APROFITAR LES RESTES

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: edae » dc. jul. 22, 2009 3:51 pm

un congelador enorme???? No, és un d'aquests "arcon" de la mida de la rentadora. Vam haver de triar entre congelador i secadora (l'espai no dona per més :-(( :-(( :-(( :-(( ) i ens vam decidir pel congelador. I no me n'arrepenteixo eh!!! El tenim sempre moooooolt ple!!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: keyech » dc. jul. 22, 2009 9:54 pm

Què bona deu estar aquesta salsa amb anxoves! També l'he de provar!!!
Jo el pa també el compro i el congelo, així només utilitzo el que necessito cada cop i així no llenço res.
Avatar de l’usuari
Aidyana
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dc. des. 10, 2008 5:42 pm
Ubicació: Baix Penedès

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Aidyana » dj. jul. 23, 2009 4:11 pm

Jo quan bullo verdura (mongeta tendra amb patates, ensaladilla, etc...) guardo el caldo i el congelo, així el puc fer servir per arrossos, salses, etc...


Per cert, Keyech, la meva àvia sempre ha fet les croquetes amb les restes del caldo (hi afegeix nou moscada, però) i mai n'he trobat cap de tan bones! Mmmmmmm!!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: angelina » dj. jul. 23, 2009 4:21 pm

Nenes tan parlar de restes i croquetes em vau matar i al final vaig acabar fent croquetes per sopar! sols q tenia pollastre al congelador i ja estic farta de menjar-lo de la mateixa manera aixi q vaig fregir el pollastre a troçets, vaig agafar patates bullides amb la verdura i les vaig sofregir despres amb la mico0na d'oli del pollastre i apa cap a fer croquetes... vaig afegir julivert, sal, pebre...etc i una mica de formatge (tipus caserio) i una ceba ratllada, van quedar molt bones, ja sé que no es ben vé aprofitar pero esq no n'havia fet mai i les vaig trobar prou bones :-D
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: keyech » dj. jul. 23, 2009 9:17 pm

Bona nit guapes!!!!
aidyana, jo la nou moscada li poso a la beixamel i com les croquetes en porten... nyam, nyam!!! Què bones són!
Petonassos!!!!
Layona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1889
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 11:05 am

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Layona » dv. jul. 24, 2009 8:24 pm

Aquest post es genial!!! jejeje...

Congelador gran??? noooo, nosaltres tenim un combi...i el congelador son 3 calaixos (2 normals i un petitet....)
Fins i tot quan demanem algun cop pizza (normalment les fem nosaltres)lo que sobra la tallo en porcions i la congelo i si un dia tenim presa...la fico al forn amb una mica mes de formatge....10 min, i sopa ràpid!
Nosaltres tot el que es congelable...es congela!!! Amb la crisi que hiha no esllença res!!! i si no es pot congelar i la gossa ho pot aprofitar....jajajaja!!!
Avatar de l’usuari
anita_bcn
:: pantera
:: pantera
Entrades: 881
Membre des de: dt. set. 04, 2007 6:03 pm
Contacta:

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: anita_bcn » dv. nov. 27, 2009 3:34 pm

Repesco el post.
Yo hasta ahora con el pan duro hacía gazpacho (lo rebozado no nos va mucho, la verdad), pero en invnierno..... como que no pega!!!!Alguna sugerencia de lo que hacer. El congelador lo tengo a tope, así que de congelarlo... ni me lo planteo!.
ImatgeImatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: keyech » dv. nov. 27, 2009 9:57 pm

anita_bcn, pues con el pan duro... la idea no es muy atractiva pero cuando era pequeña alguna vez comí esto:
Se hacen rebanadas muy, muy, muy finas con el pan duro (de hecho se tienen que hacer lo más finas posibles) y se ponen en un plato
Se tira un huevo crudo encima sin batir ni nada, como si fueras a hacer un huevo frito.
En un cazo hierves agua con tomillo. Cuando esté ligeramente infusionado tiras este agua encima del pan y del huevo (la clara del huevo va a cuajar y la yema la podrás romper)
Y ya tienes una sopa de pan!
No es para tirar cohetes pero... se aprovecha el pan duro!
Muaks
SINDRIA
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2472
Membre des de: dc. ago. 05, 2009 11:36 am

