RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

Thermomix, panificadora, iogurtera, babycook, robots de cuina...
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: raquel79 » dv. nov. 20, 2009 7:56 am

eva gi ha escrit:bones guapes,

Reaquel, m'encanta que hagis obert aquest post, justament ahir en parlàvem amb els de la feina, que fa temps que tinc l'olla express i no l'he feta servir mai.
jo la veritat no sé ni com funciona, perquè se que s'ha de tancar bé la tapa, però res més.

són unes ollels express que em van tocar a la quina de Nadal que fem a la feina i no hi havia instruccions i no tinc ni idea de com funciona.

A més quan està, com s'obre?? o sigui, vull dir t'has d'esperar una estona a obrir-la? t'avisa???

a veure si alguna em pot ajudar perque m'agradaria poder-la fer servir

la recepta de pollastre m'ha encantat. Si només hi poses dos talls de pollastre, per exemple 2 cuixes el temps seria el mateix?


eva gi... aquesta és una altra bona pregunta... jo com que no la he fet anar mai (en sèrio, mai!) no sé ni com va... crec que dintre van unes instruccions... és que em fa respecte, perquè una companya de feina deia que et pots fer mal amb la olla si no la tanques bé... ?-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: abril82 » dv. nov. 20, 2009 9:11 am

Bones!
ahir al vespres vaig fer el pollastre de la MARta_mum....boníssim! sobretot les patates mmmm, queden tovetes i amb molt bon gust.
hi vaig posar: ceba, patata, un tomàquet, 3 o 4 prunes (per donar-li gustet al possaltre) i de licor cognac del toro osborne, jejeje, que el
faig servir per cuinar.
va quedar molt bo, un cop surt el pitorro 7 minuts i perfecte!!! em va recordar molt al pollastre que faig al forn però molt més ràpid de fer, i les patates que queden perfectes. em sembla que no el tornaré a fer al forn!! jejeje
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: Castanyeta » dv. nov. 20, 2009 12:44 pm

Uf, les olles express amb pitorro crec que fa molts anys que no es fabriquen!

si no saps com va, mira el model i busca les instruccions per internet, o posa'ns una foto aquí del sistema de tancament i t'ho podrem explicar...

Recepta genèrica per a carn rostida:
Poses l'olla al foc amb un raig generós d'oli. quan sigui calent, hi poses la carn rpèviament salada (llom de porc, rodó o peixet de vedella, magra del coll lligada) en un sola peça que, clar, faci com a màxim de llarg el diàmetre interior de l'olla. La deixes fregir un minut o dos per cada costat, i amb dues culleres de fusta la vas girant i deixant un minut o dos fins que estigui daurada o amb els porus tancats per totes bandes.
Llavors afegeixes verduretes (pastanaga a rodanxes, ceba a llunes, pebrot a daus, patates, moniatos, castanyes pelades... el que tinguis o el que t'agradi) i epècies (jo normalment hi poso un all, una fulla de llorer, una branca de canyella, un parell de claus i uns quants grans de pebre). Hi tires també mig got d'aigua o de brou, i mig gotet de vi ranci o conyac, tanques l'olla i quan comença a pitar o quan puja la vàlvula, conta uns 20 minuts.
Apaga el foc i deixa que es refredi (sota l'aixeta si tens pressa; al natural si no), obre l'olla i treu la carn. Si la salsa que ha quedat encara és massa líquida, com una sopa, torna a encendre el foc i deixa-la bullir una estona, que s'evapori part del líquid. Fet això, si tens temps i ganes d'entretenir-te, retira les espècies i passa el túrmix per la salsa (jo ho faig dins l'olla mateix); si no tens temps, deixa-la tal qual; aboca-la en un bol, que portes a taula servit apart. La carn es talla a rodanxes just abans de servir-la. SEMPRe queda bé. Hi va de conya com a acompanyament puré de patata, que amb un raig de la salseta per sobre queda... mmmh!
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
montserratt
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: montserratt » dv. nov. 20, 2009 12:54 pm

mmmmmmmmmmmmmmmmm noies quina bona pinta que fan aquestes receptes
les provare, va poseu-ne mes
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: raquel79 » dv. nov. 20, 2009 12:56 pm

Castanyeta ha escrit:Uf, les olles express amb pitorro crec que fa molts anys que no es fabriquen!

si no saps com va, mira el model i busca les instruccions per internet, o posa'ns una foto aquí del sistema de tancament i t'ho podrem explicar...

