malaltia ma-peu-boca

Alèrgies, otitis, problemes..

raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

malaltia ma-peu-boca

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 14, 2011 12:48 pm

Hola, noies... a veure si em podeu donar un cop de mà...
la meva filla de 16 mesos portava un parell de dies molt mimosa, amb unes nits terribles, però aparentment no tenia res... especialment aquesta nit ha estat durilla, tot el rato plorava i no sabíem què li passava... aquest matí ens han trucat de la guàrderia, sembla que té una malaltia que es diu ma-peu-boca... jo no ho havia sentit mai, i m'agradaria que alguna mare que ja ho hagi passat amb el seu menut m'expliqui una mica... mon pare l'ha recollit i l'ha portat a la pediatra, i li ha dit que res, que és un virus i no se li pot donar res, només que dalsy si té molèsties... a més, no té gens de gana perquè té molts granets dintre de la boca...
merci per tot el que em pogueu explicar... estic força preocupada... :-()-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Elbereth
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2318
Membre des de: dv. juny 06, 2008 2:15 pm

Re: malaltia ma-peu-boca

EntradaAutor: Elbereth » dl. nov. 14, 2011 1:00 pm

Hola Raquel! Et paso el link on es parla d'aixo! Anims wapa! ja vueràs com pasa de seguida!!!

viewtopic.php?f=15&t=20990
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 14, 2011 1:57 pm

moltes gràcies... he fet una certa al socpetit i no havia trobat res...
merci, ara m'ho miro, a veure si em tranquilitzo!
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dl. nov. 14, 2011 2:15 pm

Hola bonica!
Veig q l'Emma i la Txell estan igual... :ufs:
Ahir vem tornar a urgències per tercera vegada i ens van dir q té herpangina (molt molt similar al ma-peu-boca) i q es cura de la mateixa manera... apiretal y dalsy i poca cosa més... a nosaltres ens han receptat una pomada q porta antibiòtic per posar-li a les llagues del voltant de la boqueta... i per evitar q li facin mal les de dins, doncs q no mengi res calent i res de coses q rasquin (tipus bastonets) ni q sigui àcides... tot fred, bàsicament làctics, iogurs, gelatines, gelats, poma... i ja està. A esperar q marxi (entre 4 i 7 dies ens van dir).

La meva a més, ho ha enganxat després de diagnosticar-li otitis a les dues oïdes... :ufs: ànims i q es recuperi ben aviat!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 14, 2011 2:23 pm

Ítaca ha escrit:Hola bonica!
Veig q l'Emma i la Txell estan igual... :ufs:
Ahir vem tornar a urgències per tercera vegada i ens van dir q té herpangina (molt molt similar al ma-peu-boca) i q es cura de la mateixa manera... apiretal y dalsy i poca cosa més... a nosaltres ens han receptat una pomada q porta antibiòtic per posar-li a les llagues del voltant de la boqueta... i per evitar q li facin mal les de dins, doncs q no mengi res calent i res de coses q rasquin (tipus bastonets) ni q sigui àcides... tot fred, bàsicament làctics, iogurs, gelatines, gelats, poma... i ja està. A esperar q marxi (entre 4 i 7 dies ens van dir).

La meva a més, ho ha enganxat després de diagnosticar-li otitis a les dues oïdes... :ufs: ànims i q es recuperi ben aviat!

no fotis, tia... la txell també? és una merda... l'emma que ja ens costa que mengi trossets... doncs sant torne-m'hi als triturats... també m'han dit que millor que no prenguin bibis (per la tetina)... la txell potser ja no en pren...
si et serveix de consol, naltres vam sortir fa un parell de setmanes d'una otitis estupenda també...
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dl. nov. 14, 2011 3:46 pm

No ens van dir res del tema bibes... de fet, la Txell encara es pren la llet en bibe segons li dóna... hi ha dies q la vol en got i d'altres q ha de ser en bibe... :-:)

