Preguntes per les que feu collit i LM

Els hàbits de dormir.
Moxae
:: granota
Entrades: 217
Membre des de: dv. nov. 26, 2010 6:08 pm

Preguntes per les que feu collit i LM

EntradaAutor: Moxae » dl. feb. 14, 2011 11:41 am

Hola totes!

Tinc uns quants dubtes, a veure si em podeu explicar la vostra experiència. Tinc un petit de 8 mesos i des del principi hem fet collit i LM. La veritat és que no és algo que tingués previst, va anar així la cosa i com no em comvenç el mètode Estivill i similars, doncs he anat fent. La majoria dels dies la cosa va bé, però algun cop a la nit el peque es revoluciona a l'hora d'anar a dormir i en comptes d'agafar la son al pit, comença a voler jugar, moure's moltíssim, etc. (i la veritat és que es pot passar així una bona estona i jo, que ja estic morta de son, acabo feta un nyap...). I no ho relaciono amb que sigui un dia en que hagi fet una migidiada molt llarga o molt curta. Durant la nit, hi ha de tot. Algunes nits es desperta un o dos cops, i altres nits no para. M'agradaria saber si a vosaltres tb us passa això de l'excitació nocturna. També em plantejo què farem en deixar la LM. Jo havia pensat donar-li fins a l'any o any i mig, però veient com li costa agafar la son, no sé jo com s'adormirà sense pit...Com ho vau fer vosaltres? Gràcies per endavant!
cocosong
:: pantera
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

Re: Preguntes per les que feu collit i LM

EntradaAutor: cocosong » dl. feb. 14, 2011 11:56 am

Hola,

Nosaltres encarem fem collit i la nena té 4 anys. Ara és per que ens agrada dormir plegats, no tenim cap tipus de problema i ja no fa LM. Va deixar-ho cap els tres anys però clar, amb aquesta edat ja la pots despistar explicant-li contes i no li va afectar gens no tenir la teta. El tema de que es revolucionen doncs sí, jo no sé si ho hem fet bé o malament però tinc fills d'amics que són programats i la nostra filla està desprogramada. Feies el mateix cada dia i cada nit era diferent... Molta calma, posar música tranquileta o cantar-li, poca llum i moltes estones tumbada al seu costat mirant de no adormir-me jo!!! Ànims.
evawin
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dl. feb. 14, 2011 12:13 pm

Nosaltres hem passat per moltes etapes: hi ha dies que a les 9 sembla es mort de son i amb la teta cau rendit, hi ha dies que ens donen les 11 i no hi ha manera de dormir-lo i només vol jugar i festa... Al final, llegint, i amb la meva experiència, he arribat a la conclusió que això del son és completament variat, no he trobat cap mena de seqüència: van passant èpoques que necessiten dormir més i èpoques que necessiten menys... Per mi la clau és adaptar-te tu a ells: és dur, però amb paciència i intentar no posar-se nerviosa es van passant les "males" èpoques...
Imatge
Amal
:: girafa
Entrades: 2300
Membre des de: dl. ago. 17, 2009 9:34 am

EntradaAutor: Amal » dl. feb. 14, 2011 2:22 pm

Nosaltres estem igual: 8 mesos, collit i LM. Hi ha nits que el banyem i sembla mort de son. Ens fiquem al llit, fem teti, sembla que està dormint KO... però de cop comença a excitar-se i no para quiet :miko: Suposo que són etapes, perquè tampoc sembla que tingui cap relació amb migdiades llargues ni curtes ni res... en fi, paciència.

Per cert... què bonic és despertar-se amb el petit al costat!!! :mumint:
lupitafriend
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » dl. feb. 14, 2011 2:40 pm

evawin ha escrit:Nosaltres hem passat per moltes etapes: hi ha dies que a les 9 sembla es mort de son i amb la teta cau rendit, hi ha dies que ens donen les 11 i no hi ha manera de dormir-lo i només vol jugar i festa... Al final, llegint, i amb la meva experiència, he arribat a la conclusió que això del son és completament variat, no he trobat cap mena de seqüència: van passant èpoques que necessiten dormir més i èpoques que necessiten menys... Per mi la clau és adaptar-te tu a ells: és dur, però amb paciència i intentar no posar-se nerviosa es van passant les "males" èpoques...

