RECEPTES DE NADAL

Nadal, sant Esteve, aniversaris, festes, comiats, àpats multitudinaris, pica-pica.....
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Lau » dc. des. 23, 2009 6:47 pm

Nina que camina ha escrit:
Lau ha escrit:Nina que camina! Avui he fet el xai amb mel per saber si ens agradava i poder-lo fer per nadal i ens ha quedat... mmmmmm bonissim! Avui ho he fet amb xai tallat pero per nadal faré espatlles... queda igual de bo? o agafa menys gust pel fet de ser espatlla?

Només un dubte... com barreges la mel amb el vi perquè et quedi totalment desfeta i no es quedi al cul del got?

Quanta barreja de vi i quanta de mel faries per 4 espatlles de xai? 1 litre? 1 litre i mig?

Gracies.
Lau. :girafa:


Hola Lau!! M'alegro que la recepta t'hagi agradat!! Espero que per Nadal sigui un èxit!!

Jo ho he provat amb espatlles també i surt igual de bò!! No es tant repartidor però té més presència!

Perquè la mel es desfaci jo poso el vi i una mica de caldo a escalfar al microones 1 minutet o dos i després hi incorporo la mel i remeno fins que es desfà, com si fos una aigua-amb-mel-i-llimona o una llet-amb-mel pel refredat!! Igual!!

De quantitats, no s'e que dir-t'hi, jo ho faig una mica a ull, que ho puguis anar regant però que no et quedi un bassal! Ja sé, he mirat les mides dels meus vasos (són els Svalka d'Ikea) i tenen una capacitat de 20cl. Jo hi poso 3-4 cullerades de postres de mel i la meitat del got de vi i l'altra meitat de caldo (si no en tens de fet, tot vi, que segur que encara queda millor!). Compta un got per 3-4 persones. Et serveix?? espero que sí.

Ja diràs com t'ha quedat!


Oitan que em serveix!!! Gràcies! Ja t'explicaré la setmana que vé si he triomfat.

Lau. :girafa:
Avatar de l’usuari
carlotta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: ds. oct. 31, 2009 8:59 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: carlotta » dc. des. 23, 2009 7:47 pm

Si en sabeu de cuinar es molta pasta perque de segur no l'agafareu, però sinó.... com jo, que tinc el meu amic "el forn" que si no el tingués viuria igual.... doncs sí. I mes la major part de les coses es fan en minuts o segons. I sense embrotar rés, ni fer servir rés.. només un ganivet per tallar i la tmx. Ja us explicaré.... peró igual m'animo amb la crema de turró!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: nacristai » dc. des. 23, 2009 9:26 pm

HOLA! A casa nostra sempre ve la família pel dia de reis, i es obligat que els faci cada any el mateix, sinó se'm queixen!!!És crema de patata fumada, és senzillísma, i a tothom li agrada molt:


INGREDIENTS:

8 patates mitjanetes
1 ceba grossa
400 grs de bacon fumat
1 brick petit crema de llet
nou moscada i pebre per rectificar


-Pelem i tallem a daus les patates
-Sofregim la ceba en una olla (jo en una olla ràpida)
-Aboquem els bacon tallat a tiretes
-Quan ja estigui dauradeta la ceba afegim les patates i les ofeguem uns 5 minuts
-Afegim aigua fins a cobrir les patates
-Deixem que bulleixi fins que la patata estigui cuita
-Deixem la meitat del caldo de la preparació i afegim la crema de llet i ho triturem tot amb el túrmix


Jo els dies especials, li poso una vieira (sense closca) a la planxa al fons de cada plat. Que vagi de gust!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
carlotta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: ds. oct. 31, 2009 8:59 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: carlotta » dc. des. 23, 2009 10:27 pm