A mi m'ha tocat molts els nassos això de l'herpangina... amb la quantitat de medicament q s'està prenent i a sobre, sense gana per omplir la panxona... Aix, quina merda!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Lesmansdelapètal
:: conillet
Entrades: 365
Membre des de: dt. oct. 04, 2011 1:09 pm

EntradaAutor: Lesmansdelapètal » dl. nov. 14, 2011 3:48 pm

La veritat és que és d'aquelles malalties empipadores que només aconsegueixes que marxin amb el temps. Per les llagues hi ha un gel, aciclovir crec que es diu, però no és una meravella, cura més els dies que passen que altra cosa.

Que es millorin les dues.
Imatge

Imatge

Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 14, 2011 3:51 pm

gràcies maretameua...
paciència, quin remei!
ítaca, t'han dit si la pots banyar?
mareandreu
:: pantera
Entrades: 879
Membre des de: dt. maig 27, 2008 9:49 am
Ubicació: PENEDES

EntradaAutor: mareandreu » dl. nov. 14, 2011 4:11 pm

Hola,

El meu la va passar l'any passat...., a nosaltres dels biberons no ens van dir res, tot al contrari, la qüestió era que li entrés alguna coseta a la panxona, fos com fos. Pel tema de banyar, no hi ha inconvenient, no se si a la teva nena també ja li han sortir pupetes a les mans i peus, el meu n'estava farcit i és molt important la higiene perquè no s'infecti!!

I del tema puré o sòlid, tu no pateixis, l'important ara mateix és que es posi bé, després ja la tornaràs a introduir al sòlid :ok:

Ah! i medicaments, igual que vosaltres Dalsy i Apiretal.

Ànims i molta molta paciència!!!!!
Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. nov. 14, 2011 4:24 pm

mareandreu, merci perquè vaig super perduda... a més, jo no he portat la nena al pediatra, que ha anat mon pare... i encara vaig més perduda...
per tant, que mengi el que pugui la pobra, no?
mare meva...
merci per tots els consells...
tu el treues al carrer?
mareandreu
Entrades: 879
Membre des de: dt. maig 27, 2008 9:49 am
Ubicació: PENEDES

EntradaAutor: mareandreu » dl. nov. 14, 2011 4:46 pm

Hola de nou!!

Jo el vaig començar a treure quan li va marxar la febre i estava mes animadet.

I del tema menjar bufff...costa un horror, almenys els primers dies, a part que l'Andreu es molt mal menjador i tampoc ajudava jejeje.

No se, cosetes fresques, iogurts, natilles, suquets (de taronja no eh jejeje) jo li feia purés de verdures amb el tall dins com quan era bebé, si es prenia dos cullerades seguides, doncs tot això que tenia i després la llet amb cereals que això si que li entrava bé.

El que si ens van dir, va ser que menges poquet i sovint, que no deixéssim passar massa hores entre menjar i menjar perquè després li podia sortir cetona.
Imatge
noe80
Entrades: 382
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 8:33 am

EntradaAutor: noe80 » dl. nov. 14, 2011 5:15 pm

hola!
tinc una nena de 14 mesos, i podria tenir això, però no ho tinc clar. A veure, demà anirem a la pediatre, però a veure si em podeu ajudar...

Dimecres passat se li va irritar de cop i volta el culet, molt vermell, i de seguida li van començar a sortir granets pel cul. Aquest cap de setmana ha estat amb febreta, i mooooooooooolt tonta, plorava per tot, com si li fes mal algo. Divendres em van dir que tenia laringitis (no la seva doctora), però li vaig donar el que em va receptar, estilsona, i res, seguia igual. Ahir em vaig fixar que els granets del cul en tenia cap a les galtes del cul i les cuixes, i algun granet al peu i als dits de les mans (però molt poquets i petits), i li molestaven molt. De fet, cada cop que la canvio es queda quieta, quan sempre s'ha mogut molt. I a més a més, la boca, jo crec q hi té alguna cosa, però no aconsegueixo veure-ho. Ella pren pit i li encaaaaaaaaaaaaaanta, i aquest cap de setmana no l'ha volgut. Me'l demanava però quan es posava a mamar, es posava a plorar de dolor, jo imagino que deu tenir algo a la boca..