idem de idem!!!!!!! clavat a la nostra experiencia!!!
paciencia noies!!!!! q tot té la seva recompensa!!!!! ;)
Imatge

Imatge

Imatge
Moxae

EntradaAutor: Moxae » dl. feb. 14, 2011 4:39 pm

Gràcies noies! A mi tb em passa que la gent amb la que parlo té nens dels "programats" (quina gràcia m'ha fet...), i clar, al final ja no sé si ho estic fent fatal o què...Una nit vam anar a casa d'uns amics, i la seva nena a les 9 la van posar a dormir, es va estirar soleta, i apa, fins al matí següent...i el meu fent festa amb tota la gent...Em va bé saber que el meu petit es comporta com altres bebitos.
Amal! El teu nen i el meu deuen ser gairebé del mateix dia pel teu ticker!
Merci de nou!
Amal

EntradaAutor: Amal » dl. feb. 14, 2011 6:25 pm

Moxae ha escrit:Amal! El teu nen i el meu deuen ser gairebé del mateix dia pel teu ticker!
Merci de nou!

El meu és del 3 de juny :ok: No et passes pel post de juny 2010?
crissie
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dl. feb. 14, 2011 6:27 pm

Donc jo estic igual que totes´ neujor:-) hi ha dies que penso en fer el destete nocturn, hi ha d'altres que epsno que aguantaré una mica més...hi ha dies que ploro quan li agafen les ganes de festa a les 5 del matí...altres que em pixo de riure de les tonteries que arriba a fer aquelles hores...
En fi....
Etapes? npot ser si, jo desde el principi que estic exactament igual...no hi ha ni una sola nit que dormim ni 3 hores seguides...sempre té dies de juerga...i com tu MOXAE a vegades m'he plantejat el "ostres, i si ara li volgués treure el pit, que? "...i després he pensat que milklor no fer-me aquestes preguntes neujor:-) neujor:-) , perquè ara per ara, em sembla imossible, encara que també he de dir, que amb el tema PIT estic super a gust (i mai m'hagu´`es pensat que la LM em duraria tant..., però ves per on, aquí estem! :love: )

En fi! que paciència i ànims a totes :content:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dl. feb. 14, 2011 9:33 pm

Jo he intentat treure el pit de nit i el que hem aconseguit és que s'adormi amb el seu pare sense plors (però quan ja estem dormint i es desperta, teta, que si no hi ha alteracions de dents, febre o misteris l'adorm en molt poca estona i jo segueixo zz:-) ).

Entenc els dies de creuament. Però com dic sempre, saber que la gran majoria de nens als quals no se'ls hi fa res es desperten, em dóna molta tranquil·litat.
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: kine » dt. feb. 15, 2011 3:17 pm

crissie ha escrit:Donc jo estic igual que totes´ neujor:-) hi ha dies que penso en fer el destete nocturn, hi ha d'altres que epsno que aguantaré una mica més...hi ha dies que ploro quan li agafen les ganes de festa a les 5 del matí...altres que em pixo de riure de les tonteries que arriba a fer aquelles hores...
En fi....
Etapes? npot ser si, jo desde el principi que estic exactament igual...no hi ha ni una sola nit que dormim ni 3 hores seguides...sempre té dies de juerga...i com tu MOXAE a vegades m'he plantejat el "ostres, i si ara li volgués treure el pit, que? "...i després he pensat que milklor no fer-me aquestes preguntes neujor:-) neujor:-) , perquè ara per ara, em sembla imossible, encara que també he de dir, que amb el tema PIT estic super a gust (i mai m'hagu´`es pensat que la LM em duraria tant..., però ves per on, aquí estem! :love: )

En fi! que paciència i ànims a totes :content:

Crissie sempre que t'he llegit em sento tan identificada amb tu!! jo estic igual ni una nit més de 3 hores i això (3hores) anant molt bé!!! j ano sé que fer!! també faig collit i LM tot i que a vegades comença dormint al seu llit, sempre acaba al nostre.

Fins aviat!!
Greace84
Entrades: 857
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 11:32 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Greace84 » dt. feb. 15, 2011 3:39 pm

Hola!

Nosaltres també fem collit i LM! I també es desperta 2-3 cops a la nit! I com la majoria de vosaltres no segueix una rutina, vaja que tampoc es dels "programats" neujor:-) neujor:-)
Jo de moment no em plantejo treure el pit... i ja vaig be! La veritat es que de moment s'adorm deseguida quan es desperta a mitja nit, una mica de teti i clapat del tot (també te nits que es desperta quasi cada hora! Però no son moltes).
Però l'hora d'anar a dormir, tant pot ser a les 20h com a les 23h! Depen del dia!
Per sort normalment amb el pit s'adorm i sino unes passejades i cau! Al papa li costa una mica més! :ok: Així que quasi sempre l'adormo jo!

Sembla allò de "Mal de muchos..." xx:-D Però jo tampoc crec en cap mètode d'aquells i prefereixo escoltar el que necessita el meu peque i com va evolucionant! I així anirem fent, quan arribi el moment ja em plantejarè com treure el pit a la nit o com fer-ho! De moment a disfrutar!!! :love: :love:

Ara, entenc la desesperació si el peque vol xerinola!!!! Cansa moltíssim! Molts ànims a les que esteu així! Sobretot a la Crissie!!!! :love:
Imatge
El post d'en Roger! viewtopic.php?f=71&t=17751

Imatge
El post d'en Joel! viewtopic.php?f=115&t=31255
Moxae

EntradaAutor: Moxae » dt. feb. 15, 2011 5:14 pm

Bueeeno, em quedo més tranquil.la veient que el meu nen és ben normal...Cap del meus amics o coneguts ha criat als seus fills així i de vegades em sento una mica incompresa. Com amb la lactància materna. Abans que nèixer el petit, m'imaginava donant el pit uns 6 mesos (pq era el que havia vist fer), però ara veig que mínim fins a l'any o any i mig li donaré, i molta gent es sorpren quan ho dic (de fet, ja es sorprenen que ara encara prengui pit...). I tb es sorprenen quan els dic que ell no ha volgut mai biberó (bé, jo mateixa, quan preparava les coses del nadó li vaig comprar un pq em pensava que ho necessitaria).
Amal, el meu nen va nèixer el 4 de juny! No m'he passat pel post que dius, sóc bastant nova al SP, però ja faré un cop d'ull! Llàstima no haver descobert el forum quan estava embarassada!
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dt. feb. 15, 2011 5:45 pm

Holaaaaaaa!!! Aix que crec que m'aficionaré a aquest post neujor:-)

MOXAE doncs si noia...en som moltes que estem així...em fa gracia perquè jo estic en la mateixa situació que tu...pel meu voltanty tot són biberons, xumets i nens que dormen 10 hores seguides... zz:-) ...jo em pensava que era la rara ,. la "hippie"...però no!!!! Sóm unes quantes les que fem "criança instintiva" (com li dic jo :love: ) sense normes, ni "programes", ni res... Amb el pit jo deia el mateix: "fins els 4-6mesos"..i ara no em plantejo treure-li fins l'any o any i mig...i segurament quan arribi aquest moment també l'allargaré :love: ...i res, em sento hiper-incompresa...la gent del meu voltant flipa que seguim amb LM i que no faci servir un mètode dràstic deprés de tantes nits de no dormir..EN fi!!!!!!Menys mal que ens podem desfogar epr aquí oi??? xx:-D xx:-D

GREACE84 jajajaja!!així que al teu marit li costa eh!?!?!? neujor:-) pfff...al meu no és que li costi...i que ni s'enteraaaaaaaa!!!i quan s'entera i vol aprticipar, el "pobre" va tan dormit que és un sepastre i encara el fa plorar més...o sigui que si jo ja he tornat de treballar, SEMPRE, l'adormo jo...i menys mal del mugronet que sinó... :ufs: aixxxxxxxxxx què fariem sense ells!!!!!!!! neujor:-) Gracies pels ànims bonicaaaa :-()-)

KINE nmosaltres també comencem dormint-lo al seu llit, perquè sino no soparia tranquila pensant que pot caure!ja ens ha passat un cop :ufs:

Pfff...jo aquesta nit em volia morirrrrrrrrrrrrrr neu:-) de 3.30 a 7.00h...ara ploro, ara ric, ara m'aixeco, ara et xafo la cara amb el cul...pfffff!!!ara ja estic a la feina, i només pensar que no plego fins les 2.30h....aixxx, m'adormiré posant mojitos!!!!!! :content:

ànims a totes!!!!!1 :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Moxae

EntradaAutor: Moxae » dc. feb. 16, 2011 4:03 pm

Ostres, Crissie, fas un horari ben fotut, no? I jo em queixava del meu...(faig jornada partida i va fatal per combinar-ho amb el nen...).
Aquesta nit el peque només s'ha despertat 3 cops...La gent diu que quan caminen es cansen més i dormen millor, però això em sona a llegenda urbana, com quan havia de dormir millor per menjar cereals. De moment el meu nen ni gateja (es va molt millor en braços de la mama o de qui s'ofereixi voluntari!).
En fi, ja veurem com ho fem quan vulguem deixar la LM (magro me lo veo...). Petons a totes!
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dc. feb. 16, 2011 4:19 pm

Hola marones de peques "no programats". La veritat que a mi també m'ha fet gràcia això.
La meva nena és una mica més petiteta dels vostres, però veig que vaig per un camí similar. Ella dorm força per la nit però es desperta uns 3 cops ara. Abans només es despertava un cop però des que la porto a la guarde, ha canviat una mica. Nosaltres fem un semicollit, que li dic jo. Ella en principi dorm al moisès, però quan demana teti per la nit, me la fico al llit i si m'adormo abans de que ella acabi, doncs s'hi queda fins que em desperto jo o sona el despertador.
Quan em vaig quedar embarassada tenia una mica d'idea de com la volia criar, però tampoc vaig ser molt militant en res. I ara que la tinc amb nosaltres, el més important és que creixi sana i transmetre-li els valors en els que crec. Per exemple, si l'important és que dormi i ella plora al moisès, doncs me la penjo en un fulard i apa. Això ho fèiem al principi, ara sí que s'hi queda i fins i tot s'adorm sola. Jo no la vull treure de l'habitació fins que no tingui l'any o així i amb el tema de la LM, vull segur fins als 9 mesos i potser allargo una mica les preses de la nit i del matí. També depèn d'ella així que ho veurem quan arribi (ho dic perquè la peque d'una amiga meva s'ha destetat sola als 9mesos i la meva amiga s'ha quedat una mica xof).
M'agrada saber que som vàries les que anem fent segons ens el que ens trobem.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
güerita
:: gosset
:: gosset
Entrades: 470
Membre des de: dl. set. 08, 2008 8:07 pm

EntradaAutor: güerita » dj. feb. 17, 2011 8:53 am

Hola guapes!!!!

Em sento tan identificada amb vosaltres!!!!!!!! El meu trasto té 3 mesos i mig i també fem collit i LM i, ... no dorm! Però no dorm ni de dia ni de nit! Durant el dia com a molt fa un parell de becaines de 20 minuts però res més i a la nit, ... pitjor! Normalment es desperta cada hora i hora i mitja i li enxufo la teta i acostuma a xumar i adormir-se, ... però portem una setmana que no sé si és perquè té un principi de bronquitis o què que encara és pitjor! Es desperta igual que sempre però molts cops no vol el pit sinó que vol festa, amb els ulls ben oberts i vinga a xerrar i a moure braços i cames, ... i estem esgotats!!!

Bé, ja m’he desfogat! Almenys veient que sou unes quantes les que ens trobem igual no em fa sentir tan “desgraciada” ja que com moltes heu dit, tota la canalla del meu voltant dorm 6-7 hores i les posen al seu llitet i no es queixen!
ninoneta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

EntradaAutor: ninoneta » dl. feb. 21, 2011 6:23 pm

Hola a totes!!

Nosaltres anem pel mateix camí: gairebé 6 mesos, collit i LM... i mai m'ho havia plantejat així... ni tant de temps lactància materna ni molt menys collit. Jo sóc pro-Jové, m'ha ajudat força el seu llibre, m'ha ajudat a entendre i a portar millor la situació... i la veritat és q llegir-vos a vosaltres també m'ajuda :ok:
Pel que veig som bastantes les que estem en situacions semblants, molts ànims i portar-ho el millor possible!!!