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: SINDRIA » dl. nov. 30, 2009 2:12 pm

a mi el pa dur em sobra ben poc pq li donem al cobaia i a la cunilleta, pero de vegades faig les tipiques torrijes!!
faig rebanades amb el pa i el suco ben sucat amb llet que empapi bé, si va be dixa-ho que empapi uns minutets.
despres passo les rebanades per ou batut i a la paella. quan estan fregidetes i esponjoses les trec i les polvorejo amb sucre.mmmmmmmmmmm..nyam nyam!!!
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Castanyeta » dl. nov. 30, 2009 2:49 pm

Una altra manera d'aprofitar les restes de carn o de peix és fer crestes (empanadilles): ho esmicoles, ho barreges amb una mica de salsa de tomàquet, hi afegeixes pebre vermell dolç o picant, segons el gust, ou dur i/o olives verdes, tot ben picadet i barrejat, i ja tens el farcit. Aquest és el clàssic de casa meva, però en realitat es poden farcir amb el que es vulgui: espinacs a la catalana, pernil dolç i formatge, restes del caldo barrejades, etc.

La pasta la compro feta (en tenen a tots els supers; m'agrada més com queda fregida la de la marca La Cocinera) i només cal posar una cullerada de farcit a cada rodona, doblegar les rodones per la meitat per tancar-les i segellar les vores amb la punta d'una forquilla. Fregir i andandu!
Imatge

Jo en faig normalment un paquet sencer, i les que no ens mengem aquell dia les congelo. Després només cal treure-les i fegir-les a l'últim moment...
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Momo » dl. nov. 30, 2009 9:39 pm

M'apunto les empanadilles Castanyeta!!! Nyam, nyam!
Avatar de l’usuari
ragi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1665
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 5:56 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: ragi » dt. des. 01, 2009 9:30 am

Jo moltes vegades faig empanadilles i un èxit!!!!!
També les faig amb espinacs i pinyons o amb pernil dolç i formatge!!!!! :ok:
Imatge
21/03/14 - Un estel brilla al cel.
Imatge
Avatar de l’usuari
IRIS*
:: lleona
:: lleona
Entrades: 923
Membre des de: dt. set. 22, 2009 6:29 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: IRIS* » dj. feb. 25, 2010 11:26 pm

Hola,
jo fa cosa d'un mes vaig descobrir com aprofitar el pollastre a last que sobrava (que sempre acabava a la brossa).
A nosaltres ens agrada molt la lassanya i jo la solc fer amb pollastre picat (no menjo porc ni vedella)...i un cap de setmana que ens va sobrar més de mig pollastre a last vem provar de fer la lassanay amb aquest, i estaba bonissima.
Vaig agafar tot el pollastre que va sobrar, el vaig esmicolar i passar per la picadora. Per altra banda faig un sofregit de ceba, amb pebre negre, tomàquet, una fulla de llorer, a vegades i poso un rajolinet de vi blanc, i un cop fet el sofregit i barrejo el pollastre picat. Mentrestant poso a remullar les llàmines de lasanya, d'aquelles que no cal bullir. I ja només queda muntar la lassanya, amb el farcit, a capes, la bechamel, i el formatge ratllat per sobre, i queda molt molt bona, fàcil i ràpid de fer.

I tema pa, nosaltres mai se'ns asseca perquè el tenim congelat, i fins ara, al no tenir cap nen petit tampoc feiem masses rebossats i el pa ratllat de bossa se'ns passaba...total que si algun dia n'hE de fer, agafo alguna torradeta de pa (que sempre en tenim) i la passo per la picadora, i al estar recent picat queda bonissim (torrades d'aquelles que en diuen biscotes).

Si se m'acut algo més ja ho posaré.

Gràcies per les idees. >.-<:
Itx77
:: gosset
:: gosset
Entrades: 431
Membre des de: dc. gen. 21, 2009 8:56 am

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Itx77 » dv. feb. 26, 2010 9:04 am

Jo, si mai em sobre pollastre, bullo uns parell de patates i unes pastenagues, les aixafo, hi poso el pollastre tallat a trossets PETITONS i ho passo tot per la paella amb un bon raig d'oli... SLURPSSSSS
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: piruleta » dv. març 05, 2010 9:40 am

Hola noies, nosaltres també som de fer croquetes de les restes del pollastre!!!
La meva sogra fa les croquetes del caldo, aixafes la verdura que t'ha sobrat i passes per la picadora el que és carn, ho ajuntes tot i passat per ou i pa ratllar a fregir. Les acostumem a fer mida Xl, aií també són diferents!!!
T'estalvies de fer la beixamel i queden molt bones!!!.
Amb el pa sec també es pot fer sopa de ceba. Fregeixes ceba talladeta, hi afegeixes el pa sec o remulles tot amb llet i deixes que fagi xup-xup. Està "de muerte", llabors hi pots afegir, pebre, nou moscada o el que us sembli. Ràpida i barateta.

