TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: Bel1983 » dj. set. 04, 2014 1:55 pm

Bones!

Doncs bé, des de que va arribar a casa el nostre bitxet no hi ha manera de tenir la casa endressada! i ja no puc més !!!!

No sé com ho feu vosaltres però, des de que vaig començar a treballar després de la baixa de maternitat encara es pitjor!!

Entre setmana fem el mínim del mínim el meu home i jo, i el cap de setmana ......... entre fer la compra , anar a veure els padrins, i el petit que té tota la nostra atenció, no dóna temps per garirebé res més.

Estem pensant de possar algú un parell de dies a la setmana a casa per ajudar-nos, però la econòmia està com està i ens costa pendre aquesta decissió.

La roomba o semblant, es tant maravellosa i fantastica com diuen? , suposo que després has d'anar amb la mopa per arribar allà on no hi harriba. no sabem si fer aquesta despesa tan gran per després anar amb la mopa surt a compte.....

vosaltres com ho feu?, com us organitzeu per tenir la casa amb unes condicions més o menys decents?
Penseu que es una bona opció la de contractar algú per hores a casa? i si es així, quantes hores són les òptimes ? surt molt car?

gràcies per endavant ! :ok:
pilar
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2222
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 10:08 am

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: pilar » dj. set. 04, 2014 3:10 pm

jo era com tu... fins que vaig canviar el xip i s'arriba fins on un pot... i ara que tinc dos nens, doncs mira, on es pot, i si no arribo a fer-ho tot mala sort... a vegades això sí, al vespre quan dormen aprofito i faig els vidres, el lavabo,etc... i l'aspirador només la paso dos cops a la setmana i gràcies. :ok:
Imatge
Imatge
ELE
:: granota
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: ELE » dj. set. 04, 2014 7:51 pm

La roomba va molt be. Jo la poso cada dia i treu pols. Notes q se't fa menys pols als mobles tb. Po clar...no fa miracles...darrere portes no ho fa i has d deixar el cami fet x la roomba...pujant cadires a sobre la taula p.ex.
Ara jo ho considero una gran ajuda i bona inversió.

O canvies elxip o posat una dona 3h setm per fer vidres i coses mes a fons.
ELE
:: granota
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: ELE » dj. set. 04, 2014 8:52 pm

La roomba va molt be. Jo la poso cada dia i treu pols. Notes q se't fa menys pols als mobles tb. Po clar...no fa miracles...darrere portes no ho fa i has d deixar el cami fet x la roomba...pujant cadires a sobre la taula p.ex.
Ara jo ho considero una gran ajuda i bona inversió.

O canvies elxip o posat una dona 3h setm per fer vidres i coses mes a fons.
Avatar de l’usuari
karruxina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: karruxina » dj. set. 04, 2014 9:35 pm

Nosaltres abans ens ho feiem entre el meu home i jo, teniem mes temps lliure, pero desde fa 5 anys que va neixer la nostre filla gran, a casa va entrar el roomba i tb una dona de la neteja un cop a la setmana 2/3h. I ara mateix, si el roomba o la kelly pleguen, o substitueixo per un altre, xq no tinc temps (amb dos nenes) per fer coses de la llar. He de dir que les meves filles son bastant endreçades, i aixó ajuda molt, xq cosa q fant servir cosa q recullen, i per casa sempre volen donar un cop de mà. El dia a dia vaig fent cosetes xq he de dir q odio el desordre, així consegueixo mantenir la casa be.
KaRRuXiNa
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: MarionCole » dj. set. 04, 2014 10:57 pm

Nosaltres teníem una noia que ens venia 3 hores a la setmana però ens va deixar penjats i a partir d'aleshores vam descobrir que era qüestió de moltíssima organització, ens estalviàvem uns quartos i anaven a la hipoteca o de vacances. Et dic una mica les claus:

1) Oblida't de tenir la casa com els xorros del oro pq et frustraràs constantment. Si volies tenir la casa neta, fills, i a sobre tenir diners, haber elegido muerte.