Per cery, una pregunta: les migdiades on les hi feu fer? pq ara q ha estat malalta s'ha acostumat a fer-les al nostre llit i ara n les vol fer enlloc més...
Imatge
Moxae

EntradaAutor: Moxae » dl. feb. 21, 2011 6:31 pm

En el meu cas, les migdiades depenen d'on estiguem. Si estem a casa, les fem al llit i jo aprofito i m'estiro una estona al seu costat (després me'n vaig i el deixo dormint fins que es desperta, que és molt variable, de mitja hora a una hora i mitja o més). Si estem a casa els avis, l'acostuma a dormir l'àvia bressolant-lo i s'hi està als seus braços tota l'estona...Algun cop que he estat amb amics, etc. dorm una estoneta a qualsevol llit, però no tant com a casa...
Jo tinc una altra pregunta...Quan vaig a les revisions amb la pediatra, m'he acostumat a mentir-li, jajajaja...És que quan el nen tenia uns 4-5 mesos, em va preguntar com dormia, i quan li vaig explicar que es despertava un o dos cops per mamar (era el que feia llavors, ara es desperta molt més), em va dir: "molt malament! ja no necessita aliment, li has de posar el xumet". Doncs que vingui ella a posar-li, pq si no li dono pit, no dorm. Total, que li menteixo pq no tinc ganes d'explicar-li la meva vida ni sentir-me jutjada (així van les estadístiques...si tothom fa com jo, deu pensar que tots els nens dormen 10 hores seguides a partir dels 3 mesos...). Total, quina mena de pediatra us ha tocat? Us sentiu jutjades o us recolza?
Petons a totes!
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dl. feb. 21, 2011 7:41 pm

La meva pediatra no s'hi fica gaire. Només m'ha sorprès que jo li vaig preguntar, però només per veure què li semblava a ella, que si la bitxi no volia el bibi a l'escola bressol si pensava que seria bona idea començar amb els cereals i em va dir que de cap de les maneres!!! Que li fes pit fins als 6 mesos, exclusiu!!! I que ja agafaria el bibi si tenia gana. M'explico, jo estava tranquil·la perquè segur que tenen més traça amb els bibis les de l'escoleta i després que si la meva filla tenia gana, segur que s'espavilava. Però només ho consultava per si la pedi pensava que eren masses hores sense menjar si al final s'hi resistia. Mai em pregunta com dorm, ni on, ni perquè. Només em van preguntant si continuo amb teti (la infermera em diu "molt bé, molt bé" quan li dic que sí, que la meva idea és donar-li fins als 9mesos mínim i després ja ho veurem entre la meva filla i jo). I em consta que algunes noies de postpart s'han passat a aquesta pediatra perquè hi ha un altre al CAP que és dels que jutgen a les mares. Ah! I la meva nena efectivament ha decidit que s'espavilava a saber com funcionava el bibi mentre jo estic fora x*x*x Però quan està amb mi, em deixa seca!!! neujor:-) neujor:-)
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Amal

EntradaAutor: Amal » dl. feb. 21, 2011 8:05 pm

Doncs el meu pediatra és un home molt peculiar. Ja va ser el meu pediatra quan jo era petita i ara és el del meu fill. Té uns 70 anys i és molt pro-teti. Bueno, de fet, li encanten les tetes. xxsta:: Vam fer LM exclusiva fins als 6 mesos i a partir d'aquí, vam introduir primer la fruita i als 7 mesos la verdura amb pollastre. Els cereals encara no perquè com encara estic de permís (bé, demà és l'útlim dia) doncs deia que no hi havia cap necessitat d'estar esclava d'un tirallets per fer-li els cereals i molt menys donar-li llet artificial, que arribat el moment ja decidiríem. Així que per aquesta banda, encantada. I quant a la manera de criar-lo, ell és del parer que els nens han d'estar als braços dels seus pares sempre, i que el més natural és que dormin junts. Però que a partir de aquí, cada família ha de decidir què és el millor. Així que podeu veure que no em sento gens jutjada, tot el contrari, molt recolçada per compartir la manera de fer. Però aquest pediatra tant "ideal" en aquest sentit per les que fem LM i collit, té un problema: a la que et descuides et toca els pits! Qualsevol dia li saltaré que no toqui el menjar del meu fill...

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::