Creieu que pot ser això?
Com son els granets que tenien els vostres?

Ai, que no sortim d'una que entrem en una altra!!!
Imatge
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dl. nov. 14, 2011 9:55 pm

Doncs cada cop tinc més clar q l'herpangina és el ma-peu-boca...
Avui l'hem banyat i he vist q també li han sortit pupes al culet i part de dalt de les cuixes, a les mans també en té algun, i les de la boca... al peu té com uns puntets vermells però de moment no s'han fet granets... Li he sucat tots amb la pomada aquesta q ens han donat...
Jo no la treuré de casa pq es veu q és molt contagiós.... La pujada bèstia de febre la va fer dissabte al vespres (q nosaltres pensàvem que era per l'otitis...), de fet va estar tot dissabte amb febre. Avui, no n'ha tingut, i torna a ser ella amb tota la seva energia, de fet la tinc sobre pq no vol dormir...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. nov. 15, 2011 9:45 am

Noies, com esteu? i els patufos... nosaltres hem passat una nit HORRIBLE... L'emma es despertava plorant cada 45 m.... horrorós... té la boca fatal i no vol menjar res... aquest nit de matinada ha tingut algo de febre però amb el dalsy ho hem aclarit... pobreta, trenca el cor...
una cosa, itaca, t'han dit algo del xumet? pot ser qu eno sigui bo que el porti? és que l'emma per dormir el "necessita"...
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. nov. 15, 2011 10:24 am

Ànims...
Nosaltres va ser terrible la nit de dimecres passat, q suposo q és quan deuria començar tot a fer xup xup... i la de dissabte també va ser maca :ufs:

Doncs no ens han dit res del xumet... la Txell també se'l posa per dormir, i mentre estigui ben net i a ells no els molesti, suposo q mal no els farà tampoc...

Tema menjar és complicat... prova de donar-li natilles, iogurs... etc, tot ben fresquet, i res de sucs (pq els cou moltíssim). Jo ahir li vaig fer uns macarrons amb crema de llet, vaig esperar q es refredés bé, i s'ho va menjar bé! Pobreta, m'anava dient: Mama, bó! Gana ha de tenir amb els dies q porta, però clar... amb això a la boca qualsevol menja...
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. nov. 15, 2011 12:42 pm

Ítaca ha escrit:Ànims...
Nosaltres va ser terrible la nit de dimecres passat, q suposo q és quan deuria començar tot a fer xup xup... i la de dissabte també va ser maca :ufs:

Doncs no ens han dit res del xumet... la Txell també se'l posa per dormir, i mentre estigui ben net i a ells no els molesti, suposo q mal no els farà tampoc...

Tema menjar és complicat... prova de donar-li natilles, iogurs... etc, tot ben fresquet, i res de sucs (pq els cou moltíssim). Jo ahir li vaig fer uns macarrons amb crema de llet, vaig esperar q es refredés bé, i s'ho va menjar bé! Pobreta, m'anava dient: Mama, bó! Gana ha de tenir amb els dies q porta, però clar... amb això a la boca qualsevol menja...
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. nov. 15, 2011 12:42 pm

Ítaca ha escrit:Ànims...

doncs naltres avui, tela marinera... bé de fet, la primera nit xunga ja va ser la del dissabte, però estava covant el virus, perquè encara no tenia res, simplement que estava molt tova... (l'emma és una nena que qualsevol cosa que tingui, ni que siguin quatre mocs, ja dorm malament... lo de dormir no és lo que millor se li dóna...)... ahir tampoc va dormir gaire bé i va estar plorant moltes estones... però lo d'avui ha estat durillo, durillo... :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs:
ara he trucat el meu home i m'ha dit que té més granets a la boca... :-((
sabeu quants dies forts, dintre del cicle del virus, té? és a dir, si dura 7-10 dies, els forts quants són... perquè moltes més nits com la d'avui, i als tres (mare, pare i filla) ens agafa algo!!! :content: :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. nov. 15, 2011 1:20 pm

Li vem veure el primers granets al voltant de la boca diumenge al matí... i dissabte ja veia jo q segons què menjava, obria la boca com si li piqués, però clar, jo no tenia ni idea... i pensava q la tenia encetada per tant medicament... :ufs:
L'itaco la va portar a urgències el mateix diumenge al migdia i la dra. li va dir q normalment durava entre 4 i 7 dies...

Jo compto q va començar dissabte (que se'ns va posar a 39), o sigui q ja portem 4 dies... les pupes del voltant de la boca sembla q les tingui més seques... suposo q la pomada aquestes les deu anar secant (li posem 3 cops al dia). I dins la boca doncs no ho sé, pq no li he pogut veure bé... Ella des de diumenge per la tarda q està molt animada, vaja com sempre, i no ha tornat a tenir més febre des de diumenge al matí. Aquesta tarda intentaré mirar-li la boqueta, a veure si veig alguna cosa més...

Ja... són molt dures les nits q es troben malament... ploren, criden i no saps què els pots fer :ufs:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. nov. 15, 2011 1:49 pm

Ítaca ha escrit:Li vem veure el primers granets al voltant de la boca diumenge al matí... i dissabte ja veia jo q segons què menjava, obria la boca com si li piqués, però clar, jo no tenia ni idea... i pensava q la tenia encetada per tant medicament... :ufs:
L'itaco la va portar a urgències el mateix diumenge al migdia i la dra. li va dir q normalment durava entre 4 i 7 dies...

Jo compto q va començar dissabte (que se'ns va posar a 39), o sigui q ja portem 4 dies... les pupes del voltant de la boca sembla q les tingui més seques... suposo q la pomada aquestes les deu anar secant (li posem 3 cops al dia). I dins la boca doncs no ho sé, pq no li he pogut veure bé... Ella des de diumenge per la tarda q està molt animada, vaja com sempre, i no ha tornat a tenir més febre des de diumenge al matí. Aquesta tarda intentaré mirar-li la boqueta, a veure si veig alguna cosa més...

Ja... són molt dures les nits q es troben malament... ploren, criden i no saps què els pots fer :ufs:

nena, això ja ho teniu acabat, dona!
jo compto des del diumenge, que ja estava rara, no tenia gana i va tenir febre per primera vegada... les pupes li van sortir ahir, i el meu home diu que avui encara en té més... com es deia aquella pomada? la pediatra només m'ha dit que dalsy.... brrrr....
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dt. nov. 15, 2011 2:14 pm

A nosaltres ens va receptar una q es diu Bactroban...

Saps què passa... doncs q la Txell va enganxar un refredat bèstia el divendres de l'altra setmana... sense febre. Vem anar trampejant més o menys bé, fins dimecres q ma mare em va dir q per la tarda havia tingut molta tos, i quan la vaig anar a buscar me la vaig endur al pediatre... la va mirar i em va dir q sols tenia el refredat (ni otitis ni res al pit). Dijous, va tenir una mica de febre després de la migdiada, .. però divendres es va posar a 38.5, i altre cop q la vaig portar a urgències... i em va dir q tenia otitis... (lo típic, antibiòtic, apiretal i dalsy), dissabte a 39, i diumenge gaire bé res de febre, però amb les pupes, i va ser quan li van veure lo de l'herpangina... Com se li han ajuntat vàries coses, no sé exactament quan va començar tot, ni si la febre era per l'otitis o per lo altre...

Jo penso q si, q la cosa ja va cap avall... de totes formes, fins dijous-divendres no la portaré a la llar, encara q segueixi com fins ara!
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::