OLLA A PRESSIÓ, ÚTIL?
OLLA A PRESSIÓ, ÚTIL?
Hola a tots,
Ara que tinc dos peques, tota la família m'insisteix en que hauria de tenir una olla a pressió per fer menjar per tots, que és super pràctic, etc....
Jo ja tinc una termomix i m'apanyo, però em preguntava.
Va la pena? És útil? Que hi feu? El caldo i què més?????
Gràcies!
Ara que tinc dos peques, tota la família m'insisteix en que hauria de tenir una olla a pressió per fer menjar per tots, que és super pràctic, etc....
Jo ja tinc una termomix i m'apanyo, però em preguntava.
Va la pena? És útil? Que hi feu? El caldo i què més?????
Gràcies!
Re: OLLA A PRESSIÓ, ÚTIL?
Hola guapa!
A la olla pressió hi pots fer qualsevol cosa bullida, però molt més ràpid... A part de caldos (que queden boníssim en mitja horeta), cremes, verdura bullida, o plats tipus potajes, llegums, carn amb salsa.... (sempre ha d'haver-hi líquid... aigua, caldo, o el que sigui per cuinar, és a dir no pots cuinar "en sec").
Ma mare me'n va regalar una per Nadal de l'any passat, i no n'he sigut gaire fan fins fa relativament poc, però ara l'utilitzo moltíssim! És acostumar-se i agafar-hi el truquillo.... Clar, que si tens la termomix, ja no sé fins quin punt et pot ser útil l'olla express...
A la olla pressió hi pots fer qualsevol cosa bullida, però molt més ràpid... A part de caldos (que queden boníssim en mitja horeta), cremes, verdura bullida, o plats tipus potajes, llegums, carn amb salsa.... (sempre ha d'haver-hi líquid... aigua, caldo, o el que sigui per cuinar, és a dir no pots cuinar "en sec").
Ma mare me'n va regalar una per Nadal de l'any passat, i no n'he sigut gaire fan fins fa relativament poc, però ara l'utilitzo moltíssim! És acostumar-se i agafar-hi el truquillo.... Clar, que si tens la termomix, ja no sé fins quin punt et pot ser útil l'olla express...
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
però tenint la thermomix ja et val la pena tenir-la?
La Lia ja és tota una princesa!
petazetas ha escrit:però tenint la thermomix ja et val la pena tenir-la?
Hola Petazetas, es que em diuen que va molt més ràpid que la termomix i que no són per fer el mateix.
Aquest és el meu dubte.....
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Jo la thmx no en tinc poero tenia entes q era bastant rapid, no???
Jo a l'olla a presio hi faig tot el que no es cuinar en sec!!!!! sopes, caldos, cremes de verdures, carn amb salsa.... tot!!!
Jo a l'olla a presio hi faig tot el que no es cuinar en sec!!!!! sopes, caldos, cremes de verdures, carn amb salsa.... tot!!!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS

WALID & INÈS
Jo en tinc una i la veritat és que només la faig servir a l'hivern per a fer brous. Ara, si tens Termomix no sé fins a quin punt et val la pena.
Hola!
Jo també tinc la thermomix, però en tinc una olla a pressió petita ( no es d'aquelles tan grandotes, però ja em va bé així) i em va molt bé. Faig la verdureta bullida molt més rapidament, faig les llenties ....
Però si fas tantes cosetes amb la thermomix, crec que potser no et faria falta....
una abraçada
isa s.f.
Jo també tinc la thermomix, però en tinc una olla a pressió petita ( no es d'aquelles tan grandotes, però ja em va bé així) i em va molt bé. Faig la verdureta bullida molt més rapidament, faig les llenties ....
Però si fas tantes cosetes amb la thermomix, crec que potser no et faria falta....
una abraçada
isa s.f.
jo no conec la turbomix, per tant no et puc dir si la substitueix... però el que és segur és que l'olla a pressió et serveix per fer les coses més ràpides.
Jo la faig servir molt per fer estofats de carn amb verduretes, llegums...
Sopes no en faig mai. Un dia vaig voler fer escudella i no em va convèncer el sabor que va quedar... Provaré de fer brou a veure que tal.
El que és cert és que com el temps a la cuina no hi ha res. L'olla t'estalvia temps, però perd en sabor d'aquell "tradicional", del xup xup de 2h a foc lent....... no se si m'explico.....
La cua de bou, per exemple, no té res a veure el dia que la faig a l'olla a pressió amb la que faig a la cassola quan tinc temps.... per que hi has de posar aigua suficient per que no s’enganxi... i es clar, no és el mateix....
Però és el que hi ha... si no hi ha temps, doncs olla a pressió
Jo la faig servir molt per fer estofats de carn amb verduretes, llegums...
Sopes no en faig mai. Un dia vaig voler fer escudella i no em va convèncer el sabor que va quedar... Provaré de fer brou a veure que tal.
El que és cert és que com el temps a la cuina no hi ha res. L'olla t'estalvia temps, però perd en sabor d'aquell "tradicional", del xup xup de 2h a foc lent....... no se si m'explico.....
La cua de bou, per exemple, no té res a veure el dia que la faig a l'olla a pressió amb la que faig a la cassola quan tinc temps.... per que hi has de posar aigua suficient per que no s’enganxi... i es clar, no és el mateix....
Però és el que hi ha... si no hi ha temps, doncs olla a pressió