Recepta genèrica per a carn rostida:
Poses l'olla al foc amb un raig generós d'oli. quan sigui calent, hi poses la carn rpèviament salada (llom de porc, rodó o peixet de vedella, magra del coll lligada) en un sola peça que, clar, faci com a màxim de llarg el diàmetre interior de l'olla. La deixes fregir un minut o dos per cada costat, i amb dues culleres de fusta la vas girant i deixant un minut o dos fins que estigui daurada o amb els porus tancats per totes bandes.
Llavors afegeixes verduretes (pastanaga a rodanxes, ceba a llunes, pebrot a daus, patates, moniatos, castanyes pelades... el que tinguis o el que t'agradi) i epècies (jo normalment hi poso un all, una fulla de llorer, una branca de canyella, un parell de claus i uns quants grans de pebre). Hi tires també mig got d'aigua o de brou, i mig gotet de vi ranci o conyac, tanques l'olla i quan comença a pitar o quan puja la vàlvula, conta uns 20 minuts.
Apaga el foc i deixa que es refredi (sota l'aixeta si tens pressa; al natural si no), obre l'olla i treu la carn. Si la salsa que ha quedat encara és massa líquida, com una sopa, torna a encendre el foc i deixa-la bullir una estona, que s'evapori part del líquid. Fet això, si tens temps i ganes d'entretenir-te, retira les espècies i passa el túrmix per la salsa (jo ho faig dins l'olla mateix); si no tens temps, deixa-la tal qual; aboca-la en un bol, que portes a taula servit apart. La carn es talla a rodanxes just abans de servir-la. SEMPRe queda bé. Hi va de conya com a acompanyament puré de patata, que amb un raig de la salseta per sobre queda... mmmh!


castanyeta, investigaré el tema del pitorro, jejejej (què malament sona...)
aquesta recepta de carn rostida... ufff---- mmmmmmmmmmmmm...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
eva gi
:: lleona
:: lleona
Entrades: 902
Membre des de: dt. ago. 11, 2009 11:30 am

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: eva gi » dv. nov. 20, 2009 2:19 pm

castanyeta,

això que dius, que quan pita la deixes 20 minuts, vol dir qu epita 20 minuts?? o pita un moment i prou?
Imatge
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: marta_mum » dv. nov. 20, 2009 2:21 pm

"pita" tot el temps de cocció!
Avatar de l’usuari
bakallanera
:: pantera
:: pantera
Entrades: 863
Membre des de: dt. març 03, 2009 1:50 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: bakallanera » dv. nov. 20, 2009 10:44 pm

Castanyeta, aquesta carn rostida caurà aviat!!!

:elefant:
Imatge

Imatge


Endavant tots el petitons i petitones que teniu algun entrebanc!!
I també els més grans!
abril82
:: poltre
:: poltre
Entrades: 604
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 9:13 pm
Ubicació: Celrà
Contacta:

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: abril82 » ds. nov. 21, 2009 9:09 am

sí això del llom i fer la salseta amb les verdures.... jo la setmana vinen ho provo segur.

Avui vull mirar a veure si me'n surto amb les llenties. ja us explicaré
10/10/10 T.E. POSITIU!!!!

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Xipieta
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:29 am

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: Xipieta » ds. nov. 21, 2009 12:39 pm

hola!!

ahir vaig fer la recepta que vau posat del pollastre!! i va quedar super bo!! mol tendre....i amb les verduretes i patates d'acompanyament estava boníssim!!
moltes gràcies!!
Imatge
Avatar de l’usuari
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: marta_mum » ds. nov. 21, 2009 2:01 pm

Com me n'alegro!!! :ok:
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: Castanyeta » ds. nov. 21, 2009 8:36 pm

Ep, les que ho preveu, expliqueu els resultats, eh?