Dons aquesta crema de patata té molt bona pinta! deu estar bonísima..... xxo.0.o
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dj. des. 24, 2009 10:35 am

ummmm, què bona la crema de patata, me la menjaria ara mateix!! :content:
Carlotta, jo no en tinc ni idea de cuinar, l'únic que soc molt metòdica i segueixo les instruccions al peu de la lletra, i que surti el que deu vulgui!!! jo amb 21 persones a casa em moria de l'estrés, carai noia!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dj. des. 24, 2009 10:39 am

Mamlaboni, m'acabo de fixar en la foto de la teva nena....està preciosa!!!
Ah, per cert, ma mare em va anar a encarregar el corder dessossat i per telefon em va preguntar si volia que m'ho farcissin a la carnisseria amb llonganissa amb pebre i pernil salat. Em va fer tan de goig i vaig pensar en l'estalvi de temps que vaig caure en la temptació i li vaig dir que sí!! no serà tan cassolà però segur que també estarà bo, no creieu? la salsa faré la mateixa de la recepta original, algo es algo... neu:-D
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Laina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 844
Membre des de: dt. feb. 06, 2007 8:03 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Laina » ds. des. 26, 2009 11:27 am

Hola noies!! Passava per dir-vos que ahir vaig fer els canalons de peix de la Keyech i van ser un exit total!!!! Ho vam fer a casa meva però la meva mare portava el plat fort de carn, així que jo en principi vam quedar que faria un pica-pica ben complert, com d'altres vegades... però fent el xafarder per akí vaig veure els canalons i em van fer gràcia! Al ser de peix són molt més lleugers que no uns de carn, i tinguen en compte que a darrrera ja venia el plat de carn, van ser perfectes!
Així que gràcie Keyech!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: keyech » ds. des. 26, 2009 5:54 pm

Laina, de res, bonica! M'alegro que us agradessin i és cert que són més lleugers!
Petonassos!
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » ds. des. 26, 2009 9:54 pm

Hola noies!
El dinar de sant esteve que he fet avui a casa per la família ha nat força bé, l'únic q hem començat a dinar a les 3 i mitja de la tarda xq m'he fiat del temps de cocció q deia a la recepta i el corder ha trigat molt més!!
La crema de nècora tal qual us la vaig posar no valia massa, la vaig fer ahir a la nit i en tastar-la vaig tenir un desengany... així q aquest matí he nat a l'opencor i he comprat llagostins, musclos, cues de gamba i caldo de peix i ho he afegit i,......ha quedat boníssima!! tothom m'ha felicitat!! :love:
Fins aviat!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » ds. des. 26, 2009 9:56 pm

Ah! La crema de turró no era res de l'altre món, no és q no fos bona, però no la tornaria a fer, almenys no amb aquesta recepta....l'altra dia vaig tastar-ne una altra i li donava 30 tombs, ja demanaré la recepta i us la penjo!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: NyiNyi » dg. des. 27, 2009 9:34 am

Gràcies Anitta per les recomanacions! quina llàstima la crema de turró, pintava molt bé!!!
M'en al.legro que el dinar hagi anat tan bé! :ok:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: edae » dl. des. 28, 2009 6:18 pm

Anitta quan la tinguis penja-la!!!! Així podrem aprofitar les restes de torrons que hi ha per casa!!!! neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D :ok: :ok: :ok: :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
turmalina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dj. ago. 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: Des del balcó del Vallès

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: turmalina » dl. des. 28, 2009 6:21 pm

Bones, l’altre dia vaig fer una ullada a aquest post i en vaig treure molt bones idees. El braç de gitano salat de la Raquel 79 em va cridar molt l’atenció i n’he fet un de salmó. Tot buscant la recepta per fer la massa de biscuit (en castellà és bizcocho genovés, jo no ho sabia i em va costar de trobar) vaig fer una troballa, un blog de receptes de cuina que m’ha encantat. Allà he trobat el braç farcit i recobert de salmó, us passo l’enllaç per si algú encara té algún àpat familiar i no sap què fer. Val la pena fer-li una ullada.
El braç de salmó i va quedar molt bé sempre i quan t’agradi el contrast del dolç-salt. La massa el proper dia potser la faré amb menys sucre, era molt dolça.