Estic d'acord amb l'entrerius, és per això que jo només la faig servir per a fer el brou, que és l'única cosa que m'agrada com queda. La resta de menjars, prefereixo fer-los amb la cassola tradicional.
- angelina
Uff jo no tinc temps de fer amb cassola... abans si q a la minima q m hi posqava amb temps... pero ara nose on tinc el cap q em "despreto" per fer el dinar que ja son les tantes!!! i olla presio al canto! esta clar q el gust no es el mateix... pero jo no hi poso pas tanta aigua ehh i deixo apurar bastant i quan he acabat hoi deixo fer una estona fins q el meu homez arriba per dinar xupxup i millora una mica!!
per cert!!!!!! TAKITA!!!!!! felicitats!!!!!

WALID & INÈS

WALID & INÈS
Ostres angelina, jo sóc un desastre i ja se m'ha enganxat uns quants cops tot el menjar i l'he hagut de tirar a la brossa.... i per això hi poso més aigua del que realment cal
Ara que hi penso, el que queda genial a l'olla a pressió és el pop
m'ho va dir la peixatera un dia i no ho veia clar, però ho he fet ja més d'un cop i perfecte:
Poses l'olla a pressió al foc sense res, tal qual, i esperes que estigui ben calenta. Hi tires el pop (fa un soroll molt bèstia al entrar en contacte amb l'olla calenta però no passa res) i tanques l'olla. De tant en tant sacsejo l'olla per comprovar que "es belluga". En 20 minuts està fet i súper tendre
El pop deixa anar la seva pròpia aigua i no cal posar-hi res més. Desprès ho amaneixes com vols i a menjar, nyam, nyam!!!
Ara que hi penso, el que queda genial a l'olla a pressió és el pop
Poses l'olla a pressió al foc sense res, tal qual, i esperes que estigui ben calenta. Hi tires el pop (fa un soroll molt bèstia al entrar en contacte amb l'olla calenta però no passa res) i tanques l'olla. De tant en tant sacsejo l'olla per comprovar que "es belluga". En 20 minuts està fet i súper tendre
El pop deixa anar la seva pròpia aigua i no cal posar-hi res més. Desprès ho amaneixes com vols i a menjar, nyam, nyam!!!
- angelina
Aii jo de pop no n he cuinat mai!! compres el pop sencer? com el talles?? i despres com l' amaneixes??
ema
ENTRERIUS jo al principi tb enganxava molt el menjar pero ja li tinc el truquillo ara jajaja tot i q a vegades sem enva l olla ( de les cap no la de presio) i patapam sopar cremat al canto!!!
ema
ENTRERIUS jo al principi tb enganxava molt el menjar pero ja li tinc el truquillo ara jajaja tot i q a vegades sem enva l olla ( de les cap no la de presio) i patapam sopar cremat al canto!!!

WALID & INÈS

WALID & INÈS
angelina ha escrit:
Moltes gràcies, guapa!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |