preus de les escoles concertades i publics

Ja estem a primària!
u1036306
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 8:19 pm

preus de les escoles concertades i publics

EntradaAutor: u1036306 » dv. gen. 14, 2011 8:25 pm

Hola a tothom, com ja sabreu i haureu passat estic buscant escola per la nena (primaria, i si pot ser que continui secundaria al mateix lloc). La qüestió és que no sé que fer, tema concertat o public. Visc per la zona dels quimics, i haviem pensat portar-la al migdia, si decidim al public. Però m'agradaria que m'ajudessiu a tenir una noció del que pot costar els concertats de girona, bàsicament Maristes i Alzines, quan em podria sortir al més? amb i sense menjador,....
em podrieu ajudar? espero que em pogueu ajudar amb el meu dubte?
a més que es millor, concertada o publica? hi ha la mateixa educació? vaig una mica peix... o sigui que agrairia una mica d'ajuda.
MOltes gràcies per la paciència.
mireiamom
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 24, 2010 6:14 am

Re: preus de les escoles concertades i publics

EntradaAutor: mireiamom » dv. gen. 14, 2011 8:43 pm

Hola,
És una decisió molt particular.
Jo sóc professora de secundària i he treballat 10 anys en concertada i ara sóc funcionària a la pùblica i la meva nena anirà a la pública, que és per la que em decanto coneixent ambdós sistemes.
Personalment crec que els recursos estan millor invertits, encara que no ho sembli, a la pùblica...
Sí que és cert que s'hi troba més diversitat, però.
Insisteixo: tot depèn de molts factors. Si esteu d'acord amb una educació més religiosa o no, la zona on viviu...
Aquesta és una opinió personal meva i del meu marit i no voldria pas ara haver de polemitzar amb ningú que també contesti a aquest post.
A més, pensa en la tasca vostra educativa que complementarà qualsevol ensenyament oficial.
Sort!
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » ds. gen. 15, 2011 8:29 am

Alzines és concertada? em pensava que era privada...
Imatge
winnymas
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

EntradaAutor: winnymas » ds. gen. 15, 2011 11:55 am

A mi també m'interesa el tema. Jo també visc als Químics i tot i que encara no em toca escoralitzar a la nena... ens agradaria tenir-ho clar de cares al 2012... De moment ens decantem cap a la concertada... però no tenim clar quina!! Què tal el Vedruna i el Dr. Masmitjà??
Els Maristes també m'agraden però potser queden massa lluny... i les Alzines... això que siguin de l'opus no m'acaba d'agradar gaire...
Imatge
u1036306
Entrades: 22
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 8:19 pm

EntradaAutor: u1036306 » ds. gen. 15, 2011 4:33 pm

Si, tens raó, el ser de l'opos no em fa gaire gràcia, pero tincs que reconeixer que el tema valors: familia, soliraditat,... són valors importants en la seva educació. El masmitjà o el vedruna també hi haviem pensat. Algú sap més o menys preus orientatius ?
La publica què sol costar?
L'equip educatiu de l'escola migdia es bo? algú ho coneix?
MOltes gràcies.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. gen. 15, 2011 5:42 pm

Jo no sóc de la teva zona i tinc molt clar que vull que la meva filla vagi a una pública per convicció.
Les escoles públiques només pagues l'AMPA, el material escolar, els llibres que et manin comprar (encara que a P3, massa llibres encara no fan servir) i si es queden a menjar al menjador. Per tant, no hi ha mensualitat perquè és educació pública i per tant gratuïta. Desconec com funcionen les concertades.
Lo millor és que vagis a totes les escoles que t'agradin i demanis preus, aprofita ara que aviat faran totes jornades de portes obertes.
Jalina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 173
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 10:59 pm

EntradaAutor: Jalina » ds. gen. 15, 2011 9:49 pm

Hola!

El primer de que hauries de tenir clar és que independentment de que vulguis una escola pública o privada, no pots pas triar-la tant fàcilment. L'ajuntament divideix Girona en zones educatives i només pots triar una escola d'aquesta zona. Bé, per poder, pots triar l'escola que vulguis però no tindràs els punts que et corresponen per proximitat i, per tant, no entraràs a l'escola que vulguis. Et passo el link de l'Ajuntament perquè ho puguis veure: http://www.girona.cat/educacio/docs/zones_1a.pdf

Si vols que la teva filla faci la primària i la secundària al mateix lloc, llavors només pots triar una concertada, perquè ara mateix no hi ha cap pública que ho faci. De cares a l'ESO hauries de buscar un institut.

Pel tema, preus, com et deia la Neuetes, a la privada pagaràs el que ells vulguin i a la pública només el que toca (llibres, sortides, AMPA, si tu vols, i menjador si es queda). I pel que comentes tu dels valors, si que és un tema important, però a part que a la pública també ho ensenyen, aquest és un tema que també ha de transmetre la família, no creus??

Segurament ja ho has notat però jo també sóc mestra. Vaig estar uns anys a la concertada i ara sóc funcionària de l'escola pública i, per descomptat, que el meu fill anirà a la pública. Allà tothom és igual i no es fan diferència ni per la família que tinguis ni pel nivell social que tens. Tampoc t'enganyaré, visc a la mateixa zona que tu i això hi fa molt. Pel nivell educatiu, no portaria el meu fill a la pública si vivís en una zona on hi hagués molta immigració. Repeteixo que no pas per ser racista (treballo a Salt i n'estic molt orgullosa) sinó perquè, desenganyem-nos, el nivell no pot ser el mateix de cap manera en una escola on tots els nens parlen català o en una altra on el primer que has de fer és ensenyar la llengua per poder-te comunicar.

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::