Pipí a la nit

ja no som tant petits!!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Pipí a la nit

EntradaAutor: Takita » dc. nov. 14, 2018 10:31 am

Bones!
Al meu fill, que farà 9 anys a finals de desembre, de tant en tant, se li escapa el pipí a la nit. Fins ara, i donat que no passa cada nit, ni tan sols cada setmana, pensàvem que podia ser "normal", però amb aquesta edat, ens comença a amoinar...

Quan al matí veu que se li ha escapat, ho passa fatal, plora i em demana perdó, perquè diu que no se n'adona.

Us hi heu trobat? Estic per demanar hora al Pediatre, però volia saber les vostres experiències.

Gràcies.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Pipí a la nit

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. nov. 14, 2018 10:31 pm

Hola Takita,

Jo no m'hi he trobat però tinc uns amics que diuen que els dos es van fer pipí al llit a la nit fins aproximadament els 12 anys. I que els seus fills, de 7 i 5 anys actualment, de moment tampoc controlen esfínters però tenint la seva pròpia experiència tampoc els amoïna massa...

Jo entenc que sí que us preocupi tenint en compte l'edat i que a ell això li comença a suposar un problema (culpa, vergonya, etc). He fet una mica de recerca online i he trobat un article avalat per la Associació Espanyola de Pediatria on hi ha dades estadístiques (és més freqüent en nens) i consells al respecte. T'adjunto l'enllaç perquè el puguis llegir. A l'article recomanen fer seguiment al pediatre si la enuresis és després dels 6 anys i/o si és un problema/preocupació pel nen o pares. Jo si em trobés en el vostre cas intentaria no "obsessionar-me" en el tema, per no encomanar angoixa al nen, però sí que ho explicaria al pediatre perquè n'estiguéssin al cas i descartéssin qualsevol patologia associada a l'enuresis nocturna (diabetis, infeccions orina, etc)

https://www.aeped.es/sites/default/file ... s/10_3.pdf
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Pipí a la nit

EntradaAutor: Takita » dj. nov. 15, 2018 12:21 am

Moltes gràcies per la resposta i l'article, Jomateixa82! Com bé dius, més que res patim perquè veiem que ell pateix, així que demanaré hora amb el Pediatre, a veure què ens diu.

Bona nit :-()-)
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Pipí a la nit

EntradaAutor: neuetes » dj. nov. 15, 2018 7:43 pm

Hola Takita, ara fèia dies que no ens trobavam per aquí :-()-)

La meva filla gran es feia pipí esporàdicament fins a tercer de primària (8 anys) i, com tu, vaig preguntar al pediatra. Un cop descartat res fisiològic, vam encarar-nos que no fos quelcom emocional i sempre coincidia amb ansietat o nervis que passava i que li afectaven emocionalment (exàmens, discussions amb amigues del cole, etc).
Avatar de l’usuari
roseta1977
:: rateta
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pipí a la nit

EntradaAutor: roseta1977 » dg. nov. 18, 2018 11:46 am

Hola, el meu fill té 9a i 5 mesos i tot just fa un parell de mesos que dorm sense bolquer , i alguna nit encara se li escapa, però a diferència del teu ell no ho viu malament.

Jo soc pediatra, i no estic gens preocupada pel tema, és una cosa bastant habitual, fins el 10% dels nens de 10 poden patir enuresi nocturna. Una qüestió important a valorar és la repercussió que té en el nen i la família, ja que es poden arribar a produir problemes d'autoestima i problemes a nivell escolar.

Primer de tot el que s'ha de valorar és si es tracta d'una enuresi aïllada o pot haver algun altre problema. És important conèixer els hàbits miccionals que té durant el dia: Nº pipis que fa (normal uns 7 pipis al dia), si s'aguanta molt, si se li escapa alguna vegada durant el dia, si ha de fer pipi amb esforç, si ha tingut infeccions d'orina, .... De vegades canviant els hàbits miccionals durant el dia poden millorar els problemes que hi ha a la nit. Per exemple un nen que durant el dia fa molts pipis, això pot fer que la seva capacitat de la bufeta disminueixi i a la nit tingui menys capacitat i pugui tenir més escapes, així que millorant els hàbits del dia també millorarà la nit.

Una altra cosa important es valorar els líquids que beu el nen, si poc abans d'anar a dormir pren molta aigua, tindrà més risc que després se li pugui escapar.

De vegades el problema és que el nen dorm molt profundament i no es desperta quan té pipi, en aquests casos pot ser útil l'utilització d'una alarma d'enuresi (x exemple wet stop), però l'efecte és lent, tarda uns 3-4 mesos, i s'ha d'estar molt motivat per utilitzar-lo i el nen ha de ser prou madur.

De vegade el problema és que el nen fabrica més pipi del normal per la nit, i és en aquests casos on el tractament amb Minurin (r) pot ser més efectiu. Però això sempre ho ha de valorar un metge.
Per saber si el problema és aquest s'ha de fer un diari miccional, que consisteix en apuntar durant 2-3 dies la quantitat de pipi que es fa per la nit i pel dia i així es pot saber si és normal o no.

En resum, si veus que al nen li preocupa ho comentes amb el teu pediatra que us pot aconsellar que serà millor per a ell, però el més important és que li doneu confiança al nen, no el culpabilitzeu i li expliqueu que això li passa a molts nens i que segur que es solucionarà.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Pipí a la nit

EntradaAutor: Takita » dl. nov. 19, 2018 1:00 pm

Moltes gràcies, neuetes i roseta1977!

He pensat que poden ser nervis i no sé si hi té a veure, però s'aguanta molt abans d'anar a fer pipí. El veig com neguitós i li dic que perquè no va a fer pipí i llavors hi va, però moltes vegades, s'aguanta, no sé perquè i ell tampoc no ho diu...

A veure què ens diu la Pediatra; aprofitarem que hi hem d'anar a la revisió dels 9 anys.

Mil gràcies, noies! :-()-)

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::