Caramel per als flams

Petites ajudes per a millorar les nostres receptes, idees per condimentar millor els nostres plats, saber on podem un ingredient en concret...
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Caramel per als flams

EntradaAutor: Ginger » dj. set. 30, 2010 11:53 am

Hola, cuineres i cuiners,

Ahir vaig provar per primera vegada de fer jo el caramel líquid i no me'n vaig sortir :ufs: .
La teoria és tantes cullerades de sucre com d'aigua (1 de cada per flam) i anar remenant a foc lent.
El cas és q quan a mi em semblava q tenia una bona textura, com q era blanc i no fosc com els comprats, el vaig seguir remenant al foc, però és q llavors es va evaporar tota l'aigua i va quedar com cristalitzat, pilotetes dures de sucre... ?-)
Què he fet malament? Q potser no ha de quedar de color marró?
Algú n'ha fet i li ha sortit bé? Com ho heu fet??? És q ara ja és un repte personal... :-)(-:
Ginger l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 30, 2010 3:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
petitindis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dj. set. 02, 2010 10:14 pm
Ubicació: Girona

Re: Caramel per als flans

EntradaAutor: petitindis » dj. set. 30, 2010 1:10 pm

Hola Ginger,

Jo faig flam molt sovint i el caramel el faig només amb sucre, no hi poso aigua. Tiro el sucre en un potet, el poso a foc lent i quan és posa de color marronós el poso a les flaneres o en el recipient on hi faig el flam i tot seguit hi tiro els demés ingredients del flam (ja barrejats) i així evito que cristalitzi el sucre, si esperes a tirar la barreja del flam llavors si que cristalizaria. Així a mi sempre m'ha quedat molt bé.
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Caramel per als flans

EntradaAutor: Ginger » dj. set. 30, 2010 1:43 pm

Ostres, doncs gràcies! i quanta estona t'has d'estar remenant aprox? Ho dic per quadrar-ho amb el flam... q no solidifiqui tot esperant tenir el caramel a punt! :-:)
Imatge

Imatge
esquitx
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

Re: Caramel per als flans

EntradaAutor: esquitx » dj. set. 30, 2010 2:14 pm

Jo també el faig sense aigua. No sé quanta estona trigo però no pateixis, el fas el tires a les flameres o a un motlle, prepares el flam i quan el tinguis el tires, amb l'escalfor ja es tona a fondre. De totes maneres, a vegades, queden restes sòlides de carmel a la flamera.

Quan ho tornis a fer ja ens ho explicaràs, et funcionarà segur!!
Avatar de l’usuari
petitindis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dj. set. 02, 2010 10:14 pm
Ubicació: Girona

Re: Caramel per als flans

EntradaAutor: petitindis » dj. set. 30, 2010 2:21 pm

Jo no el remeno pas amb la cullera, vaig deixant que es fongui sol, com a molt moc una mica el pot.
pelegrins
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

Re: Caramel per als flams

EntradaAutor: pelegrins » dj. set. 30, 2010 11:49 pm

doncs jo si que hi poso una mica d'aigua (a ull), però la resta com les companyes t'explicaven. ho provare de fer sense :ok: que segur que tarda menys temps!

quin és el secret pq el flam no quedi com grumollat un cop cuit? a mi m'agradaria que em quedes una mica més compacte, no sé si m'explico...
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Caramel per als flams

EntradaAutor: Ginger » dv. oct. 01, 2010 9:26 am

Doncs jo, últimament, en comptes de remenar-lo amb cullera, el bato bé amb les varilles (ara no sé com es diu l'estri), i queda :ok:
Imatge

Imatge

Torna a “Trucs i idees”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::