http://cuinant.blogspot.com

Vaig provar el dia abans també de fer els llagostins de la edae per posar com a guarniment del braç i em van agradar molt però a l’endemà quan havia de fer el braç no tenia temps i els vaig fer al vapor. També van quedar molt bons. Així va quedar el braç....
Fitxers adjunts
braç gitano salmó copia.jpg
Imatge

Imatge
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Lau » dt. des. 29, 2009 1:54 pm

Ja vaig fer el xai a la mel el dia de nadal... mmmmmm no em va quedar tan bo com el dia de prova... les patates un pèl crues, i aixo que van estar una hora i mitja al forn... vaig fer servir un litre de vi i mel.

Algú va repetir, per tan... en general va quedar bo, però em vaig decepcionar una mica pel fet que em sortís més bé el dia de la prova amb espatlla tallada que no pas el dia de nadal que vaig fer servir les espatlles senceres...

Lau. :girafa:
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Lau » dt. des. 29, 2009 1:55 pm

turmalina, quina bona pinta aquest braç!!!
Lau :girafa:
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: NyiNyi » dt. gen. 05, 2010 10:07 am

Turmalina, fa molt bona pinta aquest braç!!
Nosaltres demà ens ve tota la family al pis!!! l'últim dia sempre ens toca a nosaltres...
Tenim pensat fer cloïsses amb ceba, coca recapte, coca amb roquefort i anous, gambes salades i amanida de poma. De segon, després de rumiar-ho molt, ens hem decidit per rostit.. clàssic, però ens fa mandra cuinar segons que! xxo.0.o

Bon reis a totes!!!
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
turmalina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 156
Membre des de: dj. ago. 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: Des del balcó del Vallès

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: turmalina » dc. gen. 06, 2010 9:37 pm

Si que feia bona pinta si!

Avui l'he tornat a fer pel dinar de Reis que era amb la meva familia ( l'altre dia era amb la del meu marit) i jo no sé si vaig tenir la sort del principiant que em va sortir perfecte a la primera. Aquesta vegada he hagut de fer la massa del braç TRES VEGADES!!perquè quedés, la primera em vaig despistar amb el forn i es va fer massa, la segona en principi va quedar bé però l'he volgut farcir aquest matí i després de passar-se tota la nit enrotllat se'm trencava desenrotllar-lo. Total, que he acabat avui dia de reis fent la massa de nou a les 10:00 del matí i poguent acabar-lo finalment i dur-lo al dinar a casa els meus pares. Potser sóc una mica tossuda però em feia il.lusió portar-lo a la familia.

A mi la cuina sempre m'ha agradat però desde feia un temps que no tenia ganes d'embolicar-me a la cuina però ara per fi, ja han retornat les ganes de fer cosetes.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dj. gen. 07, 2010 7:52 am

turmalina ha escrit:Bones, l’altre dia vaig fer una ullada a aquest post i en vaig treure molt bones idees. El braç de gitano salat de la Raquel 79 em va cridar molt l’atenció i n’he fet un de salmó. Tot buscant la recepta per fer la massa de biscuit (en castellà és bizcocho genovés, jo no ho sabia i em va costar de trobar) vaig fer una troballa, un blog de receptes de cuina que m’ha encantat. Allà he trobat el braç farcit i recobert de salmó, us passo l’enllaç per si algú encara té algún àpat familiar i no sap què fer. Val la pena fer-li una ullada.
El braç de salmó i va quedar molt bé sempre i quan t’agradi el contrast del dolç-salt. La massa el proper dia potser la faré amb menys sucre, era molt dolça.

http://cuinant.blogspot.com

Vaig provar el dia abans també de fer els llagostins de la edae per posar com a guarniment del braç i em van agradar molt però a l’endemà quan havia de fer el braç no tenia temps i els vaig fer al vapor. També van quedar molt bons. Així va quedar el braç....


ei, quina pinta!!!
:ok:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Tenim convidats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::