Us passo una recepta rapidíssima de fer albergínies farcides:
Bulls les albergínies i quan quedin tobetes les buides de dins.
En una paella fregeixes la carn picada, vedella, porc o barrejada, quan gairebé estigui i afegeixes la carn de l'albergínia i un parell de quesitos. Fa l'efecte beixamel i és més ràpid!!!!
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Santandria » dj. ago. 05, 2010 4:37 pm

A veure, a veure q fem x casa...
Amb el pa sec una opció és fer puding, es pot afegir alguna fruita com plàtan o panses...
Jo del caldo tb faig croquetes.
Quan faig crema de carbassó, si veig q quedarà aigualida, abans de triturar aparto caldo (xq primer passo el carbassó, la patata i la ceba x mantega) q és molt gustós i l'utiltzo per fer arròs.
Si alguna vegada em sobra molt suc del pollastre o algun estofat, l'aprofito per fer unes patates estofades.
La verdura bullida q sobra queda molt bona en truita i fins i tot la carn!! les truites de qualsevol cosa són un bon recurs!!
I quan faig llenties, després aprofito les q sobren i els afegeixo tomàquet fregit i arròs Mmmmmmm!

Apa! aquí la meva petita contribució :love:
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: piruleta » dt. ago. 10, 2010 12:22 pm

Jo haig de reconèixer que fins i tot a vegades faig més verdura del que tocaria per aprofitar-la per a fer una truiteta. Per que quedi més bona la saltejo una mica per la paella, i si tinc pernil salat n'hi afegeixo una mica.
No sé si mai heu provat la truita de mongetes seques amb una mica de butifarra o salsitxa "brutal".
potrita
:: peixet
:: peixet
Entrades: 283
Membre des de: dg. jul. 11, 2010 11:21 am

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: potrita » dt. ago. 10, 2010 8:56 pm

Ei aquest post està molt bé!!!
Bé una altra cosa que es pot fer amb el pa dur són "las torrijas"
Talleu el pa a rodanxes més o menys com un dit, les passeu per ou i després a la freidora, un cop fregides a remullar en llet amb canyella i quan les treieu li poseu sucre per sobre .. estan boníssimes!! i és un esmorzar fàcil i bo hahaha
Amb el pollastre jo el que faig és posar-lo a fregir amb una ceba picada, xampinyons (d'aquests que venen en conserva tallats) i els estrello un ou (bé segons la quantitat) .. resultat un remenat bonissim hehehehe... també se li pot afegir tomàquet fregit o formatge ratllat
Cristina P.
Entrades: 1
Membre des de: ds. oct. 20, 2012 6:36 pm

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: Cristina P. » ds. oct. 20, 2012 6:54 pm

CARN D'OLLA:
Jo amb les restes de la carn d'olla a part desmicolar-ho tot i fer-ne croquetes com ja heu comentat, el que faig moltes vegades es fer-ne una truita sense ou.

Esmicolo ben petita tota la carn, la pilota i la botifarra negra.
Aixafo ben aixafades les patates i la verdura.
Ho barrejo tot ben barrejat (carn, pilota, botifarra negra, patates i verdura)
I ho poso en una paella com si fes una truita, deixant que quedi ben dauradet pels dos costats i girant-la amb una tapa com si fos una truita.
Visualment queda ben bé com una truita i està bonissima.
Avatar de l’usuari
ninetapetita
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1398
Membre des de: ds. juny 12, 2010 8:06 am

Re: APROFITAR LES RESTES

EntradaAutor: ninetapetita » dg. oct. 21, 2012 10:45 am

M'heu fet pensar en una cosa que sempre feia ma mare i que em sembla que rescataré!

Quan feu tall arrebossat, amb l'ou i el pa rallat que sobra, ho ajunteu tot i feu "boletes". Si a sobre el pa ratllar era d'aquell amb all i julivert (o bé piqueu all i julivert a l'ou), llavors ja queda tremendo! Aqueste boletes es fregeixen al mateix oli i queden boníssimes!

Quin gran post!!!
Imatge
Imatge

PANXUPACTE DE POSITIVES! HO HEM ACONSEGUIT!

:cnena: :cnen: Madrona Brunadenit Nivaira NidiaGi Mama2010 Bombolla Gegar Pimpam Anoa Ninetapetita Martavila Brownie :cnen: :cnena:

I comencem la segona ronda!!! NidiaGi :cnen: :cnen: Els primers bessons positius!!!!!

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::