient les meves impressions, tot i que m'agradaria rebre algun feed-back :ok:
mamalluna
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 8:31 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: mamalluna » dc. feb. 24, 2016 10:49 pm

Tal i com vaig dir, us escric les meves impressions de les visites al Costa i Llobera i al Serrat i Bonastre. Espero que en algun moment algú més s'animi a compartir les seves experiències i/o opinions...

Costa i Llobera: m'ha agradat molt l'entorn, el bosc-pati, la llum...immillorable. La biblioteca és brutal, suposadament proporcional a l'ús que en fan, ja que treballen per projectes. Arribar-hi no és fàcil, però el centre disposa d'un servei de transport escolar. És com tenir una escola concertada-privada a preu de públic. Idiomes: Anglès i francès. És molt complicat entrar-hi, o sigui que si la poses de primer opció te la jugues...i això és el que ens fa dubtar.

Serrat: d'entrada he de dir que m'he trobat amb molta més gent de la que m'esperava, no s'hi cabia. M'ha agradat molt el projecte de 1r d'ESO que tenen pel que fa a la seva acollida i funcionament. El professorat que ens ha atès m'ha donat molt bona impressió i també m'ha agradat el fet que estan actualitzant les instal.lacions (es veu molt net i nou). Idiomes: anglès i alemany. Fan moltes activitats al llarg de l'any i tenen projectes molt xulos.Molt millor del que em pensava, la veritat.

Ara em queda la visita de dissabte i després el més difícil: decidir.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: nb_30 » dj. feb. 25, 2016 8:37 am

Per temes laborals conec el Costa i Llobera i és brutal! Si teniu la sort d'entrar al.lucinareu. Realment es el que has dit, es com un centre concertat però públic.

I el Serrat i Bonastre també el conec una mica per feina, no tant com el Costa, i també es un bon centre!

A veure si teniu sort ;)
mamalluna
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 8:31 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: mamalluna » dj. feb. 25, 2016 7:54 pm

Gràcies, nb_30! Ja començava a pensar que parlava sola :content: Ja veig que les meves impressions no van desencaminades.

Com ja vaig comentar en una altra entrada, la nostra primera opció és la pública però no per això descartem les concertades. Volem veure com més escoles millor! Potser això dificulti l'elecció final, però creiem que és pitjor quedar-se amb l'"ai! aquesta no la vam veure...".

Així que, aquests dies que dedico estones a llegir opinions, m'he trobat amb l'escola Sant Gregori. He mirat el web i m'ha agradat molt, però no conec ningú que dugui allà els seus fills. El problema és que no trobo preus enlloc i em fa la sensació de ser molt cara. Quan dic cara ja sé que és molt subjectiu... El nostre "tope" econòmic seria el Frederic Mistral, per posar un exemple i no vull anar-la a veure si sé que no podré pagar-la... Si entra dins del preu assumible dissabte ens dividiríem: un al Vila i l'altre a Sant Gregori.

Saps el preu d'aquesta escola? Si no, potser obriré un tema nou. I ja que hi som... opinions d'aquest centre?

Gràcies de nou!!
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: nb_30 » dj. feb. 25, 2016 8:28 pm

Ostres, no et puc ajudar amb el tema de preus de concertades perque nomes treballo amb centres publics..em sap greu!
I ja he vist que estava molt mort el post..potser les mares del socpetit tenim els fills mes petits (?).
Espero que tinguis sort!
El costa realmemt es una passada, te un equip directiu molt potent i els profes també. I la biblioteca??? Mare meva, lliuren un profe pq se'n faci carrec en tot l'horari i el fons que tenen es una passada, a nivell de biblio publica. A mi em te el cor robat :D tant de bo el departament torni apostar pels instituts escola.
mamalluna
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dj. feb. 11, 2016 8:31 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: mamalluna » dj. feb. 25, 2016 11:43 pm

Sí; el Costa em va agradar molt. La biblioteca és la millor que he vist, gairebé semblava una biblioteca de barri. El probema és la dificultat per accedir-hi...(i no parlo d'ubicació, que tot es pot arreglar, parlo de places).
El Serrat també em va agradar molt, com ja he dit, però vull veure més centres abans de decidir...

Sí; crec com tu que la gent està més interessada en educació infantil i primària i per això aquest tema està una mica "mort". No ho entenc, la veritat...

Gràcies de nou!
antvilo
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. març 06, 2016 3:12 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: antvilo » dv. març 18, 2016 6:22 pm

Hola,en quan a ESO no puc donar moltes informacions peró la filla d'uns amics meus que va estudiar la secundaria a escola Sadako ara esta cursan el batxillerat al IES Balmes.
Ells van mirar uns quans i aquest els hi va agradar molt, només ho dic per si no ho contemplavau.
antvilo
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dg. març 06, 2016 3:12 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: antvilo » ds. març 26, 2016 5:48 pm

Hola dema arribem d,uns diés fora i us enviare foto preus S.gregori
nereta1
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: ds. març 19, 2016 10:50 pm

Re: Instituts públics de Gràcia

EntradaAutor: nereta1 » dv. abr. 01, 2016 2:20 pm

A mi encara em queda lluny l'institut (bé, a mi no; al meu fill, je, je...), però com que la meva neboda l'any que ve farà 4t d'ESO li dono un cop de mà a ma germana per mirar instituts per fer el Batxillerat.

Dels que comenteu, només tinc uns coneguts que porten la filla al Serrat. Ells hi van entrar de rebot perquè no era cap de les primeres opcions, però ara n'estan encantats i la nena també està molt contenta. Pel que m'expliquen és un institut on es fan moltes activitats solidàries i també relacionades amb el medi ambient al llarg de l'any. És petit, tothom es coneix i l'ambient és tranquil. També fan moltes sortides i viatges de final de curs, però això suposo que més o menys com a tot arreu. Què més m'han dit...? Sí; que fan Batxillerta artístic i que fan classes extraescolars per als alumnes que es vulguin preparar per a titulacions oficials de l'EOI. Fan servir llibres, tenen deures...
No sé si us serveix ; és la única informació que tinc.

Em miraré els altres que comenteu per si poden ajudar la meva neboda d'aquí a dos anys.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::