Si és de les olles amb pitorro, aquest gira i xiula tota l'estona (i millor, pq si no pita, pot explotar!); em refereixo a les d'aquesta mena: Imatge Imatge

Les més modernetes tenen el tancament i la vàlvula de pressió en una sola peça, en general. En la que tinc jo, la vàlvula que puja quan ja té prou pressió a dins, bloqueja el mecanisme d'obertura i deixa escapar vapor, però més silecionsament... És d'aquesta mena:
Imatge
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: Castanyeta » ds. nov. 21, 2009 8:45 pm

Ah, jo les llenties mai les faig a pressió, pq un parell de vegades que ho he provat m'han quedat sempre fetes puré.

Les poso a l'olla normal amb l'aigua freda, que les cobreixi i uns quatre dits més, amb un os o una cotna de pernil i una fulla de llorer (de vegades també una pastanaga i una branca d'api), i compto una mitja hora o 3/4 a partir del moment que comencen a bullir. Lavors les provo, i si encara estan dures, 10 minuts més. Torno a provar i si encara estan dures, etc. I això ho faig tant amb les pardines com amb les ràpides i les normals. Proveu-ho així, que no té gaire secret (vigilant sempre que no s'acabi l'aigua, que s'enganxen mooolt fàcilment i fan una pudor de socarrim horrorosa si la consumeixen tota).

El que se'm resisteix, en canvi, són els cigrons; em surten passables, però mai ben cuits i mantecosos com els de les botigues de llegums cuits :-(
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 23, 2009 7:20 am

Castanyeta ha escrit:Ep, les que ho preveu, expliqueu els resultats, eh?

Si és de les olles amb pitorro, aquest gira i xiula tota l'estona (i millor, pq si no pita, pot explotar!); em refereixo a les d'aquesta mena: Imatge Imatge

Les més modernetes tenen el tancament i la vàlvula de pressió en una sola peça, en general. En la que tinc jo, la vàlvula que puja quan ja té prou pressió a dins, bloqueja el mecanisme d'obertura i deixa escapar vapor, però més silecionsament... És d'aquesta mena:
Imatge


ostres, castanyeta! peaso explicació! un 10 per tu! :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
heaven25baby
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: heaven25baby » dl. nov. 23, 2009 9:55 am

AHIR VAIG PROVAR DE FER LA FAMOSA RECEPTA POLLASTRE EXPRESS JEJEJE PERÒ AMB CUIXES DE GALL DINDI I GENIAL!!! :ok: NOMÈS VAIG CANVIAR EL TEMPS DE COCCIÓ QUE VAN SER UNS 20 min I ESTAVA REQUETEBÓ!!! JEJEJE :ok:
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 23, 2009 10:46 am

ostres, quin èxit aquest post!
mola!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ragi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1665
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 5:56 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: ragi » dl. nov. 23, 2009 11:16 am

i potser el conill també es podria fer aixi com el pollastre, no???
que en penseu??

jo també faig les potes de porc.....i queden molt molt tendretes!!!!!
Imatge
21/03/14 - Un estel brilla al cel.
Imatge
Avatar de l’usuari
montserratt
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 27, 2009 11:03 am

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: montserratt » dc. nov. 25, 2009 7:35 am

OSTRES AHIR VAM FER POLLASTRE PER SOPAR I VA SORTIR BONISSIM!!!
la veritat es que em pensava que les verdures no quedaries cuietes en 10 minuts i hi vaig posar massa aigua i enlloc de conyac vi blanc aixi que la salsa no va quedar espessa pero realment molt gustos!!!

i tambe m'he plantejat aixo del conill perque en tinc al congelador i potser a tallets mes petits perque es de pages i es mes dur
a veures ia dema m'animo

gracies noies... i tambe em falta provar el rostit
Avatar de l’usuari
Mirofe
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dc. nov. 25, 2009 4:03 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: Mirofe » dc. nov. 25, 2009 4:13 pm

Hola! Sóc nova al club!!! ÉS que tinc una olla exprés nova de trinca i he trobat aquest fòrum que, a més, és de mames!!! Jo sóc mama d'una nena de 7 mesos, la Maria, i vull aprofitar l'olla per fer els purés per tota la família. Si hi poso carabassa, patata i bajoques, quanta aigua hi he de posar? I quants minuts???Provaré la recepta de caldo i de pollastre!!!
::upi:
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES AMB OLLA EXPRESS??

EntradaAutor: raquel79 » dc. nov. 25, 2009 4:33 pm

jo vull provar la del pollastre, que ha estat un èxit...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Màquines i estris per cuinar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::