2) No és més net qui més neteja sino qui menys embruta, i això es concreta en:

2.1. Cada cop que utilitzeu la pica del lavabo, eixugueu-la amb una tovallola (aixeta inclosa). Tingue'n vàries de petites en un calaix destinades a això. La meva filla gran ja ho fa per sistema. La pica neta i brillant dóna molta sensació de netedat.
2.2. Cada cop que cuineu i abans de seure a taula, ja com un tic, tireu xorro de KH7 a les rajoles del costat dels focs, vitroclean als focs i baieta. Ho eixugueu.
2.3. Cada cop que us dutxeu, quan encara esteu dins de la dutxa ben molls, passeu la goma netejavidres per les rajoles i la mampara.
2.4. Cada dos o tres dies, al matí, tireu pato wc al vater, tireu de la cadena i aneu-vos-en a treballar.
2.5. Quan vull fer adormir el meu fill petit, me l'enfilo a la motxilla i passo la mopa. Amb la caminata pel pis ell queda adormit i el terra decent.
2.6. Només sortir del llit l'has de fer. No esperis més. Són 30 segons però l'efecte d'ordre que dóna un llit fet és important.
2.7. La roba va directa dels fils d'estendre a l'armari. No es fan piles "per plegar després", no hi ha perdó ni compassió en aquest punt. Ah, i estendre de manera que no hagis de planxar. Si una peça de roba s'ha de planxar, directament NO LA COMPRIS.
2.8. No s'entra a casa amb sabates del carrer. Es deixen a l'entrada i anem descalços o amb sabatilles.

3) 1 cop a la setmana peti qui peti s'han de fer els bàsics, que són:

3.1. El terra (aspiradora i fregar): 3/4 d'hora
3.2. Els lavabos: 20 minuts
3.3. Canviar la sorra dels gats i netejar bé el seu calaix: 15 minuts.
3.4. UNA COSA A FONS. Serveix QUALSEVOL cosa per simple i tonta que et sembli, et poso exemples:
* Netejar els vidres d'una finestra (recomano LUMINIA, bo, bonic i barato, els vidres brillen)
* Treure la pols del menjador i una habitació (si només fas el menjador JA VAL. Millor això que res).
* Agafar piles de papers, triar-los i llençar-ne
* Fregar un parell de portes dels armaris de la cuina
* Netejar el forn (buff, això ho deixo per al meu home)
* Endreçar i posar bé als prestatges els contes dels teus fills
* Triar medicines caducades per llençar
* Apartar el microones i netejar el darrere (i de pas baietasso per dins i per sobre el microones. recomano unes toallitas limpiacocinas del mercadona. Amb això neteges nevera, microones i prestatges de la cuina en un plis).

De tant en tant se'ns tira la merda a sobre, però es tracta de contenir la merda abans que aquesta se't mengi a tu. D'aquí la importància del punt 2, que sembla que sigui una feinada però a casa ho tenim super incorporat i ja no ens suposa cap esforç.

Jo tbé voldria saber què tal la ROOMBA, pq val molts diners per comprar-ho a cegues. Fa bé les alfombres??

Espero haver donat idees!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: ada_bcn » dv. set. 05, 2014 2:06 am

Jo tinc un pis enorme (5 hab però totes dosbles, dos de les quals són hiper-dobles), dos nens petits i estic sola... vaig fent com puc, abans tenia una roomba i m'anava molt molt bé, es va espatllat i ara per molt que escombri no és le mateix... tinc habitacions on no entrem mai, i la veritat és que no trec en trec la pols, no planxo res, vull posar-me un rentaplats però no ho he fet perque s'ha de fer tota la instalació eléctrica nova per poder posar-lo i és el que trobo més a faltar... i la roba se m'acumula en muntanyes sobre un llit, la rentadora no para, de tant en tant consegueixo tenir un dels nens dormit i jo energies per posar-la a l'armari, la dels nens i primer la del gran que se la agafa sol, la meva no consegueixo fer-ho mai perquè quan puc fer-ho està dormint el peque dins al meva habitació... El que si els quartos de bany nets i ben brillants (la banyera casi cada dia perque els meus nens quan es banyen fan chapapote i el wáter també i aixó q un encara porta bolquers), el gran m'ajuda amb el labavo, i el terra del menjador també després de cada menjada, cada dia faig alguna habitació (o la pols o el terra...) però els vidres crec que els he fet dos cops aquest any. La resta quan vaig podent i en tinc ganes... De tant en tant ve la meva mare i em diu: Et vaig a plegar al roba que no sé estar sense "fer res"... i amb ella el bebé es queda a la trona tant conforme mirant com ho fa... I jo aprofito per fer-me un te i pendre-me'l sense cremar-me la boca...
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: noviachuky » dv. set. 05, 2014 8:08 am

Ei! No t'hi amoïnis massa, nosaltres també fem els bàsics, lo més gros, vidres, cuina... això tenim una dona, i la Roomba és una meravella, jo la recomano de totes totes.

Ànims i disfruta del teu fill pq el temps passa molt ràpid.

