Baieta i fregalls de cuina

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. maig 10, 2018 12:09 am

Hola noies,

Cada dia em foten més fàstic les baietes i els fregalls de la cuina. Tinc la sensació que en comptes de netejar embruten!!!
Faig servir baieta de marca, concretament Vileda, per veure si així millora la cosa i res, arriba un punt (i no tarda en arribar, no és que no la canvi durant setmanes o mesos...) en què quan la mullo per fregar la cuina té com una pel·licula viscosa asquerosa.

Intento que entre un ús i altre s'assegui, etc De tan en tan la deixo en remull amb lleixiu, però res... Els fregalls són millors però no per tirar coets. Els canvio cada dos per tres...

Cada quan els canvieu vosaltres? Algun truc per mantenir-los néts i eficaços més temps? A amazon he vist uns fregalls de silicona (la baieta no sé) que podrien anar bé per ser més resistents i en teoria més higienics que els fregalls. Algú ho ha utilitzat? Netejen bé?

Gràcies noies, des que tenim la segona nena el tema neteja de casa és un desastre, no tinc temps ni ganes i cada dia tinc més mania a tot aquest tema!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 10, 2018 11:19 am

Hola guapa!
Com t'entenc, si a més de la feinada que hi ha a fregar ens dona la sensació que està brut.
Això de les baietes és un tema que vaig batallar durant bastant temps, i sembla que ara he trobat la solució. Hi va haver una època que em semblava que obria la porta del pis i sentia l'olor de les baietes (tinc la cuina a tocar de l'entrada)
En parlo en aquest post de l'SP:
viewtopic.php?f=89&t=49750&hilit=BAIETES+SENSE+OLOR

En resum, ara el que em va bé és canviar la baieta cada dia, deixar-es en un "cosi". En un altre cosi, hi poso els draps per eixugar (de microfibra). Aquestos dos cosis són sense tapa i els tinc damunt d'un armari a la zona de la rentadora, on hi tinc claraboia, és a dir, ventilats.
Una vegada a la setmana, agafo els fregalls (n'utilitzo dos, un per a la planxa i l'altre per la resta) i ho poso tot a la rentadora amb una mica de detergent i un raig de lleixiu. El lleixiu quan vaig comprar la segona rentadora em van recomanar posar-lo, si podia ser, quan la rentadora ja hagués donat un parell de voltes, perquè és cert que va entrant contínuament aigua. Tot i així, si haig de deixar la rentadora programada ho poso tot, clar
El programa que faig anar és un que tinc que dura 15 minuts a 30 graus i 800 revolucions, i no hi poso suavitzant.
Si has pogut llegir l'altre post, hauràs vist que em queixava que depèn de la marca de baieta, que són més rígides, és més fàcil, encara ara, que agafin olors estranyes. Abans m'anaven molt bé unes de l'Slecker, però des de que és clarel i ho ha comprat el DIA ja no van tan bé. A vegades compro rotlles d'aquells de retallar per eixugar olles i són menys rígids i van més bé.
A veure si t'he pogut ajudar, ja em diràs!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 10, 2018 11:19 am

uix, no havia posat de rebre en cas de resposta :-o00m :-o00m :-o00m
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 10, 2018 1:33 pm

Torno a ser jo, actualment el lleixiu que faig anar per la roba és el Neutrex frescor verde, m'agrada l'olor que deixa. El detergent doncs depèn, tant puc fer anar el Colon blancura impecable com un del Lidl, el Formil Marsella.
Ah! i quan acaba la rentadora ho poso als estenedors, com la roba normal. Els fregalls ja els torno a deixar directament a la cuina. Per cert, jo els fregalls abans els deixava sota la pica, dins de l'armari, perquè no es veiessin, però he deixat de banda l'estètica perquè a fora damunt del marbre, en un recipient amb reixeta respiren més bé. Aquest recipient amb reixeta el tinc dels xinos i una vegada a la setmana el poso al rentaplats.
Apa, ja tens feina a llegir!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. maig 10, 2018 10:02 pm

Hola Anna Maria!!

He llegit les teves respostes i l'enllaç que vas fer antigament! Doncs provaré de rentar-les a la rentadora,... Jo sempre les he deixat en remull amb lleixiu i aigua tèbia-calenta, tota la nit generalment, però la sensació viscosa no acaba de marxar...

He llegit que poses el detergent líquid directament al bombo de la rentadora abans de posar-hi la roba? Perquè és millor aixì? Entenc que ho fas sempre, no només amb les baietes, també amb la roba?

