Dolços sense sucres

Pastissos, galetes, gelats i sorbets, pastes diverses...
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Dolços sense sucres

EntradaAutor: mar2012 » dl. juny 28, 2021 9:47 pm

Hola mares i pares!
Tinc un nen de 7 anys que és molt gormand... Voldria fer coses dolces per ell i per nosaltres que siguin saludables (sense sucres i si pot ser amb farines integrals o farines amb poc o sense gluten).. Teniu alguna recepta fàcil de fer?..
Jo he fet un pastís de pastan però ha quedat un pel soso..

3 plàtans madurs (1 per decorar)
125 gr d farina ametlles
125 gr farina arròs
3/4 parts got amb beguda vegetal de civada
1/2 got oli extra verge
2 ous
Una mica de canyella
Un pessic de sal
1 culleradeta de llevat

Preescalfem el forn a 180graus. Axafem dos plàtans amb una forquilla. Hi afegim l, oli, i barregem. Afegim els dos ous, la beguda vegetal i integrem tot.
Posem les farines, el llevat la canyella, el llevat i el pessic de sal en un altre bol i barregem.
Barregem tots els ingredients. Posem la massa en un motlle allargat i per sobre posem l, altre plàtan partit en forma de mitja lluna per sobre.
Posem al forn fins q estigui cuit a 180 graus.

Ha quedat bo però per mi li falta un punt de dolçor... Algun suggeriment per millorar - lo?

Gracies!!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Dolços sense sucres

EntradaAutor: Gustineta » dc. juny 30, 2021 3:51 pm

Hola Mar,

El meu fill va camí dels dos anys (i a aquesta edat no es recomana que no prenguin sucre).
Nosaltres fem servir pasta de dàtils que fem a casa com a substitut del sucre. No sé si fem bé o no, però almenys no és directament sucre, sinó que aprofita el gust dolç del dàtil.

De moment hem fet aquesta recepta de pastís de taronja:
5 ous
250gr. de sucre --> vam baixar la quantitat de sucre a 125 g i a partir d'això vam canviar el sucre per 100-125 g de pasta de dàtils.
Un sobre de llevat químic
250gr. de farina d'ametlla
Dues taronges

El que farem primer de tot és bullir les dues taronges durant una hora o una hora i mitja, depenent de la mida, senceres i amb pell fins que estiguin toves. Jo aquest pas acostumo a fer-lo el dia abans i deixo que les taronges es refredin.
L'endemà, tallo la taronja sense treure la pell i la passo per la batedora. Quedarà una pasta que reservarem per al final de la preparació del pastís.
Després, en un bol, posem els ous, el sucre i el llevat químic i ho batem bé fins que s'esblanqueeixi, amb la finalitat que agafi aire. Això farà que el pastís quedi més flonjo.
Seguidament hi afegim la farina d'ametlla i, amb molta cura, remenem bé. Jo ho he fet amb una forquilla, a poc a poc i que els ingredients s'anessin unint.
Finalment, afegim la taronja. I fem el mateix procediment anterior, remenar lentament fins a unir tots els ingredients.
Posarem la barreja en un motlle i enformarem durant una hora a 190ºC.

(Font: receptes.cat: pastís jueu de taronja i ametlla)

No sé si et serveix...
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Dolços sense sucres

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 05, 2021 3:33 pm

Bones!
Jo tinc un nebot que n'és al·lèrgic, al sucre, però al natural també, o sigui que algunes de les coses que us diré tampoc les pot prendre o en molt poca quantitat. El sabor no serà mai el d'un postre amb sucre, però també es tracta d'educar el paladar. Com en el cas de la sal, hem d'acostumar-nos als aliments amb el seu gust natural.
Podeu fer anar ratlladura de coco, com ha dit la gustineta els dàtils també, o també la fruita deshidratada que la podeu passar pel turmix.
L'aigua d'azahar també va bé.
Fer un suc de taronja i congelar-lo en recipients per fer polos.
La canyella
La pastanaga
L'esència de vainilla

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Dolços i Rebosteria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::