Petons
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bel1983
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dc. abr. 17, 2013 3:17 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: Bel1983 » dv. set. 05, 2014 9:32 am

Moltes gràcies noies! ,

La veritat es que de vegades es fa una muntanya tota la feina que s'arriba a acomular a casa. :ufs:

La roomba em sembla que serà la nostra propera incorporació a la familia, però pica que no veas !!!!!!!

Això es veritat de qui no es més net qui més neteja si no qui menys embruta, però de vegades no saps com s'ha arribat a acomulat tantes coses amb tan poc temps......

Mariaoncole llegire el teu comentari al meu home aquesta nit quan arribi a casa ...... em sembla superbona idea el que exposes. Ara toca aplicar-ho i ser constant per establir-ho com una rutina més de casa. Enacara que lo de la roba JA HO FEM!!!!!!!

De vegades quan estic a casa i el peque està jugant tant tranquil i esta bastant distret, em sap greu no està amb ell i participar del seu joc...... , ja sé que hauria d'aprofitar aquests moments per fer coses , però no ho puc evitar!, ell vol està amb mi i jo amb ell!!! :camio: :p-)
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: catalanna » dv. set. 05, 2014 10:44 am

Ostres veig que parleu molt bé de la roomba... Potser que m'ho plantegi! Jo tinc una dona que ve quatre hores a la setmana, i el meu pis és petit, amb la qual cosa cundeix prou, tot i que una hora la dedica a planxar la roba de feina del meu marit (la resta no es planxa!). A mi m'encanta obrir un armari i trobar-hi llençols planxats i perfectament col.locats, però encara m'encanta més tenir una miiiiica de temps lliure! O sigui que la meva filosofia va una mica en la línia que comenteu moltes: fem el que podem i el que no podem, queda sense fer i ens quedem tan amples! Això sí, la roba de l'assecadora/estenedor a l'armari volant, que això sí que fa mandra quan s'acumula!!
Per cert, edito per afegir una cosa clau: la neteja és cosa de tots els que viuen a casa, no només meva! Si no em tornaria boja!
Avatar de l’usuari
Abril :)
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dc. març 10, 2010 3:29 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: Abril :) » dj. jul. 16, 2015 10:41 am

Aprofito per desfogar-me eh, (no m'ho tingueu molt en compte):

ÉS IMPOSSIBLE TENIR LA CASA NETA!! EM PASSO ELS DIES I PART DE LES NITS NETEJANT! I vinga a recollir, sempre hi ha coses per recollir! La cuina dura menys d'una hora neta. I ara a l'estiu només ens falten les formigues!! ELS VIDRES JA NO SÓN TRANSPARENTS de tant temps que fa que no els faig. Hauria de fer la dutxa a fons i només sóc a temps d'anar-hi tirant lleixiu per treure li el més gros. Quan ve la cangur em fa una vergonya que no vegis! I quan han de venir visites he de fer una marató de neteja i sempre acabo just abans que truquin a la porta... Si algun dia em ve una visita SORPRESA bueno, déu meu, em vull morir. Em sento més sola que mai, ningú no m'ajuda, el meu home treballa molt i sento que no li puc demanar res. Però és que per favor, només tirar la roba bruta al cubell, o posar els pats al rentaplats!! I les joguines dels nens...i els paperots i els trastos i coses que no sé si puc tirar o no...I em passo les hores netejant i recollint...i estic cansada.

Jo voldria arribar a casa i dir "Oh sí...caseta", però quan arribo penso "Oh déu meu...quina casa!".

Ai verge...què hem de fer...PLOREM!!
Imatge
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: martina13 » dj. jul. 16, 2015 7:22 pm

Magradq aquest post!!
Jo crec que es impossible mantenir ordre al 100%
Jo ara k la petita ja te 20 mesos penso k esta mes immunitzada de tot i una mica mes de pels de gos i pols tampoc sera taaaaant greu
Jo tinc clar k 1er es passar tempa amb la cria
2on passar temps x mi i la.parella
I en 3r i llunya lloc netejar
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: TENIR LA CASA NETA : MISIÓN IMPOSIBLE!

EntradaAutor: petipe » dj. oct. 15, 2015 12:15 pm

Uf! Per a mi, el caos ha estat a partir de la segona criatura. Abans no teníem ningú, però ara hem posat una dona. I he de dir que és fantàstic i ho recomano totalment. Pel que fa a la neteja, genial. Ara bé, pel tema ordre... amb dues criatures, al cap de 10 minuts torna a ser tot bastant caòtic!! Però vaja, almenys veus que tot està net, aquesta feina que t'estalvies i més energia que tens per recollir "trastos"....

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::