Jo també tinc una baieta per els focs de la cuina (tinc vitrogas, netejar els focs és una altre gran merda ;-))) , però també vaig aconseguir un truquillo per fer-ho més fàcil) i una per la taula i marbre.

A veure provaré això de utilitzar-ne una cada dia i reservar-les a un cosi fins rentar-les.

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Mara17 » dj. maig 10, 2018 10:27 pm

Jo tinc uns draps-baietes que vaig comprar per Amazon (
). Els poso a la rentadora (cada dia el canvio; en tinc una carretada).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Mara17 » dj. maig 10, 2018 10:28 pm

Vaja, no es veu l'enllaç. Bé, busca Sinland Paño de microfibra para limpieza con diseño en ondas paños de cocina toallas de cocina trapos de cocina toallas de mano(Verde,30x30cm x 12 unidades)
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 10, 2018 10:40 pm

Bones,
Quan jo les feia a mà també em passava, suposo que al fer-ho a mà no escorrem les baietes tant bé com la rentadora. El problema és la humitat que agafen aquests materials tipus baieta, la pudor i la viscositat deu ser la humitat acumulada.
Pel que fa al detergent, sí, sempre el poso al bombo tant si és líquid com si és en pols abans de posar la roba. Representa que així l'aigua toca primer el sabó i ajuda a desfer-se més ràpid. Si ho posem en un potet tipus "arielita" d'aquí a que l'aigua ha mullat tota la roba i s'ha tumbat el potet i tal ja ha passat més voltes. El detergent en pols l'utilitzo per la roba de la meva parella de treballar (és mecànic industrial), la resta sempre detergent líquid.
Fogons de vitrogas? I com són aquestos fogons? Ho dic perquè el que va molt bé és posar paper d'alumini (albal) al voltant del fogó perquè es quedi el greix enganxat, després es treu el paper d'alumini i no està tan brut.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. maig 11, 2018 1:43 pm

doncs el vitrogas té la base de vidre com la vitroceràmica, però té fogons de gas.

Et passo l'enllaç perquè en vegis una:

http://www.clickelectrodomesticos.com/b ... wcQAvD_BwE

N'hi ha de diferents mides i tal... Aquesta és grossa, amb 5 focs. és la que tinc jo.

Aqui el paperlbal no hi quedaria massa bé. La meva mare i àvia ja ho feien quan tenien gas, ja... ;-)))
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dv. maig 11, 2018 4:46 pm

Ah, val, jo que ara em volia posar medalles per donar-te una idea pels fogons :content: :content: :content:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 06, 2018 10:47 pm

Jomateixa82 ha escrit:Hola Anna Maria!!

He llegit les teves respostes i l'enllaç que vas fer antigament! Doncs provaré de rentar-les a la rentadora,... Jo sempre les he deixat en remull amb lleixiu i aigua tèbia-calenta, tota la nit generalment, però la sensació viscosa no acaba de marxar...

He llegit que poses el detergent líquid directament al bombo de la rentadora abans de posar-hi la roba? Perquè és millor aixì? Entenc que ho fas sempre, no només amb les baietes, també amb la roba?

Jo també tinc una baieta per els focs de la cuina (tinc vitrogas, netejar els focs és una altre gran merda ;-))) , però també vaig aconseguir un truquillo per fer-ho més fàcil) i una per la taula i marbre.

A veure provaré això de utilitzar-ne una cada dia i reservar-les a un cosi fins rentar-les.

Gràcies!


Bones,
ho vas provar? què tal vas amb el tema baietes ara?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. nov. 07, 2018 10:03 pm

Hola Anna Maria!!

Si ho vaig provar, tot i que no sóc massa constant, arribo ben cansada a la nit i sovint no penso amb la baieta dels nassos i en comptes de rotar-les cada dia ho faig cada dos o així, però sí he notat millora!! I quan em sembla que s'estan quedant massa primes o així fora i baieta nova.

Gràcies per haver compartit el consell!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baieta i fregalls de cuina

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 11, 2018 12:08 pm

Jomateixa82 ha escrit:Hola Anna Maria!!

Si ho vaig provar, tot i que no sóc massa constant, arribo ben cansada a la nit i sovint no penso amb la baieta dels nassos i en comptes de rotar-les cada dia ho faig cada dos o així, però sí he notat millora!! I quan em sembla que s'estan quedant massa primes o així fora i baieta nova.

Gràcies per haver compartit el consell!


A mi també em passa, tot i que jo ho faig al matí i sembla que no m'ho descuido tant. Me n'alegro que t'hagi servit!

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::